Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. BIRŽELIO 12 D. NUTARIMO NR. 756 „DĖL KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 23 d. Nr. 1426
Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 12 d. nutarimą Nr. 756 „Dėl Kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 8 straipsnio 10 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Teisingumo ministras, pavaduojantis

ūkio ministrą                                                                                   Juozas Bernatonis

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 756
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1426
redakcija)

 

 

 

KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo laidavimo draudimu (toliau – laidavimo draudimas), finansų įstaigos laidavimu (toliau – finansinis laidavimas) ar finansų įstaigos suteikta garantija (toliau – finansinė garantija) tvarką, prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinančių dokumentų pateikimo Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Turizmo departamentas) ir prievolių įvykdymo užtikrinimo naudojimo tvarką, informacijos ir pranešimų, kuriuos kelionių organizatorius turi teikti turistams, Turizmo departamentui ir draudikams, teikimo tvarką ir Turizmo departamento teises ir pareigas.

2. Laikinai kelionių organizavimo paslaugas Lietuvos Respublikoje teikiantiems kelionių organizatoriams Aprašo nuostatos, nustatančios bendrus reikalavimus, taikomus prievolių įvykdymo užtikrinimui, taikomos tiek, kiek neprieštarauja Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (toliau – Turizmo įstatymas) 5 straipsnio 3 daliai ir Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymui.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (toliau – Civilinis kodeksas), Turizmo įstatyme, Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme (toliau – Draudimo įstatymas) ir Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme.

 

II SKYRIUS

BENDRI REIKALAVIMAI, TAIKOMI KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMUI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PRIEVOLIŲ UŽTIKRINIMO BŪDAI, OBJEKTAS, PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMĄ UŽTIKRINANTYS DOKUMENTAI

 

4.  Kelionių organizatorius, prieš pradėdamas teikti kelionių organizavimo paslaugas ir vykdydamas kelionių organizavimo paslaugų teikimo veiklą, privalo turėti galiojantį prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą (laidavimo draudimo dėl kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo sutartį (toliau – laidavimo draudimo sutartis), finansų įstaigos laidavimo sutartį ar finansų įstaigos garantiją), kuris garantuotų Turizmo įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytų prievolių įvykdymą.

5. Kelionių organizatorius, Turizmo departamentui teikdamas prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, kartu turi pateikti užpildytą duomenų, patvirtinančių kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo sumą, lentelę, kurios formą tvirtina Turizmo departamento direktorius.

6. Kelionių organizatoriaus prisiimtų įsipareigojimų suma pagal visas kelionių organizatoriaus sudarytas, taip pat ir neįvykdytas, turizmo paslaugų teikimo sutartis (toliau – kelionių organizatoriaus prisiimtų įsipareigojimų suma) lygi įplaukoms, gautoms už visas kelionių organizatoriaus sudarytas, tarp jų ir neįvykdytas, turizmo paslaugų teikimo sutartis.

7. Turizmo departamentas, veikiantis kaip naudos gavėjas (toliau – Naudos gavėjas), turi teisę gauti prievolių įvykdymo užtikrinimo sumą dėl bent vienos iš toliau nurodytų aplinkybių, atsiradusių laidavimo draudimo sutarties, finansų įstaigos laidavimo sutarties ar finansų įstaigos garantijos galiojimo laikotarpiu:

7.1. kelionių organizatoriaus nemokumo;

7.2. bankroto bylos kelionių organizatoriui iškėlimo, bankroto proceso neteismine tvarka pradėjimo arba likvidavimo procedūros pradėjimo;

7.3. kelionių organizatoriaus pažymėjimo panaikinimo;

7.4. kelionių organizatoriaus, sudariusio turizmo paslaugų teikimo sutartį, kelionių organizavimo paslaugų nesuteikimo ir už turizmo paslaugų teikimo sutartį turisto sumokėtos sumos negrąžinimo.

8. Prievolių įvykdymo užtikrinimas neapima:

8.1. žalos, kurią patyrė turistas dėl netinkamos kelionių organizatoriaus suteiktų paslaugų kokybės;

8.2. neturtinės žalos, kurią patyrė turistas;

8.3. žalos, kurią patyrė turistas, kai Civilinio kodekso ir (arba) turizmo paslaugų teikimo sutartyje nustatytais atvejais kelionių organizatorius atleidžiamas nuo atsakomybės už prisiimtų prievolių turistui neįvykdymą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMO PROCEDŪRA

 

9. Kai kelionių organizatorius nevykdo prisiimtų įsipareigojimų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis dėl bent vienos Aprašo 7 punkte nurodytos aplinkybės, prievolių įvykdymo užtikrinimą (laidavimo draudimą, finansinį laidavimą ar finansinę garantiją) suteikęs draudikas ar finansų įstaiga Naudos gavėjui išmoka prievolių įvykdymo užtikrinimo sumą. Prievolių įvykdymo užtikrinimo suma naudojama atlyginti:

9.1. turisto grąžinimo, kurį organizuoja Naudos gavėjas Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nustatyta tvarka, į pradinę jo išvykimo vietą, įskaitant būtiną apgyvendinimą, numatytą turizmo paslaugų teikimo sutartyje, laikotarpiu, kol turistas grąžinamas į pradinę jo išvykimo vietą, išlaidoms, ir už organizuotą turistinę kelionę turisto sumokėtų pinigų sumos, atitinkančios nesuteiktų paslaugų kainą, grąžinimo turistui išlaidoms, jeigu prasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionių organizatorius negalės toliau vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties;

9.2. kai turistas savarankiškai grįžta į pradinę išvykimo vietą, – visoms dokumentais pagrįstoms turisto grįžimo į pradinę jo išvykimo vietą, įskaitant būtiną apgyvendinimą, numatytą turizmo paslaugų teikimo sutartyje, laikotarpiu, kol turistas sugrįžta į pradinę jo išvykimo vietą, išlaidoms, taip pat už organizuotą turistinę kelionę turisto sumokėtų pinigų sumos, atitinkančios nesuteiktų paslaugų kainą, grąžinimo turistui išlaidoms, jeigu prasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionių organizatorius negalės toliau vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties;

9.3. už organizuotą turistinę kelionę turisto sumokėtų pinigų grąžinimo turistui, jeigu dar neprasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionių organizatorius negalės pradėti vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties, išlaidoms.

10. Prievolių įvykdymo užtikrinimo suma naudojama laikantis šios eilės:

10.1. turisto grąžinimo į pradinę jo išvykimo vietą ir su grąžinimu susijusioms kitoms pagrįstoms išlaidoms (pervežimo, maitinimo, apgyvendinimo) padengti;

10.2. turistų Apraše nustatyta tvarka pateiktiems prašymams atlyginti nuostolius dėl prisiimtų įsipareigojimų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis nevykdymo (toliau – prašymas atlyginti nuostolius) tenkinti.

11. Jeigu kelionių organizatorius savo prievolių įvykdymui užtikrinti yra sudaręs kelias laidavimo draudimo sutartis ir (arba) finansinio laidavimo ir (arba) garantijos sutartis, draudikas (-ai) ir (arba) finansų įstaiga (-os) atlygina nuostolius proporcingai prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinančiame dokumente nurodytai sumai. Tokiu atveju bendra prievolių įvykdymo užtikrinimo suma negali viršyti visų pagrįstų pagal visas kelionių organizatoriaus sudarytas, taip pat ir neįvykdytas, turizmo paslaugų teikimo sutartis turistų turėtų nuostolių dydžio.

12. Turistas, siekdamas, kad būtų atlyginti jo nuostoliai, ne vėliau kaip per 5 mėnesius nuo Turizmo departamento informacijos, nurodytos Aprašo 38.2 papunktyje, paskelbimo dienos turi kreiptis į Turizmo departamentą ir pateikti Aprašo 13 punkte nurodytus dokumentus, pagrindžiančius turėtų atlygintinų nuostolių dydį.

13. Atlygintinų turistui nuostolių dydis nustatomas pagal:

13.1. Turizmo departamentui raštu pateiktą turisto prašymą atlyginti nuostolius (prašymo pavyzdinę formą tvirtina Turizmo departamentas);

13.2. turisto su kelionių organizatoriumi sudarytos turizmo paslaugų teikimo sutarties kopiją ar kitą dokumentą, patvirtinantį turizmo paslaugų teikimo sutarties sudarymo faktą, ir pinigų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartį sumokėjimo faktą patvirtinančius dokumentus (mokėjimo kvitų originalai arba banko mokėjimo pavedimų per elektroninės bankininkystės sistemą kopijos);

13.3. būtino apgyvendinimo, maitinimo, pervežimo ir (ar) savarankiško sugrįžimo į pradinę turisto išvykimo vietą, nurodytą turizmo paslaugų teikimo sutartyje, išlaidas patvirtinančius dokumentus ir (ar) savarankiško grįžimo į pradinę jo išvykimo vietą bilieto šaknelę.

14. Kai prievolių įvykdymo užtikrinimas yra laidavimo draudimas, laidavimo draudimo išmoka mokama Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

15. Kai prievolių įvykdymo užtikrinimas yra finansinis laidavimas arba finansinė garantija, finansinio laidavimo arba finansinės garantijos išmoka mokama Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

LAIDAVIMO DRAUDIMAS

 

16. Europos Sąjungos valstybės narės pilietis, kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, turintis teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, arba Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, taip pat Europos Sąjungos valstybės narės juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, įsteigtas (įregistruotas) Lietuvos Respublikoje (toliau – pareiškėjas), ar kelionių organizatorius, norintis sudaryti arba pakeisti galiojančią laidavimo draudimo sutartį, pateikia draudikui prašymą, kuris turi būti pasirašytas pareiškėjo ar kelionių organizatoriaus vadovo ar jo įgalioto asmens.

17. Kartu su prašymu sudaryti laidavimo draudimo sutartį turi būti pateikta ši informacija ir (arba) dokumentai:

17.1. jeigu pareiškėjas siekia įgyti teisę nuolat vykdyti kelionių organizatoriaus veiklą arba kelionių organizatorius veikia vienus metus ar trumpiau, arba kelionių organizatorius po vienų metų ar ilgesnės pertraukos vėl pradeda teikti kelionių organizavimo paslaugas:

17.1.1. pareiškėjo ar kelionių organizatoriaus pirmų metų veiklos verslo planas;

17.1.2. pareiškėjo ar kelionių organizatoriaus – juridinio asmens – elektroninio sertifikuoto Juridinių asmenų registro išrašo kopija;

17.1.3. kelionių organizatoriaus pažymėjimo kopija (teikia kelionių organizatorius, kuris veikia vienus metus ar trumpiau, arba kelionių organizatorius, kuris po vienų metų ar ilgesnės pertraukos vėl pradeda teikti kelionių organizavimo paslaugas);

17.1.4. kiti draudiko prašomi dokumentai, reikalingi draudimo rizikai įvertinti;

17.2. jeigu kelionių organizatorius veikia ilgiau nei vienus metus:

17.2.1. praėjusių metų finansinių ataskaitų rinkinys;

17.2.2. užpildytos duomenų, patvirtinančių kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo sumą, lentelės kopija;

17.2.3. kelionių organizatoriaus – juridinio asmens – elektroninio sertifikuoto Juridinių asmenų registro išrašo kopija;

17.2.4. kelionių organizatoriaus pažymėjimo kopija;

17.2.5. kiti draudiko prašomi dokumentai, reikalingi draudimo rizikai įvertinti.

18. Jeigu sudaroma nauja laidavimo draudimo sutartis, taip pat ir tuo atveju, kai į draudiką kreipiamasi tada, kai baigiasi galiojančio prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio dokumento galiojimas, draudikas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 16 punkte nurodyto prašymo ir visos atitinkamos Aprašo 17 punkte nurodytos informacijos ir (arba) dokumentų gavimo dienos privalo sudaryti arba atsisakyti sudaryti laidavimo draudimo sutartį.

19. Kai, vadovaujantis Turizmo įstatymo 8 straipsnio 7 dalimi, kelionių organizatorius kreipiasi į draudiką dėl to, kad laidavimo draudimo sutartyje nurodyta laidavimo draudimo suma neatitinka Aprašo 6 punkte nurodyto reikalavimo, draudikas ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Aprašo 16 punkte nurodyto prašymo ir visų atitinkamų Aprašo 17 punkte nurodytos informacijos ir (arba) dokumentų gavimo dienos privalo priimti sprendimą dėl prievolių įvykdymo užtikrinimo sumos patikslinimo.

20. Laidavimo draudimo sutartį draudėjas ir draudikas pasirašo 3 egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią: vienas egzempliorius atitenka draudikui, antrasis draudėjui, trečiąjį draudėjas pateikia Naudos gavėjui.

21. Visą laidavimo draudimo sutarties galiojimo laiką draudikas turi teisę tikrinti kelionių organizatoriaus pateiktą informaciją ir (arba) dokumentus, bet kuriuo metu pareikalauti pateikti finansines ataskaitas.

22. Prievolių įvykdymo užtikrinimo suma mokama pagal Naudos gavėjo rašytinį reikalavimą šiame reikalavime nurodytiems asmenims (turistui, Turizmo departamentui ar jo įgaliotam asmeniui). Kartu su šiuo reikalavimu, be Draudimo įstatyme ir laidavimo draudimo sutartyje nurodytų ir (arba) draudiko reikalaujamų dokumentų, draudikui turi būti pateikti šie reikalavimą patvirtinantys dokumentai:

22.1. draudžiamąjį įvykį patvirtinantys dokumentai;

22.2. Aprašo 13 punkte nurodyti dokumentai.

23. Laidavimo draudimo išmokos mokamos laikantis šių terminų:

23.1. laidavimo draudimo išmoka, skirta Aprašo 9.1 papunktyje nurodytam turisto grąžinimui į pradinę jo išvykimo vietą, Naudos gavėjui mokama nedelsiant, bet ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo prašymo atlyginti nuostolius gavimo dienos; šiuo atveju Aprašo 13 punkte nurodytus dokumentus draudikui Naudos gavėjas pateikia po to, kai turistas grąžinamas į pradinę jo išvykimo vietą;

23.2. laidavimo draudimo išmoka, skirta kitiems Aprašo 9.1 punkte nurodytiems nuostoliams kompensuoti, mokama Naudos gavėjui per vieną darbo dieną nuo Naudos gavėjo reikalavimo gavimo dienos;

23.3. kitais Aprašo 9 punkte nurodytais atvejais – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią draudikas gauna Aprašo 22 punkte nurodytus dokumentus ir visą informaciją, svarbią draudžiamojo įvykio faktui, aplinkybėms, padariniams ir laidavimo draudimo išmokos dydžiui nustatyti.

24. Draudikas turi teisę nemokėti laidavimo draudimo išmokos, kai turėtus nuostolius visiškai atlygina kelionių organizatorius arba trečiasis asmuo, arba laidavimo draudimo išmoką sumažinti proporcingai kelionių organizatoriaus arba trečiojo asmens atlygintų nuostolių sumos dydžiui. Trečiajam asmeniui, atlyginusiam nuostolius, pereina reikalavimo teisė į laidavimo draudimo išmoką ar jos dalį Civilinio kodekso nustatyta tvarka.

25. Kelionių organizatorius ir draudikas apie planuojamą laidavimo draudimo sutarties nutraukimą privalo pranešti Naudos gavėjui prieš 2 mėnesius iki laidavimo draudimo sutarties nutraukimo dienos.

26. Laidavimo draudimo išmokos mokamos tik už laidavimo draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu susidariusias  aplinkybes.

 

IV SKYRIUS

FINANSINĖ GARANTIJA IR FINANSINIS LAIDAVIMAS

 

27. Finansinio laidavimo sutartyje ir finansinėje garantijoje turi būti nurodyta tiksli laidavimo ar garantavimo suma.

28. Finansinę garantiją išdavusi finansų įstaiga, gavusi Naudos gavėjo rašytinį reikalavimą sumokėti finansinėje garantijoje nurodytą sumą, kai kelionių organizatorius nevykdo prisiimtų įsipareigojimų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis dėl bent vienos Aprašo 7 punkte nurodytos aplinkybės, taip pat šį reikalavimą pagrindžiančius dokumentus, finansinės garantijos sumą perveda į Naudos gavėjo banko sąskaitą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo finansinės garantijos sąlygas atitinkančio reikalavimo sumokėti finansinėje garantijoje nurodytą sumą gavimo dienos.

29. Pavyzdinę finansinės garantijos formą tvirtina Turizmo departamentas.

30. Laidavimo sutartį sudariusi finansų įstaiga, gavusi Naudos gavėjo rašytinį reikalavimą sumokėti laidavimo sutartyje nurodytą sumą, kai kelionių organizatorius nevykdo prisiimtų įsipareigojimų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis dėl bent vienos Aprašo 7 punkte nurodytos aplinkybės, taip pat šį reikalavimą pagrindžiančius dokumentus, pagal finansų įstaigos laidavimo sutartį mokėtiną sumą perveda į Naudos gavėjo banko sąskaitą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo laidavimo sutartyje nustatytas sąlygas atitinkančio reikalavimo sumokėti laidavimo sutartyje nurodytą sumą gavimo dienos.

31. Naudos gavėjui gavus prievolių įvykdymo užtikrinimo išmoką, Aprašo 9.1, 9.2 ir 9.3 papunkčiuose nurodytus nuostolius turistui Turizmo departamentas atlygina per 5 darbo dienas nuo turisto prašymo atlyginti nuostolius ir Aprašo 13 punkte nurodytų jį pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos.

 

V SKYRIUS

INFORMACIJOS IR PRANEŠIMŲ TEIKIMAS

 

32. Kelionių organizatorius privalo savo interneto svetainėje ir sudaromose turizmo paslaugų teikimo sutartyse skelbti draudiko, išdavusio laidavimo draudimą, arba finansų įstaigos, išdavusios finansinį laidavimą ar finansinę garantiją, pavadinimą, buveinės adresą, laidavimo draudimo liudijimo numerį ar finansinio laidavimo sutarties arba finansinės garantijos numerį, taip pat laidavimo draudimo sutarties, finansinio laidavimo sutarties ar finansinės garantijos galiojimo terminą.

33. Kelionių organizatorius per visą prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio dokumento galiojimo laiką privalo pateikti:

33.1. Turizmo departamentui – dokumentus ir informaciją, patvirtinančius prievolių įvykdymo užtikrinimo sumą, – per Apraše ir Turizmo įstatymo 7 straipsnyje nustatytus terminus;

33.2. Turizmo departamentui, draudikui ir (arba) finansų įstaigai – informaciją apie sudarytas ir (ar) ketinamas sudaryti tos pačios rūšies laidavimo draudimo sutartis ir (arba) finansinio laidavimo, ir (arba) finansines garantijas, – kai atitinkamą informaciją kelionių organizatorius sužino ar turėjo sužinoti;

33.3. Turizmo departamentui – informaciją apie pokyčius, dėl kurių nebevykdomi Turizmo įstatymo 8 straipsnio reikalavimai, – ne vėliau kaip per vieną dieną po to, kai atitinkamą informaciją kelionių organizatorius sužino ar turėjo sužinoti.

34. Kelionių organizatorius, nevykdantis prisiimtų įsipareigojimų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis dėl bent vienos Aprašo 7 punkte nurodytos aplinkybės, privalo:

34.1. nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, pranešti Turizmo departamentui, draudikui ir (arba) finansų įstaigai apie atsiradusią Aprašo 7 punkte nurodytą aplinkybę ir pateikti kelionių organizatoriaus turistams, partneriams, teikiantiems atskiras organizuotos turistinės kelionės turizmo paslaugas, neįvykdytų įsipareigojimų sąrašą, nurodydamas visą turizmo paslaugų teikimo sutarčių sudarymo, apmokėjimo informaciją, turistų ir partnerių kontaktinius duomenis;

34.2. imtis jam prieinamų priemonių žalai sumažinti, laikydamasis draudiko nurodymų, jeigu tokie nurodymai duoti;

34.3. bendradarbiauti su draudiku, su kuriuo sudaryta laidavimo draudimo sutartis, ir (arba) finansų įstaiga, išdavusia finansinį laidavimą ir (arba) finansinę garantiją, ir teikti visą draudiko ar finansų įstaigos prašomą informaciją, reikalingą Aprašo 7 punkte nurodytoms aplinkybėms ir (ar) nuostolių dydžiui nustatyti.

35. Kelionių organizatorius be draudiko ar finansų įstaigos rašytinio sutikimo neturi teisės perduoti Apraše nustatytų teisių ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims.

 

VI SKYRIUS

TURIZMO DEPARTAMENTO TEISĖS IR PAREIGOS

 

36. Turizmo departamentas nuolat prižiūri, kaip kelionių organizatoriai vykdo pareigą turėti prievolių įvykdymo užtikrinimą (laidavimo draudimą, finansinį laidavimą ar finansinę garantiją). Atlikdamas šią funkciją, Turizmo departamentas reikalauja iš kelionių organizatoriaus sudaryti papildomą prievolių įvykdymą užtikrinantį dokumentą arba padidinti prievolių įvykdymo užtikrinimo sumą, jeigu pagal pateiktus duomenis prievolių įvykdymo užtikrinimo suma per maža.

37. Turizmo departamentas, siekdamas tinkamai atlikti Aprašo 36 punkte nurodytą pareigą, turi teisę iš kelionių organizatoriaus gauti visus susijusius dokumentus ir informaciją.

38. Kai kelionių organizatorius nevykdo prisiimtų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis įsipareigojimų dėl to, kad atsirado bent viena Aprašo 7 punkte nurodyta aplinkybė, Turizmo departamentas, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną:

38.1. apie tai praneša prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą išdavusiam draudikui ir (arba) finansų įstaigai;

38.2. per Turizmo departamento interneto svetainę ir kitas visuomenės informavimo priemones informuoja turistus apie prašymų atlyginti nuostolius pateikimą ir nagrinėjimą.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Visi Apraše nurodyti kelionių organizatoriaus, draudiko, finansų įstaigos ar Turizmo departamento paklausimai, kreipimaisi, pranešimai, paaiškinimai, reikalavimai, įspėjimai ar kita informacija (toliau kartu – pranešimas) pateikiami raštu (tiesiogiai, per atstumą (siunčiant registruotu ar paprastu paštu, faksu ir panašiai), o jeigu galima tinkamai nustatyti pranešimą teikiantį asmenį (pavyzdžiui, naudojamasi elektroniniu parašu ar elektronine bankininkyste), – elektroninėmis priemonėmis.

 

 

 

––––––––––––––––––––