Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL ĮSPĖJIMŲ IR BAUDŲ UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOS REKLAMOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. rugsėjo 25 d. Nr. 983
Vilnius
Patvirtinti Įspėjimų ir baudų už Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimus skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2019 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 983
ĮSPĖJIMŲ IR BAUDŲ UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOS REKLAMOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įspėjimų ir baudų už Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimus skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja įspėjimų skyrimo ir baudų, kurios skiriamos pagal Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 24 straipsnio 1, 3 ir 4 dalis, dydžio nustatymo tvarką.
2. Reklamos įstatymo pažeidimus (toliau – pažeidimai) tiria Reklamos įstatyme nurodytos reklamos priežiūros institucijos (toliau – Priežiūros institucija).
3. Aprašo tikslas – nustatyti įspėjimo skyrimo ir baudos dydžio nustatymo, atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, pažeidimo trukmę, mastą, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, tvarką.
II SKYRIUS
ĮSPĖJIMŲ SKYRIMAS IR BAUDŲ DYDŽIO NUSTATYMAS
5. Už Reklamos įstatymo 24 straipsnio 1 dalies pažeidimą reklaminės veiklos subjektui skiriamas baudos dydis apskaičiuojamas trimis etapais:
6. Pradinis baudos dydis lygus 1,5 procento (pakartotinai pažeidus Reklamos įstatymą – 3 procentams) reklaminės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais, o jeigu reklaminės veiklos subjektas veikia trumpiau kaip vienus metus, nustatomas pradinis baudos dydis lygus 1,5 procento jo pajamų einamaisiais finansiniais metais, neviršijant Reklamos įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nustatytos maksimalios baudos dydžio ribos.
7. Bazinis baudos dydis apskaičiuojamas sumažinant arba padidinant pradinį baudos dydį, tačiau neviršijant Reklamos įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nustatytos maksimalios baudos dydžio ribos, atsižvelgiant į:
7.1. pažeidimo pobūdį – nuo pažeidimo pobūdžio priklausantis baudos dydis, atsižvelgiant į pažeidimo pavojingumą: intensyvumą, agresyvumą, dažnumą, į padarytą žalą vartotojams, visuomenei ar jos grupei ar galimą riziką ją sukelti (toliau – pavojingumas) ir kitas pažeidimo pobūdžiui reikšmingas aplinkybes, kurių svarba ir įtaka priklauso nuo kiekvieno konkretaus pažeidimo, apskaičiuojamas pradinį baudos dydį didinant arba mažinant iki 30 procentų;
7.2. pažeidimo trukmę – nuo pažeidimo trukmės priklausantis baudos dydis, atsižvelgiant į konkrečias su pažeidimo terminu susijusias aplinkybes, apskaičiuojamas pradinį baudos dydį didinant arba mažinant iki 30 procentų:
7.2.1. trumpos trukmės pažeidimo atveju (jei, atsižvelgiant į skirtingas reklamos pateikimo priemones ir būdus, pažeidimas truko iki kelių minučių, keleto dienų ar kitą santykinai trumpą laiko tarpą) – baudos dydis mažinamas iki 30 procentų,
7.2.2. vidutinės trukmės pažeidimo atveju (jei, atsižvelgiant į skirtingas reklamos pateikimo priemones ir būdus, pažeidimas truko iki kelių valandų, keleto savaičių ar kitą vidutinio ilgumo laiko tarpą) – baudos dydis didinamas iki 15 procentų,
7.3. pažeidimo mastą – nuo pažeidimo masto priklausantis baudos dydis, atsižvelgiant į komercinės veiklos subjekto gautą naudą, geografinį mastą, informacijos perdavimo priemonių skaičių, pažeidimo įtaką vartotojų ekonominiam elgesiui ir į kitas pažeidimo masto požiūriu reikšmingas aplinkybes, apskaičiuojamas pradinį baudos dydį didinant arba mažinant iki 30 procentų.
8. Nustačius bazinį baudos dydį, skaičiuojamas skiriamos baudos dydis, atsižvelgiant į Reklamos įstatymo 24 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytas atsakomybę lengvinančias arba sunkinančias aplinkybes.
9. Jeigu yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, skiriamos baudos dydis, įvertinus lengvinančių aplinkybių skaičių, reikšmingumą ir pobūdį, mažinamas iki 40 procentų apskaičiuoto bazinio baudos dydžio.
10. Jeigu yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, skiriamos baudos dydis, įvertinus sunkinančių aplinkybių skaičių, reikšmingumą ir pobūdį, didinamas iki 40 procentų apskaičiuoto bazinio baudos dydžio.
11. Skiriant baudą už Reklamos įstatymo 24 straipsnio 3 dalyje nustatyto įpareigojimo nevykdymą turi būti atsižvelgiama į pažeidimo pobūdį, pažeidimo trukmę, mastą ir Reklamos įstatymo 24 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytas atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.
12. Baudai, skiriamai už Reklamos įstatymo 24 straipsnio 4 dalyje nustatyto įpareigojimo nevykdymą, apskaičiuoti mutatis mutandis taikomos Aprašo 6–10 punktų nuostatos, pradinį baudos dydį pagal Aprašo 6 punktą prilyginant pusei Reklamos įstatymo 24 straipsnio 4 dalyje nustatytos maksimalios baudos.
13. Išnagrinėjusi bylą ir nustačiusi, kad pažeidimu nedaroma esminė žala Reklamos įstatymo saugomiems interesams, Priežiūros institucija, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, už Reklamos įstatymo pažeidimą reklaminės veiklos subjektams gali taikyti nuobaudą – įspėjimą ir baudos neskirti. Jeigu pažeidimas nedidelio pavojingumo, pažeidimo trukmė trumpa (suprantama taip, kaip ji apibrėžiama Aprašo 7.2.1 papunktyje) pažeidimo mastas nedidelis ir nėra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, preziumuojama, kad pažeidimu nepadaryta esminė žala Reklamos įstatymo saugomiems interesams.
14. Priežiūros institucija, skirdama įspėjimą, vadovaujasi Reklamos įstatymo 25 straipsnio 17 dalyje nustatytais Priežiūros institucijos nutarimų surašymo formos ir turinio reikalavimais.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
16. Priežiūros institucijų nutarimai skelbiami Reklamos įstatymo 25 straipsnio 18 dalyje nustatyta tvarka nepažeidžiant asmens duomenų apsaugos, valstybės, tarnybos, komercinės ir kitų įstatymų saugomų paslapčių apsaugos reikalavimų, taip pat laikantis kitų įstatymuose nustatytų apribojimų ir draudimų.