LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS (STRATEGINIŲ) ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 17 d. Nr. V-283
Vilnius
2. P a v e d u Nacionalinės švietimo agentūros direktoriui, suderinus su Švietimo ir mokslo stebėsenos koordinavimo grupe, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1264 „Dėl Švietimo ir mokslo stebėsenos koordinavimo grupės sudėties patvirtinimo“, tvirtinti Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių aprašus.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymą Nr. V-620 „Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo, mokslo ir sporto ministro
2022 m. vasario 17 d. įsakymu
Nr. V-283
valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai
1. Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus, švietimo rezultatus ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodiklis).
2. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
2.1. Švietimo aplinka:
2.1.4. asmenų, įtariamų (kaltinamų) padarius nusikalstamas veikas, skaičius, tenkantis 100 tūkst. gyventojų;
3. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
3.2. Personalo charakteristika:
3.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:
4. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
4.1. Mokymas, mokymasis ir studijos:
4.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:
4.2.1. pedagoginių darbuotojų kontaktinių darbo valandų dalis, palyginti su visu pedagoginių darbuotojų darbo laiku;
4.2.5. švietimo įstaigų, vykdančių ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo programas, kuriose per paskutinius ketverius metus vykdytas veiklos kokybės išorinis vertinimas, dalis;
5. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
5.1. Švietimo rezultatas:
5.1.1. mokinių, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) tarptautiniame penkiolikmečių tyrime (toliau – PISA) pasiekusių ne žemesnį kaip 3 skaitymo gebėjimų lygį, dalis;
5.1.4. 4 klasės mokinių Tarptautinės švietimo pasiekimų asociacijos (toliau – IEA) tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo (angl. PIRLS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius skaitymo gebėjimų pasiekimų lygmenis;
5.1.5. 4 klasės mokinių IEA tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo (angl. TIMSS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų lygmenis;
5.1.6. 8 klasės mokinių IEA tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo (angl. TIMSS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų lygmenis;
5.1.7. 8 klasės mokinių IEA tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo tyrimo (angl. ICCS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo pasiekimų lygmenis;
5.2. Švietimo pasekmės:
5.2.2. asmenų, registruotų Užimtumo tarnyboje po metų nuo švietimo programos baigimo, dalis pagal išsilavinimo lygį;
6. Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.