Logo  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2021 M. LIEPOS 30 D. ĮSAKYMO NR. D1-444 „DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS OBJEKTO PATIKRINIMO PRIEŠ EKSPLOATAVIMO PRADŽIĄ TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 27 d. Nr. D1-433

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. liepos 30 d. įsakymą Nr. D1-444 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 2.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1.1. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnyje nustatytais pagrindais ir Tvarkos apraše nustatyta tvarka fiziniam ar juridiniam asmeniui, prieš pradedant eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą, organizuoti patikrinimą;“.

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašą:

1.2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas) nustatyta Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) informavimo apie planuojamos ūkinės veiklos objekto, kuriam išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas (toliau – TIPK leidimas) arba taršos leidimas (toliau – ūkinės veiklos objektas), eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią, AAA organizuojamo patikrinimo ir AAA sprendimo dėl ūkinės veiklos objekto atitikties Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje nustatytoms sąlygoms (toliau – sprendimas) priėmimo tvarka.“

1.2.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Tvarkos aprašo nuostatos taikomos atliekant ūkinės veiklos objekto, kuriam išduotas TIPK leidimas arba taršos leidimas, patikrinimą prieš eksploatavimo ir (ar) ūkinės veiklos vykdymo pradžią Tvarkos aprašo 15 ir 26 punktuose nurodytais atvejais.“

1.2.3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose įtvirtintas sąvokas.“

1.2.4. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Veiklos vykdytojas, norintis pradėti eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ar jo dalį (toliau – ūkinės veiklos objektas) ir pradėti ūkinę veiklą, ar jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip prieš 25 darbo dienas iki planuojamos eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžios AAA pateikia pranešimą apie planuojamą ūkinės veiklos objekto eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią (toliau – pranešimas) pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytą pavyzdį. Jeigu AAA gauna pranešimą vėliau už šiame punkte nustatytą terminą arba su pranešimu pateiktos informacijos nepakanka priimti sprendimą, sprendimo priėmimo data gali būti vėlesnė negu veiklos vykdytojo planuojama ūkinės veiklos objekto eksploatavimo ir ūkinės veiklos pradžia. Ūkinės veiklos objektą eksploatuoti ir ūkinę veiklą pradėti, kol nepriimtas sprendimas, negalima.“

1.2.5. Pakeičiu 6.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.6. Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose išvardytos sąlygos, kurias privaloma įgyvendinti iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ir jų įgyvendinimo aprašymas, įgyvendinimo įrodymai (pvz., įrenginio ir (ar) atskirų jo dalių nuotraukos, vaizdo įrašas, kt.);“.

1.2.6. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Su pranešimu teikiami šie dokumentai:

7.1. deklaracija, patvirtinanti įsipareigojimus ir kad pranešime pateikiami duomenys yra teisingi, tikslūs ir išsamūs, pagal Tvarkos aprašo 2 priede nustatytą pavyzdį;

7.2. jei pasikeitė dokumentai ir (ar) jų turinys arba galiojimas ar įsigaliojo kiti dokumentai vietoje netekusių galios, palyginti su situacija, buvusia TIPK leidimo ar taršos leidimo išdavimo metu, arba jie nepateikti su paraiška gauti ar pakeisti TIPK ar taršos leidimą, arba nepateikti vadovaujantis kitais teisės aktų reikalavimais, pateikiami šie dokumentai:

7.2.1. dokumentas, įrodantis, kad veiklos vykdytojas žemės sklypą ar jo dalį, kuriame įrengtas ūkinės veiklos objektas, valdo nuosavybės teise ar kitais Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais pagrindais, jeigu informacijos apie dokumentą nėra Nekilnojamojo turto registre;

7.2.2. dokumentas, įrodantis, kad veiklos vykdytojas statinį ar jo dalį, kuriame įrengtas ūkinės veiklos objektas, valdo nuosavybės teise arba valdo ir naudoja kitais Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais pagrindais, jeigu informacijos apie dokumentą nėra Nekilnojamojo turto registre;

7.2.3. jeigu statinys neregistruotas Nekilnojamojo turto registre, statybos užbaigimo akto numeris ir data, kai jį privaloma turėti Statybos įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, nuoroda į jį, jei šis dokumentas viešai paskelbtas, arba Statybos įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos deklaracijos apie statybos užbaigimą numeris ir data, kai ją privaloma turėti Statybos įstatymo ir jį įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, nuoroda į ją, jei šis dokumentas viešai paskelbtas;

7.2.4. dokumentas, įrodantis, kad įrenginio išdėstymas sklype (pagal kadastro duomenų bylą, geodezinius matavimus) atitinka pateiktą leidime;

7.2.5. dokumentas, įrodantis, kad įrenginys atitinka techninius ir aplinkosauginius parametrus, triukšmo ir (ar) kvapų visuomenės sveikatos saugos reikalavimus (parametrus), nurodytus leidime (įrenginio gamintojo išduotas įrenginio pasas, sertifikatas ar kitas įrenginio techninis dokumentas, matavimų protokolai, jei tokie yra, ir pan.);

7.2.6. dokumentas, įrodantis, kad įrenginio taršos šaltinių išdėstymas sklype atitinka pateiktą leidime;

7.3. įgaliojimas, jei pranešimą teikia veiklos vykdytojo įgaliotas asmuo.“

1.2.7. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Veiklos vykdytojas su pranešimu gali teikti, jo nuomone, reikalingą, bet Tvarkos apraše nenurodytą informaciją ir pagrindžiančius dokumentus apie ūkinės veiklos objekto atitiktį nustatytoms sąlygoms.“

1.2.8. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. AAA Tvarkos apraše nustatyta tvarka patikrinusi pranešimą:

12.1. nustačiusi, kad pranešimas neatitinka Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytų reikalavimų, pranešimo nepriima ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo AAA dienos apie tai raštu praneša pranešimą teikusiam veiklos vykdytojui, nurodydama nepriėmimo priežastį;

12.2. nustačiusi, kad pranešimas atitinka Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytus reikalavimus, pranešimą priima ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo AAA dienos raštu informuoja:

12.2.1. Aplinkos apsaugos departamentą prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) visais atvejais;

12.2.2. Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC), jei nustatytos Tvarkos aprašo 21.1.1 ir (ar) 21.1.2 papunkčiuose išvardytos sąlygos triukšmo ir (ar) kvapų reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą etape, apie planuojamą patikrinimą ir pakviečia dalyvauti;

12.2.3. veiklos vykdytojo nurodytą kontaktinį asmenį apie patikrinimo pradžios ir pabaigos datą, atvykimo į ūkinės veiklos objektą datą, jei patikrinimo metu planuojama vykti į ūkinės veiklos objektą.

12.2.4. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos apie planuojamą patikrinimą.“

1.2.9. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. AAA Tvarkos apraše nustatyta tvarka patikrinusi pranešimą:

12.1. nustačiusi, kad pranešimas neatitinka Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytų reikalavimų, pranešimo nepriima ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo AAA dienos apie tai raštu praneša pranešimą teikusiam veiklos vykdytojui, nurodydama nepriėmimo priežastį;

12.2. nustačiusi, kad pranešimas atitinka Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytus reikalavimus, pranešimą priima, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo AAA dienos, raštu informuoja:

12.2.1. Aplinkos apsaugos departamentą prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) visais atvejais;

12.2.2. Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC), jei nustatytos Tvarkos aprašo 21.1.1 ir 21.1.2 papunkčiuose išvardytos sąlygos triukšmo ir (ar) kvapų reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą etape ir pakviečia dalyvauti;

12.2.3. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PAGD), jei ūkinei veiklai, kuriai išduotas ar pakeistas leidimas, atliktos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo arba atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo procedūros, ir pakviečia PAGD dalyvauti patikrinime;

12.2.4. veiklos vykdytojo nurodytą kontaktinį asmenį apie patikrinimo pradžios ir pabaigos datą, atvykimo į ūkinės veiklos objektą datą, jei patikrinimo metu planuojama vykti į ūkinės veiklos objektą.

1.2.10. Papildau 121 punktu:

121. AAA, informuodama Tvarkos aprašo 12.2 papunktyje nurodytas institucijas apie planuojamą patikrinimą, persiunčia gautą pranešimą su priedais ir, vadovaudamasi Tvarkos aprašo 15 ir 26 punkte nustatytais kriterijais, informuoja, ar patikrinimo metu bus vykstama į ūkinės veiklos objektą; nurodo patikrinimo pradžios ir pabaigos datą, jei planuojama vykti į ūkinės veiklos objektą – atvykimo į ūkinės veiklos objektą datą ir kontaktinį AAA asmenį.“

1.2.11. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. AAD, NVSC (toliau kartu – institucijos), gavę Tvarkos aprašo 121 punkte nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo gavimo dienos raštu informuoja AAA ir veiklos vykdytoją apie dalyvausiantį patikrinime institucijos įgaliotą atstovą. Jeigu atliktos statybos užbaigimo procedūros ir NVSC jose dalyvavo, įvertino triukšmo ir (ar) kvapų mažinimo priemonių įrengimą iki veiklos vykdymo pradžios, NVSC gali atsisakyti dalyvauti patikrinime.“

1.2.12. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. AAD, NVSC, PAGD (toliau kartu – institucijos), gavę Tvarkos aprašo 121 punkte nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo gavimo dienos raštu informuoja AAA ir veiklos vykdytoją apie dalyvausiantį patikrinime institucijos įgaliotą atstovą. Jeigu atliktos statybos užbaigimo procedūros ir NVSC jose dalyvavo, įvertino triukšmo ir (ar) kvapų mažinimo priemonių įrengimą iki veiklos vykdymo pradžios, NVSC gali atsisakyti dalyvauti patikrinime.“

1.2.13. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Patikrinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 15 darbo dienų, ji skaičiuojama nuo AAA nurodytos patikrinimo pradžios datos iki sprendimo, nurodyto Tvarkos aprašo 21 punkte, priėmimo dienos. Jei sprendime išduoti ar pakeisti leidimą arba leidimo sąlygose nurodytos kelios skirtingos įrenginio (-ių) eksploatavimo ir (ar) veiklos pradžios datos, AAA, atsižvelgdama į Tvarkos apraše nurodytus patikrinimų organizavimo terminus, gali organizuoti kelis patikrinimus.“

1.2.14. Pakeičiu 15.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.3. jei pakeistas TIPK leidimas Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 11 dalyje arba taršos leidimas Aplinkos apsaugos įstatymo 192 straipsnio 8 dalyje nustatytais pagrindais, kai ūkinės veiklos pakeitimui ir (ar) išplėtimui atliktas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas.“

1.2.15. Pakeičiu 17.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.4. sąlygų, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, įgyvendinimas pagrįstas pateiktais dokumentais.“

1.2.16. Pakeičiu 19.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.1. jei įmanoma, privalo vizualiai įsitikinti, ar patikrinimo metu ūkinės veiklos objekte įgyvendintos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ar ūkinės veiklos objekte pažymėti taršos šaltiniai, tinkamai įrengtos ėminių ėmimo vietos. Pasirinktinai patikrinama 5–10 taršos šaltinių ir (ar) ėminių ėmimo vietų. Siekiant įsitikinti, kad inžinerinės sistemos ir inžineriniai tinklai veikia, institucijų įgalioti atstovai turi teisę reikalauti išbandyti šias sistemas ūkinės veiklos objekte, dalyvaujant veiklos vykdytojo atstovams, kai inžinerinių sistemų ar tinklų išbandymus įmanoma atlikti nepradėjus eksploatuoti įrenginį;“.

1.2.17. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. AAA:

21.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų išvadų gavimo dienos priima sprendimą pagal Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą pavyzdį, kad ūkinės veiklos objektas patikrinimo metu atitinka sąlygas, kurios privalo būti įgyvendintos iki veiklos vykdymo pradžios, galima pradėti eksploatuoti ūkinės veiklos objektą, pradėti vykdyti ūkinę veiklą, pateikia šį sprendimą veiklos vykdytojui ir patikrinime dalyvavusioms institucijoms, jeigu nenustato neatitikimų ir gavusi kitų pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą kompetenciją patikrinime dalyvaujančių institucijų įgaliotų atstovų išvadas, kad įgyvendintos šios sąlygos:

21.1.1. ūkinės veiklos objekte įgyvendintos leidime nustatytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios;

21.1.2. įgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti, ar atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo numatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įdiegtos ūkinės veiklos objekte, jeigu šiame sprendime ar šioje išvadoje nustatyta, kad jos privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios;

21.1.3. įgyvendinti Aplinkos apsaugos įstatymo, Atliekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos vandens įstatymo, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens įstatymo, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatyti techniniai, technologiniai reikalavimai įrenginių įrengimui, taikomi konkrečiai ūkinei veiklai ir ūkinės veiklos objekte, privalo būti įgyvendinti iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios;

21.2. nustačiusi, kad nepakanka duomenų ir informacijos įvertinti, ar ūkinės veiklos objekte įgyvendintos Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, ir (ar) Tvarkos aprašo 20 punkte nustatyta tvarka gavusi tokią informaciją iš patikrinime dalyvaujančio kitos institucijos įgalioto atstovo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų išvadų gavimo dienos raštu informuoja veiklos vykdytoją, kokius papildomus duomenis ir informaciją veiklos vykdytojas turi pateikti nurodydamas, kurių sąlygų atitikties nustatymui trūksta informacijos ir (ar) duomenų;

21.3. nustačiusi neatitikimus, ir (ar) gavusi kitų patikrinime dalyvaujančių institucijų įgaliotų atstovų išvadą, kad ūkinės veiklos objekte neįgyvendintos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų išvadų gavimo dienos priima sprendimą pagal Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą pavyzdį, kad ūkinės veiklos objektas patikrinimo metu neatitinka Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų sąlygų, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ir negalima pradėti eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir pradėti vykdyti ūkinę veiklą, išsiunčia jį veiklos vykdytojui ir patikrinime dalyvavusioms institucijoms.“

1.2.18. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Veiklos vykdytojui Tvarkos aprašo 22 punkte nustatytu laiku pateikus trūkstamus duomenis, patikrinime dalyvavusių institucijų įgalioti atstovai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo dienos pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą kompetenciją įvertina, ar ūkinės veiklos objekte įgyvendintos Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios ir raštu pateikia AAA išvadas. AAA priima sprendimą tik sulaukusi visų patikrinime dalyvavusių institucijų išvadų Tvarkos aprašo 21.1–21.3 papunkčiuose nustatyta tvarka.“

1.2.19. Pripažįstu netekusiu galios 25 punktą.

1.2.20. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Patikrinimas nevykstant į ūkinės veiklos objektą atliekamas prieš veiklos vykdytojui pradedant eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą, kai įrenginys neatitinka Tvarkos aprašo 15 punkte nustatytų atvejų ir kai:

26.1. planuojama pradėti eksploatuoti naują įrenginį, kuriam išduotas taršos leidimas, jei planuojamai ūkinei veiklai atlikta atranka dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo;

26.2. jei pakeistas leidimas Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 11 dalyje arba 192 straipsnio 8 dalyje nustatytais pagrindais, kai ūkinės veiklos pakeitimui ir (ar) išplėtimui atlikta planuojamos ūkinės veiklos atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo.“

1.2.21. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. AAA ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo pradžios datos patikrina, ar veiklos vykdytojas atitinka Tvarkos aprašo 17 punkte nustatytus reikalavimus, ar ūkinės veiklos objekte įgyvendintos Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios.“

1.2.22. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Institucijų įgalioti atstovai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo pradžios pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą kompetenciją įvertina, ar ūkinės veiklos objekte įgyvendintos Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ir pagal 4 priede nurodytą kompetenciją pateikia AAA išvadą. Jei institucijų įgaliotiems atstovams nepakanka duomenų ir informacijos įvertinti, ar ūkinės veiklos objekte įgyvendintos Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, jie per šiame punkte nurodytą terminą informuoja AAA, kokius papildomus duomenis ir informaciją veiklos vykdytojas turi pateikti nurodydami, kurių sąlygų atitikties nustatymui trūksta informacijos ir (ar) duomenų.“

1.2.23. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Sprendimas priimamas Tvarkos aprašo 21–24 punktuose nustatyta tvarka.“

1.2.24. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. AAA Tvarkos apraše nustatyta tvarka priėmus sprendimą, kad ūkinės veiklos objektas patikrinimo metu neatitinka sąlygų, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, negalima pradėti eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir pradėti vykdyti ūkinę veiklą, veiklos vykdytojas ūkinės veiklos objekte atlikęs veiksmus, reikalingus įgyvendinti Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytas sąlygas, Tvarkos aprašo 5–10 punktuose nustatyta tvarka teikia naują pranešimą AAA.“

1.2.25. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Pakartotinis patikrinimas atliekamas ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų pabaigus ankstesnį patikrinimą Tvarkos aprašo 15–24 arba 26–29 punktuose nustatyta tvarka.“

1.2.26. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Atliekant patikrinimą pagal pakartotinį pranešimą patikrinime dalyvaujančios institucijos nepritarimas laikomas nepagrįstu, jei šio nepritarimo motyvu nurodomos naujos, ankstesnio patikrinimo metu nepateiktos pastabos, išskyrus atvejus, kai pagal ankstesnes pastabas pakeisti sprendiniai turi įtakos pritarusių institucijų patikrinimo išvadai. Šio punkto nuostatos netaikomos, jei atliekant patikrinimą pagal pakartotinį pranešimą nustatomi trūkumai, kurių neištaisius bus neįgyvendintos Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos (pvz., neįrengta vandeniui nelaidi danga, ant kurios turi būti kraunamos atliekos, nebaigta įrengti nuotekų surinkimo sistema ir pan.).“

1.2.27. Papildau 321 punktu:

321. Jei pateiktų dokumentų ar kitos informacijos (pvz., nuotraukų) pakanka, kad AAA galėtų įsitikinti Tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų sąlygų įgyvendinimu ūkinės veiklos objektuose, išvardytuose Tvarkos aprašo 15 punkte, AAA gali priimti sprendimą nevykti pakartotiniam patikrinimui į vietą. Apie tai per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos informuoja patikrinime dalyvavusias institucijas ir ūkio subjektą. Tokiu atveju patikrinimas atliekamas Tvarkos aprašo 27–29 punktuose nustatyta tvarka.

1.2.28. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. AAA ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paviešina sprendimą AAA interneto svetainėje arba aplinkosaugos leidimų informacinėje sistemoje (ALIS), atsižvelgus, kur paskelbtas leidimas.“

1.2.29. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.30. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.31. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.32. Pakeičiu 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.33. Papildau 4 priedą nauju 4 punktu:

4. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos įvertina Aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnyje įtvirtintų reikalavimų įgyvendinimą: ar ūkinės veiklos objekte, kuriame bus vykdoma ūkinė veikla, kuriai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo, įgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos gaisrinės saugos ir civilinės saugos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai dėl galimų įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų išvengti, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti, arba atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo numatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios.“

1.2.34. Buvusį 4 priedo 4 punktą laikau atitinkamai 5 punktu.

2. Nustatau, kad:

2.1. šio įsakymo 1.2.9, 1.2.12, 1.2.33 ir 1.2.34 papunkčiai įsigalioja 2024 m. gegužės 1 d.

2.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtoms planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią procedūroms taikomas iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojęs teisinis reguliavimas.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    Simonas Gentvilas

 

Planuojamos ūkinės veiklos objekto

patikrinimo prieš eksploatavimo

pradžią tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pranešimo apie planuojamą ūkinės veiklos objekto, kuriam išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas, pavyzdys)

 

(Jeigu pranešimą teikia juridinis asmuo, pranešimas rašomas ant juridinio asmens rašto blanko)

 

Aplinkos apsaugos agentūrai

 

Pranešimas apie planuojamą ūkinės veiklos objekto, kuriam išduotas / pakeistas ___________________________________leidimas, eksploatavimo pradžią

(nurodyti leidimo rūšį – TIPK arba taršos, išdavimo / pakeitimo datą ir Nr.)

 

Pranešimo statusas: pirminis / pakartotinis

Pirminio pranešimo registracijos duomenys

data _________________

Nr. _________________

 

Duomenys apie veiklos vykdytoją ir ūkinės veiklos objektą ar jo dalį (toliau – ūkinės veiklos objektas):

[ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]

(Juridinio asmens kodas)

 

_______________________________________________________________________

(veiklos vykdytojo, teikiančio pranešimą, pavadinimas, buveinės adresas, telefono Nr., el. paštas)

_______________________________________________________________________

(ūkinės veiklos objekto pavadinimas, adresas)

_______________________________________________________________________

(kontaktinio asmens duomenys, telefono Nr., el. paštas)

 

Planuojama ūkinės veiklos objekto ir (ar) įrenginio eksploatavimo pradžia:  ___________________

 

Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, kurias būtina įgyvendinti iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios:

Eil. Nr.

Sąlyga, kuri turi būti įgyvendinta iki ūkinės veiklos objekto eksploatavimo pradžios

Sąlygos įgyvendinimo aprašymas

Pastabos, komentarai, papildoma informacija

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

Pridedama:

1.

2.

3.

4.

5.

________________________________________________________________________________

(veiklos vykdytojo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, parašas)

 

 

Planuojamos ūkinės veiklos objekto

patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos

aprašo 2 priedas

 

(Deklaracijos pavyzdys)

 

(Jeigu pranešimą teikia juridinis asmuo, pranešimas rašomas ant juridinio asmens rašto blanko)

 

DEKLARACIJA

 

 

Teikiu pranešimą apie planuojamą ūkinės veiklos objekto ar jo dalies (toliau – ūkinės veiklos objektas), kuriam ______________________

(išdavimo / pakeitimo data)

išduotas / pakeistas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas Nr. ________________.

 

Patvirtinu, kad šiame pranešime pateikta informacija yra teisinga, tiksli ir visa.

 

Patvirtintu, kad ūkinės veiklos objekte

 

 

(įrenginio pavadinimas)

 

 

 

 

 

įgyvendintos Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios.

 

Patvirtinu, kad įgyvendinti kiti aplinkosauginiuose ir visuomenės sveikatos saugos teisės aktuose nustatyti reikalavimai taikomi iki ūkinės veiklos objekte vykdomos veiklos pradžios.

Patvirtinu, kad įgyvendintos poveikio aplinkai vertinimo sprendime nustatytos sąlygos ir suprojektuotos poveikio aplinkai vertinimo sprendime ir (ar) atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvadoje numatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios. (Taikoma, kai ūkinės veiklos objekte bus vykdoma ūkinė veikla, kuriai pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo. Kai netaikoma, ši deklaracijos dalis neteikiama.)

Neprieštarauju, kad patikrinimą atliekanti institucija (-jos) pranešimo ar jo dalies ir jo priedų kopiją, išskyrus informaciją, kuri šiame pranešime nurodyta kaip komercinė (gamybinė) paslaptis, pateiktų bet kuriam asmeniui.

 

Įsipareigoju sudaryti sąlygas atlikti patikrinimą atvykus į ūkinės veiklos objektą.

 

 

Parašas _____________________________                                    Data __________________

(veiklos vykdytojo ar jo įgalioto asmens)

 

__________________________________________________________________________ _

(pasirašančiojo vardas, pavardė, pareigos)

 

 

Planuojamos ūkinės veiklos objekto

patikrinimo prieš eksploatavimo

pradžią tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Sprendimo dėl patikrinimo pabaigos pavyzdys)

 

(Sprendimas rašomas ant Aplinkos apsaugos agentūros rašto blanko)

 

SPRENDIMAS

DĖL ŪKINĖS VEIKLOS OBJEKTO ATITIKTIES  SĄLYGOMS,

KURIOS PRIVALO BŪTI ĮGYVENDINTOS IKI ŪKINĖS VEIKLOS VYKDYMO PRADŽIOS

 

_________________ leidimas, išduotas / pakeistas ______________ Nr. ___________________

(leidimo tipas – TIPK arba taršos ir išdavimo /pakeitimo data ir Nr.)

 

[ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]

(Juridinio asmens kodas)

(ūkinės veiklos objekto pavadinimas, adresas, telefonas)

 

(veiklos vykdytojas, jo adresas, telefono, el. paštas)

 

Ūkinės veiklos objekte ar jo dalyje (toliau – ūkinės veiklos objektas) patikrinimo metu įgyvendintos / neįgyvendintos ____________________________________________ sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios:

 

Eil. Nr.

Sąlyga, kuri turi būti įgyvendinta iki ūkinės veiklos objekto eksploatavimo pradžios

Įgyvendinta / Neįgyvendinta

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

Išvada. Sprendime įrašytas ūkinės veiklos objektas patikrinimo metu atitinka / neatitinka sąlygas, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ir galima / negalima pradėti eksploatuoti šiame leidime nurodytą ūkinės veiklos objektą ir (ar) vykdyti ūkinę veiklą.

 

Priimtas ..............m. .......................................d.

 

Direktorius______________________________                          _______________________

(parašas)                                                                                                          (vardas, pavardė)                            

 

 

Patikrinimo išvadas pateikė:

 

(išvadą pateikusios institucijos pavadinimas, pateikimo data)

 

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo gavimo ar paskelbimo gali būti skundžiamas Lietuvos  administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatyme nustatyta tvarka arba apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo įstatyme nustatyta tvarka..

 

________________

 

Planuojamos ūkinės veiklos objekto

patikrinimo prieš eksploatavimo

pradžią tvarkos aprašo

4 priedas

 

PATIKRINIME DALYVAUJANČIŲ SUBJEKTŲ KOMPETENCIJA

 

1. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC) atstovas įvertina:

1.1. ar ūkinės veiklos objekte ar jo dalyje (toliau – ūkinės veiklos objektas), kuriame bus vykdoma ūkinė veikla, įgyvendintos taršos integruotos prevencijos ir kontrolės arba taršos leidime (toliau – leidimas) NVSC nustatytos sąlygos dėl triukšmo ir (ar) kvapų valdymo, kurios turi būti įgyvendintos pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą etape;

1.2. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnyje nustatytų reikalavimų įgyvendinimą. Įvertina, ar ūkinės veiklos objekte, kuriame bus vykdoma ūkinė veikla, kuriai pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas atliktas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas (toliau – poveikio aplinkai vertinimas) arba atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo (toliau – atranka), įgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (toliau – PAV sprendime) nustatytos triukšmo ir (ar) kvapų valdymo sąlygos visuomenės sveikatos saugos reikalavimams užtikrinti ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti, arba atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo (toliau – atrankos išvada) nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios;

1.3. ar įgyvendinti Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo ir Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose įtvirtinti techniniai, technologiniai reikalavimai įrenginių įrengimui, kurie taikomi konkrečiai ūkinei veiklai ir ūkinės veiklos objekte privalo būti įgyvendinti iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios.

2. Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos atstovas įvertina, ar vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę bus įmanoma užtikrinti leidimo sąlygų ir (ar) aplinkos apsaugos teisės aktų reikalavimų laikymosi kontrolę (pvz., įvertinti bendrą ir atskirų atliekų rūšių kiekį, aplinkosauginių priemonių efektyvumą ir pan.).

3. Aplinkos apsaugos agentūros atstovas įvertina:

3.1. ar ūkinės veiklos objekte, kuriame bus vykdoma ūkinė veikla, įgyvendintos leidime nustatytos sąlygos, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios, išskyrus sąlygas dėl triukšmo ir (ar) kvapų valdymo, išskyrus tas triukšmo ir (ar) kvapų valdymo sąlygas, kurias pagal šio priedo 1 punkte nurodytą kompetenciją vertina NVSC;

3.2. ar ūkinės veiklos objektuose, kuriuose bus vykdoma ūkinė veikla, kuriai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka, užtikrinamas Aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnyje reikalavimų įgyvendinimas. Įvertina, ar ūkinės veiklos objekte, kuriame bus vykdoma ūkinė veikla, kuriai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka, įgyvendintos PAV sprendime nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti, arba atrankos išvadoje nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios;

3.3. ar įgyvendinti Aplinkos apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos vandens įstatymo, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens įstatymo, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose įtvirtinti techniniai, technologiniai reikalavimai įrenginių įrengimui, kurie taikomi konkrečiai ūkinei veiklai ir ūkinės veiklos objekte privalo būti įgyvendinti iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios.

3.4. ar įrengtos ūkio subjektų aplinkos monitoringui vykdyti numatytos vietos imti ėminius ir (ar) atlikti matavimus.

4. Minėtos institucijos pastabas dėl sąlygų, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios, įgyvendinimo, teikia pagal kompetenciją.

 

_________________