LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 29-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 8 d. Nr. 1K-423

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 31 straipsnio 3 dalimi:

1T v i r t i n u 29-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Pensijų anuitetų fondo apskaita ir ataskaitų rinkinys“ (pridedama).

2N u s t a t a u, kad:

2.1.    šis įsakymas taikomas ataskaitų rinkiniams, rengiamiems už 2020 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius;

2.2.    Pensijų anuitetų fondo ataskaitų rinkinys už 2020 metus pridedamas prie Nacionalinio ataskaitų rinkinio;

2.3. Pensijų anuitetų fondo ataskaitų rinkinys į Nacionalinį ataskaitų rinkinį konsoliduojamas už 2021 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.

 

 

 

Laikinai einantis finansų ministro pareigas                                                                 Vilius Šapoka

 

 

PATVIRTINTA     

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2020 m. gruodžio 8 d.įsakymu

Nr. 1K-423

 

29-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „PENSIJŲ ANUITETŲ FONDO APSKAITA IR ATASKAITŲ RINKINYS“

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

129-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Pensijų anuitetų fondo apskaita ir ataskaitų rinkinys“ (toliau – standartas) nustatomi Pensijų anuitetų fondo (toliau – Fondas) apskaitos tvarkymo ir ataskaitų rinkinio rengimo reikalavimai bei Fondo turto, įsipareigojimų, pajamų ir sąnaudų pripažinimo ir vertinimo tvarka.

2Standartu vadovaujasi Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatyme nurodytas pensijų anuitetų mokėtojas, kuriam pavesta tvarkyti Fondo apskaitą ir sudaryti ataskaitų rinkinį (toliau – Fondo tvarkytojas).

3Standartas netaikomas Fondo tvarkytojo buhalterinei apskaitai tvarkyti ir ataskaitų rinkiniams rengti.

4Rengiant Fondo ataskaitų rinkinį, vadovaujamasi standartu ir kitais viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais (toliau – VSAFAS), kiek jie neprieštarauja standarto nuostatoms.

5Standarte vartojamos sąvokos:

5.1. Fondo numatomų išmokų techninis atidėjinys (toliau – numatomų išmokų techninis atidėjinys) – Fondo dalyviams ar jų paveldėtojams (toliau – dalyviai) Fondo mokėtinos sumos, kurių mokėjimo terminas ataskaitinio laikotarpio pabaigoje yra suėjęs.

5.2. Fondo techninis atidėjinys (toliau – techninis atidėjinys) – Fondo įsipareigojimas dalyviams mokėti ar paskirstyti pensijų anuitetą jo mokėtojo sprendime dėl pensijų anuitetų mokėjimo ar paskirstymo nustatytomis sąlygomis.

5.3. Fondo vienkartinių įmokų grąžinimo techninis atidėjinys (toliau – vienkartinių įmokų grąžinimo techninis atidėjinys) – Fondo iš vienkartinių įmokų uždirbto pelno dalis, kurią Fondo valdymo organų nuožiūra numatoma paskirstyti dalyviams, bet kuri dar nepaskirstyta.

5.4. Pensijų anuitetų padengimo techninis atidėjinys – dalyviams Fondo mokėtinos sumos, kurių mokėjimo terminas ataskaitinio laikotarpio pabaigoje dar nėra suėjęs.

6Kitos standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Pensijų kaupimo įstatyme, Fondo veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir kituose VSAFAS.

 

II SKYRIUS

FONDO APSKAITOS TVARKYMO IR ATASKAITŲ RINKINIO RENGIMO REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENROSIOS FONDO APSKAITOS TVARKYMO IR ATASKAITŲ RINKINIO RENGIMO NUOSTATOS

 

7Rengiant Fondo ataskaitas į jas įtraukiama Fondo turtas, įsipareigojimai, finansavimo sumos, grynasis turtas, pajamos ir sąnaudos, tiesiogiai susiję su Fondo funkcijų atlikimu ir patvirtinto Fondo biudžeto vykdymu.

8Fondo metinių ataskaitų rinkinį sudaro:

8.1. finansinės būklės ataskaita;

8.2. veiklos rezultatų ataskaita;

8.3. grynojo turto pokyčių ataskaita;

8.4. pinigų srautų ataskaita;

8.5. ataskaitų aiškinamasis raštas.

9Fondo tarpinių ataskaitų rinkinį sudaro:

9.1. finansinės būklės ataskaita;

9.2. veiklos rezultatų ataskaita;

9.3. sutrumpintas ataskaitų aiškinamasis raštas.

10.       Fondo ataskaitų rinkinį sudarančios ataskaitos rengiamos laikantis viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinio reikalavimų, nustatytų 1-ajame VSAFAS „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“.

11.       Fondo tvarkytojas, rengdamas Fondo metinių ataskaitų rinkinį, naudoja standarto 1–8 prieduose pateiktas formas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAITOS STRAIPSNIŲ PAAIŠKINIMAI

 

12.       Į Fondo apskaitą įtraukiamas ilgalaikis ir trumpalaikis finansinis turtas, kuris įsigytas iš Fondo lėšų arba į kurį teisės įgyjamos dėl teisės aktų, reglamentuojančių Fondo veiklą, nuostatų ir (arba) kurio naudojimo pajamos ir pardavimo rezultatas tektų Fondui.

13.       Straipsnyje „Kitas ilgalaikis turtas“ nurodomi Fondo iš anksto atlikti mokėjimai už paslaugas, kurios bus suteiktos po 12 mėnesių nuo paskutinės einamojo ataskaitinio laikotarpio dienos, ir kitas ilgalaikis turtas, išskyrus finansinį.

14.       Straipsnyje „Ateinančių laikotarpių sąnaudos“ nurodomi Fondo iš anksto atlikti mokėjimai už paslaugas, kurios bus suteiktos per 12 mėnesių nuo paskutinės einamojo ataskaitinio laikotarpio dienos.

15.       Straipsnyje „Gautinos pensijų anuitetų įmokos“ nurodomos Fondo įmokos, kurioms priskiriamos dalyvio vardu pensijų kaupimo bendrovių į Fondą mokamos vienkartinės įmokos. Gautinos pensijų anuitetų įmokos rengiant nacionalinį ataskaitų rinkinį priskiriamos gautinoms socialinėms įmokoms.

16.       Straipsnyje „Gautinos finansavimo sumos iš valstybės biudžeto“ nurodomos sumos, kurioms priskiriamos gautinos finansavimo sumos iš valstybės biudžeto Fondo ataskaitinio ir ankstesnių laikotarpių nuostoliams dengti.

17.       Straipsnyje „Gautinos sumos už parduotą turtą“ nurodomos pajamos už parduotą finansinį turtą.

18.       Straipsnyje „Kitos gautinos sumos“ nurodomos sumos, priklausančios Fondui pagal teisės aktų, reglamentuojančių jo veiklą, ar sutarčių nuostatas.

19.       Straipsnyje „Sukauptos gautinos sumos“ nurodomos sukauptos finansavimo pajamos iš valstybės biudžeto, kai Fondo ataskaitinio ir ankstesnių laikotarpių nuostolius numatoma dengti iš valstybės biudžeto asignavimų, bet asignavimai dar nėra patvirtinti. Laikoma, kad Fondo ataskaitinio ir ankstesnių laikotarpių nuostolius numatoma dengti iš valstybės biudžeto, kai Fondo turto, kuriuo dengiami techniniai atidėjiniai, vertė tampa mažesnė negu techninių atidėjinių suma, o pagal Fondo tvarkytojo parengtą Fondo padėties atkūrimo planą neprognozuojamas padėties ištaisymas.

20.       Straipsnyje „Kitas trumpalaikis finansinis turtas“ nurodomos trumpalaikės investicijos į vertybinius popierius, terminuotuosius indėlius, kurių terminas ilgesnis nei 3 mėnesiai, bet ne ilgesnis nei 12 mėnesių, kitas trumpalaikis finansinis turtas, įsigytas iš Fondo lėšų.

21.       Straipsnyje „Pinigai ir pinigų ekvivalentai“ nurodomos Fondo lėšos kredito įstaigų sąskaitose ir trumpalaikės (iki 3 mėnesių) likvidžios investicijos.

22.       Straipsnyje „Finansavimo sumos iš valstybės biudžeto“ nurodomos gautos ir gautinos finansavimo sumos iš valstybės biudžeto. Fondui finansavimo sumos skiriamos Pensijų kaupimo įstatyme nustatyta tvarka.

23.       Straipsnyje „Ilgalaikiai skoliniai įsipareigojimai“ nurodomi Fondo ilgalaikiai skoliniai įsipareigojimai, kuriems priskiriamos gautos ilgalaikės paskolos ir dėl išvestinių finansinių priemonių atsirandantys ilgalaikiai įsipareigojimai.

24.       Straipsnyje „Ilgalaikiai pensijų anuitetų techniniai atidėjiniai“ nurodomi ilgalaikiai pensijų anuitetų techniniai atidėjiniai, kurie skirstomi pagal rūšį į pensijų anuitetų padengimo techninius atidėjinius ir vienkartinių įmokų grąžinimo techninius atidėjinius.

25.       Straipsnyje „Ilgalaikių pensijų anuitetų techninių atidėjinių einamųjų metų dalis ir trumpalaikiai techniniai atidėjiniai“ skirstoma pagal rūšį:

25.1.    straipsnyje „Pensijų anuitetų padengimo techniniai atidėjiniai“ nurodomi pensijų anuitetų padengimo techniniai atidėjiniai, kurių mokėjimo terminas sueis ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo paskutinės einamojo ataskaitinio laikotarpio dienos;

25.2.    straipsnyje „Vienkartinių įmokų grąžinimo techniniai atidėjiniai“ nurodomi vienkartinių įmokų grąžinimo techniniai atidėjiniai, kurių mokėjimo terminas sueis ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo paskutinės einamojo ataskaitinio laikotarpio dienos.

26.       Straipsnyje „Mokėtinos sumos už valdymą ir administravimą“ nurodomos Fondo tvarkytojui mokėtinos sumos už Fondo valdymą ir administravimą.

27.       Straipsnyje „Kiti trumpalaikiai įsipareigojimai“ nurodomos mokėtinos sumos už vertybinių popierių saugojimą, mokėtini vertybių popierių operacijų ir vertybinių popierių prekybos mokesčiai.

28.       Straipsnyje „Sukauptos mokėtinos sumos“ nurodomos sukauptos mokėtinos sumos, įskaitant sukauptas Fondo administravimo ir valdymo sąnaudas.

29.       Straipsnyje „Grynasis turtas“ nurodoma Fondo turto dalis, likusi iš Fondo turto atėmus visų jo įsipareigojimų vertę ir finansavimo sumas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITOS STRAIPSNIŲ PAAIŠKINIMAI

 

30.       Straipsnyje „Finansavimo pajamos“ nurodoma Fondo finansavimo sumų, gautų arba gautinų iš valstybės biudžeto, dalis, panaudota Fondo ataskaitinio ir ankstesnių ataskaitinių laikotarpių nuostoliams kompensuoti pagal standarto 16 ir 19 papunkčių nuostatas.

31.       Straipsnyje „Pensijų anuitetų įmokų pajamos“ nurodomos pajamos pagal Pensijų kaupimo įstatyme nurodytą pensijų anuitetų rūšį, įskaitant dalyvio vardu į Fondą mokamas vienkartines įmokas.

32.       Straipsnyje „Pagrindinės veiklos sąnaudos“ sąnaudos skirstomos pagal jų pobūdį:

32.1.    straipsnyje „Techninių atidėjinių vertės pasikeitimas“ nurodomas Fondo techninių atidėjinių vertės pasikeitimas, kuris Veiklos rezultatų ataskaitoje grupuojamas pagal techninio atidėjinio rūšį ir pensijų anuiteto rūšį. Į šią sąnaudų grupę neįtraukiamas numatomų išmokų techninių atidėjinių vertės pokytis;

32.2.    straipsnyje „Pensijų anuitetų išmokų sąnaudos“ pensijų anuitetų išmokų sąnaudos grupuojamos pagal pensijų anuiteto rūšį:

32.2.1.   straipsnyje „Standartinio pensijų anuiteto“ nurodomos išmokų sąnaudos;

32.2.2.   straipsnyje „Standartinio pensijų anuiteto su garantuojamu mokėjimo laikotarpiu“ nurodomos išmokų sąnaudos, įskaitant paveldėtų išmokų sąnaudas;

32.2.3.   straipsnyje „Atidėtojo pensijų anuiteto“ nurodomos išmokų sąnaudos;

32.3.    straipsnyjeValdymo ir administravimo sąnaudos“ nurodoma su Fondo valdymu ir administravimu susiję ataskaitinio laikotarpio Fondo tvarkytojo darbuotojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos, kvalifikacijos kėlimo ir komandiruočių išlaidos, Pensijų anuitetų tarybos, veikiančios pagal Pensijų kaupimo įstatymo nuostatas, nariams mokamas atlygis už darbą, kelionės (transporto) išlaidų kompensacijos, programinės įrangos, naudojamos Fondo veikloje, priežiūros, amortizacijos ir kitos su Fondo valdymu bei administravimu susijusios išlaidos;

32.4.    straipsnyje „Kitos sąnaudos“ nurodomos standarto 32.1–32.3 papunkčiuose nenurodytos su pensijų anuitetų mokėjimo veikla susijusios Fondo pagrindinės veiklos sąnaudos, įskaitant abejotinų skolų ir nurašytų sumų sąnaudas – iš pensijų kaupimo bendrovių gautinų ir kitų gautinų sumų nuvertėjimo (abejotinų ir beviltiškų skolų) sąnaudas.

33Straipsnyje „Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas“ nurodomas Fondo finansinės ir investicinės veiklos perviršis ar deficitas per ataskaitinį laikotarpį, kuris apskaičiuojamas kaip finansinės ir investicinės veiklos pajamų ir sąnaudų skirtumas:

33.1.    straipsnyje „Finansinės ir investicinės veiklos pajamos“ nurodoma Fondo finansinio turto tikrosios vertės padidėjimo pajamos ir perleidimo pelnas, palūkanų pajamos, įskaitant finansinio turto ir finansinių įsipareigojimų savikainos amortizacijos pajamas, kitas finansinės ir investicinės veiklos pajamas, susijusias su Fondo apskaitoje registruojamu finansiniu turtu ir finansiniais įsipareigojimais ir uždirbtas atliekant teisės aktuose nustatytas funkcijas;

33.2.    straipsnyje „Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos“ nurodoma Fondo finansinio turto tikrosios vertės sumažėjimo sąnaudos ir perleidimo nuostolis, palūkanų sąnaudos, įskaitant finansinio turto ir finansinių įsipareigojimų savikainos amortizacijos sąnaudas, kitas finansinės ir investicinės veiklos sąnaudas, susijusias su Fondo apskaitoje registruojamu finansiniu turtu bei finansiniais įsipareigojimais ir padarytas atliekant Fondo funkcijas, išskyrus abejotinų skolų ir nurašytų gautinų sumų sąnaudas. Finansinio turto, išskyrus gautinas sumas, nuvertėjimo ir nurašymo sąnaudos priskiriamos finansinės ir investicinės veiklos sąnaudoms.

34.       Straipsnyje „Apskaitos politikos keitimo ir esminių apskaitos klaidų taisymo įtaka“ nurodomas visų pataisymų, susijusių su taikomos Fondo apskaitos politikos keitimu ar esminių klaidų taisymais, neatsižvelgiant į jų pobūdį, rezultatas.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

KITŲ ATASKAITŲ STRAIPSNIŲ PAAIŠKINIMAI

 

35.       Fondo grynojo turto pokyčių ataskaitoje pateikiama informacija pagal standarto 1 priede pateiktą Grynojo turto pokyčių ataskaitos formą.

36.       Fondo pinigų srautai grupuojami atsižvelgiant į Fondo veiklos pobūdį valstybės mastu pagal standarto 1 priede pateiktą Pinigų srautų ataskaitos formą.

37.       Pinigų srautų ataskaitoje pinigų srautų informacija palyginama su Fondo biudžeto vykdymo informacija, nurodant išmokėtas ir suplanuotas išmokėti (patvirtintas) sumas pagal kiekvieną ataskaitos eilutę.

38.       Bendroji informacija apie Fondą ir Fondo apskaitos politiką aiškinamajame rašte pateikiama vadovaujantis standartu ir 6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (toliau – 6-asis VSAFAS) I–IV skyriais, išskyrus 6-ajame VSAFAS nustatytas informacijos atskleidimo formas. Ataskaitose pateiktos informacijos paaiškinimai pateikiami standarto 2–8 prieduose.

39Ilgalaikiai pensijų anuitetų techniniai atidėjiniai, ilgalaikių pensijų anuitetų techninių atidėjinių einamųjų metų dalis ir trumpalaikiai techniniai atidėjiniai, nurodyti finansinės būklės ataskaitoje, detalizuojami aiškinamajame rašte pagal standarto 2 priede pateiktą Pensijų anuitetų fondo techninių atidėjinių pagal pensijų anuiteto rūšį formą.

40Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos ir sąnaudos detalizuojamos aiškinamajame rašte pagal standarto 3 priede pateiktą Kitų finansinės ir investicinės veiklos pajamų ir sąnaudų formą.

41Valdymo ir administravimo sąnaudos ir su jomis susijusi informacija, nurodytos pagal standarto 1 priede pateiktą Veiklos rezultatų ataskaitos formą, detalizuojamos aiškinamajame rašte, išskiriant tiesiogines ir netiesiogines valdymo ir administravimo sąnaudas – nurodomos su Fondo valdymu ir administravimu susijusių Fondo valdymo organų narių ir Fondo tvarkytojo darbuotojų, darbo užmokesčio, kvalifikacijos kėlimo, transporto ir kitos tiesioginės bei netiesioginės sąnaudos pagal standarto 4 priede pateiktą Valdymo ir administravimo sąnaudų ir susijusios informacijos formą. Jei yra nuvertėjimo ar nurašytų sumų sąnaudų, aiškinamajame rašte turi būti paaiškintas šių sąnaudų atsiradimas.

42Apskaitos politikos keitimo ir esminių klaidų taisymo sumos, jų įtaka finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitų straipsniams su nuorodomis į aiškinamojo rašto pastabas, kuriose aprašytas susijęs apskaitos politikos keitimas ir (arba) esminės klaidos taisymas, detalizuojamos aiškinamajame rašte pagal standarto 5 priede pateiktą Apskaitos politikos keitimo ir klaidų taisymo įtakos finansinės būklės ataskaitos straipsniams formą ir 6 priede pateiktą Apskaitos politikos keitimo ir klaidų taisymo įtakos veiklos rezultatų ataskaitos straipsniams formą.

43Finansinio turto (investicijų) vertės pokytis per ataskaitinį laikotarpį detalizuojamas pagal standarto 7 priede pateiktą Finansinio turto (investicijų) pokyčių formą.

44Aiškinamajame rašte turi būti aprašytos techninių atidėjinių apskaičiavimo prielaidos.

45Informacija apie paskolų įvykdymo terminus ir palūkanų normas detalizuojama pagal standarto 8 priede pateiktą Informacijos apie paskolų įvykdymo terminus ir palūkanų normas formą.

46Aiškinamajame rašte pagal Fondo finansinio turto ir finansinių įsipareigojimų rūšį detalizuojama informacija apie palūkanas ir taikomas palūkanų normas bei jų riziką.

47Fondo sutrumpinto aiškinamojo rašto aprašomoji dalis rengiama pagal 23-iąjį VSAFAS „Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys“. Teikiant kitą informaciją sutrumpintame aiškinamajame rašte pildomos standarto 2 ir 3 prieduose nustatytos formos.

 

III SKYRIUS

FONDO TURTO, ĮSIPAREIGOJIMŲ, PAJAMŲ IR SĄNAUDŲ PRIPAŽINIMAS IR VERTINIMAS

 

48.       Finansinis turtas, ilgalaikiai ir trumpalaikiai finansiniai įsipareigojimai, išskyrus techninius atidėjinius, abejotinų skolų ir nurašytų sumų sąnaudos bei finansinės ir investicinės veiklos pajamos ir sąnaudos pripažįstami ir vertinami pagal 17-ąjį VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.

49.       Gautinos pensijų anuitetų įmokos pripažįstamos, kai Fondas įgyja teisę iš pensijų kaupimo bendrovės gauti vienkartinę įmoką iš dalyvio šioje bendrovėje sukaupto turto. Teisė gauti šią įmoką įgyjama dalyviui pateikus prašymą pensijų kaupimo bendrovei dėl pensijų išmokos sutarties sudarymo.

50.       Gautinos finansavimo sumos iš valstybės biudžeto pripažįstamos, kai Fondas turi nuostolių, kuriems dengti skirti asignavimai patvirtinami tų pačių metų arba po jų einančių metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu. Negrąžintinomis pripažintos paskolos iš viešojo sektoriaus subjektų pripažįstamos Fondo gautomis finansavimo sumomis. Finansavimo sumos, už kurias nereikės atsiskaityti ir kurių nereikės grąžinti į valstybės biudžetą, pripažįstamos Fondo finansavimo pajamomis. Kiti finansavimo sumų pripažinimui ir vertinimui bei informacijos pateikimui finansinėse ataskaitose taikomi reikalavimai nustatyti 20-ajame VSAFAS „Finansavimo sumos“.

51.       Fondo techniniai atidėjiniai pripažįstami tokia tvarka:

51.1.    pensijų anuitetų padengimo techninis atidėjinys – kai atsiranda Fondo prievolė dalyviams ateinančiais ataskaitiniais laikotarpiais mokėti pensijų anuiteto išmokas. Ši prievolė atsiranda priėmus dalyvio pensijų kaupimo bendrovei pateiktą prašymą dėl pensijų išmokos sutarties sudarymo;

51.2.    numatomų išmokų techninis atidėjinys – kai atsiranda Fondo prievolė mokėti dalyviams pensijų anuiteto išmoką už ataskaitinį laikotarpį;

51.3.    vienkartinių įmokų grąžinimo techninis atidėjinys – Fondo valdymo organams priėmus sprendimą dėl dalies Fondo uždirbto pelno skyrimo dalyviams.

52.       Fondo techniniai atidėjiniai pirminio pripažinimo metu vertinami ir finansinės būklės ataskaitoje nurodomi dabartine išmokų verte. Techninių atidėjinių, išskyrus numatomų išmokų techninius atidėjinius, dabartinės vertės pokytis didina arba mažina techninių atidėjinių vertės pasikeitimo sąnaudas.

53.       Techninių atidėjinių dabartinei vertei apskaičiuoti taikoma palūkanų norma turi būti nustatoma atsižvelgiant į priežiūros institucijos nustatytus reikalavimus.

54.       Fondo pensijų anuitetų įmokų pajamomis pripažįstamos iš pensijų kaupimo bendrovių gautinos ir gautos vienkartinės įmokos iš dalyvio vardu pensijų fonde sukaupto pensijų turto, kuriomis apmokamas dalyvio įgytas pensijų anuitetas.

55.       Techninių atidėjinių vertės pasikeitimo sąnaudos pripažįstamos pripažinus techninius atidėjinius ir vertinamos kaip techninių atidėjinių, išskyrus numatomų išmokų techninius atidėjinius, dabartinės vertės pokyčio suma.

56.       Pensijų anuitetų išmokų sąnaudos pripažįstamos atsiradus prievolei sumokėti dalyviui pensijų anuiteto išmoką. Jos apskaičiuojamos kaip pensijų anuitetų išmokų per ataskaitinį laikotarpį ir numatomų išmokų techninio atidėjinio vertės pokyčio per ataskaitinį laikotarpį suma.

57.       Valdymo ir administravimo ir kitos sąnaudos pripažįstamos ir vertinamos pagal 11-ąjį VSAFAS „Sąnaudos“.

58.       Apskaitos politikos keitimo ir klaidų taisymo įtakos apskaitos ir pateikimo finansinėse ataskaitose reikalavimai nustatyti 7-ajame VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“.

________________________