HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2009–2014 m. europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo lt02 programos „INTEGRUOTAS JŪROS IR VIDAUS VANDENŲ VALDYMAS“ dvišalio bendradarbiavimo fondo ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ patvirtinimo

 

2014 m. rugpjūčio 4 d. Nr. D1-642

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“, 51 punktu:

t v i r t i n u 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT02 programos „Integruotas jūros ir vidaus vandenų valdymas“ Dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                       Kęstutis Trečiokas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2014 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. D1-642

 

2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO LT02 PROGRAMOS „INTEGRUOTAS JŪROS IR VIDAUS VANDENŲ VALDYMAS“ DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT02 programos dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo (toliau – EEE finansinis mechanizmas) LT02 programos „Integruotas jūros ir vidaus vandenų valdymas“ (toliau – Programa) Dvišalio bendradarbiavimo fondo (toliau – Dvišalis fondas) lėšų skyrimo sąlygas, tvarką ir atsiskaitymą už panaudotas lėšas.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės 2011 m. gegužės 18 d. susitarimo memorandumu dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo (toliau – Memorandumas), 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamentu, patvirtintu 2011 m. sausio 18 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto (toliau – Reglamentas), 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalių santykių stiprinimo gairėmis, patvirtintomis 2012 m. kovo 29 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės   2012 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašu, patvirtintu 2012 m. balandžio 11 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (toliau – Funkcijų aprašas) ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“, 2013 m. birželio 10 d. pasirašyta EEE finansinio mechanizmo LT02 programos „Integruotas jūros ir vidaus vandenų valdymas“ paramos sutartimi Nr. 1S-43 (toliau – paramos sutartis), 2013 m. liepos 23 d. pasirašyta 2009–2014 EEE finansinio mechanizmo programos Nr. LT02 „Integruotas jūros ir vidaus vandenų valdymas“ įgyvendinimo sutartimi Nr. EEE-LT02-AM/1S-49/PS-2013-1/2013/4-9-7.

3.Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Dvišalio fondo veiklos pareiškėjas (toliau – veiklos pareiškėjas) – Programos tiesioginio finansavimo projektų vykdytojas;

3.2. Dvišalio fondo veiklos partneris (toliau – veiklos partneris) – valstybėje donorėje (Norvegijos Karalystėje arba Islandijos Respublikoje arba Lichtenšteino Kunigaikštystėje) registruotas juridinis asmuo, kuris, dalyvaudamas Dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdomoje veikloje, gali padaryti išlaidas, tinkamas finansuoti iš Dvišalio fondo lėšų;

3.3. Dvišalio fondo veiklos vykdytojas (toliau – veiklos vykdytojas) – Programos tiesioginio finansavimo projektų vykdytojas, gavęs lėšų iš Dvišalio fondo veiklai, skirtai dvišalės partnerystės vystymui, kompetencijos kėlimui, keitimuisi žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika vandenų valdymo srityje įgyvendinti;

3.4. Dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdoma veikla (toliau – veikla) – veikla, skirta dvišalės partnerystės vystymui, kompetencijos kėlimui, keitimuisi žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika vandenų valdymo srityje;

3.5. Dvišalis fondas – Programos biudžeto dalis, skirta dvišalei partnerystei vandenų valdymo srityje vystyti, kompetencijai kelti, keistis žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika;

3.6. Programos lėšomis remiamas projektas (toliau – projektas) – projektas, kurį įgyvendinant vykdoma Programoje numatyta veikla, siekiant pagerinti Europos jūros ir vidaus vandenų būklę;

3.7. projekto vykdytojas – pagal Programą finansavimą Projektui įgyvendinti gavęs juridinis asmuo, su kuriuo sudaryta Projekto įgyvendinimo sutartis;

3.8. tęstinio finansavimo lėšų skyrimo tvarka – paraiškų Dvišalio fondo „B“ priemonės veiklai įgyvendinti teikimo ir vertinimo tvarka.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Taisyklių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

DVIŠALIS FONDAS

 

5. Dvišalio fondo lėšomis finansuojama Dvišalio fondo „A“ ir „B“ priemonės veikla:

5.1. Dvišalio fondo „A“ priemonės (toliau – „A“ priemonė) veikla – partnerių iš valstybių donorių paieška, partnerystės užmezgimas ir vystymas prieš teikiant paraišką finansavimui gauti iš Dvišalio fondo „B“ priemonės (toliau – „B“ priemonė);

5.2. „B“ priemonės veikla – dvišalės partnerystės vystymas, bendradarbiavimas kompetencijos kėlimo, keitimosi žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika tarp veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio (-ių).

6. Naudojant Dvišalio fondo lėšas, turi būti siekiama šių rezultatų:

6.1. sustiprinti dvišaliai santykiai tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių subjektų;

6.2. įgauta, pasikeista naujomis žiniomis, pasidalyta patirtimi ir gerąja praktika tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių subjektų Taisyklių 22 punkte nurodytose bendradarbiavimo srityse.

7. Dvišalio fondo rezultatų, nurodytų Taisyklių 6 punkte, pasiekimas vertinamas kiekybiniais rezultatų rodikliais:

7.1. bendrų (dvišalių) mokslinių straipsnių, kurių tematika susijusi su Projekto vykdymo metu įgyvendinama veikla (toliau – moksliniai straipsniai) parengtų ir išspausdintų nacionaliniuose, veiklos partnerio šalies ir (ar) tarptautiniuose spaudos leidiniuose, skaičius;

7.2. dvišalių iniciatyvų (konferencijų, seminarų, kursų, susitikimų, keitimosi patirtimi vizitų ir panašių renginių (toliau – renginiai) tarp veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio (-ių), skaičius.

8. Taisyklių 7.1 papunktyje nurodyto kiekybinio rezultato rodiklio turi būti siekiama įgyvendinant Taisyklių 21.2 papunktyje nurodytą veiklą.

9. Taisyklių 7.2 papunktyje nurodyto kiekybinio rezultato rodiklio turi būti siekiama įgyvendinant iš „A“ priemonės finansuojamą veiklą, nurodytą Taisyklių 17 punkte ir iš „B“ priemonės finansuojamą veiklą, nurodytą Taisyklių 21.1 papunktyje.

10. Dvišalio fondo biudžetas sudaro 2 procentus nuo Programos biudžeto, t. y. iki 406 211,56 Lt, iš kurių 345 279,83 Lt – EEE finansinio mechanizmo lėšos, 60 931,73 Lt – bendrojo finansavimo lėšos (117 647,00 EUR, iš kurių 99 999,95 EUR – EEE finansinio mechanizmo lėšos, 17 647,05 EUR – bendrojo finansavimo lėšos).

11. Dvišalio fondo lėšos skirstomos taip:

11.1. iki 60 931,56 Lt (17 647 EUR) skiriama „A“ priemonės veiklai, nurodytai Taisyklių 5.1. papunktyje;

11.2. iki 345 280 Lt (iki 100 000 EUR) skiriama „B“ priemonės veiklai, nurodytai Taisyklių 5.2. papunktyje.

12. Dvišalį fondą administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Aplinkos ministerija). Dvišalio fondo išlaidų apskaitą tvarko Aplinkos ministerijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius).

13. Iš Dvišalio fondo lėšų gali būti apmokėta 100 procentų tinkamų veiklos išlaidų.

14. „A“ priemonės veiklos išlaidos yra tinkamos nuo 2014 m. vasario 1 d.

15. „B“ priemonės veiklos išlaidos yra tinkamos nuo Projekto įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo datos.

16. Visa informacija apie Dvišalį fondą ir jo lėšų naudojimo tvarką skelbiama pagrindinėje EEE finansinio mechanizmo interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

 

III SKYRIUS

PRIEMONEI „A“ PRISKIRTA FINANSUOJAMA VEIKLA

 

17. Pagal „A“ priemonę finansuojamas veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio dalyvavimas jų organizuojamuose renginiuose valstybėse donorėse arba Lietuvos Respublikoje siekiant užmegzti ir (ar) vystyti dvišalius santykius su veiklos partneriu (-iais) veikloms, finansuojamoms iš Dvišalio fondo „B“ priemonės, įgyvendinti.

18. Pagal „A“ priemonę finansuojamos veiklos išlaidos ir jų apmokėjimo tvarka nurodyta Taisyklių V skyriuje.

19. Pagal „A“ priemonę finansuojama veikla turi būti įgyvendinta iki 2014 m. rugsėjo 1 d. Likus lėšų „A“ priemonę šios lėšos perkeliamos į „B“ priemonę.

 

IV SKYRIUS

PRIEMONEI „B“ PRISKIRTA FINANSUOJAMA VEIKLA

 

20. Priemonei „B“ priskirta veikla finansuojama Taisyklių V–VIII skyriuose nustatyta tvarka.

21. Tinkama finansuoti „B“ priemonei priskirta veikla:

21.1. veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio dalyvavimas jų organizuojamuose renginiuose ir tokių renginių organizavimas;

21.2. mokslinių straipsnių rengimas ir publikavimas nacionalinėje ir (ar) veiklos partnerio šalies, ir (ar) tarptautinėje spaudoje.

22. Tinkama finansuoti veikla, nurodyta Taisyklių 21 punkte, turi būti įgyvendinama atsižvelgiant į įgyvendinamo Projekto tematiką šiose bendradarbiavimo srityse:

22.1. vandenų monitoringo sistemos įgyvendinimas;

22.2. pavojingų medžiagų valdymas;

22.3. laivų išmetami teršalai;

22.4. balastinių vandenų valdymas;

22.5. vandens kokybės gerinimo priemonių valdymas;

22.6. žemės ūkio taršos valdymas;

22.7. hidroelektrinių daromos žalos vertinimas;

22.8. žuvų migracijos kliūtys.

23. Tinkamos finansuoti „B“ priemonės veiklos išlaidos:

23.1. mokslinių straipsnių rengimo ir publikavimo išlaidos:

23.1.1. mokslinio straipsnio parengimo atlygis;

23.1.2. mokslinio straipsnio publikavimo nacionalinėje ir (ar) veiklos partnerio šalies, ir (ar) tarptautinėje spaudoje išlaidos;

23.2. veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio renginių organizavimo išlaidos:

23.2.1. salės nuomos ir techninio aptarnavimo išlaidos;

23.2.2. vertimo ir jo techninio aptarnavimo išlaidos;

23.2.3. dalomosios medžiagos išlaidos;

23.2.4. viešinimo išlaidos;

23.2.5.  renginio dalyvių maitinimo išlaidos;

23.2.6. renginio organizavimo paslaugos išlaidos;

23.2.7.  kitos tiesiogiai su renginio organizavimu susijusios išlaidos;

23.3.  veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio vidaus ir užsienio komandiruočių į jų organizuojamus renginius  išlaidos, kaip jos apibrėžtos Taisyklių V skyriuje;

23.4. ekspertų iš valstybių donorių komandiruočių išlaidos, kaip jos apibrėžtos Taisyklių V skyriuje, ir ekspertų iš valstybių donorių atlygio išlaidos;

23.5. konsultantų iš valstybių donorių atlygio išlaidos.

24. Paraiškos veiklos finansavimui gauti ir veiklai vykdyti pagal „B“ priemonę gali būti teikiamos nuo datos, kai Projekto vykdytojas pasirašo Projekto, finansuojamo Programos lėšomis, įgyvendinimo sutartį, iki tol, kol baigiasi „B“ priemonei numatytos lėšos, bet ne vėliau kaip iki 2016 m. kovo 1 d. Informacija apie pasibaigusias „B“ priemonei numatytas lėšas skelbiama interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

25. Veikla pagal „B“ priemonę gali būti įgyvendinama ne vėliau kaip iki 2016 m. rugsėjo 31 d.

26. Mažiausias pagal teikiamą paraišką „B“ priemonės veiklai įgyvendinti skiriamas finansavimas – iki 1 000 Lt. Didžiausias skiriamo finansavimo dydis pagal teikiamą paraišką „B“ priemonės veiklai įgyvendinti – iki 345 280 Lt.

 

V SKYRIUS

DVIŠALIO FONDO VEIKLOS PAREIŠKĖJO ATSTOVO KOMANDIRUOČIŲ IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO IR IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

Išlaidų apskaičiavimo ir kompensavimo tvarka

 

27. Iš Dvišalio fondo Aplinkos ministerija kompensuoja veiklos pareiškėjo atstovų (toliau – atstovai) ir dvišalės veiklos partnerio subjekto atstovų komandiruočių į renginius dėl „A“ ir „B“ priemonės veiklos įgyvendinimo išlaidas.

28. Veiklos pareiškėjas nuo šių Taisyklių įsigaliojimo datos nuolatos informuoja Aplinkos ministeriją (nurodo preliminarią komandiruotės datą, vykstančių atstovų skaičių, numatomų komandiruotės išlaidų sumą) apie planuojamas komandiruotes, taip pat teikia informaciją apie valstybės donorės subjekto atstovo ketinimus atvykti į Lietuvos Respubliką užmegzti ir (ar) vystyti  dvišalę partnerystę, bendradarbiauti kompetencijos kėlimo, ryšių užmezgimo ir (ar) plėtojimo srityje, keistis patirtimi ir gerąja praktika.

29. Jeigu komandiruotės išlaidas į renginius patyrė veiklos dalyvis iš Lietuvos, apskaičiuojant tinkamas kompensuotis išlaidas vadovaujamasi 2004 m. balandžio 29 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“  nustatyta tvarka. Jeigu komandiruotės išlaidas į renginius patyrė veiklos partnerio iš donorės šalies atstovas, vadovaujamasi 2010 m. liepos 10 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-243 „Dėl finansų ministro 2007 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. 1k-348 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 21-ojo standarto patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka. Jeigu veiklos partnerio iš valstybės donorės pateiktuose išlaidų patyrimą įrodančiuose dokumentuose nenurodyta aiški sandorio diena, išlaidos konvertuojamos taikant išlaidų sąskaitos išrašymo valiutos dienos kursą.

30. Kompensuojamos veiklos pareiškėjo ir veiklos partnerio komandiruočių į renginius išlaidos:

30.1. dienpinigiai;

30.2. gyvenamojo ploto nuomos išlaidos;

30.3. transporto išlaidos, susijusios su komandiruotės tikslais:

30.3.1. kelionės į užsienio valstybę (valstybes) ir iš jos (jų) komandiruotės dienomis, taip pat dienomis, kai kelionė dėl objektyvių priežasčių negalėjo pasibaigti komandiruotės dienomis, įskaitant atvejus, kai iš komandiruotės grįžtama po vidurnakčio, visų rūšių transporto priemonėmis, išskyrus lengvuosius automobilius taksi (keliaujant lėktuvu tinkami finansuoti tik ekonominės klasės skrydžiai);

30.3.2.  užsienio valstybės teritorijoje visų rūšių transporto priemonėmis;

30.3.3. nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir grįžimo iš jų komandiruotės dienomis, taip pat dienomis, kai kelionė dėl objektyvių priežasčių negalėjo pasibaigti komandiruotės dienomis (lengvuoju automobiliu taksi – kiek tai susiję su nuvykimu (išvykimu) į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį miesto, kuriame jie yra, teritorijoje ir grįžimu iš jų), įskaitant atvejus, kai iš komandiruotės grįžtama po vidurnakčio;

30.3.4. renginio dalyvio registracijos mokestis (jei toks mokestis numatomas);

30.3.5. komandiruočių organizavimo paslaugos išlaidos;

30.3.6. kitos su komandiruote tiesiogiai susijusios būtinos išlaidos.

31. Kelionės draudimo, bagažo viršsvorio ir dėl transporto grafiko pasikeitimo atsiradusios išlaidos nekompensuojamos.

32. Veiklos pareiškėjas atstovų komandiruočių į renginius išlaidoms kompensuoti Aplinkos ministerijai teikia šiuos dokumentus (toliau – komandiruočių išlaidų kompensavimo dokumentai):

32.1. atskirai dėl kiekvieno į komandiruotę vykusio atstovo užpildytą paraišką kompensuoti komandiruotės išlaidas (Taisyklių 1 priedas);

32.2. komandiruotės išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas:

32.2.1. avanso apyskaitos dokumentus (jei taikoma);

32.2.2. kelionių bilietų ir įlaipinimo kortelių kopijas (kelionių oro ir vidaus transportu atveju);

32.2.3. bilietų pirkimo dokumentus (sąskaitas faktūras, sutartis su tiekėjais);

32.2.4. gyvenamojo ploto nuomos išlaidas pagrindžiančius dokumentus (sąskaitas faktūras, sutartis su tiekėjais ir kt.);

32.2.5. kelionių lapus, įsakymus dėl kuro normos, automobilių nuomos (panaudos) sutartis, kuro pirkimų sąskaitas/degalinių čekius, kuro apmokėjimo ir nurašymo dokumentus, automobilio registracijos liudijimą (kelionių automobiliu atvejais);

32.2.6. komandiruotės išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus;

32.2.7. kelionės rezultatą pagrindžiančius dokumentus – kelionės ataskaitą (kelionės į užsienio valstybę atveju);

32.2.8. seminaro išklausymo pažymėjimo kopiją ir (arba) pažymėjimų (jeigu jie seminare turėjo būti išduoti) suvestinę, dalyvių sąrašą ar kitą dokumentą – atsižvelgiant į kelionės tikslą;

32.2.9. su komandiruote susijusių paslaugų pirkimo dokumentus (jei taikoma);

32.2.10. veiklos pareiškėjo, apmokėjusio atstovo kelionės išlaidas, vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimo atstovą siusti į komandiruotę kopiją (jei taikoma);

32.2.11. kvietimo į renginį kopiją ir (ar) renginio darbotvarkę (jeigu Dvišalio fondo veiklos pareiškėjas turi šiuos dokumentus).

33. Renginio dalyvių iš valstybių donorių tinkamos finansuoti komandiruočių išlaidos apmokamos Taisyklių nustatyta tvarka, kai renginio dalyviai iš valstybių donorių Aplinkos ministerijai pateikia užpildytą prašymą kompensuoti komandiruotės metu patirtas išlaidas (toliau – prašymas) anglų kalba (prašymo forma pateikta svetainėje www.eeagrants.lt) su prašyme nurodytais pridedamais dokumentais, taip pat pateikia Aplinkos ministerijai vieną iš Taisyklių 83.1-83.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų arba visus šiuose papunkčiuose nurodytus dokumentus arba pateikia Aplinkos ministerijai vieną iš Taisyklių 84.1-84.2 papunkčiuose nurodytų dokumentų arba visus šiuose papunkčiuose nurodytus dokumentus.

34. Komandiruočių išlaidų kompensavimo dokumentai pagal „A“ priemonės veiklą priimami nuo šių Taisyklių įsigaliojimo datos iki 2014 m. spalio 1 d. arba iki visų „A“ priemonės veiklai numatytų lėšų panaudojimo.

35. Komandiruočių išlaidų kompensavimo dokumentai pagal „B“ priemonės veiklą priimami nuo Projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo iki 2016 m. spalio 31 d. arba visų „B“ priemonės veiklai numatytų lėšų panaudojimo.

36. Aplinkos ministerija Dvišalio fondo lėšomis nekompensuoja komandiruočių į renginius išlaidų, jeigu:

36.1. veiklos pareiškėjas ar veikos partneris pateikė ne visus dokumentus dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo arba pateikti dokumentai neatitinka Taisyklių 29-33 punktuose nustatytų reikalavimų;

36.2. veiklos pareiškėjas, siekiantis, kad būtų kompensuotos komandiruotės išlaidos pagal „A“ arba „B“ priemonę, nepateikė Taisyklių 28 punkte nurodytos informacijos ir yra panaudotos visos „A“ arba „B“ priemonės lėšos.

 

Lėšų išmokėjimo tvarka

 

37. Jei Aplinkos ministerijai veiklos pareiškėjas pateikia ne visus Taisyklių 32 punkte nurodytus dokumentus ar veiklos partneris pateikia ne visus Taisyklių 33 punkte nurodytus dokumentus ir (arba) jie neatitinka poskyryje „Išlaidų kompensavimo tvarka“ nustatytų reikalavimų, Aplinkos ministerija veiklos pareiškėjo ar veiklos partnerio prašo per jos nustatytą terminą pateikti kitus ir (arba) papildomus dokumentus, ir (arba) patikslinti Aplinkos ministerijai pateiktus dokumentus ir (arba) pateikti nurodytų išlaidų paaiškinimą. Jei veiklos pareiškėjas ar veiklos partneris per nustatytą terminą nepateikia kitų ir (arba) papildomų dokumentų, nepatikslina Aplinkos ministerijai pateiktų dokumentų ir (arba) nepateikia nurodytų išlaidų paaiškinimo, Aplinkos ministerija gali raštu ar el. paštu informuoti veiklos pareiškėją ar veiklos partnerį apie sprendimą nekompensuoti komandiruotės išlaidų.

38. Aplinkos ministerija, siekdama įsitikinti ir patvirtinti, kad dokumentuose nurodytos komandiruotės išlaidos padarytos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų, Reglamento, Memorandumo, paramos sutarties ir Taisyklių nuostatų, tikrina veiklos pareiškėjo pateiktuose dokumentuose dėl išlaidų kompensavimo nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti.

39. Aplinkos ministerija, gavusi veiklos pareiškėjo pateiktus dokumentus dėl atstovo komandiruotės išlaidų kompensavimo, nustačiusi, kad patekti visi Taisyklių nuostatas atitinkantys dokumentai, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo dokumentų dėl atstovų komandiruočių išlaidų kompensavimo gavimo dienos juos patikrina ir parengia išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti pagal Taisyklių 2 priede nustatytą formą.

40. Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos paramos administravimo departamentas (toliau – ESPAD) išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti, kurią vizuoja Europos Sąjungos fondų valdymo (toliau – ESFV) skyriaus atsakingas darbuotojas, ESFV skyriaus vedėjas, Finansų skyriaus vedėjas ir pasirašo ESPAD direktorius, teikia Finansų skyriui, kuris vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl biudžetinių įstaigų finansavimo iš valstybės biudžeto taikant tiesioginį apmokėjimą tiekėjams“, per VBAM sistemą parengia mokėjimo paraišką mokėjimo institucijai dėl Dvišalio fondo lėšų pervedimo.

41. Dvišalio fondo lėšos jų gavėjams turi būti pervestos ne vėliau kaip iki 2016 m. gruodžio 31 d.

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

42. Dvišalio fondo veikla, priskirta priemonei „B“, finansuojama tęstinio finansavimo būdu teikiant Aplinkos ministerijai aplinkos ministro nustatytos formos paraiškas (toliau – paraiška) (Taisyklių 3 priedas).

43. Teikiant paraišką, būtina pasirinkti bent vieną Taisyklių 6 punkte nurodytą Dvišalio fondo siekiamą rezultatą ir Taisyklių 7 punkte nurodytą siekiamą kiekybinį rezultato rodiklį.

44. Veiklos pareiškėjas vienu metu gali Aplinkos ministerijai pateikti kelias paraiškas.

45. Paraiška gali būti teikiama dėl veiklos, apimančios ne vieną, o kelias veiklos vykdytojo planuojamas įgyvendinti veiklas.

46. Paraiškai keliami šie reikalavimai:

46.1. paraiška turi būti pateikta Taisyklių 24 punkte nurodytais terminais. Pateikus paraišką anksčiau nei nurodyta arba pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiška nevertinama ir grąžinama ją pateikusiam subjektui;

46.2.  paraiškos originalas ir elektroninė versija turi būti vienodi. Jeigu jie nesutampa, vadovaujamasi paraiškos originale pateikta informacija; paraiška gali būti išsiųsta naudojantis registruoto pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis registruotu laišku arba pareiškėjas gali įteikti ją asmeniškai Aplinkos ministerijai adresu: A. Jakšto g. 4, LT-01105 Vilnius. Paraiškos elektroninė versija atsiunčiama svetainėje www.eeagrants.lt nurodytu elektroninio pašto adresu. Paraiškos pateikimo data laikoma pašto spaude pažymėta išsiuntimo data arba, jei paraiška pateikiama asmeniškai, paraiškos pateikimo data laikoma paraiškos užregistravimo data Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje;

46.3. paraiška pildoma kompiuteriu, lietuvių kalba. Paraiška užpildyta pagal Taisyklių 3 priede nustatytą paraiškos formą.  Paraiškos lapai numeruojami;

46.4.  su paraiška privaloma pateikti Taisyklių 3 priede nurodytus pridedamus dokumentus.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

47. Gautas paraiškas ESFV skyriaus atsakingas darbuotojas registruoja 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT02 programos „Integruotas jūros ir vidaus vandenų valdymas“ Dvišalio bendradarbiavimo fondo „B“ priemonės veiklų finansavimo paraiškų registracijos žurnale (Taisyklių 9 priede).

48. Paraiškas vertina vienas atsakingas ESFV skyriaus darbuotojas ir Aplinkos ministerijos Vandenų departamento  (toliau – VD) Vandenų politikos skyriaus atsakingas darbuotojas (toliau kartu – vertintojai).

49. Vertintojai per 5 darbo dienas nuo paraiškos užregistravimo dienos įvertina, ar paraiška atitinka Taisyklių VI skyriuje nurodytus paraiškoms keliamus reikalavimus, taip pat Taisyklių 24, 25, 26 punktuose nustatytus reikalavimus.

50. Vertintojai paraiškas vertina individualiai. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos vertintojai negali tinkamai įvertinti paraiškos, paraiškoje nurodytų veiklų tinkamumo finansuoti iš „B“ priemonės, jie turi raštu ar el. paštu paprašyti veiklos pareiškėjo per nustatytą laiką pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jeigu veiklos pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją ir (ar) nepatikslina paraiškos, Aplinkos ministerija turi teisę atmesti paraišką, tuomet parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą apie paraiškos atmetimą, kuriame nurodo atmetimo priežastis.

51. Vertintojai paraiškos nevertina ir paraišką atmeta, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

51.1. paraiška veiklos finansavimui gauti užpildyta netinkamai (nesilaikant nustatytos formos, pateikti ne visi paraiškoje nurodyti dokumentai ir pan.) ir veiklos pareiškėjas jos nepataisė  ESFVS atsakingo darbuotojo nustatytais terminais;

51.2. paraiška pateikta anksčiau nei Taisyklių 24 punkte nustatytas terminas arba pasibaigus paraiškų teikimo terminui;

51.3. veiklos pareiškėjas nustatytais terminais neatsiskaitė Aplinkos ministerijai už iš valstybės biudžeto finansuotus projektus;

51.4.  veiklos pareiškėjas anksčiau gautas lėšas, skirtas projektams įgyvendinti, panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

51.5. vyksta teisminiai ginčai tarp Aplinkos ministerijos ir veiklos pareiškėjo dėl netinkamai panaudotų ar nepanaudotų ir negrąžintų anksčiau gautų lėšų;

51.6. veiklos pareiškėjas paraiškoje pateikė melagingą ir tikrovės neatitinkančią informaciją.

52. Vertintojams nenustačius nė vienos Taisyklių 51 punkte nurodytos aplinkybės, kiekvienas vertintojas atlieka paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą ir naudoja Dvišalio fondo „B“ priemonės veiklos tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (Taisyklių 4 priedas);

53. vertintojai, įvertinę „B“ priemonės veiklos paraišką (-as), parengia Dvišalio bendradarbiavimo fondo veiklos tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą (Taisyklių 5 priedas) (toliau – veiklos tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita), kurią vizuoja ESFV skyriaus vedėjas, Vandenų politikos skyriaus vedėjas, VD direktorius ir pasirašo ESPAD direktorius. Siūlymas dėl finansavimo skyrimo pateikiamas aplinkos ministrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos pasirašymo dienos.

54. Lėšų siūloma neskirti, jeigu:

54.1. veiklos pareiškėjas bandė daryti įtaką paraiškas vertinantiems asmenims;

54.2. subjektui yra iškelta bankroto ar restruktūrizavimo byla arba jis yra likviduojamas;

54.3. paraiškos vertinimo metu nustatyta, kad veiklos tikslai ir planuojami rezultatai neatitinka „B“ priemonės veiklos tikslo, nurodytos Taisyklių 5.2 papunktyje.

55. Jeigu vertintojų vertinimo metu nustatytas tinkamų finansuoti veiklos išlaidų dydis ir galimas didžiausias leistinas paramos iš Dvišalio fondo lėšų dydis skiriasi nuo pagal teikiamoje paraiškoje pateiktų veiklos tinkamų finansuoti išlaidų ir prašomos paramos bei bendrojo finansavimo lėšų dydžių, atsakingas ESFV skyriaus darbuotojas raštu apie tai informuoja veiklos pareiškėją ir suderina su veiklos pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti veiklą su vertintojų nustatytomis siūlomomis paramos ir bendrojo finansavimo lėšomis. Jei veiklos pareiškėjas nesutinka su vertintojų nustatytomis didžiausio lesitino dydžio išlaidomis ir paramos ir bendrojo finansavimo lėšomis, teikiama paraiška atmetama.

56. Paraiškų vertinimo rezultatai skelbiami interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

57. Sprendimą skirti (neskirti) konkrečiai veiklai Dvišalio fondo lėšas priima aplinkos ministras.

58. Aplinkos ministras ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos pasirašymo dienos priima sprendimą dėl veiklos finansavimo (nefinansavimo).

59. Aplinkos ministro sprendimai dėl finansavimo skyrimo (neskyrimo) Dvišalio fondo veiklai skelbiami interneto svetainėje www.eeagrants.lt. Skiriant konkrečiai veiklai Dvišalio fondo lėšas, aplinkos ministro įsakyme nurodomas veiklos finansavimo teisinis pagrindas, veiklos vykdytojo pavadinimas, veiklos pavadinimas, skiriamų lėšų dydis.

60. Aplinkos ministerija ir veiklos vykdytojas, kuriam skiriamos lėšos, sudaro aplinkos ministro patvirtintos formos 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT02 programos „Integruotas jūros ir vidaus vandenų valdymas“ Dvišalio bendradarbiavimo fondo veiklos finansavimo sutartį  (toliau – sutartis) (Taisyklių 6 priedas). Sutartyje numatomi finansuojamos veiklos įgyvendinimo terminai, finansavimo tvarka, atsiskaitymas, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos.

61. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, kurie turi vienodą teisinę galią.

62. Įsigaliojus sprendimui dėl finansavimo skyrimo Dvišalio fondo veiklai atsakingas ESFV skyriaus darbuotojas parengia ir suderina su veiklos pareiškėju sutarties projektą.

63. Aplinkos ministerija sutarties projektą su veiklos pareiškėju derina raštu ar elektroniniu paštu. Aplinkos ministerija išsiunčia veiklos pareiškėjui suderintą sutarties projektą raštu ar elektroniniu paštu ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminas negali būti ilgesnis nei 10 darbo dienų, jei pasirašančios šalys nenurodo svarbių priežasčių pratęsti šį terminą. Veiklos pareiškėjui per rašte ar elektroniniame laiške nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir EEE finansinio mechanizmo ir bendrojo finansavimo lėšos veiklai įgyvendinti neskiriamos.

64. Sutartį pasirašius veiklos pareiškėjo atstovui, ją pasirašo Aplinkos ministerijos įgaliotas atstovas.

65. Sutartį pasirašius abiem šalims laikoma, kad sutartis sudaryta.

66. Su veiklos pareiškėju sudarius sutartį veiklos pareiškėjas tampa veiklos vykdytoju.

67. Jeigu veiklai skiriama suma nesiekia 100 procentų veiklai reikalingos įgyvendinti sumos, veiklos vykdytojas savo nuosavomis lėšomis privalo užtikrinti, kad likusi sumos dalis būtų finansuojama veiklos vykdytojo lėšomis. Veiklos partnerio išlaidas veiklos vykdytojas įtraukia į biudžetą ir jas apmoka iš veiklai vykdyti skirtų lėšų.

68. Pasirašius sutartį, veiklos vykdytojui gali būti išmokamas iki 80 procentų skiriamų lėšų sumos avansas. Konkretus avanso dydis, kurį paraiškos vertinimo metu nustato vertintojai, nurodomas sutartyje.

69. Dvišalio fondo veiklos įgyvendinimo išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų apmokėjimo su avansu ar be avanso ir (arba) sąskaitų kompensavimo. Konkretus (-ūs) išlaidų apmokėjimo būdas (-ai) nurodomas (-i) sutartyje. Likusi suma išmokama veiklos vykdytojui pateikus Dvišalio bendradarbiavimo fondo finansuotos veiklos įgyvendinimo ataskaitą (Taisyklių 8 priedas) ir iš Dvišalio fondo finansuotos veiklos įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą (Taisyklių 7 priedas).

70. Finansuojamos tik tinkamos veiklos išlaidos, kurios:

70.1. yra tiesiogiai susijusios su veiklos įgyvendinimu ir yra būtinos veiklai vykdyti;

70.2. padarytos per išlaidų tinkamumo laikotarpį, nurodytą sutartyje;

70.3. yra realios ir atitinka rinkos kainas;

70.4. nėra (nebuvo) apmokamos iš kitų finansavimo šaltinių;

70.5. išlaidų paskirtis atitinka biudžete prie sutarties nurodytas išlaidas;

70.6. išlaidos aiškiai identifikuojamos, patikrinamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

70.7. perkančiųjų organizacijų iš Lietuvos išlaidos padarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, o partnerio iš valstybės donorės – šių valstybių teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, nustatyta tvarka.

71. Netinkamos finansuoti išlaidos:

71.1. pastatų statybos, rekonstravimo, remonto ir kitų darbų atlikimas;

71.2. įrangos, įrenginių pirkimas;

71.3. ilgalaikio turto įsigijimas;

71.4. veiklos paraiškos techninio rengimo paslaugos pirkimas;

71.5. veiklos administravimo ir vykdymo išlaidos (veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio vadovo ir darbuotojų atlyginimai, įskaitant ir atvejus, kai darbuotojas veikia kaip ekspertas ir (ar) konsultantas);

71.6. netiesioginės išlaidos, susijusios su veiklos įgyvendinimu;

71.7. išlaidos, dėl kurių padidėja veiklos įgyvendinimo kaina, tačiau tokiomis išlaidomis veiklos pridėtinė vertė nekuriama;

71.8. baudos, delspinigiai, finansinės nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

71.9. skolų padengimo išlaidos;

71.10. išlaidos, nepateiktos veiklos biudžete ir nepagrįstos išlaidų mokėjimą įrodančiais dokumentais;

71.11. pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), jei veiklos vykdytojas ir (arba) jo partneris, remdamiesi Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, arba jeigu veiklos partneris yra iš donorės šalies – tos šalies nacionaliniais teisės aktais, turi teisę jį susigrąžinti;

71.12. valiutos konvertavimo išlaidos.

72. Tarptautinių pavedimų mokesčių išlaidos yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu jos yra įtrauktos į veiklos biudžetą ir nurodytos sutartyje.

 

IX SKYRIUS

FINANSUOJAMOS VEIKLOS VYKDYMAS IR ATSAKOMYBĖ UŽ SUTARTIES PAŽEIDIMĄ

 

73. Veiklos vykdytojas, negalintis vykdyti veiklos, kuriai gavo Dvišalio fondo lėšų, turi nedelsdamas raštu apie tai informuoti Aplinkos ministeriją, nurodydamas pagrįstas priežastis ir siūlymus dėl sutarties keitimo ar nutraukimo.

74. Veiklos vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal veiklos biudžete prie sutarties nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška. Veiklos vykdytojas, negalintis įgyvendinti veiklos pagal sutartyje nurodytą veiklos biudžetą, turi nedelsdamas raštu kreiptis į Aplinkos ministeriją dėl jos patikslinimo ir nurodyti pagrįstas priežastis. Motyvuotą veiklos vykdytojo prašymą tikslinti veiklos biudžetą Aplinkos ministerija priima ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki veiklos vykdymo pabaigos. Veiklos biudžeto keitimų skaičius neribojamas.

75. Išskirtiniais atvejais, esant force majeure ar kitoms svarbioms aplinkybėms, kurių veiklos vykdytojas negalėjo numatyti, motyvuotas veiklos vykdytojo prašymas tikslinti veiklos biudžetą priimamas likus 1 darbo dienai iki veiklos pabaigos. Pasibaigus veiklai prašymai tikslinti veiklos biudžetą nepriimami.

76. Veiklos biudžetą privaloma tikslinti, jeigu faktiškai panaudotų lėšų kiekis pagal atskirą išlaidų grupę viršija 10 proc.

77. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitai veiklai ar projektams įgyvendinti.

78. Jeigu veiklos vykdytojas nespėja įgyvendinti veiklos sutartyje nustatytu laiku, veiklos įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęsiamas pateikus prašymą Aplinkos ministerijai.

79.  Veiklos vykdytojui nepateikus Aplinkos ministerijai prašymo pratęsti veiklos įgyvendinimo laikotarpį ir neįgyvendinus veiklos iki sutartyje nustatytos datos, veiklai skirtos likusios lėšos neišmokamos.

80. Aplinkos ministerija bet kuriuo veiklos vykdymo metu gali patikrinti veiklos vykdytojų lėšų panaudojimą ir priimti sprendimus dėl netinkamai naudojamų lėšų. Aplinkos ministerijai pareikalavus, veiklos vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti su veiklos vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą. Nustačiusi sutarties pažeidimų, Aplinkos ministerija gali ją nutraukti, apie tai prieš 10 darbo dienų raštu įspėjusi veiklos vykdytoją, arba imtis kitų veiksmų teisės aktų nustatyta tvarka.

81. Veiklos vykdytojas privalo grąžinti veiklai skirtas lėšas jeigu:

81.1. pažeidus veiklos biudžeto tikslinimo tvarką (dėl veiklos biudžeto tikslinimo nesikreipus, praleidus prašymo dėl biudžeto tikslinimo pateikimo terminą ir pan.), viršijančios leidžiamus nukrypimus išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti ir turi būti grąžintos Aplinkos ministerijai Finansinės paramos, išmokėtos ir (ar) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (toliau – Finansinės paramos grąžinimo taisyklės), nustatyta tvarka ir terminais arba yra išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka;

81.2. jeigu veiklos vykdytojas nepanaudoja išmokėtų lėšų iki veiklos įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jos turi būti grąžinamos Aplinkos ministerijos pateiktame rašte veiklos vykdytojui nustatytu terminu;

81.3. Aplinkos ministerijai nustačius, kad veiklos vykdytojas nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gavo ar netinkamai panaudojo veiklai skirtas lėšas, veiklos vykdytojas privalo jas grąžinti Aplinkos ministerijai Finansinės paramos grąžinimo taisyklių nustatyta tvarka. Jeigu veiklos vykdytojas negrąžina nepagrįstai gautų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMĄ

 

82. Veiklos vykdytojas už gautas Dvišalio fondo lėšas ir veiklos įvykdymą atsiskaito Aplinkos ministerijai sutartyje ir Taisyklėse nustatyta tvarka per 1 mėnesį po to, kai veikla baigiama įgyvendinti, pateikdamas ESPAD:

82.1. iš  Dvišalio bendradarbiavimo fondo finansuotos veiklos įgyvendinimo ataskaitą (Taisyklių 8 priedas). Ataskaitoje turi būti išsamiai aprašyti veiklos įgyvendinimo veiksmai, išlaidos, rezultatai ir kilusios problemos;

82.2. iš Dvišalio fondo finansuotos veiklos įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą (Taisyklių 7 priedas);

83. Jeigu išlaidas patyrė iš Dvišalio fondo finansuotos veiklos partneris iš valstybės donorės, kuris yra viešasis subjektas, veiklos vykdytojas kartu su Dvišalio bendradarbiavimo fondo finansuotos veiklos įgyvendinimo ataskaita ir iš Dvišalio fondo finansuotos veiklos įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašu taip pat pateikia Aplinkos ministerijai pasirinktinai vieną iš Taisyklių 83.1-83.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų arba visus šiuose papunkčiuose nurodytus dokumentus:

83.1. veiklos partnerio iš valstybės donorės išlaidų patyrimą ir apmokėjimą įrodančius dokumentus;

83.2. nepriklausomo ir atestuoto auditoriaus ataskaitą, kaip nurodyta Reglamento 7.13 straipsnio 3 dalyje;

83.3. pasirašytą deklaraciją anglų kalba (deklaracijos forma pateikta interneto svetainėje www.eeagrants.lt).

84. Jeigu išlaidas patyrė veiklos partneris iš valstybės donorės, kuris nėra viešasis subjektas, veiklos vykdytojas kartu su Dvišalio bendradarbiavimo fondo finansuotos veiklos įgyvendinimo ataskaita ir iš Dvišalio fondo finansuotos veiklos įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašu pateikia Aplinkos ministerijai pasirinktinai vieną iš Taisyklių 84.1-84.2 papunkčiuose nurodytų dokumentų arba visus šiuose papunkčiuose nurodytus dokumentus:

84.1. visus veiklos partnerio iš valstybės donorės išlaidų patyrimą ir apmokėjimą įrodančius dokumentus;

84.2. pasirašytą deklaraciją anglų kalba (deklaracijos forma pateikta interneto svetainėje www.eeagrants.lt).

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

85. Veiklos paraiškos, paraiškų vertinimo ataskaitos, sutartys ir veiklos vykdymo ataskaitos iki Programos įgyvendinimo pabaigos (iki 2017 m. balandžio 30 d.) saugomos ESPAD, o penkerius metus po Programos pabaigos – Aplinkos ministerijos archyve.

86. Aplinkos ministro sprendimai dėl finansavimo veiklos įgyvendinimui (ne) skyrimo gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________________