Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. TS-234

Kupiškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 29 ir 30 punktais, 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 6 ir 9 dalimis, 37 straipsnio 3 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. A1‑426 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, ir Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimą Nr. TS-17 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Algirdas Raslanas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. TS-234

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų mokėjimo Savivaldybės gyventojams atvejus, finansinių galimybių vertinimą ir kitas sąlygas.

2. Šis Tvarkos aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Konkretų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį nustato Savivaldybės administracija (toliau – Administracija), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl  Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), ir šiuo Tvarkos aprašu.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

5. Asmens (šeimos) ir Administracijos teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Administracijos sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Administracijos apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie Administracijos apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui, aprūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

6. Savivaldybės meras gali įgalioti Kupiškio socialinių paslaugų centro direktorių sudaryti sutartis su Kupiškio socialinių paslaugų centro socialinių paslaugų gavėjais ar jų globėjais (rūpintojais), aprūpintojais ar kitais teisėtais atstovais ir Kupiškio rajono šv. Kazimiero vaikų globos namų direktorių su Kupiškio rajono šv. Kazimiero vaikų globos namų paslaugų gavėjais ar jų globėjais (rūpintojais), aprūpintojais ar kitais teisėtais atstovais dėl mokėjimo už socialines paslaugas (išskyrus dėl socialinės globos paslaugų).

7. Socialinė priežiūra, laikino atokvėpio paslauga, socialinė globa finansuojama tiesiogiai, sudarant sutartį su akredituotą socialinę priežiūrą, akredituotą laikino atokvėpio paslaugą teikiančiu socialinių paslaugų teikėju ar socialinės globos įstaiga dėl asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo, jeigu šias įstaigas ar socialinių paslaugų teikėjus socialinių paslaugų gavėjas ar jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas ar kiti teisėti asmens atstovai pasirinks patys ir tai nurodys teikdami prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 forma tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“) ir jeigu asmeniui (šeimai) bus nustatytas šių socialinių paslaugų poreikis.

8. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtiname Lietuvos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“,  Apraše ir kituose teisės aktuose.

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Prevencinės socialinės paslaugos, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

10. Bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

11. Asmens finansinės galimybės mokėti už transporto paslaugas nustatomos atsižvelgiant į gaunamas pajamas:

11.1. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenantys socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunantys socialinę priežiūrą, kurių mėnesio pajamos sudaro nuo 1 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) iki 2 VRP, moka 25 procentus nustatytos paslaugos kainos;

11.2. asmenys, kurių mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) sudaro nuo 2 VRP dydžio iki 3 VRP, moka 40 procentų nustatytos paslaugos kainos;

11.3. asmenys, kurių mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) sudaro 3 ir daugiau VRP, moka 45 procentus nustatytos paslaugos kainos.

12. Už maitinimo organizavimo paslaugas asmuo (šeima) už vieną kalendorinį mėnesį moka 5 proc. asmens šeimos pajamų, kai jo pajamos yra lygios ar viršija 3 VRP dydžius. Asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos yra iki 3 VRP, maitinimo organizavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

13. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, transporto organizavimo, maitinimo organizavimo ir socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą (toliau – Tikslinių kompensacijų įstatymas).

14. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už transporto organizavimo, maitinimo organizavimo paslaugas ir (ar) socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

15. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

16. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

17. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų arba 20 procentų šeimos pajamų, jeigu šios paslaugos teikiamos šeimai.

18. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus šio Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą, nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

18.1. 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

18.2. 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

19. Asmens mokėjimo už socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugas dydis per mėnesį, kai asmuo negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą, nustatomas atsižvelgiant į gaunamas asmens mėnesio pajamas:

19.1. kai pajamos didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, moka 10 procentų asmens pajamų;

19.2. kai pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, moka 15 procentų asmens pajamų;

19.3. kai pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, moka 20 procentų asmens pajamų.

20. Šeimos mokėjimo už socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugas dydis per mėnesį, kai šeima negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, nustatomas atsižvelgiant į gaunamas šeimos mėnesio pajamas (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį):

20.1. kai pajamos didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, moka 10 procentų šeimos pajamų;

20.2. kai pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, moka 15 procentų šeimos pajamų;

20.3. kai pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, moka 20 procentų šeimos pajamų.

21. Už papildomas socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugas, neįeinančias į Socialinių paslaugų kataloge aprašytos socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugos sudėtį, visi paslaugų gavėjai, nepriklausomai nuo gaunamų pajamų, už teikiamų paslaugų valandą moka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą minimalų valandinį atlygį.

22. Už kitas bendrąsias ir socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas Kupiškio socialinių paslaugų centro ir Kupiškio rajono šv. Kazimiero vaikų globos namų, asmuo (šeima) moka pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą mokėjimo už tas paslaugas tvarką.

23. Kitais atvejais, nei numatyta Tvarkos aprašo 18, 19, 20 ir 21 punktuose, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

24. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

IV SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO ATVEJAI

PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS

 

25. Pagalbos pinigai (piniginė išmoka) skiriami šiais atvejais:

25.1. kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, šeimynos, budintys globotojai ar nuolatiniai globotojai;

25.2. kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) veiksmingiau organizuoti pinigais.

26. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik su asmens (šeimos) raštišku sutikimu, kuris pateikiamas Administracijai tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę.

27. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.

28. Pagalbos pinigų dydis per mėnesį:

28.1.  asmeniui (šeimai), kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą veiksmingiau organizuoti pinigais – 1,5 bazinės socialinės išmokos dydžio (toliau – BSI);

28.2. budinčiam globotojui – 4 BSI dydžių išmoka per mėnesį;

28.3. nuolatiniam globotojui – 4 BSI dydžių išmoka per mėnesį;

28.4. globėjui (rūpintojui) ir šeimynų dalyviams – 2 BSI dydžių išmoka per mėnesį.

29. Pagalbos pinigai mokami budinčiam, nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui) ir šeimynų dalyviams, kurių prižiūrimiems vaikams laikinoji globa (rūpyba) nustatyta Savivaldybės mero potvarkiu, o nuolatinė globa – teismo sprendimu (nutartimi).

30. Pagalbos pinigai skiriami ne daugiau kaip už 3 praėjusius mėnesius nuo prašymo ir visų dokumentų pateikimo dienos.

31. Pagalbos pinigai mokami už kiekvieną globojamą (rūpinamą) vaiką, nepriklausomai nuo vaiko amžiaus ar jam nustatyto dalyvumo lygio, iki vaikui sukaks 18 metų ir vyresnį, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo įstaigose besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą ir pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa), bet ne ilgiau, iki jam sukaks 21 metai.

32. Globos centras (už budinčius ar nuolatinius globotojus), globėjas (rūpintojas) ir šeimynų dalyviai dėl pagalbos pinigų skyrimo kreipiasi į Administraciją su prašymu (prašymo formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu) ir pateikia šiuos dokumentus:

32.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

32.2. šeimynos registracijos dokumentus (tik šeimynos dalyviams);

32.3. dokumentus, patvirtinančius laikinosios ar nuolatinės globos (rūpybos) nustatymą.

33. Pagalbos pinigai globos centrui, globėjui (rūpintojui) ir šeimynų dalyviams skiriami ir nutraukiami Savivaldybės mero įgalioto asmens sprendimu.

34. Pagalbos pinigai neskiriami:

34.1. jeigu paskelbta prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko paieška ar jis teismo pripažintas nežinia kur esančiu, kol neišnyksta nurodytos aplinkybės;

34.2. jeigu vaiko laikinoji globa (rūpyba) nustatyta tėvų prašymu dėl jų laikino išvykimo iš Lietuvos Respublikos.

35. Globos centras, globėjas (rūpintojas) ir šeimynų dalyviai per 1 mėnesį nuo pasikeitusių aplinkybių, turinčių įtakos pagalbos pinigams mokėti, privalo apie tai raštu pranešti Administracijai.

36. Pagalbos pinigai turi būti naudojami globojamo (rūpinamo) vaiko poreikiams tenkinti: jo ugdymui, lavinimui, sveikatos priežiūrai, užimtumui, drabužiams, kišenpinigiams, kitoms vaiko reikmėms.

37. Už tinkamą pagalbos pinigų panaudojimą yra atsakingas budintis globotojas, nuolatinis globotojas, globėjas (rūpintojas) ir šeimynų dalyviai.

38. Pagalbos pinigai mokami už praėjusį mėnesį.

39. Pagalbos pinigų mokėjimo dydis už ne visą mėnesį teikiamą globą (rūpybą) yra nustatomas proporcingai teikiamos globos (rūpybos) trukmei.

40. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Kupiškio socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, kurie 2 kartus per metus įvertina pagalbos pinigų panaudojimo tikslingumą, surašo apsilankymo aktus ir jų kopijas pateikia Administracijai.

41. Nustačius, kad pagalbos pinigai yra naudojami ne pagal paskirtį ir yra neužtikrinama vaiko gerovė, Kupiškio socialinių paslaugų centras nedelsdamas raštu informuoja Administraciją.

42. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas:

42.1. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį ir neužtikrinama globotinio (rūpintinio) gerovė;

42.2. įvaikinus globotinį (rūpintinį);

42.3. apgyvendinus globotinį (rūpintinį) socialinės globos įstaigoje, šeiminiuose namuose;

42.4. globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviui deklaravus savo gyvenamąją vietą kitoje valstybėje;

42.5. panaikinus globą (rūpybą);

42.6. budinčiam, nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui) ir šeimynų dalyviams atsisakius sudaryti galimybes vykdyti pagalbos pinigų kontrolę.

43. Administracijai gavus informaciją iš Kupiškio socialinių paslaugų centro, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, nutraukia jų mokėjimą nuo to mėnesio pirmos dienos. Apie pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimą Kupiškio socialinių paslaugų centras (jei pagalbos pinigai mokami per Kupiškio socialinių paslaugų centrą) ir asmuo (šeima) Administracijos informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčiant pranešimą, kuriuo informuojama apie nustatytus ne pagal paskirtį panaudotus pagalbos pinigus, jų dydį, priežastį, galimą pagalbos pinigų grąžinimo būdą. Kartu pateikiamas pasiūlymas grąžinti neteisėtai išmokėtus pagalbos pinigus per 30 kalendorinių dienų į nurodytą Administracijos sąskaitą arba per 30 kalendorinių dienų atvykti į Administraciją ir raštu išreikšti savo ketinimą grąžinti neteisėtai išmokėtus pagalbos pinigus dalimis.

44. Nutraukusi pagalbos pinigų mokėjimą asmeniui (šeimai), Administracija teikia bendrąsias socialines paslaugas ar socialinės priežiūros paslaugas, kurioms buvo nustatytas socialinių paslaugų poreikis.

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

45. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

46. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

46.1. 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

46.2. 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

47. Kai asmuo (šeima) negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmens (šeimos) mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje (dienos centre) dydis – 20 procentų asmens pajamų.

48.  Kai asmuo (šeima) negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmuo (šeima) už teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose moka:

 

Mokėjimo už teikiamą dienos socialinę globą dydis

Paslaugos trukmė valandomis

Paslaugos                                   per savaitę

gavėjai

Nuo 11 iki 25 valandų

Nuo 25 iki 40 valandų

Nuo 40 iki 70 valandų

Asmuo (šeima), kurio vidutinės pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų dvigubo dydžio

15 procentų

asmens

pajamų

15 procentų

asmens

pajamų

20 procentų

asmens

pajamų

Asmuo (šeima), kurio vidutinės pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį

18 procentų

asmens

pajamų

18 procentų

asmens

pajamų

20 procentų

asmens

pajamų

 

49. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

50. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje (dienos centre) dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

51. Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą institucijoje (dienos socialinės globos centre), maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal Sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

52. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas. Mokėjimo už asmeniui teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis yra 80 procentų jo pajamų.

53. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

54. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

55. Asmeniui, laikinai Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

56. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

57. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

58. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį yra 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

59. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

60. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą.

61. Mokėjimo už vaikui su negalia teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir sudaro 80 procentų jo pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

62. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

63. Asmeniui, laikinai Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.  

64. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

VIII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

65. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui:

65.1. 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

65.2. 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

66. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

67. Mokėjimo už kartu teikiamas ne daugiau kaip 3 socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas ir (ar) asmeninę pagalbą, teikiamą pagal Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymą, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

68. Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą, ar jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas kartu su prašymu-paraiška socialinėms paslaugoms gauti turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę), raštu Administracijai ar Kupiškio socialinių paslaugų centrui (jei kreipiasi dėl šių paslaugų į Kupiškio socialinių paslaugų centrą), jei šios informacijos Administracija ar Kupiškio socialinių paslaugų centras negauna iš registrų, valstybės ar vidaus administravimo informacinių sistemų. 

69. Asmens (šeimos) finansines galimybes vertina Administracijos skyrius, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą. Kupiškio socialinių paslaugų centras ir Kupiškio rajono šv. Kazimiero vaikų globos namai asmens (šeimos) finansines galimybes vertina tiems paslaugų gavėjams, kuriems jie teikia socialines paslaugas, išskyrus socialinės globos paslaugų gavėjus.

70. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

71. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, dovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

72. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

73. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

74. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.

75. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Administracijai apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.

76. Administracija, gavusi informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

77. Administracija, gavusi informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

78. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

79. Administracija turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančio socialinių paslaugų teikėjo iniciatyva.

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

80. Nustatant asmens finansines galimybes, į asmens pajamas įskaitomos Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytos asmens gaunamos pajamos.

81. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes (jei skiriama ir teikiama socialinė priežiūra, dienos socialinė globa), į jo pajamas įskaitomos tik Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytos pajamos.

82. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 8, 9 punktuose nurodytos pajamos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

83. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, kuriais jos išmokėtos.

 

XI SKYRIUS

ASMENS TURTO VERTINIMAS

 

84. Nustatant asmens finansines galimybes (jei asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

85. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą (jei mokėjimas už ją nustatomas, atsižvelgiant į asmens turto vertę) moka tol, kol jo turto vertė viršija nustatytą turto vertės normatyvą, išskyrus atvejus, kai asmuo atleidžiamas šio Tvarkos aprašo XII skyriuje nustatyta tvarka ar atveju.

 

XII SKYRIUS

MOKESČIO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS SUMAŽINIMAS AR ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO

 

86. Asmuo (šeima), pageidaujantis (-i), kad mokestis už gaunamas socialines paslaugas ar nustatyto turto mokesčio būtų sumažintas ar nuo mokesčio už socialines paslaugas ar nustatyto turto mokesčio būtų atleidžiamas, pateikia Administracijai laisvos formos prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. 

87. Prašymai dėl mokesčio už socialines paslaugas sumažinimo ar atleidimo nuo mokesčio ar nustatyto turto mokesčio svarstomi Globos ir rūpybos taryboje. Globos ir rūpybos taryba, atsižvelgdama į asmens prašymą, socialinių paslaugų įstaigos, kitų suinteresuotų įstaigų pateiktus dokumentus, rekomendacijas, įvertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ar nustatytą turto mokestį ir rekomenduoja sumažinti / nesumažinti mokestį arba atleisti / neatleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už konkrečią socialinę paslaugą. Globos ir rūpybos tarybos rekomendacijos pateikiamos Administracijos direktoriui. Administracijos direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) atleidžiamas (-a) / neatleidžiamas (-a) nuo mokesčio už socialines paslaugas ar nustatyto turto mokesčio ar mokestis už socialines paslaugas ar nustatytas turto mokestis sumažinamas / nesumažinamas.

88. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis (ji) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 3 pirmąsias kalendorines dienas.

89. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų.

90. Nuo mokėjimo už socialines paslaugas gali būti atleisti arba nustatyto mokesčio už socialines paslaugas dydis gali būti sumažintas asmenims, kurių galimybės savimi pasirūpinti dėl vienišumo, senyvo amžiaus, negalios, socialinių problemų yra iš dalies ar visiškai sumažėjusios ir kai:

90.1. socialinių paslaugų gavėjas paslaugų gavimo laikotarpiu sunkiai serga ir gydymosi metu yra padidėjusios išlaidos vaistams, slaugos priemonėms pirkti (pateikiami pateisinami dokumentai (medicininių dokumentų išrašas (forma Nr. 027/a) arba stacionaro epikrizė, dokumentai, įrodantys patirtas (patiriamas) gydymosi išlaidas);

90.2. socialinių paslaugų gavėjas paslaugų gavimo laikotarpiu patiria nuostolius dėl gaisro, stichinių nelaimių ar kitų aplinkybių (pateikiami pateisinami dokumentai, draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktas, patvirtinantis, kad įvykis nėra draudžiamasis, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą apie gaisrą ar kitas pažymas apie ištikusias nelaimes);

90.3. kitais nenumatytais atvejais, kai pateikiami pateisinami dokumentai, įvertinamos socialinių paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygos ir surašomas jų patikrinimo aktas, atsižvelgiama į akte nurodytas atsakingo specialisto, seniūnijų ar socialinių paslaugų įstaigų socialinių darbuotojų rekomendacijas.

91. Asmuo, jei jo turto vertė viršija Savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą ir jam neužtenka jo gaunamų pajamų, gali būti atleistas nuo turto mokesčio, kuriuo iš dalies apmokama už ilgalaikės socialinės globos paslaugas, ar jam nustatyto turto mokesčio dydis sumažintas, šiais atvejais:

91.1. kai asmens turtas yra menkavertis, nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės arba jų vertė mažesnė už turimas skolas, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros, turtas nukentėjęs nuo gaisro ir kt.) ir nėra pirkėjo, kuris jį pirktų;

91.2. kai asmuo dėl sveikatos būklės negali atlikti notarinių veiksmų sudarant turto perleidimo kitam asmeniui sandorių, nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, žeme ir kt.).

92. Konkretus atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar nustatyto turto mokesčio atleidimo terminas ar mokesčio už socialines paslaugas ar nustatyto turto mokesčio sumažinimo terminas nustatomas Globos ir rūpybos tarybos posėdžio metu atsižvelgiant į visų pateiktų faktų ir aplinkybių visumą.

93. Galimi sumažinimo ir atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar nustatyto turto mokesčio terminai: 3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių. Tik ilgalaikės socialinės globos paslaugų gavėjas gali būti atleistas nuo turto mokesčio mokėjimo ar jam nustatyto mokamo turto mokesčio dalis gali būti sumažinta neterminuotai.

94. Pasibaigus nustatytam atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas terminui lengvatų dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas terminas socialinių paslaugų gavėjui gali būti taikomas tik pateikus naują prašymą, kuris nagrinėjamas šio Tvarkos aprašo XII skyriuje nustatyta tvarka.

95. Asmuo (šeima) apie priimtą sprendimą informuojamas (-a) per 5 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo dienos.

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

96. Administracijos skyrius, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, parengtas Asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo išvadas, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

97. Ginčai dėl Savivaldybės mero, Administracijos, Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų ir veiksmų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatu nustatyta tvarka.

98. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

99. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

100. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________________