LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PETICIJŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO
PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 13 d. Nr. 2BE-241
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 6 dalimi, 21 straipsnio 2 dalimi ir atsižvelgdamas į Lietuvos transporto saugos administracijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2017 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 3-574 „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos nuostatų patvirtinimo“, 10.21 papunktį:
1. T v i r t i n u Lietuvos transporto saugos administracijos peticijų komisijos sudarymo ir peticijų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2023 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. 2BE-241
LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PETICIJŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos transporto saugos administracijos peticijų komisijos sudarymo ir peticijų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) peticijų komisijos (toliau – Peticijų komisija) sudarymo tvarką, jos kompetenciją, narių teises ir pareigas, darbo organizavimo tvarką, kreipimosi bei peticijų dėl Administracijos priimamų norminių teisės aktų nagrinėjimo tvarką.
2. Peticijų komisija yra Administracijos sudaryta nenuolatinė komisija, kuri sprendžia kreipimosi į Administraciją pripažinimo peticija bei peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, jas nagrinėja ir pateikia išvadas Administracijos direktoriui dėl peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų šio Aprašo ir Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo (toliau – Įstatymas) nustatyta tvarka.
3. Peticijų komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Įstatymu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.
4. Peticijų komisija nenagrinėja skundų, pareiškimų ir pasiūlymų, kurių nagrinėjimo tvarką nustato kiti įstatymai ir teisės aktai.
II SKYRIUS
PETICIJŲ KOMISIJA, JOS KOMPETENCIJA, NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS, DARBO ORGANIZAVIMAS
6. Administracijoje gauto kreipimosi, kuris teikiamas pagal Įstatymą, pagrindu Administracijos direktoriaus įsakymu kiekvienam konkrečiam atvejui nagrinėti sudaroma Peticijų komisija.
7. Peticijų komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 (trijų) ir ne daugiau kaip 5 (penkių) narių, iš kurių vienas skiriamas Peticijų komisijos pirmininku, vienas – pirmininko pavaduotoju, vienas – sekretoriumi. Peticijų komisijos nariai skiriami iš Administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – Administracijos darbuotojas).
8. Peticijų komisija, vykdydama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi šias teises:
8.2. kreiptis į Administracijos struktūrinius padalinius su prašymu pateikti nuomonę ar kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi ar peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo;
8.3. kviesti į savo posėdžius specialistus, ekspertus, Administracijos struktūrinių padalinių atstovus, pateikusius ar galinčius pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi ar peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo;
8.4. reikalauti, kad pareiškėjas per Peticijų komisijos nustatytą ne ilgesnį kaip 10 (dešimties) darbo dienų terminą pateiktų papildomus dokumentus ar informaciją, susijusius su pateiktu kreipimusi ar peticija;
8.5. nustatyti Peticijų komisijos posėdžio būdą: Administracijos patalpose (Švitrigailos g. 42, Vilnius) ar nuotoliniu būdu vaizdo konferencijos formatu;
9. Peticijų komisijos pirmininkas, jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojas:
9.5. duoda Peticijų komisijos nariams pavedimus (įskaitant, bet neapsiribojant, pavedimą dėl kitų specialistų ar asmenų kvietimo į posėdžius), teikia reikalingą medžiagą;
10. Peticijų komisijos sekretorius, jo nesant, kitas Peticijų komisijos pirmininko, jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojo paskirtas Peticijų komisijos narys:
10.1. suderinęs su Peticijų komisijos pirmininku, jo nesant, su Peticijų komisijos pirmininko pavaduotoju, šaukia Peticijų komisijos posėdžius;
10.2. rengia Peticijų komisijos posėdžio darbotvarkę ir ją suderina su Peticijų komisijos pirmininku, jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotoju;
10.3. suderinęs su Peticijų komisijos pirmininku, jo nesant, su Peticijų komisijos pirmininko pavaduotoju, elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja Peticijų komisijos narius ir kitus kviestinius asmenis apie posėdžių datą, laiką ir vietą ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas iki posėdžio, kartu pridėdamas posėdžio darbotvarkę ir posėdžio metu planuojamų svarstyti klausimų medžiagą;
10.4. protokoluoja Peticijų komisijos posėdžius, elektroninių ryšių priemonėmis siunčia derinti Peticijų komisijos posėdžių protokolų projektus Peticijų komisijos nariams;
11. Peticijų komisijos narys turi teisę:
11.3. teikti Peticijų komisijos pirmininkui, jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojui pasiūlymus dėl Peticijų komisijos darbo organizavimo;
11.4. siūlyti Peticijų komisijos pirmininkui, jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojui įtraukti klausimą į Peticijų komisijos posėdžio darbotvarkę;
12. Peticijų komisijos narys privalo:
12.1. dalyvauti Peticijų komisijos posėdžiuose rengiant ir svarstant Peticijų komisijos klausimus. Jei Peticijų komisijos narys negali dalyvauti posėdyje, jis apie tai turi iš anksto pranešti Peticijų komisijos pirmininkui, o jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojui ir Peticijų komisijos sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;
12.3. vykdyti Peticijų komisijos pirmininko, jo nesant, Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojo pavedimus;
12.4. laikyti paslaptyje informaciją ir duomenis, kurie sudaro valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį, neviešinti pareiškėjų asmens ir privataus gyvenimo duomenų;
12.5. vengti interesų konflikto, nenaudoti duomenų ir informacijos, gautų atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;
14. Peticijų komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Peticijų komisijos narių.
15. Peticijų komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Peticijų komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Peticijų komisijai pirmininkaujančio Peticijų komisijos nario balsas.
16. Peticijų komisijos posėdžiai protokoluojami. Peticijų komisijos sprendimai, išvados ir pasiūlymai įforminami protokolu, kuris registruojamas Administracijos dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“). Peticijų komisijos sekretorius protokolus surašo ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po Peticijų komisijos posėdžio. Protokole nurodoma: posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, trumpa svarstymo eiga, sprendimai arba nutarimai organizaciniais bei kitais klausimais, išvados, pasiūlymai, Peticijų komisijos narių atskiroji nuomonė, jei tokia pateikiama. Posėdžio protokolus pasirašo visi dalyvavę posėdyje Peticijų komisijos nariai.
III SKYRIUS
KREIPIMOSI REIKALAVIMAI, TEIKIMO TVARKA IR NAGRINĖJIMAS
17. Kreipimasis Administracijai gali būti pateikiamas raštu tiesiogiai, paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis vadovaujantis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, laikantis Įstatymo 8 straipsnyje kreipimosi formai ir turiniui nustatytų reikalavimų.
18. Administracijoje gautas kreipimasis užregistruojamas DVS „Avilys“. Registruotas kreipimasis perduodamas nagrinėti Peticijų komisijai. Peticijų komisija raštu per 3 (tris) darbo dienas nuo kreipimosi užregistravimo dienos praneša pareiškėjui nurodydama kreipimąsi užregistravusią instituciją, kreipimosi registracijos numerį ir datą.
19. Peticijų komisija, susipažinusi su kreipimusi, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo kreipimosi gavimo dienos išsprendžia šiuos klausimus:
20. Peticijų komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi pateiktų prašymų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Administracijos kompetencijai, sprendžia klausimą dėl kreipimosi pripažinimo peticija. Sprendžiant kreipimosi pripažinimo peticija klausimą vertinama, ar nėra Įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje nurodytų pagrindų, kuriems esant kreipimasis nepripažįstamas peticija.
21. Pripažinusi kreipimąsi peticija, Peticijų komisija kartu sprendžia klausimą, ar galima priimti peticiją nagrinėti. Sprendžiant peticijos priėmimo nagrinėti klausimą patikrinama atitiktis Įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams. Jei peticija neatitinka minėtų reikalavimų, joje netiksliai nurodyti ar nenurodyti pareiškėjo ar jo atstovo vardas, pavardė, asmens kodas arba nepateiktas pareiškėjo atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba atstovavimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas, Įstatymo 12 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka ir terminais pareiškėjas informuojamas apie nustatytus trūkumus ir nustatomas terminas jiems pašalinti. Jeigu pareiškėjas nepašalina nurodytų trūkumų per nustatytą terminą, Peticijų komisija atsisako priimti nagrinėti peticiją. Sprendimas atsisakyti priimti nagrinėti peticiją turi būti motyvuotas.
IV SKYRIUS
PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS
23. Peticijų komisija nagrinėdama peticiją vadovaujasi Įstatymo 17 straipsnyje nustatytais principais bei šio įstatymo 18 straipsnyje nustatyta tvarka ir terminais.
24. Peticijų komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti pareiškėjas. Jis gali išdėstyti savo reikalavimus, atsakyti į Peticijų komisijos narių klausimus.
25. Išnagrinėjusi peticiją Peticijų komisija priima motyvuotą išvadą dėl peticijoje pateiktų prašymų ir siūlymų tenkinimo visiškai ar iš dalies arba jų netenkinimo (toliau – Išvada), kurią ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo Išvados priėmimo dienos pateikia pareiškėjui ir paskelbia Administracijos interneto svetainėje.
26. Peticijų komisija priimtą Išvadą pateikia Administracijos direktoriui, kuris priima galutinį ir neskundžiamą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo visiškai ar iš dalies arba jo netenkinimo. Administracijos direktorius priimdamas šį sprendimą atsižvelgia į Peticijų komisijos Išvadą, tačiau ja vadovautis neprivalo.
27. Peticijų komisija apie Administracijos direktoriaus priimtą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo visiškai ar iš dalies arba jo netenkinimo per 10 (dešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos praneša pareiškėjui ir apie tai paskelbia Administracijos interneto svetainėje.
28. Priėmus sprendimą visiškai ar iš dalies tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, kai reikia priimti, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios Administracijos norminį teisės aktą, Administracijos direktorius paveda parengti norminio teisės akto projektą atsakingam Administracijos struktūriniam padaliniui.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Peticijų komisijos sprendimai nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti gali būti skundžiami ir skundai nagrinėjami Įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka ir terminais.
30. Aprašo 29 punkte nustatyta tvarka gautą skundą Administracijos direktorius paveda nagrinėti Administracijos darbuotojui arba jų grupei. Skundas negali būti perduotas nagrinėti Administracijos darbuotojui, dalyvavusiam Peticijų komisijoje, kurios sprendimas yra skundžiamas. Skundas nagrinėjamas rašytinio proceso tvarka. Skundą išnagrinėjęs Administracijos darbuotojas arba jų grupė teikia siūlymą Administracijos direktoriui priimti sprendimą tenkinti skundą visiškai ar iš dalies arba netenkinti skundo. Sprendimą dėl pateikto skundo priima Administracijos direktorius. Administracijos direktorius priimdamas šį sprendimą atsižvelgia į Administracijos darbuotojo arba jų grupės siūlymą, tačiau juo vadovautis neprivalo.
31. Administracijos interneto svetainėje skelbiama Peticijų komisijos veiklos ir kita informacija, nurodyta Įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje. Ši informacija viešinama ne ilgiau, nei numatyta Įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje, neatskleidžiant šioje straipsnio dalyje nurodytos neviešinamos informacijos.