LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL CHEMIJOS STUDIJŲ KRYPTIES APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. liepos 23 d. Nr. V-808
Vilnius
2. N u s t a t a u, kad aukštosios mokyklos savo vykdomas studijų programas turi suderinti su šio įsakymo 1 punktu patvirtintu Chemijos studijų krypties aprašu iki 2016 m. birželio 1 d.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. ISAK- 87 „Dėl Studijų krypčių reglamentų patvirtinimo“ 1.1 papunktį (su visais Chemijos studijų krypties reglamento pakeitimais ir papildymais).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. V-808
CHEMIJOS STUDIJŲ KRYPTIES APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Chemijos studijų krypties aprašas reglamentuoja specialiuosius chemijos studijų krypties studijų programų reikalavimus.
2. Chemijos studijų krypties aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. lapkričio 21 d. įsakymą Nr. V-2212 „Dėl Studijų pakopų aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. V-501 „Dėl Laipsnį suteikiančių pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programų bendrųjų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. V-826 „Dėl Magistrantūros studijų programų bendrųjų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gruodžio 15 d. įsakymą Nr. V-2463 „Dėl Studijų krypties arba krypčių grupės aprašo rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Europos chemijos teminio tinklo asociacijos (ECTN) chemijos eurobakalauro ir euromagistro laipsnį suteikiančių programų pagrindinius standartus ir akreditavimo kriterijus (http://ectn-assoc.cpe.fr/chemistry-eurolabels).
3. Chemijos studijų krypties aprašas taikomas chemijos krypties pirmosios pakopos koleginėms bei universitetinėms ir antrosios pakopos universitetinėms studijų programoms. Aprašas suteikia bendras gaires, padedančias geriau išreikšti programos studijų rezultatus, tačiau jis nėra studijų programos ar studijų dalykų detalaus turinio specifikacija.
4. Aprašo paskirtis:
5. Chemijos studijų kryptis priklauso fizinių mokslų sričiai. Chemijos studijų kryptis apima tokias šakas: Taikomąją chemiją, Neorganinę chemiją, Struktūrinę chemiją, Aplinkos chemiją, Medicininę chemiją, Organinę chemiją, Fizikinę chemiją, Analizinę chemiją, Polimerų chemiją.
6. Baigus chemijos studijų krypties studijas įgyjamas:
6.1. Baigus koleginių studijų programas – chemijos profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis arba profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir išduodamas suteiktą kvalifikacinį laipsnį liudijantis diplomas bei diplomo priedėlis;
6.2. Baigus universitetinių studijų pirmosios pakopos programas – chemijos bakalauro kvalifikacinis laipsnis arba bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir išduodamas suteiktą kvalifikacinį laipsnį liudijantis diplomas bei diplomo priedėlis;
7. Chemijos studijų kryptis gali būti gretutinė pirmosios studijų pakopos studijų programos kryptis.
8. Chemijos studijų krypties studijos gali būti organizuojamos nuolatine ir (ar) ištęstine studijų forma. Bendrieji priėmimo į studijas reikalavimai yra šie:
8.1. Į chemijos studijų krypties pirmosios pakopos studijų programas konkurso būdu priimami ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą turintys asmenys, atsižvelgiant į mokymosi rezultatus, stojamuosius egzaminus ar kitus aukštosios mokyklos nustatytus kriterijus. Konkursinių mokomųjų dalykų pagal studijų kryptis sąrašą ir konkursinio balo sudarymo principus, mažiausią stojamąjį balą ir kitus kriterijus, įvertinus studentų atstovybei, nustato aukštosios mokyklos ir skelbia ne vėliau kaip prieš 2 metus iki atitinkamų mokslo metų pradžios;
8.2. Rekomenduojama, kad į antrosios pakopos studijas būtų priimami asmenys įgiję ne žemesnį kaip bakalauro ar profesinio bakalauro kvalifikacinį laipsnį ir atitinkantys universiteto nustatytus reikalavimus. Pirmosios pakopos studijų metu pasiekti studijų rezultatai turi užtikrinti gebėjimą studijuoti chemijos studijų krypties magistrantūros studijų programas. Pasirengimas studijuoti gali būti įgyjamas papildomųjų studijų metu;
9. Suteikiami profesinio bakalauro ir bakalauro kvalifikaciniai laipsniai atitinka šeštąjį Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sąrangos lygmenį, taip pat Europos aukštojo mokslo erdvės kvalifikacijų sąrangos pirmąją pakopą, magistro kvalifikacinis laipsnis – septintąjį Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sąrangos lygmenį, taip pat Europos aukštojo mokslo erdvės kvalifikacijų sąrangos antrąją pakopą.
II SKYRIUS
STUDIJŲ KRYPTIES sampratA
10. Chemija yra mokslas, kuris atomų ir molekulių lygmeniu sistemingai nagrinėja materijos sudėtį, savybes ir elgseną.
12. Chemija yra skirstoma į keturias pagrindines šakas:
12.1. Į organinę chemiją, kuri tiria anglies turinčių junginių ir jų darinių struktūrą, sudėtį, savybes ir sintezę;
12.2. Į neorganinę chemiją, kuri tiria visas kitas medžiagas – neorganinius ir organometalinius junginius;
12.3. Į fizikinę chemiją, kuri, vartodama šiuolaikinės fizikos sąvokas ir naudodamasi jos dėsniais, aprašo cheminius reiškinius;
13. Chemijos studijos apima visas pagrindines chemijos šakas. Vienodas dėmesys skiriamas tiek pačioms studijoms, tiek jų apimčiai. Mokymo programos gali būti sudaromos remiantis tematika, įtraukiant dalykus, kurie apima kelias šakas ir nagrinėja chemijos sąlytį su kitais dalykais (pavyzdžiui, cheminė biologija, cheminė fizika), taip pat paliečia taikomuosius aspektus (pavyzdžiui, aplinkos chemija, medžiagų chemija, medicininė chemija).
14. Į chemijos studijų programą turi būti įtrauktas biochemijos kursas, taip pat praktikos programa, parengta aukštojo mokslo institucijos ir darbdavio, kurią sudarytų įmonėje atliekamas chemijos projektas, ir specializuotos, su projektu susijusios studijos.
III SKYRIUS
BENDRIEJI IR SPECIALIEJI Studijų rezultatai
16. Šiame skyriuje pateikiami siekiamieji pamatiniai chemijos studijų krypties studijų rezultatai, taikytini bet kuriai šios studijų krypties programai, tačiau jie nėra studijų programos ar studijų dalykų detalaus turinio specifikacija.
17. Pirmosios studijų pakopos (profesinio bakalauro) studijų rezultatai:
17.1. Žinios, jų taikymas:
17.1.3. Kvantinės mechanikos principai ir jų taikymas, aprašant atomų ir molekulių struktūrą bei savybes;
17.2. Gebėjimai vykdyti tyrimus:
17.2.4. Gebėjimas taikyti įvairių chemijos sričių teorines žinias, atliekant tyrimus, analizuojant rezultatus ir juos vertinant;
17.3. Specialieji gebėjimai:
17.3.4. Gebėjimas spręsti praktines chemijos problemas, remiantis įgytomis chemijos žiniomis ir praktiniais įgūdžiais;
17.3.7. Gebėjimas stebėti ir matuoti kiekybinio ir kokybinio pobūdžio chemines savybes, cheminius kitimus, juos sistemingai ir patikimai dokumentuoti;
17.3.8. Gebėjimas formuluoti praktinės veiklos problemą, planuoti, projektuoti veiklos eigą ir kontroliuoti atlikimą;
17.4. Socialiniai gebėjimai:
17.4.1. Gebėjimas pristatyti cheminio eksperimento ar tyrimo rezultatus raštu ar žodžiu specialistų ir ne specialistų auditorijai;
17.4.5. Gebėjimas organizuoti ir užtikrinti saugų darbą chemijos laboratorijose ir chemijos įmonėse;
17.5. Asmeniniai gebėjimai:
18. Pirmosios studijų pakopos (bakalauro) studijų rezultatai:
18.1. Žinios, jų taikymas:
18.1.3. Kvantinės mechanikos principai ir jų taikymas, aprašant atomų bei molekulių struktūrą ir savybes;
18.2. Gebėjimai vykdyti tyrimus:
18.2.4. Gebėjimas taikyti įvairių chemijos sričių teorines žinias, atliekant tyrimus, analizuojant rezultatus ir juos vertinant;
18.3. Specialieji gebėjimai:
18.3.4. Gebėjimas spręsti praktines chemijos problemas, remiantis įgytomis chemijos žiniomis ir praktiniais įgūdžiais;
18.3.7. Gebėjimas stebėti ir matuoti kiekybinio bei kokybinio pobūdžio chemines savybes, cheminius kitimus, juos sistemingai ir patikimai dokumentuoti;
18.3.8. Gebėjimas formuluoti praktinės veiklos problemą, planuoti, projektuoti veiklos eigą ir kontroliuoti atlikimą;
18.4. Socialiniai gebėjimai:
18.4.1. Gebėjimas pristatyti cheminio eksperimento ar tyrimo rezultatus raštu ar žodžiu specialistų ir ne specialistų auditorijai;
18.4.5. Gebėjimas organizuoti ir užtikrinti saugų darbą chemijos laboratorijose ir chemijos įmonėse;
18.5. Asmeniniai gebėjimai:
19. Antrosios studijų pakopos (magistro) studijų rezultatai:
19.1. Žinios, jų taikymas:
19.1.1. Specializuotos chemijos srities teorijų, koncepcijų, principų bei faktų žinios ir supratimas;
19.2. Gebėjimai vykdyti tyrimus:
19.2.2. Gebėjimas surasti, analizuoti ir kritiškai vertinti chemijos mokslinę bei informacinę literatūrą;
19.2.4. Gebėjimas savarankiškai planuoti ir atlikti eksperimentą, kritiškai vertinti eksperimento (mokslinio tyrimo) procedūras ir rezultatus;
19.2.5. Gebėjimas apdoroti ir interpretuoti mokslinio tyrimo duomenis, taikant kompiuterines programas (informacines ir komunikacines technologijas);
19.3. Specialieji gebėjimai:
19.3.1. Gebėjimas atlikti nestandartines (sudėtingas) laboratorines procedūras, naudoti medžiagų sintezės ir analizės aparatūrą;
19.3.4. Gebėjimas spręsti praktines chemijos problemas, remiantis įgytomis chemijos žiniomis ir praktiniais įgūdžiais;
19.3.7. Gebėjimas stebėti ir matuoti kiekybinio bei kokybinio pobūdžio chemines savybes, cheminius kitimus, juos sistemingai ir patikimai dokumentuoti;
19.3.8. Gebėjimas formuluoti praktinės veiklos problemą, planuoti, projektuoti veiklos eigą ir kontroliuoti atlikimą;
19.4. Socialiniai gebėjimai:
19.4.1. Gebėjimas pristatyti mokslinio tyrimo rezultatus raštu ar žodžiu specialistų ir ne specialistų auditorijai;
19.4.4. Gebėjimas organizuoti ir užtikrinti saugų darbą chemijos laboratorijose bei chemijos įmonėse;
19.5. Asmeniniai gebėjimai:
19.5.5. Gebėjimas jausti moralinę atsakomybę už savo darbo rezultatus ir jų poveikį kolektyvui bei visuomenei;
IV SKYRIUS
Dėstymas, studijavimas ir vertinimas
20. Dėstymo, studijavimo ir vertinimo veikla turi būti organizuota taip, kad studentai galėtų efektyviai pasiekti chemijos krypties studijų programoje numatytus studijų rezultatus.
21. Taikomi dėstymo ir studijavimo metodai turi būti aiškiai apibrėžti, reguliariai peržiūrimi ir tobulinami, atsižvelgiant į kintančius darbo rinkos poreikius, naujausius chemijos mokslo pasiekimus ir šiuolaikinės didaktikos reikalavimus. Chemijos krypties studijų programų kūrimo ir tobulinimo gerosios praktikos pavyzdžių rekomenduojama ieškoti Europos chemijos teminio tinklo asociacijos (ECTNA) dokumentuose (ectn-assoc.cpe.fr/network/index.htm). Dėstymo ir studijavimo strategija turi būti sukurta taip, kad studentams suteiktų aktualias dalykines žinias, gebėjimus ir praktinius įgūdžius, reikalingus dirbti su chemija susijusiose srityse. Dėstymo turinys turi būti nuolat atnaujinamas ir tobulinamas, į studijų procesą integruojant naujas žinias bei mokymo metodus, derančius su mokymosi visą gyvenimą koncepcija. Į studijas privalo būti įtrauktas tinkamas studentų praktinio darbo chemijos laboratorijoje įgūdžių formavimas.
22. Dėstytojai turi žinoti ir suprasti studijų programos didaktinę koncepciją, taikyti įvairius dėstymo metodus ir siekti optimaliai išnaudoti turimus materialinius išteklius. Dėstymo metodikos komplekto pasirinkimas priklauso nuo studijų formos (nuolatinė ar ištęstinė) ir dėstytojo nuomonės, kokie yra konkretūs tam tikro dalyko mokymosi tikslai ir ugdytinos kompetencijos. Skirtingose studijų pakopose gali būti taikomi tie patys dėstymo ir studijavimo metodai, tačiau besiskiriantys užduočių apimtimi ir sudėtingumu:
22.7. Profesinė praktika (rekomenduojama pramonės įmonėje arba kitoje mokslo ir studijų institucijoje);
23. Kiekvieno semestro pradžioje dėstytojai turi išsamiai pristatyti studentams dėstomojo dalyko programą, tikslus ir jų ryšį su bendraisiais studijų programos tikslais, laukiamus studijų rezultatus, numatomą mokymosi krūvį, mokymosi pasiekimų vertinimo tvarką ir kriterijus (egzamino ir tarpinių atsiskaitymų įtaką galutiniam pažymiui, atsiskaitymų terminus ir kita).
24. Studijų vertinimo sistema turi nuolatos užtikrinti grįžtamąją informaciją studentams apie jų mokymosi pasiekimus ir atliktų darbų įvertinimo pagrįstumą. Vertinimo metodai turėtų būti ne tik apibendrinamieji, bet ir formuojamieji bei diagnostiniai. Apibendrinamasis vertinimas leidžia išmatuoti studentų pasiekimus baigus dalyką, semestrą, kursą ar studijų programą. Formuojamasis ir diagnostinis vertinimas leidžia nuolat stebėti judėjimą siekiamo rezultato link, nustatyti sunkumus, skatina analizuoti pasiekimus, bendradarbiauti su dėstytojais, priimant sprendimus dėl studijų rezultatų pasiekimų vertinimo metodų, užduočių kiekio ir apimties, vertinimo kriterijų.
25. Dėstytojams turėtų būti žinomi įvairūs vertinimo būdai, jų taikymo metodiniai aspektai ir vaidmuo studentams įgyjant žinias ir įgūdžius, susijusius su chemijos kryptyje įgyjama kvalifikacija. Dėstytojui paliekama teisė rinktis tinkamiausius vertinimo metodus, atsižvelgiant į studentų grupės dydį, vertinimo ir dėstomojo dalyko ugdymo tikslus, numatomus mokymosi rezultatus bei kitus veiksnius. Vertindami studijų pasiekimus, dėstytojai turi vadovautis objektyvumo, aiškumo, nešališkumo, abipusės pagarbos ir geranoriškumo principais.
26. Studijų pasiekimams vertinti taikomos procedūros turi būti pagrįstos aiškiai suformuluotais kriterijais, įgalinančiais teisingai ir patikimai atspindėti žinių, gebėjimų ir praktinių įgūdžių lygį, kurį studentas pasiekė studijų laikotarpiu. Vertinimo kriterijai parodo, ar studento veiklos kokybė atitinka nustatytus reikalavimus. Pasiekti studijų rezultatai vertinami dešimties balų kriterine vertinimo sistema. Gali būti taikomi įvairūs mokymosi pasiekimų vertinimo metodai:
V SKYRIUS
Studijų programų vykdymo reikalavimai
28. Bendrieji reikalavimai chemijos krypties studijų programų dėstytojams ir programų turiniui:
28.1. Ne mažiau kaip 10 procentų chemijos krypties koleginių studijų programos studijų dalykų turi dėstyti mokslininkai. Daugiau kaip pusė studijų programos dėstytojų turi turėti ne mažiau kaip 3 metus dėstomojo dalyko praktinio darbo patirties;
28.2. Ne mažiau kaip pusę pirmosios pakopos chemijos krypties universitetinių studijų programos studijų dalykų turi dėstyti mokslininkai;
28.3. Ne mažiau kaip 80 procentų (arba 60 procentų, kai studijų programa orientuoja į praktinę veiklą) visų antrosios pakopos chemijos krypties studijų programos studijų dalykų turi dėstyti mokslininkai, iš jų ne mažiau kaip 60 procentų (arba 40 procentų, kai studijų programa orientuoja į praktinę veiklą) dalykų dėstytojų mokslinės veiklos kryptis turi atitikti jų dėstomus dalykus. Jeigu studijų programa orientuoja į praktinę veiklą, iki 40 procentų dalykus dėstančių dėstytojų gali būti praktikai, per pastaruosius 7 metus įgiję ne trumpesnės kaip 3 metų profesinės veiklos patirties, atitinkančios dėstomus taikomuosius dalykus. Programos apraše pažymėtų taikomųjų dalykų dėstytojams šiame punkte nurodyta profesinės veiklos patirtis yra būtina. Ne mažiau kaip 20 procentų chemijos krypties dalykų turi dėstyti profesoriaus pareigas einantys dėstytojai;
28.4. Studijų programos pagrindas – kompetentingi ir kvalifikuoti dėstytojai. Dėstytojų kompetencija vertinama pagal patirtį, sugebėjimą laisvai bendrauti bent viena iš tarptautiniam bendradarbiavimui vartojamų užsienio kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų), domėjimąsi ir entuziazmą kuriant veiksmingesnius dėstymo metodus, mokslinį lygį, pripažinimą profesinėse, mokslinėse ir kitokiose bendrijose, dalyvavimą kvalifikacijos tobulinimo programose, profesinį įžvalgumą ir jų asmeninį domėjimąsi studentų mokslo ir savarankiškais darbais;
28.5. Dėstytojo kontaktinis pedagoginis krūvis turėtų sudaryti ne daugiau kaip 25 procentus jo bendro darbo krūvio. Dėstytojui turi likti laiko moksliniams tyrimams atlikti, kurti naujas technologijas, studijuoti mokslo bei technologijų sričių naujoves ir jas dėstyti;
28.6. Dėstytojai turi tinkamai patarti studentams dėl studijų planų ir karjeros galimybių, skatinti studentų akademinį judumą;
28.7. Dėstytojas turi žinoti ir suprasti kriterijus, kuriais remiantis akredituojamos studijų programos;
28.8. Kiekviena studijų programą vykdanti institucija pati sprendžia, kaip paskirstyti konkrečių dalykų ar modulių kreditus, tačiau visose pirmosios pakopos chemijos studijų programose ne mažiau kaip 90 kreditų turi būti skirta analizinės chemijos, neorganinės chemijos, organinės chemijos, fizikinės chemijos, biochemijos, fizikos ir matematikos studijoms. Papildomai universitetinių studijų chemijos programose turėtų būti numatytos bent trijų, o koleginių studijų programose bent vienos siauresnės chemijos šakos (pavyzdžiui, polimerų chemijos, cheminės technologijos, chemometrijos ir panašiai) studijos;
28.9. Antrosios pakopos chemijos studijų programoms nenustatomas privalomų dalykų ar modulių sąrašas. Priklausomai nuo studijų programą vykdančios institucijos specifikos, šios programos gali būti skirtos praktinei veiklai arba doktorantūros studijoms pasirengti;
28.10. Studijų programa turi būti nuolat tobulinama ir atnaujinama. Ji turėtų atspindėti mokslo ir studijų krypties pokyčius. Programos vykdytojai turėtų užtikrinti, kad į ją būtų įtraukiamos naujai atsirandančios temos, kad studentai dar studijų metu susidurtų su naujovės atėjimu, būtų skatinami įžvelgti, numatyti studijų krypties raidos perspektyvas. Programą baigę studentai turėtų sugebėti toliau plėtoti savo specialiuosius su chemijos studijų kryptimi sietinus mokėjimus;
28.11. Studentai turi būti tinkamai motyvuojami ir informuojami apie jų studijų esmę ir pobūdį, atsižvelgiant į būsimo darbo kontekstą;
28.12. Studijų metu studentams turi būti pateikiama praktinių pavyzdžių bei situacijų, siekiant juos supažindinami su studijuojamų dalykų pritaikomumu, darbo rinkos susidomėjimu jais bei jų poreikių patenkinimo galimybėmis;
28.13. Rekomenduojama sudaryti sutartis su chemijos veiklą vykdančiomis įmonėmis, įstaigomis, organizacijomis, mokslinių tyrimų institutais, kurios įsipareigotų suteikti darbo vietų studentams ar sudarytų galimybę atlikti praktiką;
28.15. Profesinio bakalauro baigiamasis darbas (projektas) turi atskleisti studento gebėjimą analizuoti darbo praktikos atvejus. Baigiamasis darbas (projektas) turi būti grindžiamas studijų metu įgytomis žiniomis bei gebėjimais, atskleisti programos tikslus atitinkančius gebėjimus. Baigiamuoju darbu (projektu) studentas turi parodyti žinių ir supratimo lygį, gebėjimą analizuoti pasirinktą temą, vertinti kitų asmenų anksčiau atliktus studijų krypties (ar šakos) darbus, aprašyti savo atliktą praktinį tiriamąjį darbą, aiškiai ir pagrįstai formuluoti išvadas pagal aukštosios mokyklos patvirtintus reikalavimus.
28.16. Pirmos pakopos universitetinių studijų baigiamasis darbas (projektas) turi būti pagrįstas savarankiškais taikomaisiais tyrimais, žinių taikymu arba parengtas kaip projektas, atskleidžiantis programos tikslus atitinkančius gebėjimus. Baigiamuoju darbu (projektu) bakalauras turi parodyti žinių ir supratimo lygį, gebėjimą analizuoti pasirinktą temą, vertinti kitų asmenų anksčiau atliktus studijų krypties (ar šakos) darbus, savarankiškai atlikti studijų krypties (ar šakos) tyrimus, aprašyti savo atliktą tiriamąjį darbą, aiškiai ir pagrįstai formuluoti tyrimų išvadas ir rekomendacijas pagal universiteto patvirtintus reikalavimus.
28.17. Antrosios pakopos baigiamasis darbas (projektas) turi būti pagrįstas savarankiškais moksliniais ar taikomaisiais tyrimais, žinių taikymu arba parengtas kaip projektas, atskleidžiantis programos tikslus atitinkančius gebėjimus. Baigiamuoju darbu (projektu) magistrantas turi parodyti žinių ir supratimo lygį, gebėjimą analizuoti pasirinktą temą, vertinti kitų asmenų anksčiau atliktus atitinkamos krypties (šakos) darbus, savarankiškai atlikti tos krypties (šakos) tyrimus, aprašyti savo atliktą tiriamąjį darbą, aiškiai ir pagrįstai formuluoti tyrimų išvadas pagal universiteto patvirtintus reikalavimus.
29. Bendrieji reikalavimai studijų materialinei bazei:
29.3. Laboratorijos turi atitikti higienos ir darbo saugos reikalavimus, privalo būti paženklintos gaisringumo klasės kodu;
29.4. Laboratorinės įrangos ir aparatūros lygis turi būti pakankamas studentui išmokti taikyti šiuolaikinius cheminės analizės ir sintezės metodus. Laboratorinių darbų metu kiekvienas studentas turi atlikti darbus, naudodamasis šia įranga, ir išmokti naudotis tyrimo prietaisais bei analizuoti ir interpretuoti gautus eksperimentinius rezultatus. Ypač brangi ar didelių gabaritų aparatūra (pavyzdžiai, branduolio magnetinio rezonanso, elektrono paramagnetinio rezonanso, masės, rentgeno, elektroniniai spektrometrai ir panašiai) nebūtinai turi būti kiekvienoje laboratorijoje, bet kiekvienas studentas pagal dalyko programą turi turėti galimybę pasinaudoti šia aparatūra tiesiogiai arba padedant aptarnaujančiam personalui;
29.5. Jei teorines dalyko paskaitas ir laboratorinius darbus veda skirtingi dėstytojai, jie privalo žinoti apie kolegų dėstomą teorinį kursą ir vedamus laboratorinius darbus bei pratybas;
29.6. Bibliotekos skaitykla turi atitikti higienos reikalavimus, turėti gerą garso izoliaciją, patogias kėdes ir stalus. Gali būti įrengtas ir diskusijų kambarys, pavyzdžiui, apskritasis stalas ar panašiai;
29.7. Bibliotekose kiekvieno dalyko vadovėlių arba paskaitų konspektų skaičius turi atitikti studijuojančiųjų poreikius, o elektroniniai informacijos šaltiniai turi būti laisvai prieinami visiems studijų proceso dalyviams;
VI SKYRIUS
pasiektų studijų rezultatų lygmenŲ APIBŪDINIMAS
30. Studentų studijų rezultatai skirstomi į tris pasiekimo lygmenis: puikų, tipinį ir slenkstinį.
30.1. Puikus pasiekimų lygmuo:
30.1.1. Demonstruojamas gilus pagal studijų programą numatytų koncepcijų supratimas, operuojama gerokai didesniu informacijos kiekiu, negu buvo suteikta studijų metu;
30.1.2. Įprasti skaičiavimai, aiškinimai, interpretacijos ir analizės atliekamos greitai, sklandžiai ir tiksliai. Žinojimas ir praktiniai įgūdžiai greitai pritaikomi prie naujų situacijų, sprendžiant naujus, probleminius uždaviniams. Problemos ir jų sprendimas vertinami kritiškai. Naujų žinių įgyjama greitai ir užtikrintai;
30.1.3. Demonstruojami puikūs pagal studijų programą numatyti eksperimentiniai įgūdžiai, eksperimentiniai rezultatai visapusiškai analizuojami ir įvertinami;
30.2. Tipinis pasiekimų lygmuo:
30.2.1. Demonstruojamas geras pagal studijų programą numatytų koncepcijų supratimas, operuojama programos studijų metu suteikta informacija;
30.2.2. Įprasti, žinomo algoritmo reikalaujantys skaičiavimai, aiškinimai, interpretacijos ir analizės atliekamos tiksliai. Naujų žinių įgyjama lengvai ir užtikrintai;
30.2.5. Įgijęs profesinės patirties absolventas tampa geru praktiku, galinčiu parodyti gerą ekspertinį išmanymą. Karjeros perspektyvos taip pat apima tyrimus, naujovių kūrimą, technologijų valdymą, galima tikėtis reikšmingos vadybinės atsakomybės ir karjeros augimo į aukštesnio lygmens vykdytojų pozicijas.
30.3. Slenkstinis pasiekimų lygmuo:
30.3.1. Demonstruojamas bazinis pagal studijų programą numatytų koncepcijų supratimas ir žinių taikymas;
30.3.2. Įprasti, žinomo algoritmo reikalaujantys skaičiavimai, aiškinimai, interpretacijos ir analizės atliekamos iš esmės teisingai;
30.3.3. Standartiniai eksperimentiniai darbai atliekami teisingai, tačiau ne iš karto gali pavykti nustatyti visų rezultatų reikšmingumą, gali prireikti pagalbos paaiškinant ir analizuojant rezultatus;