VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymo nr. v-309 "dėl valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2017 m. lapkričio 20 d. Nr. V-590
Vilnius
1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):
1.1. papildau Aprašą 3.111 papunkčiu:
„3.111. Klausimai, leidžiantys tinkamai autentifikuoti Klientą – Fondo valdybos direktoriaus ar jo pavaduotojo patvirtinti klausimai, susiję su Fondo administravimo įstaigų Klientui teikiamomis konkrečiomis paslaugomis, tvarkomais jo asmens duomenimis, Konsultantų užduotini Klientui, autentifikuojant jį šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu.“;
1.2. pakeičiu Aprašo 3.12 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.12. Klientas – fizinis asmuo – draudėjas, apdraustasis ar išmokų gavėjas, kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu būtų teikiami jo asmens duomenys, jį autentifikuojant jo pasirinktais šiame Apraše nurodytais būdais, arba kuris autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu, taip pat draudėjo vadovas arba draudėjo įgaliotas fizinis asmuo (toliau – draudėjo įgaliotas asmuo), kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami su draudėju susiję asmens duomenys, jį autentifikuojant jo pasirinktais šiame Apraše nurodytais leistinais būdais.“;
1.3. pakeičiu Aprašo 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Klientas – fizinis asmuo – draudėjas, apdraustasis ar išmokų gavėjas, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V, VI skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID, balso žymenį arba telefono numerį, o jeigu toks Klientas nėra pasirinkęs nei vieno iš tokių asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų, jis autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu.
Klientas – draudėjo vadovas, pageidaujantis, kad jo, kaip vadovo, atstovaujamo draudėjo duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V, VI skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš šių jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID, balso žymenį arba telefono numerį. Kliento – draudėjo vadovo autentifikacija galima tik šioje pastraipoje nurodytais, jo pasirinktais būdais.
Klientas – draudėjo atstovas (išskyrus to draudėjo vadovą), pageidaujantis, kad jo atstovaujamo draudėjo duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš šių jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID arba balso žymenį. Kliento – draudėjo atstovo (išskyrus to draudėjo vadovą) autentifikacija galima tik šioje pastraipoje nurodytais, jo pasirinktais būdais.
Klientas, pageidaujantis, kad kito fizinio asmens – draudėjo duomenys, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš šių jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID arba balso žymenį. Teikiant Klientui kito fizinio asmens – draudėjo duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, Kliento autentifikacija galima tik šioje pastraipoje nurodytais, jo pasirinktais būdais.“;
1.4. pakeičiu Aprašo 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Konsultantas Klientui jo asmens duomenis telefonu gali suteikti, tik jei Klientas patvirtina savo asmens tapatybę šio Aprašo nustatyta tvarka vienu iš 6 punkte nurodytų ir atitinkamu atveju leistinų būdų. Jeigu paskambinęs asmuo teisingai nenurodo visų atitinkamai autentifikacijai reikalingų duomenų arba autentifikacijai naudojami KID, balso žymuo ar telefono numeris yra anuliuoti ar sunaikinti, taip pat kai Klientas neturi jam suteiktų įgaliojimų (kai jie būtini), tokiam asmeniui telefonu teikiama tik Bendro pobūdžio informacija.“;
1.5. pakeičiu Aprašo 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Telefonu tinkamai autentifikuotam (atsižvelgiant į šio Aprašo 6 punkto nuostatas dėl autentifikacijos būdų leistinumo konkrečiu atveju) Klientui gali būti teikiami tik paties Kliento asmens duomenys ir draudėjų-fizinių asmenų duomenys, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, o tuo atveju kai Klientas yra draudėjo atstovas– su jo atstovaujamu draudėju susiję asmens duomenys. Išskyrus šiame punkte nurodytas išimtis, Klientui telefonu negali būti teikiami kito asmens duomenys, net esant pastarojo sutikimui. Draudėjų, kurie nėra fiziniai asmenys, duomenys, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikiami telefonu nereikalaujant, kad skambinantysis patvirtintų asmens tapatybę telefonu.“;
1.6. pakeičiu Aprašo 11.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.5. Konsultantas paprašo skambinančio asmens nurodyti Kliento, kuriam suteiktas jo nurodytasis KID, vardą ir pavardę, ir jei skambinantis asmuo pasako teisingą (tai yra IKP su konkrečiu KID susietą) vardą ir pavardę, taip pat jeigu IKP įrašyta, kad Klientas turi reikiamus įgaliojimus (kai jų reikia), laikoma, kad Klientas atpažintas ir jam galima teikti Kliento, jo atstovaujamo draudėjo asmens duomenis, taip pat neatstovaujamų draudėjų asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais.“;
1.7. pakeičiu Aprašo 12.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„12.5. Jeigu skambinančiam asmeniui pasakius Konsultanto nurodytą frazę arba frazių rinkinį ir jeigu skambinančio asmens balsas atitinka Kliento balso žymenį, įrašytą ADIS modulyje, taip pat jeigu ADIS duomenų bazėje įrašyta, kad Klientas turi reikiamus įgaliojimus (kai jų reikia), laikoma, kad Klientas atpažintas ir jam galima teikti Kliento, jo atstovaujamo draudėjo asmens duomenis, taip pat jo neatstovaujamų draudėjų asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais.“;
1.8. pakeičiu Aprašo 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal telefono numerį vyksta šia tvarka:
13.1. Konsultantas, išklausęs asmens klausimą ir pageidavimą gauti asmens duomenis ir patvirtinti savo tapatybę pagal telefono numerį, pažymi tai ADIS duomenų bazėje. Jei paskambinęs asmuo nurodo, kad pageidauja gauti jo atstovaujamo draudėjo (išskyrus draudėją, kurį jis atstovauja, kaip draudėjo vadovas) asmens duomenis (išskyrus draudėjo – juridinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais), taip pat neatstovaujamo draudėjo – fizinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, Konsultantas nurodo, kad tam turi būti atliekama Kliento autentifikacija Aprašo 11 arba 12 punkte nurodytu būdu ir, Klientui pasirinkus vieną iš tų būdų, toliau atliekamos atitinkamai Aprašo 11 arba 12 punkte nurodytos autentifikavimo procedūros;
13.2. Konsultantas ADIS duomenų bazėje patikrina, ar skambinančio asmens telefono numeris yra įrašytas į ADIS duomenų bazę ir jo naudojimas asmens tapatybės patvirtinimui nėra anuliuotas ir:
13.2.1. jei telefono numeris nėra įrašytas į ADIS duomenų bazę arba jo naudojimas asmens tapatybės patvirtinimui yra anuliuotas, apie tai informuoja paskambinusį asmenį;
13.3. ADIS duomenų bazėje pateikiamas Kliento, su kuriuo buvo susietas įvestas telefono numeris, vardas, pavardė, asmens kodas ir socialinio draudimo numeris, taip pat jam suteikti įgaliojimai (jeigu tokie yra);
13.4. Konsultantas paprašo skambinančio asmens nurodyti Kliento, su kuriuo buvo susietas konkretus telefono numeris, vardą, pavardę, asmens kodą ir socialinio draudimo numerį ir jei skambinantis asmuo pasako teisingus (tai yra ADIS duomenų bazėje su konkrečiu telefono numeriu susietus) duomenis, taip pat jeigu ADIS duomenų bazėje įrašyta, kad Klientas turi reikiamus įgaliojimus (kai jų reikia), laikoma, kad Klientas atpažintas ir jam galima teikti Kliento, draudėjo, kurį Klientas atstovauja, kaip to draudėjo vadovas, asmens duomenis, taip pat draudėjų – juridinių asmenų duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais.“;
1.9. pakeičiu Aprašo 131 punktą ir jį išdėstau taip:
„131. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal teisingus atsakymus į jam užduotus klausimus apie Klientą vyksta šia tvarka:
131.1. Konsultantas, išklausęs asmens pageidavimą gauti asmens duomenis bei įsitikinęs, kad Klientas nėra pasirinkęs kitų šiame Apraše nurodytų autentifikavimo būdų, paprašo nurodyti skambinančiojo asmens kodą bei pateikia papildomus klausimus, leidžiančius tinkamai autentifikuoti Klientą. Jei paskambinęs asmuo nurodo, kad pageidauja gauti jo atstovaujamo draudėjo asmens duomenis (išskyrus draudėjo – juridinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais), taip pat neatstovaujamo draudėjo – fizinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, Konsultantas nurodo, kad tam turi būti atliekama Kliento autentifikacija 11 arba 12 punkte nurodytu būdu ir, Klientui pasirinkus vieną iš tų būdų, toliau atliekamos atitinkamai 11 arba 12 punkte nurodytos autentifikavimo procedūros. Jei paskambinęs asmuo nurodo, kad pageidauja gauti draudėjo, kurį jis atstovauja kaip to draudėjo vadovas, asmens duomenis, Konsultantas nurodo, kad tam turi būti atliekama Kliento autentifikacija 11, 12 arba 13 punkte nurodytu būdu ir, Klientui pasirinkus vieną iš tų būdų, toliau atliekamos atitinkamai 11, 12 arba 13 punkte nurodytos autentifikavimo procedūros.
131.2. skambinančiajam teisingai atsakius į visus užduotus klausimus apie asmenį, kurio asmens kodas buvo pateiktas Konsultantui, laikoma, kad skambinantysis asmuo yra autentifikuotas kaip Klientas, kurio asmens kodas buvo nurodytas Konsultantui. Konsultantas tai pažymi ADIS duomenų bazėje ir gali skambinančiajam teikti Kliento asmens duomenis, taip pat draudėjų – juridinių asmenų duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais.“;
2. Įpareigoju:
2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių paskelbti šį įsakymą Fondo valdybos interneto svetainėje;
2.3. Fondo valdybos Komunikacijos skyrių paskelbti šį įsakymą Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;
2.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms.
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo
įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu
tvarkos aprašo
1 priedas
(Prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu, nustatant asmens tapatybę mano pasirinktu(-ais) būdu(-ais) forma)
Vardas Pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asmens kodas (jei nesuteiktas-gimimo data) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
Telefono Nr |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
El. pašto adresas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adresas
|
PRAŠYMAS
DĖL ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU, NUSTATANT ASMENS TAPATYBĘ MANO PASIRINKTU (-AIS) BŪDU (-AIS)
2 |
0 |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su vėlesniais pakeitimais; toliau – Aprašas), prašau telefonu teikti asmens duomenis, mano asmens tapatybei nustatyti naudojant:
|
telefono numerį _________________ _______________
(parašas)
(Pasirinkdamas asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį, įsipareigoju užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nepasinaudotų tretieji asmenys, o praradęs tokią galimybę – nedelsiant kreiptis dėl asmens tapatybės nustatymo pagal šį numerį galimybės anuliavimo Aprašo nustatyta tvarka.)
|
mano balso žymenį _______________
(parašas)
(Suteikdamas savo balso žymenį sutinku, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos tvarkytų šiuos mano asmens duomenis su tikslu nustatyti mano asmens tapatybę, skambinant telefonu ir prašant suteikti asmens duomenis.)
|
kliento identifikavimo kodą (KID) _______________
(parašas)
(Suprantu, kad šio kodo (KID) negaliu atskleisti tretiesiems asmenims, o sužinojęs, kad jis tapo žinomas tokiems asmenis, turiu nedelsiant jį anuliuoti Apraše nustatyta tvarka.)
Patvirtinu, kad su Aprašu susipažinau.
___________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo
įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu
tvarkos aprašo
2 priedas
(Prašymo dėl pasirinkto(-ų) asmens tapatybės nustatymo būdo(-ų), teikiant asmens duomenis telefonu, anuliavimo forma)
Vardas Pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asmens kodas (jei nesuteiktas-gimimo data) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
Telefono Nr |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
El. pašto adresas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adresas
|
PRAŠYMAS
DĖL PASIRINKTO (-TŲ) ASMENS TAPATYBĖS NUSTATYMO BŪDO (-Ų), TEIKIANT ASMENS DUOMENIS TELEFONU, ANULIAVIMO
2 |
0 |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su vėlesniais pakeitimais), prašau anuliuoti mano asmens tapatybės nustatymui, teikiant asmens duomenis telefonu, naudojamą:
|
telefono numerį _________________ _______________
(parašas)
|
mano balso žymenį ir jį sunaikinti _______________
(parašas)
|
kliento identifikavimo kodą _______________
(parašas)
______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)