VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 9 d. Nr. B-MP-936
Vilkaviškis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:
1. T v i r t i n u Vilkaviškio rajono savivaldybėje teikiamos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. N u r o d a u paskelbti šį potvarkį Teisės aktų registre ir Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.
Šis potvarkis gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Vilkaviškio rajono savivaldybės
mero 2024 m. gruodžio 9 d.
potvarkiu Nr. B-MP-966
VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilkaviškio rajono savivaldybėje teikiamos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilkaviškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos (toliau – socialinės paslaugos) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens ar Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse ir kitose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – paslaugų teikėjas), kurioms finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.
2. Vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų priežiūrą ir kontrolę. Socialinių paslaugų kokybės kontrolė vykdoma vertinant teikiamų Socialinių paslaugų kokybę ir atliekant šių paslaugų stebėseną, paslaugų teikėjų konsultavimą, prevencinių veiksmų atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl paslaugų teikėjų teikiamų Socialinių paslaugų tobulinimo pateikimą.
4. Vertinimo uždaviniai:
5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Socialinės paramos skyrius akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą atlieka fizinio asmens, socialinių paslaugų įstaigų lygmeniu.
8. Akredituotų socialinių paslaugų kokybę fizinio asmens, socialinių paslaugų įstaigos lygmeniu Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai vertina atlikdami planinius ir neplaninius vertinimus paslaugos teikimo vietoje ir / ar nuotoliniu būdu.
9. Apie numatomą vykdyti planinį vertinimą socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo informuojami raštu ar elektroniniu paštu, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki numatomo atlikti vertinimo. Socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo informuojamas apie planuojamo atlikti vertinimo datą ir laiką, vertinimo tikslą, kokius dokumentus privalo pateikti. Atliekant paslaugų teikėjo vertinimą, užpildomas akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimo aktas (1 priedas).
10. Planinis vertinimas gali būti atšauktas, pakeista jo data dėl svarbių, iš anksto nenumatytų aplinkybių.
11. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su socialinių paslaugų įstaiga, fiziniu asmeniu nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens vertinimą.
12. Neplaninis socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų vertinimas atliekamas šiais atvejais:
12.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų vertinimą;
12.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai teikiamas paslaugas;
12.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens veiklos, kuri gali neatitikti akredituotoms socialinėms paslaugoms keliamų atitikties reikalavimų;
13. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas planinį ir neplaninį vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, Savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir kitus paslaugos gavėjus bei privačius asmenis dėl informacijos apie paslaugų teikėjų veiklą gavimo.
III SKYRIUS
AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO VYKDYMAS
15. Socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas apima socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų stebėseną, konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl kokybės gerinimo pateikimą.
16. Akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 3 metus nuo teisės teikti akredituotą socialinę paslaugą socialinių paslaugų įstaigai, fiziniam asmeniui suteikimo dienos.
17. Socialinės paramos skyrius neatlieka akredituotų socialinių paslaugų planinio vertinimo, jeigu:
17.1. nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę paslaugą suteikimo (netaikoma neplaniniams vertinimams);
18. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
19. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas socialinių paslaugų kokybės vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi socialinių paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.
20. Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu pateikia vertinimo aktą (Aprašo 1 priedas).
21. Vertinimo akte turi būti nurodyta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės socialinių paslaugų kokybei gerinti ir pan.).
22. Paslaugų teikėjas, gavęs vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos Socialinės paramos skyriui teikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.
23. Socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 6 mėn. nuo paslaugos teikėjui išsiųsto vertinimo akto dienos prireikus patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas (jei buvo pateiktos).
IV SKYRIUS
PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS
25. Akredituotas socialines paslaugas teikiančios įstaigos (toliau – įstaiga), kurių steigėja yra Savivaldybė, privalo ne rečiau kaip vieną kartą per dvejus metus atlikti vidinį teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą. Kitiems akredituotų socialinių paslaugų teikėjams vidinis akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas yra rekomenduojamas.
26. Vidinio akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.
27. Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikėjas pagal šio Aprašo 28 punkto rekomenduojamus arba savo pasirinktus metodus.
28. Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus:
28.1. socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų ir / arba kitų suinteresuotų asmenų apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas;
28.2. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant socialines paslaugas;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.
Vilkaviškio rajono savivaldybėje
teikiamos socialinės priežiūros ir laikino
atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo
tvarkos aprašo
1 priedas
AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS
____________________________________
Įstaigos / fizinio asmens pavadinimas
_______________ Nr. _____
(data)
_____________________
Vieta
Vertinimo laikotarpis: ____________________________________________________________
Patikros tikslas __________________________________________________________________
Patikros rūšis (planinė /neplaninė) ___________________________________________________
Vertinime dalyvavo akredituotų socialinių paslaugų teikėjo atstovai: ________________________
_______________________________________________________________________________
Paslaugos teikėjo vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Socialinės paslaugos gavėjai |
Formuojamos teikiamos socialinės paslaugos gavėjų asmens bylos, segama informacija, susijusi su teikiama paslauga |
|
|
Socialinės paslaugos gavėjų skaičius atitinka savivaldybei teikiamose ataskaitose nurodytą socialinės paslaugos gavėjų skaičių |
|
|
||
Sudaromi individualūs paslaugos teikimo planai, peržiūrimas asmens (šeimos) socialinės paslaugos poreikis |
|
|
||
2. |
Socialinės paslaugos teikimas |
Socialinės paslaugos sudėtis, trukmė atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
|
|
Vykdoma paslaugų gavėjų apskaita (pvz., pildomas paslaugų gavėjų registracijos žurnalas) |
|
|
||
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir akredituotų socialinių paslaugų teikėjo |
|
|
||
Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą (SPIS)*
|
|
|
||
Atliekamas vidinis teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas |
|
|
||
3. |
Personalas |
Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudarytos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaryti darbuotojų darbo grafikai |
|
|
Darbuotojų išsilavinimas atitinka akredituotos socialinės paslaugos teikimo reikalavimus |
|
|
||
Darbuotojai, tiesiogiai dirbantys su vaikais, turi Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos išduotą teisėto darbo su vaikais kodą (QR kodą) |
|
|
||
Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją |
|
|
||
Organizuojami darbuotojų pasitarimai socialinės paslaugos teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
||
Vykdomas vidinis veiklos vertinimas |
|
|
||
4. |
Socialinės paslaugos teikimo vieta (jei paslaugos teikimui reikalingos patalpos) |
Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios |
|
|
Patalpos pritaikytos asmenims su judėjimo negalia |
|
|
||
Patalpos atitinka akredituotos socialinės paslaugos teikimo reikalavimus |
|
|
||
5. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
6. |
Bendradar-biavimas |
Paslaugos teikimas derinamas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis, kitais socialiniais partneriais |
|
|
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugos gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
|
|
* taikoma Savivaldybės pavaldumo įstaigoms
Išvados: ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.): ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
______________________