RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 21 d. Nr. T-33

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 2 dalimi ir atsižvelgdama į Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“,  Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. kovo 22 d. įsakymą Nr. A-295-(8.2) „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.

3. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2010 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-909 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės administracijos seniūnijų veiklos programų sudarymo ir asignavimų paskirstymo kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                       Kazimieras Augulis

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2015 m. gegužės 21 d.

sprendimu T-33

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Radviliškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.

Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

Padaliniai – Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.

Programų koordinatoriai Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų Savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

Savivaldybės administracijos, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.

Savivaldybės strateginis plėtros planas – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei  ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti, kurį tvirtina Savivaldybės taryba.

Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, rengiamas tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme, kurią tvirtina Savivaldybės taryba.

Savivaldybės strateginis veiklos planas – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius, kurį tvirtina Savivaldybės taryba.

Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

Veiklos planavimo ir priežiūros sistema – Savivaldybėje įdiegta veiklos planavimo ir priežiūros programinė įranga, veikianti kaip efektyvus veiklos valdymo ir stebėsenos įrankis bei sudaranti galimybes ir sąlygas skaidriai atsakingų ir suinteresuotų veiklos vykdymu asmenų tarpusavio komunikacijai.

Strateginio planavimo darbo grupė – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė, koordinuojanti Savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.

Tikslas (strateginis tikslas) strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.

Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą, biudžeto sandarą.

 

II. STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai bei Savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už šių dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.

4. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:

4.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;

4.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

4.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;

4.4. atvirumas (partnerystė) – Savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su Savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.radviliskis.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainėje);

4.5. bendrumas – siekiant kryptingos, palyginamosios ir nuoseklios savivaldybių veiklos atliekant joms priskirtas funkcijas.

5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:

5.1. savivaldybės strateginis plėtros planas;

5.2. savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa (jei sudaroma);

5.3. savivaldybės strateginis veiklos planas;

5.4. metiniai veiklos planai.

6. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.

 

III. savivaldybės strateginio plėtros plano rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

7. Savivaldybės strateginis plėtros planas turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos ir patvirtintas iki Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto parengimo.

8. Už Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną ir ataskaitų rengimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, už šių darbų organizavimą – Savivaldybės administracijos Investicijų ir projektų valdymo skyrius.

9. Rengiant Savivaldybės strateginį plėtros planą turi būti:

9.1. pateikta bendroji informacija (nurodomas Savivaldybės strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija);

9.2. atlikta vidaus ir išorės aplinkos analizė (Savivaldybės ekonominės-socialinės būklės analizė ir išvados, pagrindžiančios Savivaldybės strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą);

9.3. suformuota Savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);

9.4. nustatyti Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai (nustatomi plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei);

9.5. numatytos Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo svarbiausios nuostatos (nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir panašiai);

9.6. parengiami priedai: svarbiausių priemonių (investicinių projektų) sąrašas, išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

10. Savivaldybės strateginiame plėtros plane gali būti numatytos ir konkrečios priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.

11. Savivaldybės strateginio plėtros plano projektui parengti, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir Savivaldybės mero potvarkiu, sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, į kurių sudėtį įeina Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Radviliškio rajone veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai.

12. Parengtas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas.

13. Pasibaigus viešam svarstymui, darbo grupė (-ės) patikslina Savivaldybės strateginio plėtros plano projektą ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

14. Savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl šio plano keitimo pateikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

15. Patvirtintas Savivaldybės strateginis plėtros planas ir jo pakeitimai yra skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

16. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo eiga teikiama Savivaldybės tarybai išklausyti bei patvirtinti kartu su rengiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės mero metine veiklos ataskaita, kurios patvirtintos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

IV. SAVIVALDYBĖS atskirŲ ūkio šakŲ (sektoriŲ) plėtros programŲ rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

17. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme arba sprendimą dėl jų rengimo priima Savivaldybės taryba.

18. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų šakų (sektorių) programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano arba Savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.

19. Už Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys padaliniai arba Savivaldybės tarybai pavaldžių juridinių asmenų vadovai.

20. Informacija apie Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės mero ar Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse veiklos ataskaitose.

 

V. savivaldybės strateginio VEIKLOS plano rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

21. Savivaldybės strateginis veiklos planas yra rengiamas kasmet, numatant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams, siekiant koordinuotai ir veiksmingai įgyvendinti Savivaldybės strateginį plėtros planą ir kitų planavimo dokumentų nuostatas.

22. Už Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto rengimą, svarstymą Savivaldybės taryboje, viešinimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, už šių darbų organizavimą – Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

23. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu skiria darbuotojus, atsakingus už Savivaldybės strateginio veiklos plano programų parengimą.

24. Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Savivaldybės strateginiu plėtros planu, Savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

25. Savivaldybės strateginio veiklos plano struktūra:

25.1. Savivaldybės misija;

25.2. Savivaldybės strateginiai tikslai;

25.3. programos;

25.4. vertinimo kriterijai.

26. Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra. Programų koordinatoriai peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš padalinių informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.

27. Įvertinę padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai:

27.1. parengia programos parengimo argumentus;

27.2. suformuluoja (patikslina) programos tikslus ir uždavinius;

27.3. nustato efekto vertinimo kriterijus;

27.4. užtikrina visos programos tikslų, uždavinių ir priemonių suderinamumą;

27.5. parengia programų projektus, kuriuos pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui iki einamųjų metų sausio mėn. pabaigos.

28. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius kartu su programų koordinatoriais:

28.1. išanalizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtaką Savivaldybės veiklai;

28.2. suformuluoja (patikslina) Savivaldybės misiją;

28.3. įvertina ir užtikrina misijos, strateginių tikslų ir programų suderinamumą;

28.4. parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą ir pateikia svarstyti bei tvirtinti Savivaldybės tarybai einamųjų metų vasario mėn. posėdyje.

29. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Atsižvelgus į gautus pasiūlymus, Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas gali būti tikslinamas.

30. Patikslintas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas teikiamas Savivaldybės tarybai svarstyti ir tvirtinti. Savivaldybės strateginio veiklos planas tvirtinamas pirmiau, paskui Savivaldybės biudžetas. Abu šie dokumentai gali būti tvirtinami tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

31. Savivaldybės tarybos patvirtintas Savivaldybės strateginis veiklos planas yra Savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.

32. Patvirtintas Savivaldybės strateginis veiklos planas ir jo pakeitimai yra skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

33. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems padaliniams, programų koordinatoriams, savivaldybės administracijos vadovams stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

34. Strateginių veiklos planų įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo lygio ir pažangos vertinimą, stebint vertinimo kriterijus ir priemones veiklos planavimo ir priežiūros sistemoje.

35. Pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginio veiklos plano keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, asignavimų valdytojai, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys.

36. Savivaldybės strateginio veiklos plano keitimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Keitimo dokumentų projektus rengia Savivaldybės administracijos finansų skyrius programų koordinatorių teikimu ir juos teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

37. Už Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi programų koordinatoriai.

38. Informacija apie Savivaldybės strateginio veiklos plano programų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės mero metinėse veiklos ataskaitose, kurias tvirtina Savivaldybės taryba.

VI. METINIŲ VEIKLOS planŲ rengimas, svarstymas, tvirtinimas, įgyvendinimo stebėsena ir atsiskaitymas už pasiektus rezultatus

 

39. Vadovaujantis patvirtintu Savivaldybės strateginiu veiklos planu, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai. Šiuose planuose nurodomi konkretūs Savivaldybės administracijos (jos struktūrinių padalinių), seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).

40. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

41. Savivaldybės Finansų skyrius, patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, per 1 mėnesį parengia Savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

42. Seniūnijos, patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, per 1 mėnesį parengia seniūnijų metinių veiklos planų projektus ir teikia juos tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

43. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, per 1 mėnesį parengia savo įstaigų metinius veiklos planus ir jų vadovai juos patvirtina.

44. Visi patvirtinti metiniai veiklos planai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

45. Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą, pasibaigus finansiniams metams, teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus, mero ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.