Molėtų rajono savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

Dėl MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS mokėjimo už socialines paslaugas TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

2021 m. balandžio 29 d. Nr. B1-110

Molėtai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 9 straipsnio 1 dalimi, 13 straipsnio 4 dalies 3 punktu, 27 straipsnio 4 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3, 11, 59 punktais,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Saulius Jauneika

 

 

PATVIRTINTA

Molėtų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 29 d.

sprendimu Nr. B1-110

 

 

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS mokėjimo už socialines paslaugas TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Molėtų rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas tvarką, asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, asmens turto vertinimą bei atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus.

2.     Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas).

3.     Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

4.     Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Molėtų rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija) ir kurių teikimas finansuojamas iš Molėtų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

5.     Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

6.     Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

7.     Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

8.     Asmens (šeimos) ir Administracijos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir Administracijos sutartimi. Sutartyje privalo būti nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos. Pasirašant sutartį savivaldybę atstovauja Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

9.     Asmuo (šeima) nuo mokėjimo už socialines paslaugas gali būti atleistas (-a) Aprašo IX skyriuje numatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

10.   Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

11.   Socialinių paslaugų gavėjai, gaunantys socialines paslaugas Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose, moka už faktiškai suteiktas paslaugas pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos (toliau-Tarybos) patvirtintą tų paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarką.

12.   Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

13.   Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau-VRP) dvigubą dydį.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

14.   Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

15.   Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įvaikintojams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, nurodyta Įstatymo 18 straipsnio 9 dalyje, teikiama nemokamai.

16.   Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos šeimoms, patiriančioms riziką,      teikiamos nemokamai.

17.   Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

18.   Asmens mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.

19.   Asmuo, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 30 procentų paslaugos kainos, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų.

20.   Asmuo, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 50 procentų paslaugos kainos, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų.

21.   Asmuo, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 80 procentų paslaugos kainos, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

22.   Šeima, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 30 procentų paslaugos kainos, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų.

23.   Šeimą, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 50 procentų paslaugos kainos, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 10 procentų šeimos pajamų.

24.   Šeimą, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 30 procentų paslaugos kainos,  mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 15 procentų šeimos pajamų.

25.   Asmuo, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui), ar šeima, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP penkiagubą dydį, už socialinės priežiūros paslaugas moka 100 procentų paslaugos kainos.

26.   Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

27.   Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

 

IV SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

28.   Kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, budintys globotojai arba kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais, vaikus globojančiai šeimai, budintiems globotojams per globos centrą arba asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai.

29.   Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai) susimokėti kitiems asmenims už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai. Pagalbos pinigai asmeniui (šeimai) gali būti skiriami tik tada, kai dėl objektyvių priežasčių negalima suteikti socialinių paslaugų arba bendrąsias ar socialinės priežiūros paslaugas veiksmingiau organizuoti pinigais. Sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo priima Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

30.   Socialinės paslaugos į pagalbos pinigus gali būti keičiamos tik asmens (šeimos) sutikimu.

31.   Pagalbos pinigų, skirtų asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Administracijos Socialinės paramos skyrius.

32.   Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, priimamas sprendimas dėl pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo ir pagalbos pinigų pakeitimo į socialines paslaugas, kurioms nustatytas asmens (šeimos) poreikis.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33.   Asmens mokėjimo už dienos socialinę globą dydis apskaičiuojamas atsižvelgiant į asmens pajamas.

34.   Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi neviršyti 10 procentų asmens pajamų.

35.   Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos didesnės už VPR dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi neviršyti 15 procentų asmens pajamų.

36.   Vieno gyvenančio asmens kurio pajamos didesnės už VPR trigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi neviršyti 20 procentų asmens pajamų.

37.   Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi neviršyti 10 procentų asmens pajamų.

38.   Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP dvigubą, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi neviršyti 20 procentų asmens pajamų

39.   Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi neviršyti 30 procentų asmens pajamų.

40.   Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 40 procentų asmens pajamų.

41.   Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 37- 39 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

42.   Mokėjimo už trumpiau nei kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. 

43.   Asmenys už suteiktas dienos socialinės globos paslaugas asmens namuose apmoka atsižvelgiant į paslaugos teikimo trukmę ir Tarybos sprendimu patvirtintas teikiamų socialinių paslaugų kainas.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

44.   Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

45.   Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimos nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

46.   Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

47.   Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

48.   Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

49.   Mokestis už trumpalaikę socialinę globą skaičiuojamas atsižvelgiant į įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės globos kainą.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

50.   Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d.,ir į turtą.

51.   Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

52.   Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

53.   Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

54.   Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

55.   Asmenys, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

 

56.   Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Administracijos Socialinės paramos skyrius.

57.   Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

58.   Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas, jei šių duomenų nėra valstybės žinybiniuose registruose ir informacinėse sistemose.

59.   Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d.,ir apie turimą turtą, jei šių duomenų nėra valstybės žinybiniuose registruose ir informacinėse sistemose

60.   Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su Prašymu-paraiška socialinėms paslaugoms gauti (SP-8 forma), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas paraiška).

61.   Asmens (šeimos narių), kuriam (-iems) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

62.   Pasikeitus asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

63.   Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

64.   Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Administracijos Socialinės paramos skyrius turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

65.   Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

66.   Asmens (šeimos narių), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

67.   Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

68.   Bendrųjų socialinių paslaugų reikalingo asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.

69.   Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos praneša Administracijos Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 6–8, 13, 18–20 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

70.   Administracijos Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

71.   Administracijos Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

72.   Administracijos Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

73.   Asmens (šeimos narių) pajamos apskaičiuojamos ir asmens turtas vertinamas, vadovaujantis Įstatymo 30, 31, 32 straipsnių ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo IX ir X skyrių nuostatomis.

74.   Asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

 

IX SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

75.   Asmuo gali būti atleidžiamas nuo dalinio ar visiško mokėjimo už socialines paslaugas ar nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą.

76.   Asmuo (šeima) turi teisę būti dalinai ar visiškai atleidžiamas nuo mokėjimo už socialines paslaugas, šiais atvejai:

76.1.            stichinės nelaimės (gaisras, potvynis, viesulas) atveju;

76.2.            kitais atvejais dėl objektyvių priežasčių, pateikus aplinkybes pagrindžiančius dokumentus ar nurodžius svarbias priežastis.

77.   Tais atvejais, kai asmeniui būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turtas viršija turto vertės normatyvą ir asmeniui neužtenka jo gaunamų pajamų susimokėti už ilgalaikės socialinės globos paslaugas, asmuo turi teisę būti atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo šiais atvejais:

77.1.            kai asmuo pats nesugeba pasirūpinti turimo turto pardavimu, nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, žeme ir kt.);

77.2.            kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros  ir kt.).

78.     Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas, atstovas), pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už gaunamas socialines paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuotos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, pateikia laisvos formos prašymą ir aplinkybes pagrindžiančius dokumentus Administracijos Socialinės paramos skyriui.

79.   Molėtų socialinės paramos centro socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, ar socialinių paslaugų įstaigos, kuri teikia asmeniui (šeimai) socialines paslaugas socialinis darbuotojas, įvertina asmens gyvenimo ir buities sąlygas ir surašo jų patikrinimo aktą ir sprendimą priimančiam asmeniui pateikia rekomendacijas dėl asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuotos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą.

80.   Galimi atleidimo nuo mokėjimo už socialinės paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, mokesčio mokėjimo terminai: 3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių, neterminuotai.

81.Sprendimą dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, priima Administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82.Administracijos Socialinės paramos skyrius ir socialinių paslaugų įstaigos užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________