AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL AKMENĖS RAJONO MENO MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. lapkričio 3 d. Nr. T-224
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Institucijų paskirčių klasifikatoriumi, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2008 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. V-1387 „Dėl klasifikatoriaus „Institucijų paskirtys“ patvirtinimo“, atsižvelgdama į Akmenės rajono meno mokyklos 2022 m. sausio 28 d. raštą Nr. SD-10 „Dėl Akmenės rajono meno mokyklos nuostatų keitimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įpareigoti Akmenės rajono meno mokyklos direktorių pasirašyti Akmenės rajono meno mokyklos nuostatus ir juos pateikti Juridinių asmenų registrui bei pasirašyti visus su tuo susijusius dokumentus.
3. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 14 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Naujosios Akmenės muzikos mokyklos ir Akmenės rajono Ventos muzikos mokyklos reorganizavimo“ 3.2 papunktį.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja, sprendimo 1 punktu patvirtintus Akmenės rajono meno mokyklos nuostatus įregistravus Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2022 m. lapkričio 3 d. sprendimu Nr. T-224
AKMENĖS RAJONO MENO MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono meno mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Akmenės rajono meno mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius ir funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, veiklos organizavimą ir valdymą, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), pedagogų teises ir pareigas bei atsakomybę, mokyklos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Akmenės rajono meno mokykla, trumpasis pavadinimas – Meno mokykla. Mokykla įregistruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre. Juridinio asmens kodas – 305602825.
6. Mokyklos savininkas – Akmenės rajono savivaldybė, kodas 111100056, adresas: L. Petravičiaus a. 2, LT-85132 Naujoji Akmenė.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Akmenės rajono savivaldybės taryba, kuri:
9. Mokyklos grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.
10. Mokyklos pagrindinė paskirtis – neformaliojo vaikų švietimo grupės muzikinio ir meninio ugdymo mokykla, kita paskirtis – neformalusis vaikų ir suaugusiųjų švietimas.
12. Mokymosi formos: grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu.
13. Akmenės rajono meno mokykla ir jos skyriai:
13.1. Naujosios Akmenės skyrius – V. Kudirkos g. 11, LT-85165 Naujoji Akmenė, Akmenės rajono savivaldybė:
13.2. Akmenės skyrius – Stoties g. 3A, LT-85379 Akmenė, Akmenės rajono savivaldybė:
13.3. Ventos skyrius – Ventos g. 11, LT-85330 Venta, Akmenės rajono savivaldybė:
14. Mokykloje vykdomos programos:
16. Mokykla išduoda šiuos išsilavinimą liudijančius ir mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus:
16.2. Mokyklos – neformaliojo švietimo teikėjo – nustatyto pavyzdžio neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo mokymosi pasiekimų pažymėjimą;
17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Akmenės rajono savivaldybės herbu ir Akmenės rajono meno mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Mokyklos veiklos rūšys:
19.2. kitos veiklos rūšys:
19.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslai:
20.1. tenkinti mokinių muzikos ir meno pažinimo, ugdymo ir įgūdžių lavinimo saviraiškos poreikius, padėti jiems įgyti pradinius muzikinius įgūdžius, ugdyti naujus muzikinius gebėjimus, skonį, kultūrą; padėti tapti aktyviais visuomenės nariais;
20.2. sistemingai plėsti muzikines ir menines žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius ir suteikti asmeniui papildomą muzikinę ir meninę kompetenciją, teikti galimybę susipažinti su pasirinktos muzikos, konkrečios muzikinės raiškos instrumento ir meno srities savybėmis;
20.3. teikti kryptingą muzikinį ir meninį išsilavinimą, padedantį pasirengti tolesniam mokymuisi aukštesnės pakopos muzikinio, meninio ar pedagoginio profilio ugdymo institucijose muzikai ir menui gabiems vaikams, jaunuoliams, o suaugusiems – tęsti mokymosi visą gyvenimą galimybes;
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
21.1. sudaryti sąlygas asmenybės meninei sklaidai ir kūrybinių gebėjimų plėtotei, atsižvelgiant į prioritetus ir bendruomenės poreikius ugdant meno mylėtojus, kultūros puoselėtojus, muzikos propaguotojus;
21.2. teikti konkrečios muzikos srities ir instrumento technologijos, meninės ir kūrybinės terpės pažinimo pagrindus, kokybišką, profesionalų muzikinį ir meninį ugdymą pagal siūlomas programas ir, atsižvelgiant į poreikį, plėsti programų pasiūlą;
21.3. atsižvelgti į individualius mokinio gebėjimus, asmeninius poreikius, sveikatos būklę, o gabius mokinius kryptingai orientuoti profesinei muziko, muzikos pedagogo, kultūros darbuotojo, meno studijų srities karjerai;
21.4. ugdyti pilietiškumą ir bendruomeniškumą, papročių ir tradicijų puoselėtojus, tautinės kultūros tęsėjus;
21.5. skleisti gerąją patirtį, metodines naujoves ir mokymo procesą orientuoti į Lietuvos ir pasaulio kultūros ir žmogiškąsias vertybes;
22. Mokyklos funkcijos:
22.4. pritaiko ugdymo turinį įvairių gebėjimų, poreikių, sveikatos būklės vaikams, jaunuoliams, suaugusiems;
22.6. vykdo programas, tenkinančias muzikinio ir meninio ugdymo poreikius ir suteikiančias papildomą kompetenciją;
22.7. organizuoja sistemingą gilesnį ir platesnį mokinių muzikinį ir meninį ugdymą, siekia geresnių meninės veiklos įgūdžių ir sudaro galimybes kryptingai ugdyti asmenybę, įgyti muzikinę ir meninę kompetenciją;
22.11. skatina mokinius naudotis Mokyklos bibliotekoje saugomomis knygomis, enciklopedijomis, profesionalia muzikos ir menine literatūra, moko dirbti su knyga, naujomis informacinėmis technologijomis, kompiuterinėmis muzikinio ir meninio ugdymo programomis;
22.14. skatina gabius mokinius pasirinkti muziko, kultūros darbuotojo, meno studijų srities profesiją;
22.19. organizuoja mokinių laisvalaikį, užimtumą, koncertinę veiklą, prevencinį darbą, kad būtų užkirstas kelias vaikų ir jaunimo nusikalstamumui, kvaišalų bei narkotikų naudojimui, žalingų įpročių formavimuisi;
22.21. bendradarbiauja su šalies bei užsienio muzikos mokyklomis, kaupia meninio ugdymo metodinę patirtį ir ją skleidžia;
22.24. palaiko ryšius su panašaus profilio ir aukštesniojo lygmens profesinio ugdymo įstaigomis, sprendžiančiomis muzikinio ir meninio parengimo, dvasingumo ir vertybių ugdymo uždavinius;
22.26. organizuoja projektus bei kitus renginius, susijusius su muzikinio ir meninio ugdymo, kultūros sklaida vietos bendruomenėje, šalyje ir tarptautinėje erdvėje;
22.27. mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus išduoda teisės aktų nustatyta tvarka:
22.27.1. mokiniams, baigusiems formalųjį švietimą papildančio pradinio, pagrindinio muzikinio ir meninio ugdymo programas – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyto pavyzdžio neformaliojo vaikų šveitimo pažymėjimus;
22.27.2. mokiniams, baigusiems neformaliojo švietimo ankstyvojo, mėgėjų, išplėstinio muzikinio ir meninio ugdymo programas – Mokyklos nustatyto pavyzdžio mokymosi pasiekimų pažymėjimus;
22.27.3. asmenims, pametusiems ar kitaip praradusiems pažymėjimus, raštišku asmens prašymu, nurodant praradimo priežastį ir originalo išdavimo metus, išduodamas jo dublikatas, remiantis Mokyklos archyve saugomais dokumentais;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
23.1. plėsti įvairaus amžiaus mokinių ir suaugusiųjų mokymosi galimybes, programos kursą, organizuoti atskiras grupes;
23.2. sistemingai plėsti muzikines ir menines žinias, stiprinti mokinių gebėjimus ir suteikti jiems papildomą muzikinę ir meninę kompetenciją;
23.3. rengti ir teikti siūlymus dėl patikslintų eksperimentinių mokymo planų tvirtinimo, ugdymo turinio keitimo ir ugdymo turinio organizavimo bei modernizavimo;
23.4. rengti ir taikyti pedagogiškai pagrįstas mokymo metodikas, programas, naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
23.5. skatinti mokinius dalyvauti Lietuvos ir tarptautiniuose konkursuose, festivaliuose ir kituose renginiuose bei padėti jiems pasirengti;
23.8. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančias ir tinkamai aprūpintas darbo vietas;
23.10. teisės aktų nustatyta tvarka valdyti, naudotis ir disponuoti priskirtu valstybės turtu ir lėšomis, sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais bei juridiniais asmenimis;
23.11. teikti mokamas švietimo paslaugas ir gautas lėšas naudoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Akmenės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;
24. Mokyklos pareigos:
24.4. organizuoti ir vykdyti formalųjį švietimą papildančio ir neformaliojo muzikinio bei meninio švietimo programų baigiamuosius žinių patikrinimus;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam pritaria Mokyklos taryba ir savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo;
25.3. iki ugdymo proceso pradžios direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam pritaria Mokyklos taryba ir savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo;
25.4. pagal galiojančius teisės aktus parengtas ir suderintas su Akmenės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi muzikinio ir meninio ugdymo programas;
26. Mokyklai vadovauja direktorius, kuris viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiriamas ir iš jų atleidžiamas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir švietimo įstatymų nustatyta tvarka.
27. Direktorius yra pavaldus Akmenės rajono savivaldybės merui ir atskaitingas Akmenės rajono savivaldybės tarybai.
28. Mokyklos direktorius dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui ir/ar kitiems Mokyklos darbuotojams.
29. Mokyklos direktoriaus kompetencija:
29.1. vadovauja mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokykloje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
29.2. organizuoja įstaigos darbą, kad būtų įgyvendinami įstaigos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
29.3. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
29.5. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Mokyklos nuostatuose ir Mokyklos vadovo pareigybės aprašyme;
29.6. kartu su Mokyklos taryba sprendžia mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
29.7. kiekvienais metais teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, kurios struktūrą ir reikalavimus nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras;
29.8. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
29.10. suderinęs su Akmenės rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.11. organizuoja biudžetinės įstaigos buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą;
29.12. atsako už pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
29.13. priima mokinius Akmenės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.18. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją ir atestuotis mokytojams, kitiems pedagoginiams darbuotojams švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
29.20. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, techninio personalo ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.22. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
29.23. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą mokykloje;
29.24. organizuoja pašalinių asmenų patekimo į Mokyklos patalpas apskaitą ir tai kontroliuoja, organizuoja Mokyklos teritorijos ir jos prieigų stebėjimą, informuoja teritorinę policijos įstaigą apie žinomus ar įtariamus smurto, prievartos, psichoaktyviųjų medžiagų platinimo, viešosios tvarkos ir kitų pažeidimų atvejus;
29.25. supažindina Mokyklos bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės aktų pažeidimus, Mokyklos lankymą, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją ir mokinių užimtumą;
29.26. bendradarbiauja su pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, valstybine vaiko teisių apsaugos institucija, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, atvejo vadybininkais, teritorine policijos įstaiga, socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros įstaigomis, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.28. atsako už informacijos apie mokykloje vykdomas formalųjį švietimą papildančio ugdymo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus, skelbimą viešai;
29.29. atsako už demokratinį Mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Mokyklos bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.30. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
29.31. atsako už Mokyklos finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su švietimo įstaigos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas švietimo įstaigos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimą ir disponavimą juo;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
30. Mokyklos taryba – aukščiausia savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
32. Mokyklos taryba sudaroma iš Mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių. Tarybos narių skaičių ir lygias atstovavimo kvotas nustato šie Nuostatai.
33. Galimas Mokyklos tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos. Mokyklos tarybos nario įgaliojimams nutrūkus pirma laiko, naujas Mokyklos tarybos narys paskiriamas rinkimų būdu.
34. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokyklos mokiniai. Mokyklos taryba slaptu balsavimu renkama mokslo metų pradžioje trejų metų kadencijai.
35. Mokyklos tarybos pirmininką ir sekretorių slaptu arba atviru balsavimu renka Mokyklos tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti renkamas Mokyklos tarybos nariu ir pirmininku.
37. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvių balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius grąžina svarstyti iš naujo.
38. Mokyklos tarybos pirmininkas ne rečiau kaip kartą per mokslo metus ugdymo proceso metu už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės nariams.
39. Mokyklos savininkas ir švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo svarstyti iš naujo. Ginčai sprendžiami įstatymų numatyta tvarka.
40. Mokyklos tarybos funkcijos:
40.2. pritaria Mokyklos strateginiam veiklos planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, vidaus tvarkos taisyklėms, ugdymo planui;
40.3. aptaria siūlymus dėl mokinių žinių ir gebėjimo vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
40.4. teikia pasiūlymus Mokyklos direktoriui dėl darbuotojų priėmimo ir jų darbo vertinimo, jų atestacijos, vadovų darbo vertinimo;
40.6. renka atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
40.7. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
40.8. pasirenka Mokyklos veiklos įsivertinimo sritis, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus;
41. Mokytojų taryba – kolegiali ir nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, kurios nariai yra visi tuo metu Mokykloje dirbantys pedagogai. Mokytojų tarybos nariu ir pirmininku negali būti Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
42. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus, įskaitant metų pradžią ir pabaigą. Prireikus į posėdžius kviečiami ir kitų savivaldos institucijų, aptarnavimo tarnybų atstovai.
43. Mokytojų tarybos posėdžiai gali būti organizuojami administracijai, kitoms savivaldos institucijoms pasiūlius, pačių pedagogų iniciatyva.
44. Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jei susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 pedagogų. Nutarimai yra teisėti, jei jie priimami balsų dauguma.
45. Mokytojų tarybos funkcijos:
45.1. aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo kryptis, metodus ir būdus;
45.3. priima nutarimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę, šalinimo iš Mokyklos, leidimo laikyti egzaminus, Mokyklos baigimo pažymėjimų išdavimo, mokinių, mokytojų ir kitų darbuotojų apdovanojimo bei skatinimo;
46. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokinių ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
48. Metodinė veikla organizuojama pagal tuo metu šalyje galiojančias mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinei veiklai organizuoti rekomendacijas.
50. Metodinės grupės skirtos mokytojams pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos, aptarti mokinių mokymosi poreikius ir susitarti dėl mokomųjų programų galimos pasiūlos, susitarti dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų bei bendradarbiauti su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis.
51. Metodinei grupei vadovauja prieš naujus mokslo metus grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
52. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti gali būti steigiama Metodinė taryba, kurios nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
53. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo. Metodinė taryba kartu su Mokyklos direktoriumi, jo pavaduotoju ugdymui nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, susitaria dėl programų planų, programų rengimo principų ir tvarkos, inicijuoja bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
55. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.
56. Mokyklos darbuotojams atlyginimas už darbą mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka bei Mokyklos darbuotojų apmokėjimo sistema.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
58. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja jai Akmenės rajono savivaldybės tarybos patikėtu turtu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, panaudos būdu naudojasi valstybine žeme.
59. Mokyklos lėšos:
59.1. valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija:
61. Mokykla yra paramos gavėjas. Gauta parama tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir kitais teisės aktais.
62. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansinę apskaitą tvarko Akmenės rajono savivaldybės administracijos Biudžetinių įstaigų centralizuotos apskaitos skyrius pagal Akmenės rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos centralizuoto buhalterinės apskaitos organizavimo sutartį.
64. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Akmenės rajono savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Vieši pranešimai ir informacija, kurią, remiantis šiais Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiama Mokyklos interneto svetainėje, Savivaldybės interneto svetainėje adresu www.akmene.lt ir kitose visuomenės informavimo priemonėse, Viešųjų pirkimų tarnybos informacinėje sistemoje Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
68. Nuostatų pakeitimus ir/ar papildymus gali inicijuoti Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija, Mokyklos direktorius, Mokyklos taryba.
Mokyklos direktorė Irina Mikulevič
SUDERINTA
Mokyklos tarybos
2022 m. sausio 21 d. posėdžio
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. SP-1)