ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 30 d. Nr. T-228
Švenčionys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymu patvirtinto Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 3 dalimi, Švenčionių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. Nr. T-51 „Dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 177 punktu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 22 d. sprendimą Nr. T-77 „Dėl Švenčionių rajono savivaldybės etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA:
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-228
ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švenčionių rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatai (toliau - Nuostatai) nustato Švenčionių rajono savivaldybės etikos komisijos (toliau – Etikos komisija) funkcijas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką.
2. Etikos komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Valstybės politikų elgesio kodeksas), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Vietos savivaldos įstatymas) ir kitais įstatymais, teisės aktais ir šiais Nuostatais.
3. Etikos komisiją sudaro Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) taryba savo įgaliojimų laikui Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.
4. Etikos komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka rajono savivaldybės mero paskirtas valstybės tarnautojas (toliau – Etikos komisijos atsakingasis sekretorius).
II SKYRIUS
Etikos KOMISIJOS FUNKCIJOS
7. Etikos komisija
7.1. prižiūri, kaip Savivaldybės meras ir tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;
7.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;
7.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės mero ir tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero ir tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;
7.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės mero ir tarybos narių veiklos skaidrumo;
7.5. analizuoja Vietos savivaldos įstatymo nustatytų Savivaldybės mero pareigų nevykdymo priežastis;
7.6. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;
7.7. Savivaldybės tarybos narių, mero ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;
III SKYRIUS
ETIKOS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Etikos komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 1/2 visų komisijos narių. Etikos komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar valstybės politiko elgesio normų įgyvendinimo.
10. Etikos komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima Etikos komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Etikos komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą Etikos komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta Etikos komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti Etikos komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į Etikos komisijos posėdžių salę. Etikos komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip 1/2 (pusė) visų Etikos komisijos narių, išskyrus:
10.1. kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Etikos komisijos posėdžiai negali vykti komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;
11. Nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vyksiančio Etikos komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Vietos savivaldos įstatyme nustatytas Savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priimant Etikos komisijos sprendimus, turi būti užtikrinamas komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.
12. Kai Etikos komisijos pirmininkas negali eiti pareigų arba jo nėra, komisijos pirmininko pareigas atlieka Etikos komisijos pirmininko pavaduotojas.
13. Etikos komisijos pirmininkas:
13.6. turi teisę gauti iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų, valstybės ir savivaldybės valdomų įmonių informaciją, reikalingą Etikos komisijos funkcijoms vykdyti;
13.7. informuoja Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją apie Etikos komisijos priimtus sprendimus, kreipiasi į šią komisiją dėl metodinių rekomendacijų ir konsultacijų suteikimo,
14. Etikos komisijos atsakingasis sekretorius, Etikos komisijos pirmininko pavedimu:
14.1. apie šaukiamą Etikos komisijos posėdį Etikos komisijos narius informuoja jų nurodytu elektroniniu paštu ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos;
14.4. rengia ir siunčia Savivaldybės merui, tarybos nariui pranešimus apie Etikos komisijoje pradėtus jo elgesio tyrimus;
15. Etikos komisijos posėdžiai yra uždari. Etikos komisijos posėdžių metu garso ir vaizdo įrašas negali būti daromas, gali būti daromas tik garso įrašas posėdžio protokolui rengti.
16. Etikos komisijos narių posėdyje pareikšta atskiroji nuomonė dėl priimto komisijos sprendimo ar svarstyto klausimo įrašoma į posėdžio protokolą.
17. Etikos komisijos narys posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia konfliktą, privalo informuoti Etikos komisiją apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Etikos komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti arba priimti pareikštą nusišalinimą fiksuojami Etikos komisijos posėdžio protokole.
IV SKYRIUS
ETIKOS KOMISIJOS SPRENDIMAI IR JŲ ĮFORMINIMAS
19. Etikos komisijos sprendimai įforminami protokolu, išskyrus šių Nuostatų 20 punkte nurodytus atvejus. Posėdžio protokolą ir sprendimus pasirašo Etikos komisijos pirmininkas ir komisijos atsakingasis sekretorius.
20. Etikos komisijos atliktas Savivaldybės mero, tarybos nario (toliau – asmuo) elgesio tyrimas yra įforminamas sprendimu, kurio:
20.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; komisijos pavadinimas; komisijos sudėtis; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami asmens veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;
20.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodoma: komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymus, kuriais grindžiamos komisijos išvados; argumentus, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatos, kurios buvo taikomos tiriant;
20.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktas ir konkrečios teisės akto nuostatos, kuriomis vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS