LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2002 M. GEGUŽĖS 30 D. NUTARIMO NR. IX-912 „DĖL REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. lapkričio 17 d. Nr. XII-2020
Vilnius
1 straipsnis.
2 straipsnis.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo
2002 m. gegužės 30 d.
nutarimu Nr. IX-912
(Lietuvos Respublikos Seimo
2015 m. lapkričio 17 d.
nutarimo Nr. XII-2020
redakcija)
REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatuose nustatoma Rezervinio (stabilizavimo) fondo (toliau – Fondas) sudarymo šaltiniai, sąlygos, kai lėšos Fonde laikinai nekaupiamos, Fondo lėšų naudojimo, Fondo valdymo, Fondo lėšų apskaitos ir kontrolės tvarka.
2. Fondo tikslas – kaupti valstybės piniginius išteklius, reikalingus Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išlaidoms finansuoti Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka nustačius išskirtines aplinkybes ir jas paskelbus įstatymų nustatyta tvarka ir valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu ir (arba) su tuo susijusiomis sutartimis ar susitarimais, vykdyti (grąžintinai).
II SKYRIUS
FONDO SUDARYMO ŠALTINIAI
5. Fondo lėšos yra:
5.1. 50 procentų lėšų, gautų į valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus;
5.3. 50 procentų lėšų, gautų į valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus;
5.4. 50 procentų lėšų, gautų į valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės ūkio paskirties žemės sklypus;
5.5. Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme numatyti pervesti į Fondą perteklinio valstybės biudžeto asignavimai;
5.6. kiti Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme numatyti pervesti į Fondą valstybės biudžeto asignavimai;
6. Šių nuostatų 5.1–5.6 papunkčiuose nurodytas lėšas į Fondą perveda Finansų ministerija Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka.
7. Paskutinių praėjusių metų faktiniam valdžios sektoriaus skolos lygiui viršijus 45 procentus bendrojo vidaus produkto ir (arba) paskutinių praėjusių metų Lietuvos Respublikos Vyriausybės skolinimosi valstybės vardu vidutinei svertinei palūkanų normai (skaičiuojamai pagal nominaliąją visų ilgesnės negu vienų metų trukmės skolinimosi priemonių trukmę) viršijus nominalų 6 procentų lygį, šių nuostatų 5.1–5.6 papunkčiuose nurodytos lėšos einamaisiais metais (nuo to momento, kai sužinomi šiame punkte nurodyti faktai) nekaupiamos Fonde ir paliekamos valstybės biudžete Lietuvos Respublikos finansų ministro sprendimu. Vidutinės svertinės palūkanos skaičiuojamos kaip šių palūkanų svertinis aritmetinis vidurkis.
III SKYRIUS
FONDO LĖŠŲ NAUDOJIMAS
9. Fondo lėšos gali būti naudojamos:
9.1. valstybės biudžeto išlaidoms finansuoti Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka nustačius išskirtines aplinkybes ir jas paskelbus įstatymų nustatyta tvarka;
9.3. valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu ir (arba) su tuo susijusiomis sutartimis ar susitarimais, vykdyti (grąžintinai);
10. Finansų ministerija laikinai laisvas Fondo lėšas investuoja Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka, laikydamasi Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nustatytų sąlygų ir vadovaudamasi šio įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatytais kriterijais.
IV SKYRIUS
FONDO VALDYBA
12. Fondo valdybą sudaro šie nariai:
14. Fondo valdyba:
14.1. svarsto Finansų ministerijos parengtą Fondo lėšų sąmatos projektą ir priima sprendimą dėl pritarimo jam. Jeigu Fondo valdyba projektui nepritaria, Finansų ministerija Fondo valdybos nustatytu terminu teikia patikslintą Fondo lėšų sąmatos projektą. Fondo lėšų sąmatos projektą, kuriam Fondo valdyba pritarė, Finansų ministerija pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei kartu su Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu;
15. Fondo valdybos posėdžiai rengiami prireikus. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 Fondo valdybos nariai.
16. Fondo valdyba posėdžiuose priima sprendimus. Fondo valdybos sprendimai įforminami nutarimais. Fondo valdybos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 3 Fondo valdybos nariai. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Fondo valdybos pirmininko balsas. Fondo valdybos narys turi teisę balsuoti raštu dėl iš anksto paskelbto posėdžio darbotvarkės klausimo.
17. Fondo valdybos posėdžiams pirmininkauja Fondo valdybos pirmininkas arba vienas iš jos narių Fondo valdybos darbo reglamente nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
FONDO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ
19. Fondo lėšų apskaitą tvarko ir ataskaitų rinkinius rengia Finansų ministerija pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą. Finansų ministerija užtikrina, kad Fondo lėšos būtų kaupiamos ir išduodamos atliekant valstybės iždo procedūras.
20. Fondo tarpinių ataskaitų rinkinį ir metinių ataskaitų rinkinį Finansų ministerija pateikia Fondo valdybai ir skelbia Finansų ministerijos interneto svetainėje.