KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2008 M. BIRŽELIO 27 D. SPRENDIMO NR. T-331 „DĖL CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ĮSTEIGTŲ BIUDŽETINIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES TVARKOS“ PAKEITIMO
2015 m. gruodžio 8 d. Nr. T-682
Kaunas
1. Pakeisti Centralizuoto vaikų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės įsteigtų biudžetinių švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašą, patvirtintą Kauno miesto savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T-331 „Dėl centralizuoto vaikų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės įsteigtų biudžetinių švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Kauno miesto savivaldybės tarybos
2008 m. birželio 27 d.
sprendimu Nr. T-331
(Kauno miesto savivaldybės tarybos
2015 m. gruodžio 8 d.
sprendimo Nr. T-682
redakcija)
CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ĮSTEIGTŲ BIUDŽETINIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Centralizuoto vaikų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) įsteigtų biudžetinių švietimo įstaigų (toliau – švietimo įstaiga) ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes (toliau – grupė) tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumą švietimo įstaigose. Šiam tikslui sukuriama duomenų apie švietimo įstaigų grupes lankančius ir pageidaujančius jas lankyti vaikus bazė (toliau – Savivaldybės duomenų bazė). Šis aprašas netaikomas priešmokyklinio ugdymo grupėms, kurių darbo trukmė yra 4 val. per dieną.
II skyrius
TĖVŲ (GLOBĖJŲ) PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
3. Tėvai (globėjai) pildo nustatytos formos prašymą (Aprašo priedas) priimti vaiką į švietimo įstaigos grupę ir jį pateikia elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų sistemą adresu http://ep.kaunas.lt arba bet kurios švietimo įstaigos darbuotojui, atsakingam už Savivaldybės duomenų tvarkymą (toliau – švietimo įstaigos Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas), arba Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų grupes organizavimą, specialistui (-ams), atsakingam (-iems) už Savivaldybės duomenų bazės tvarkymą (toliau – Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas).
4. Prašyme priimti vaiką į švietimo įstaigos grupę (toliau – prašymas) nurodoma:
4.3. tų mokslo metų, kuriais pageidaujama lankyti švietimo įstaigos grupę, pradžia – rugsėjo 1 d. (dėl svarbių priežasčių tėvai (globėjai) gali prašyti pakeisti prašyme nurodytą datą, nuo kurios pageidaujama lankyti švietimo įstaigos grupę);
5. Prie prašymo pridedami dokumentai ir (ar) jų kopijos (jeigu prašymas pildomas elektroniniu būdu, pateikiamos skaitmeninės dokumentų kopijos): vaiko gimimo liudijimas, pažyma apie vaiko deklaruotą gyvenamąją vietą, dokumentai, patvirtinantys šeimos sudėtį, jos socialinę padėtį ir kitas aplinkybes, kuriomis remiantis gali būti teikiama pirmenybė Aprašo 10.1 papunktyje nurodytais atvejais.
III SKYRIUS
GRUPIŲ SUDARYMAS
7. Švietimo įstaigos Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas ar Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas kiekvienų metų birželio 1 dieną sudaro vaikų, priimamų į švietimo įstaigos grupę (-es) nuo tų metų rugsėjo 1 dienos, sąrašą (-us) (toliau – priimamų vaikų sąrašas). Jei švietimo įstaigos grupėje (-se) yra laisvų vietų, priimamų vaikų sąrašas (-ai) gali būti papildomas (-i) ar keičiamas prireikus visus metus.
8. Į švietimo įstaigos grupę (-es) priimamų vaikų sąrašą (-us) savo įsakymu tvirtina švietimo įstaigos direktorius.
9. Vietų skaičius grupėse nustatomas pagal Lietuvos higienos normoje HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313, nustatytus reikalavimus.
10. Sudarant priimamų vaikų sąrašą, laikomasi eiliškumo pagal tėvų (globėjų) prašymo registravimo Savivaldybės duomenų bazėje datą ir laiką principo, taip pat šių principų :
10.1. Teikiama pirmenybė, atsižvelgiant į 10.3 papunkčio sąlygą, šiems vaikams:
10.1.4. vaikams, kuriems nustatytas neįgalumas ar žymūs vystymosi sutrikimai (sutrikęs intelektas, autizmas, aklumas ar silpnaregystė iki 0,3, kurtumas ar neprigirdimumas 41 dB, cerebrinis paralyžius ar kitas labai žymus judesio ir padėties sutrikimas) (pateikiama Pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacija ar gydytojų konsultacinės komisijos išvada);
10.2. Vadovaujamasi nuostata, kad vaiko ir bent vieno iš jo tėvų (globėjų) deklaruota gyvenamoji vieta turi būti Kauno mieste.
10.3. Pirmiausia į eilę įtraukiami vaikai, turintys pirmenybę pagal Aprašo 10.1.1 papunktį. Toliau eilė sudaroma taip: į eilę įtraukiama po vieną vaiką, turintį pirmenybę pagal Aprašo 10.1.2–10.1.6 papunkčius, ir vaiką, neturintį pirmenybės. Toliau eilės sudarymas kartojamas tokia pačia tvarka.
11. Jei vaikas patenka į vieną iš prašyme nurodytų švietimo įstaigų, tėvai (globėjai), jeigu nepageidauja likti kitos alternatyviai pasirinktos švietimo įstaigos eilėje, turi apie tai raštu informuoti švietimo įstaigos Savivaldybės duomenų bazės tvarkytoją ar Savivaldybės duomenų bazės tvarkytoją per 10 darbo dienų.
12. Jei vaikas patenka į abi tėvų (globėjų) pasirinktas pageidaujamas lankyti įstaigas, tėvai (globėjai) per 5 darbo dienas turi informuoti tą švietimo įstaigą, kurią lankys vaikas.
13. Jei tėvų (globėjų) prašyme nurodytoje (-ose) švietimo įstaigoje (-ose) laisvų vietų nėra, jie gali rinktis kitą švietimo įstaigą, kurioje yra laisvų vietų. Atsiradus laisvai vietai prašyme nurodytoje pageidaujamoje švietimo įstaigoje, vaikas gali lankyti pageidaujamą švietimo įstaigą.
14. Vaiko priėmimas į švietimo įstaigos grupę įforminamas vieno iš tėvų (globėjų) ir švietimo įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašyta ugdymo sutartimi. Joje nurodoma:
15. Sutartis pasirašoma dviem vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais – po vieną kiekvienai šaliai.
17. Sudarius sutartį, suformuojama vaiko asmens byla, kurioje saugoma ugdymo sutarties kopija. Vaikui išvykus iš švietimo įstaigos, jo asmens byla lieka šioje įstaigoje. Gavus švietimo įstaigos, kurioje vaikas tęsia ugdymąsi, prašymą, švietimo įstaigai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos.
18. Atvedę vaiką į švietimo įstaigos grupę, tėvai (globėjai) pateikia švietimo įstaigos direktoriui nustatytos formos vaiko sveikatos pažymėjimą.
19. Jei vaikas per vieną mėnesį dėl nepateisinamų priežasčių neatvyksta į švietimo įstaigos grupę, jis išbraukiamas iš tos grupės vaikų sąrašo, jo vieta neišsaugoma.
Iv skyrius
DUOMENŲ BAZĖS STRUKTŪRA
21. Savivaldybėje kuriama ir pildoma bazė duomenų apie švietimo įstaigas, vykdančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, ir vaikus, lankančius ir pageidaujančius lankyti šių įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes.
22. Duomenų bazės paskirtis – centralizuotai tvarkyti duomenis apie grupes ir jas lankančius ir pageidaujančius lankyti vaikus, siekiant optimaliai tenkinti tėvų (globėjų) poreikius ir teikti patikimą ir tikslią informaciją vietos bendruomenei.
23. Duomenų bazės struktūra:
23.1. duomenys apie švietimo įstaigas, vykdančias ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą: vietų skaičius grupėse, grupių modeliai pagal vaikų amžių, grupės darbo laiką, taikomos pedagoginės sistemos ar ugdymo metodikos, ugdymo programos, teikiamos papildomos paslaugos ir kita su ugdymo organizavimu susijusi informacija (sprendžia duomenų bazės valdytojas);
V SKYRIUS
DUOMENŲ BAZĖS VALDYTOJO IR TVARKYTOJŲ FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ
24. Savivaldybės duomenų bazės valdytojas yra Savivaldybės administracijos direktorius. Jis:
24.2. skiria Savivaldybės duomenų bazės tvarkytoją (-us), paveda jam (jiems) kontroliuoti Aprašo 23 punkte nurodytų duomenų surinkimą;
25. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas:
25.1. kontroliuoja duomenų apie švietimo įstaigas, vykdančias ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pateiktų tėvų (globėjų) prašymuose, suvedimą:
25.1.5. teikiamas papildomas paslaugas ir kitą su ugdymo organizavimu susijusią informaciją (sprendžia Savivaldybės duomenų bazės valdytojas);
25.2. vykdo priežiūrą ir patikras švietimo įstaigose, organizuojančiose ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, siekiant nustatyti:
25.2.1. ar Savivaldybės duomenų bazėje sudaryti į švietimo įstaigą priimamų vaikų sąrašai iki kiekvienų mokslo metų birželio 1 dienos;
25.2.2. ar švietimo įstaigos direktorius yra išleidęs įsakymus dėl visų išvykusių ir naujai priimtų vaikų;
25.2.6. ar vaikai priimami į švietimo įstaigos grupes laikantis tuo metu galiojančios priėmimo į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos;
25.2.7. švietimo įstaigų Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojams organizuoja ir praveda mokymus, kaip dirbti su Savivaldybės duomenų baze;
25.2.8. nagrinėja tėvų (globėjų) skundus dėl priėmimo į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes;
26. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas atsako už:
26.3. duomenų patikimumą, kad elektroniniu būdu gauti tėvų (globėjų) tvarkomi duomenys atitiktų tėvų (globėjų) prašymuose pateiktus duomenis;
27. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas turi šias teises:
28. Švietimo įstaigos Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas atlieka šias funkcijas:
28.1. tėvų (globėjų) pateiktus prašymus tą pačią dieną registruoja į Savivaldybės duomenų bazę ir saugo tėvų (globėjų) pateiktus prašymu ir prie jų pridedamus dokumentus (kopijas);
28.3. įveda duomenis į Savivaldybės duomenų bazę, juos klasifikuoja ir grupuoja Savivaldybės duomenų bazės valdytojo nustatyta tvarka;
28.5. teikia tėvams (globėjams) informaciją apie laisvas vietas grupėse ir priėmimo į jas sąlygas Savivaldybės duomenų bazės valdytojo nustatyta tvarka;
29. Švietimo įstaigos Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas atsako už:
29.1. duomenų patikimumą, kad Savivaldybės duomenų bazėje tvarkomi duomenys atitiktų tėvų (globėjų) prašymuose pateiktus duomenis;
Vi skyrius
DUOMENŲ GAVĖJAI IR JŲ TEISĖS NAUDOTIS Savivaldybės DUOMENŲ BAZĖS DUOMENIMIS
31. Savivaldybės duomenų bazės statistinių duomenų gavėjai yra Savivaldybės institucijos, sprendžiančios švietimo įstaigų tinklo ir kitus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo klausimus, švietimo įstaigos, teikiančios ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys.
32. Aprašo 31 punkte nurodytos Savivaldybės institucijos papildomai turi teisę gauti Savivaldybės duomenų bazėje tvarkomus duomenis apie:
32.1. švietimo įstaigas (ugdymo organizavimą, įstaigas lankančių vaikų skaičių, jų amžių ir panašiai);
33. Tėvai (globėjai), pateikę prašymą priimti vaiką į švietimo įstaigos grupę, turi teisę:
33.1. gauti duomenis apie švietimo įstaigas (grupių skaičių ir struktūrą, esamas ir laisvas vietas grupėse, papildomai teikiamas ugdymo, socialines ar kitas paslaugas);
33.2. gauti duomenis apie vaiko (-ų) (globotinio (-ių) vietą eilėje ir kitą informaciją, patvirtinančią jo priėmimo į švietimo įstaigos grupę galimybes;
34. Švietimo įstaigų vadovai, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys, teisė aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti duomenis apie:
Centralizuoto vaikų priėmimo į Kauno miesto
savivaldybės įsteigtų biudžetinių švietimo įstaigų
ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes
tvarkos aprašo
priedas
(Prašymo formos pavyzdys)
__________________________________________
(vieno iš tėvų (globėjų) vardas, pavardė)
___________________________________________
(deklaruotos gyvenamosios vietos adresas)
_____________________________________________
(telefono numeris, elektroninio pašto adresas)
Kauno miesto švietimo įstaigos direktoriui
PRAŠYMAS PRIIMTI VAIKĄ Į KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ĮSTEIGTOS BIUDŽETINĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOS IKIMOKYKLINIO (PRIEŠMOKYKLINIO) UGDYMO GRUPĘ
20__ m. _______________ ____ d.
Kaunas
Prašau priimti mano vaiką (sūnų, dukterį) (globotinį, globotinę) _____________________
_______________________________________________________________________________
(vaiko vardas, pavardė, asmens kodas)
nuo 20__ m. ___________________ ____ d. į (įrašyti įstaigos pavadinimą)
(I pasirinkimas)__________________________________________________________________
lopšelio (darželio, priešmokyklinio ugdymo) grupę.
Pageidauju, kad vaikas būtų ugdomas taikant netradicinę ugdymo metodiką ar pedagoginę
sistemą ________________________________________________________________________ .
(nurodyti metodikos ar pedagoginės sistemos pavadinimą)
nuo 20__ m. ___________________ ____ d. į (įrašyti įstaigos pavadinimą)
(II pasirinkimas)__________________________________________________________________
lopšelio (darželio, priešmokyklinio ugdymo) grupę.
Pageidauju, kad vaikas būtų ugdomas taikant netradicinę ugdymo metodiką ar pedagoginę
sistemą ________________________________________________________________________
(nurodyti metodikos ar pedagoginės sistemos pavadinimą)
Pateikiu dokumentus, kuriais vadovaujantis turėtų būti teikiama pirmenybė priimant vaiką į švietimo įstaigą (pažymėti √):
[] brolis (broliai) ir (ar) sesuo (seserys) lanko tą pačią švietimo įstaigą;
[] įvaikintas 1,5 – 6 metų amžiaus vaikas;
[] vaikas turi lankyti nurodytą įstaigą Kauno miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus siūlymu;
[] vaikui nustatytas neįgalumas ar žymūs vystymosi sutrikimai (sutrikęs intelektas, autizmas, aklumas ar silpnaregystė iki 0,3, kurtumas ar neprigirdimumas 41 dB, cerebrinis paralyžius ar kitas labai žymus judesio ir padėties sutrikimas);
[] vaikas iš šeimos, priskiriamos socialiai remtinų šeimų grupei;
[] vaikas iš šeimos, auginančios tris ir daugiau vaikų;
[] kiti švietimo įstaigos nuostatuose nurodyti atvejai (nurodyti):
_______________________________________________________________________________
[] Sutinku, kad duomenys būtų paskelbti internete.
___________________ ____________________________________
(parašas) (vieno iš tėvų (globėjų) vardas, pavardė)
Prašymo gavimo patvirtinimas
(pildo švietimo įstaigos Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas ar Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas)