PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ

KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2015 m. spalio 14 d. Nr. A-1076

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 14 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipiniais nuostatais, patvirtintais Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1-110 „Dėl Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipinių nuostatų patvirtinimo“, ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-155 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės vykdomosios institucijos įgaliojimų suteikimo Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybei, Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybių aprašymų patvirtinimo“:

1. S u d a r a u šios sudėties Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisiją:

1.1. Rasa Sakalauskienė – Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);

1.2. Sigita Biveinienė – Architektūros skyriaus vyr. specialistė;

1.3. Arūnas Blaževičius – Panevėžio rajono priešgaisrinės tarnybos viršininkas;

1.4. Vytas Jakubonis – Žemės ūkio skyriaus vedėjas;

1.5. Ieva Jakupkaitė – Panevėžio RAAD Panevėžio agentūros vedėja;

1.6. Irena Janušonienė – VšĮ Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos direktorė;

1.7. Gintaras Raškauskas – VĮ Panevėžio miškų urėdijos vyriausiasis miškininkas;

1.8. Algirdas Kęstutis Rimkus – Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas;

1.9. Vidas Sabonis – Panevėžio apskrities VPK Panevėžio miesto PK viršininkas, laikinai einantis Panevėžio apskrities VPK Panevėžio rajono PK viršininko funkcijas;

1.10. Rimas Samkus – Vietinio ūkio skyriaus vedėjas;

1.11. Arūnas ŠniukštaPanevėžio APGV viršininko pavaduotojas;

1.12. Žydrūnas Vaišvila – Panevėžio apskrities maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko pavaduotojas – valstybinis veterinarijos inspektorius;

1.13. Aivaras Valantiejus – Savivaldybės civilinės saugos vyr. specialistas;

1.14. Eugenijus Vilčinskas – Panevėžio visuomenės sveikatos centro direktorius.

2. T v i r t i n u Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatus (pridedama).

3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

3.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 15 d. įsakymą Nr. A-550 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos sudarymo“;

3.2. Savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. birželio 11 d. įsakymą Nr. A-592 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos sudarymo ir nuostatų patvirtinimo“.

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                                     Eugenijus Lunskis


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2015 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. A-1076

 

 

 

PANEVĖŽIO rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatai reglamentuoja savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos (toliau – savivaldybės ESK) tikslus, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.

2. Savivaldybės ESK – iš savivaldybės tarybos narių, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, turinčių teisę spręsti atstovaujamos institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius, sudaroma nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą savivaldybės teritorijoje.

3. Pagrindiniai savivaldybės ESK steigimo tikslai – pasirengti greitai ir efektyviai valdyti savivaldybės teritorijoje gresiančią ir (ar) susidariusią ekstremalią situaciją bei šalinti jos padarinius savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis ir naudojant savivaldybėje turimus arba iš kitų savivaldybių gautus materialinius išteklius.

4. Savivaldybės ESK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, tipiniais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.

5. Savivaldybės ESK priimti sprendimai privalomi visoms valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, dalyvaujantiems likviduojant savivaldybės lygio ekstremalią situaciją ir šalinant jos padarinius.

 

II. savivaldybės ESK funkcijos

 

6. Savivaldybės ESK vykdo šias funkcijas:

6.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremalias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

6.2. svarsto savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo planą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui;

6.3. svarsto savivaldybės pavojingojo objekto išorės avarinį (-ius) planą (-us) ir teikia jį (juos) tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui;

6.4. teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos skelbimo ir atšaukimo;

6.5. teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui pasiūlymus dėl savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, skiriamo vadovauti visoms civilinės saugos sistemos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremalios situacijos židinyje, kandidatūros;

6.6. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliai situacijai, savivaldybės lygio civilinės saugos pratybų metu arba esant būtinybei sustiprinti civilinės saugos sistemos parengtį teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui pasiūlymus dėl antro (sustiprinto) ir trečio (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygių skelbimo ir atšaukimo;

6.7. teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui pasiūlymus dėl savivaldybės gyventojų evakavimo iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai;

6.8. priima sprendimus, reikalingus savivaldybėje gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliai situacijai valdyti;

6.9. teikia visuomenei informaciją apie savivaldybėje gresiančią ar susidariusią ekstremalią situaciją, padarinių šalinimą ir vykdomas priemones gyventojų ir turto apsaugai užtikrinti;

6.10. atsižvelgdama į gresiančios ar susidariusios ekstremalios situacijos pobūdį ar mastą, teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos sušaukimo;

6.11. teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų naudojimo ekstremalių situacijų metu;

6.12. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. SAVIVALDYBĖS ESK TEISĖS

 

7. Savivaldybės ESK, vykdydama jai pavestas funkcijas ir pareigas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją savivaldybės civilinės saugos parengties, pajėgų ir išteklių, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, klausimais;

7.2. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo ir pavesti juos vykdyti valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams;

7.3. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizei atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijai patikslinti ir darbams vykdyti;

7.4. teikti Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui pasiūlymus dėl prašymo gretimos (gretimų) savivaldybės (savivaldybių) pagalbos gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliam įvykiui ar ekstremalioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka;

7.5. ekstremalios situacijos padariniams lokalizuoti ir šalinti, gelbėjimo darbams atlikti panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias pajėgas ir materialinius išteklius;

7.6. teisės aktų nustatyta tvarka prašyti leidimo panaudoti valstybės rezervo civilinės saugos priemones;

7.7. priimti sprendimus dėl ūkio subjektų ir kitų įstaigų turimų materialinių išteklių pasitelkimo neatidėliotinais atvejais;

7.8. priimti sprendimus dėl gyventojų pasitelkimo atlikti privalomus darbus, būtinus ekstremaliai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti.

 

IV. savivaldybės ESK darbo organizavimas

 

8. Savivaldybės ESK darbui vadovauja pirmininkas – Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, kai jo nėra – vienas iš savivaldybės ESK narių, komisijos pirmininko pavedimu.

9. Savivaldybės ESK pirmininkas, savivaldybėje gresiant ekstremaliai situacijai arba jai susidarius, sušaukia posėdžius ir organizuoja komisijos darbą. Savivaldybės ESK nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau.

10. Savivaldybės ESK pirmininkas ne rečiau kaip vieną kartą per metų ketvirtį šaukia ESK posėdį. Savivaldybės ESK posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai savivaldybės ESK narių.

11. Savivaldybės ESK sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra savivaldybės ESK pirmininko, o kai jo nėra – komisijai vadovaujančio komisijos nario balsas.

12. Savivaldybės ESK sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

13. Savivaldybės ESK nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

14. Į savivaldybės ESK posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

15. Savivaldybės ESK pirmininkas:

15.1. vadovauja komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

15.2. šaukia planinius ir neeilinius posėdžius, tvirtina jų darbotvarkes;

15.3. kontroliuoja, kaip savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centras vykdo komisijos sprendimus;

15.4. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

16. Savivaldybės ESK priimtų sprendimų dėl įvykių, ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centras.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Savivaldybės ESK posėdžių protokolai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

____________________