LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS (STRATEGINIŲ) ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 17 d. Nr. V-283

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi:

1. T v i r t i n u Valstybės (strateginius) švietimo stebėsenos rodiklius (pridedama).

2. P a v e d u Nacionalinės švietimo agentūros direktoriui, suderinus su Švietimo ir mokslo stebėsenos koordinavimo grupe, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1264 „Dėl Švietimo ir mokslo stebėsenos koordinavimo grupės sudėties patvirtinimo“, tvirtinti Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių aprašus.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymą Nr. V-620 „Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                              Jurgita Šiugždinienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo, mokslo ir sporto ministro

2022 m. vasario 17 d. įsakymu

Nr. V-283

 

valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai

 

1. Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus, švietimo rezultatus ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodiklis).

2. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):

2.1. Švietimo aplinka:

2.1.1. gyventojų skaičiaus pokytis;

2.1.2. niekur nedirbančių ir nesimokančių darbingo amžiaus asmenų dalis;

2.1.3. gyventojų, kurie gyvena žemiau skurdo ribos, dalis;

2.1.4. asmenų, įtariamų (kaltinamų) padarius nusikalstamas veikas, skaičius, tenkantis 100 tūkst. gyventojų;

2.1.5. savižudybių skaičius 100 tūkst. gyventojų;

2.1.6. bendrasis vidaus produktas, tenkantis vienam gyventojui.

3. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):

3.1. Besimokančiųjų ar studijuojančiųjų pasiskirstymas pagal lytį;

3.2. Personalo charakteristika:

3.2.1. vidutinis pedagoginių darbuotojų amžius;

3.2.2. pedagoginių darbuotojų pasiskirstymas pagal lytį;

3.2.3. aukštos kvalifikacijos pedagoginių darbuotojų dalis;

3.2.4. vidutinis švietimo įstaigų vadovų amžius;

3.2.5. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal lytį;

3.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:

3.3.1. valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidos švietimui kaip BVP dalis;

3.3.2. vidutinės vienam besimokančiam ar studijuojančiam asmeniui tekusios lėšos;

3.3.3. fizinių ir juridinių asmenų skiriamų lėšų švietimui dalis;

3.3.4. švietimo įstaigų, kurių nė vienai pastato daliai nereikia kapitalinio remonto, dalis;

3.3.5. švietimo įstaigų, fizinę aplinką pritaikiusių asmenims su negalia, dalis; 

3.3.6. švietimo įstaigų, turinčių laboratorijas ir / ar technikos kabinetus, dalis.

4. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):

4.1. Mokymas, mokymasis ir studijos:

4.1.1. pasirinkusiųjų mokytis ar studijuoti gamtos ir technologijos mokslus dalis;

4.1.2. besimokančių ar studijuojančių Lietuvoje kitų šalių piliečių dalis;

4.1.3. besimokančiųjų ar studijuojančiųjų dalis amžiaus grupėje;

4.1.4. besimokančių ar studijuojančių asmenų su negalia dalis;

4.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:

4.2.1. pedagoginių darbuotojų kontaktinių darbo valandų dalis, palyginti su visu pedagoginių darbuotojų darbo laiku;

4.2.2. pedagoginių darbuotojų, dirbančių visu krūviu, dalis;

4.2.3. pedagoginių darbuotojų ir kito personalo skaičiaus santykis;

4.2.4. vidutinis mokinių skaičius klasės komplekte ar grupėje;

4.2.5. švietimo įstaigų, vykdančių ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo programas, kuriose per paskutinius ketverius metus vykdytas veiklos kokybės išorinis vertinimas, dalis;

4.2.6. maksimaliam laikotarpiui akredituotų studijų programų dalis pagal studijų pakopas;

4.2.7. mokytojų (dėstytojų) ir mokinių (studentų) skaičiaus santykis;

4.2.8. pedagoginių darbuotojų, kurie dalyvavo tarptautinėse mainų programose per praėjusius 5 metus, dalis.

5. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):

5.1. Švietimo rezultatas:

5.1.1. mokinių, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) tarptautiniame penkiolikmečių tyrime (toliau – PISA) pasiekusių ne žemesnį kaip 3 skaitymo gebėjimų lygį, dalis;

5.1.2. mokinių, EBPO PISA tyrime pasiekusių ne žemesnį kaip 3 matematinio raštingumo lygį, dalis;

5.1.3. mokinių, EBPO PISA tyrime pasiekusių ne žemesnį kaip 3 gamtamokslio raštingumo lygį, dalis;

5.1.4. 4 klasės mokinių Tarptautinės švietimo pasiekimų asociacijos (toliau – IEA) tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo (angl. PIRLS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius skaitymo gebėjimų pasiekimų lygmenis;

5.1.5. 4 klasės mokinių IEA tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo (angl. TIMSS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų lygmenis;

5.1.6. 8 klasės mokinių IEA tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo (angl. TIMSS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų lygmenis;

5.1.7. 8 klasės mokinių IEA tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo tyrimo (angl. ICCS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo pasiekimų lygmenis;

5.1.8. gyventojų bazinio kompiuterinio raštingumo lygis;

5.1.9. asmenų, nutraukusių mokymąsi / studijas, dalis;

5.1.10. užsienio piliečių, baigusių studijas Lietuvos aukštosiose mokyklose, dalis;

5.2. Švietimo pasekmės:

5.2.1. visuomenės išsilavinimo lygis pagal amžiaus grupes;

5.2.2. asmenų, registruotų Užimtumo tarnyboje po metų nuo švietimo programos baigimo, dalis pagal išsilavinimo lygį;

5.2.3. baigusiųjų ir tais pačiais metais tęsiančių mokymąsi ar studijas kitame švietimo lygmenyje arba dirbančių asmenų dalis.

6. Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.

__________________