Herbas.wmf

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS  2015 m. vasario 24 d. ĮSAKYMO Nr. ADV-116 „Dėl KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2017 m. gegužės 5 d. Nr. ADV-347

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi:

1. P a k e i č i u Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Kupiškio rajono savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles, patvirtintas Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. ADV-116 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių patvirtinimo“:

1.1. P a k e i č i u 8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.2. apklausa raštu – mažos vertės pirkimo būdas, kai Perkančioji organizacija raštu ar skelbimu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš pirkimą laimėjusio tiekėjo. Perkančioji organizacija kviečia ne mažiau kaip 3 tiekėjus pateikti pasiūlymus, pirkimas laikomas įvykusiu, kai gauti trys pasiūlymai. Išskyrus pirkimus atliekamus elektroninėmis priemonėmis (CVP IS sistemoje), šiuo atveju pirkimas laikomas įvykusiu, kai gautas 1 pasiūlymas;“.

1.2. P a k e i č i u 8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.3. apklausa žodžiu – mažos vertės pirkimo būdas, kai preliminarioji pirkimo sutarties vertė neviršija 3 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) ir Perkančioji organizacija žodžiu kviečia ne mažiau kaip 3 tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš pirkimą laimėjusio tiekėjo. Šis pirkimo būdas taip pat apima ir pirkimus kai kainos yra nustatomos vizualiniu būdu tiekėjų pardavimo vietose (įskaitant ir tiekėjų interneto svetainėse). Pirkimas laikomas įvykusiu, kai gauti trys pasiūlymai;“.

1.3. P a k e i č i u 8.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.5. numatomo pirkimo vertė (toliau – pirkimo vertė) – Perkančiosios organizacijos numatomų sudaryti pirkimo sutarčių vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą su pridėtinės vertės mokesčiu, įskaitant visas pirkimo sutarties pasirinkimo ir atnaujinimo galimybes. Kai perkančioji organizacija numato prizus ir (ar) kitas išmokas kandidatams ar dalyviams ar dalyviams, ji apskaičiuodama numato pirkimo vertę, turi į tai atsižvelgti. Pirkinio vertė skaičiuojama tokia, kokia ji yra pirkimo pradžioje, nustatytoje Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje;“.

1.4. P a k e i č i u 8.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.7. pirkimų organizatorius – Perkančiosios organizacijos vadovo paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kuris Perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkinius. Pirkimo organizatorius vykdo Mažos vertės pirkimus, kai prekių ar paslaugų preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė be PVM yra iki 30 000 eurų, o perkant naudojantis CPO elektroniniu katalogu iki 58 000 eurų arba darbų preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė be PVM yra iki 58 000 eurų, o perkant naudojantis CPO elektroniniu katalogu yra iki 145 000 eurų. Perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę priimti sprendimą pavesti pirkimą atlikti Komisijai ar Pirkimų organizatoriui neatsižvelgdamas į šio punkto nuostatas. Toks sprendimas turi būti išreikštas rašytine forma, nepriklausomai nuo to, ar pirkimą bus pavesta atlikti Komisijai ar Pirkimų organizatoriui. Mažos vertės pirkimus viršijančius 3000 eurų be PVM atlieka tik Skyriaus darbuotojas. Pirkimų organizatorius yra nepriekaištingos reputacijos, kuris užpildo nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas;“.

1.5. P a k e i č i u 8.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.8. pirkimo iniciatorius – konkretų viešąjį pirkimą inicijuojantis Perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio, skyriaus/teritorinio padalinio (filialo) vadovas, valstybės tarnautojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų, ir kuris koordinuoja (organizuoja) sudarytose pirkimo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą, pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymąsi, prekių, paslaugų ir darbų atitiktį pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams, taip pat inicijuoja ar teikia siūlymus dėl pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo, finansinių poveikio priemonių tiekėjui, nevykdančiam ar netinkamai vykdančiam pirkimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus, taikymo. Pirkimų iniciatorius yra nepriekaištingos reputacijos, kuris užpildo nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas;“.

1.6. P a p i l d a u 8.15 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

8.15. skyrius – Perkančiosios organizacijos Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyrius (toliau – Skyrius);“.

1.7. P a p i l d a u 8.16 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

8.16. supaprastintas projekto konkursas – supaprastinto pirkimo būdas, kai perkančiajai organizacijai suteikiama galimybė įsigyti konkursui pateiktą ir vertinimo komisijos išrinktą planą ar projektą (teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingų ar panašaus pobūdžio paslaugų). Konkurso dalyviams gali būti skiriami prizai ar piniginės išmokos, kurios kompensuotų bent dalį išlaidų, patirtų rengiant pasiūlymus, siekiant paskatinti kuo daugiau konkurso dalyvių pateikti kokybiškus pasiūlymus.“.

1.8. P a p i l d a u 91 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

91. Atlikdama supaprastintus pirkimus perkančioji organizacija atsižvelgdama į visuomenės poreikius socialinėje srityje, siekia paskatinti smulkaus ir vidutinio verslo subjektų dalyvavimą pirkimuose, vadovaujasi Įstatymo 91 straipsnio, kitų teisės aktų nuostatomis. Perkančioji organizacija privalo įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroninio katalogo CPO.lt (toliau – elektroninis katalogas), kai elektroniniame kataloge siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali jų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudojant tam skirtas lėšas. Perkančioji organizacija privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti elektroniniame kataloge siūlomų prekių, paslaugų ar darbų pirkimo ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą kartu su kitais pirkimo dokumentais Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnyje nustatyta tvarka.“.

1.9. P a k e i č i u 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Perkančioji organizacija skelbia apie kiekvieną Pirkimą, išskyrus Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 2 dalyje bei Taisyklėse nustatytus atvejus. Perkančioji organizacija apie Pirkimą skelbia Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnyje ir Taisyklėse nustatyta tvarka. Perkančioji organizacija atlikdama supaprastintą neskelbiamą pirkimą ir priėmusi sprendimą sudaryti sutartį, šio Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnyje nustatyta tvarka gali paskelbti informacinį pranešimą, o kai vykdomas Pirkimas dėl Viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlio B paslaugų sąraše nurodytų paslaugų, kai Pirkimo vertė yra ne mažesnė, negu yra nustatyta tarptautinio pirkimo vertės riba, Perkančioji organizacija turi paskelbti pranešimą dėl savanoriško ex ante skaidrumo. Perkančioji organizacija skelbimą apie supaprastintą pirkimą, Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 8 dalyje nurodytą informacinį pranešimą, pranešimą dėl savanoriško ex ante skaidrumo ir skelbimą apie sudarytą pirkimo sutartį, kuriuos pagal šį įstatymą ir Taisyklėse nustatyta paskelbti viešai, skelbia Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), o pranešimus dėl savanoriško ex ante skaidrumo ir skelbimus apie sudarytą pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį – ir Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje. Skelbimai, informaciniai pranešimai ir pranešimai dėl savanoriško ex ante skaidrumo gali būti papildomai skelbiami Perkančiosios organizacijos tinklapyje, kitur internete, leidiniuose ar kitomis priemonėmis.“.

1.10. P a k e i č i u 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Perkančioji organizacija apie pradedamą bet kurį pirkimą, taip pat nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti bei sudarytą pirkimo sutartį nedelsdama, tačiau ne anksčiau negu skelbimas bus išsiųstas Europos Sąjungos oficialiųjų leidinių biurui ir (ar) paskelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, informuoja savo tinklalapyje bei „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ (mažos vertės pirkimų atveju – tik savo tinklalapyje) nurodydama:

64.1. apie pradedamą pirkimą – pirkimo objektą, pirkimo būdą ir jo pasirinkimo priežastis;

64.2. apie nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti pirkimo sutartį – pirkimo objektą, numatomą pirkimo sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą, jo pasirinkimo priežastis ir, jeigu,

žinoma, pirkimo sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus;

64.3. apie sudarytą pirkimo sutartį – pirkimo objektą, pirkimo sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą ir, jeigu žinoma, pirkimo sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina

pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus;

64.4. taip pat kitą Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytą informaciją.

64.5. Perkančioji organizacija savo tinklapyje laisva forma, naudodama nediskriminuojančius, visuotinai prieinamus duomenų failų formatus (pvz. „Word“, „Excel“, „Pdf“ ir kt.) savo tinklapyje informuoja apie mažos vertės pirkimus. Kai apie mažos vertės pirkimus aukščiau minėta informacija įrašoma Perkančiosios organizacijos pirkimų žurnale – Perkančioji organizacija, informuodama savo tinklapyje apie mažos vertės pirkimus, gali ne rečiau kaip kartą per mėnesį skelbti šių dokumentų elektronines versijas;

64.6. perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir

pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo ar jos sąlygų pakeitimo paskelbia Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, taip pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo ar pirkimo sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbtos informacijos atgaminti ar perskaityti. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo ar pirkimo sutarties dalimis.“.

1.11. P a k e i č i u 68.25 papunktį ir jį išdėstau taip:

68.25. jeigu tiekėjas ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus, turi būti

reikalaujama, kad tiekėjas savo pasiūlyme nurodytų, kokius subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus

tiekėjas ketina pasitelkti ir kokiai pirkimo objekto daliai (ne pagrindinius darbus) atlikti tiekėjas juos ketina pasitelkti; subrangovų, subtiekėjų ar subteikėjų pasitelkimo ir keitimo tvarka, atitikimas kvalifikaciniams reikalavimams. Jeigu darbų pirkimo sutarčiai vykdyti pasitelkiami subrangovai, pagrindinius darbus, kuriuos nustato perkančioji organizacija, privalo atlikti tiekėjas. Toks nurodymas nekeičia pagrindinio tiekėjo atsakomybės dėl numatomos sudaryti pirkimo sutarties įvykdymo;“.

1.12. P a p i l d a u XIX. SKYRIUS. SUPAPRASTINTAS PROJEKTO KONKURSAS

ir jį išdėstau taip:

„143. Perkančioji organizacija, vykdydama supaprastintą projekto konkursą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis projekto konkurso organizavimo taisyklėmis, išskyrus projekto konkurso organizavimo taisyklių nuostatas dėl projektų pateikimo terminų (pastarosios, taisyklėse įvardintos nuostatos, yra neprivalomos vykdant supaprastintą pirkimą). Supaprastinto projekto konkursas gali būti vykdomas siekiant nustatyti geriausią planą, idėjos ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingo ar panašaus pobūdžio) pateikusį tiekėją (tiekėjus), kai:

143.1. su supaprastinto projekto konkurso laimėtoju numatyta pasirašyti paslaugų pirkimo sutartį, arba

143.2. supaprastinto projekto konkurso laimėtoją, laimėtojus ar dalyvius numatyta apdovanoti prizais ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą. Šiuo atveju Perkančioji organizacija turi teisę (gali) derėtis Viešųjų pirkimų įstatymo ir šių Taisyklių nustatyta tvarka su projekto konkurso laimėtoju arba visais laimėtojais (pirmąsias vietas užėmusiais dalyviais) dėl paslaugų atlikimo.

144. Perkančioji organizacija supaprastinto projekto konkursą gali vykdyti supaprastinto

atviro projekto konkurso būdu.

145. Projektų pateikimo terminas supaprastinto atviro projekto konkursui negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos.

146. Paraiškų dalyvauti supaprastintame ribotame projekto konkurse pateikimo terminas

negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo skelbimo paskelbimo.

147. Konkurso dalyvių skaičius supaprastintame atvirame projekto konkurse neribojamas.

148. Vokai su projektais plėšiami dviejuose atskirose Komisijos posėdžiuose. Pirmame plėšiami vokai su projektais, antrame – vokai su devizų šifrais (vykdant projekto konkursą elektroninėmis priemonėmis – tiekėjų tapatybės atskleidžiamos antrame posėdyje). Apie šį posėdį Perkančioji organizacija visiems tiekėjams raštu praneša ne vėliau kaip prieš 3 (tris) dienas. Pranešime turi būti nurodyta vokų su devizų šifrais atplėšimo (susipažinimo su devizų šifrais) vieta,

diena, valanda ir minutė. Posėdyje turi teisę dalyvauti visi projektus pateikę tiekėjai ar jų atstovai. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių. Atplėšus vokus arba susipažinus su devizų šifrais, Komisija posėdyje dalyvaujantiems tiekėjams paskelbia projektų eilę ir projektų devizų šifrus. Vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo ar susipažinimo procedūrą Komisija įformina atskiru protokolu.

149. Komisija vertina, palygina tik tuos projektus, kurie atitinka supaprastinto projekto

konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus. Projektai vertinami nedalyvaujant juos pateikusiems tiekėjams. Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai.

150. Komisija privalo atmesti tuos projektus, kurie:

150.1. išsiųsti ar gauti po Perkančiosios organizacijos nustatyto galutinio projektų pateikimo termino;

150.2. pateikti pažeidžiant anonimiškumą;

150.3. neatitinka supaprastinto projekto konkurso dokumentuose išdėstytų reikalavimų.

151. Pateikti projektai vertinami pagal supaprastinto projekto konkurso dokumentuose

nustatytus vertinimo kriterijus. Supaprastinto projekto konkursui pateiktų projektų įvertinimui gali būti rengiamas viešas aptarimas, kuriame juos analizuoja Komisijos pakviesti ekspertai. Šio aptarimo išvados įforminamos protokolu. Komisijos nariai viešame aptarime savo nuomonės nepareiškia. Viešo aptarimo protokolas su ekspertų išvadomis pateikiamas Komisijai iki jos nustatyto termino. Ekspertai savo išvadas pateikia raštu. Ekspertų išvados Komisijai yra rekomendacinio pobūdžio.

152. Įvertinusi projektus, Komisija sudaro projektų eilę Komisijos suteiktų vertinimų mažėjimo tvarka. Esant reikalui, Komisija tame pačiame protokole pateikia projektams savo pastabas, reikalaujančias papildomo paaiškinimo. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo (susipažinimo) procedūros įforminimo ir dalyvių kvalifikacijos patikrinimo raštu praneša kiekvienam Konkurso dalyviui apie projektų eilę, o kurio projektas neįrašytas į šią eilę – ir projekto atmetimo priežastis.

153. Supaprastinto projekto konkurso atveju po vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo (susipažinimo) ir devizų šifrų paskelbimo Komisija privalo patikrinti, ar dalyviai atitinka supaprastinto projekto konkurso dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ir atmesti projektus tų dalyvių, kurių kvalifikacija neatitinka nustatytų reikalavimų. Komisija dalyvių kvalifikaciją tikrina jiems nedalyvaujant. Prireikus kandidatai ir dalyviai gali būti kviečiami atsakyti

į pastabas, kurias Komisija yra pateikusi protokole.

154. Komisija gali ir neskirti pirmosios vietos, jeigu mano, kad pateikti projektai atitinka

formalius reikalavimus, tačiau, atsižvelgiant į projekto konkurso dokumentuose nurodytus tikslus, Perkančiajai organizacijai yra nepriimtini.

155. Perkančioji organizacija privalo grąžinti projekto konkurso dalyviams nelaimėjusius projektus iki konkurso dokumentuose nurodytos datos.

156. Perkančioji organizacija turi teisę su geriausiu projektą pateikusiu dalyviu, o jeigu

geriausius pasiūlymus pateikė keli tiekėjai – su vienu iš jų Viešųjų pirkimų įstatymo pagrindu pasirašyti pirkimo sutartį paslaugoms, dėl kurių vyksta projekto konkursas. Dėl pirkimo sutarties sąlygų perkančioji organizacija privalo derėtis.

154. Perkančioji organizacija turi teisę supaprastinto projekto konkurso laimėtoją, laimėtojus ar dalyvius apdovanoti prizais ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą supaprastinto projekto konkurse.“.

1.13. P a k e i č i u 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).       

2. P a v e d u:

2.1. Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyriaus vedėjui Arūnui Valintėliui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas;

2.2. Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyriaus vyresniajam specialistui Laimučiui Tiliui paskelbti šį įsakymą Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;

2.3. vyriausiajai specialistei (informacinėms technologijoms) Daivai Aleksandravičienei paskelbti šį įsakymą Kupiškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Marius Mališauskas

 


 

Kupiškio rajono savivaldybės administracijos

supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių

2 priedas

 

 

PARAIŠKA – UŽDUOTIS PLANINIAM VIEŠAJAM PIRKIMUI

 

(data)

 

Įstaigos vadovas arba (kitas jo įgaliotas asmuo) (vardas, pavardė, data ir parašas)

Atlikti pirkimą pagal žemiau išvardytas sąlygas

 

Pirkinio objekto pavadinimas (BVPŽ kodas)

 

Pirkimo objekto apimtys ir sudėtis :

 

Planuojama sutarties vertė:

 

Bendra pirkimo objekto per didelė ir perkančiajai organizacijai nepriimtina kaina:

 

Planuojama pirkimo procedūros pradžia :

Pirkinio poreikio pradžia:

 

Siūlomi tiekėjai :

 

Finansavimo šaltinis :

 

 

Aplinkybės dėl pirkimo vykdymo/nevykdymo per CPO:

 

 

Perkančiosios organizacijos vadovo sprendimas dėl pavedimo vykdyti pirkimą (pirkimų organizatorius/komisija)

 

 

Informacija, ar reikalinga nustatyti energijos vartojimo efektyvumo ir/ar aplinkos apsaugos reikalavimus (TAIP/NE)

 

 

Informacija, ar reikalinga nustatyti sąlygas, sudarančias galimybę pirkime dalyvauti tik socialinėms įmonėms (TAIP/NE)

 

 

Plano eilutės, kurioje nurodytas pirkimas, numeris :

 

 

Rekomenduojamas pirkimo būdas :

 

 

Trumpas pirkimo aprašymas (pirkinio poreikio motyvai, anksčiau sudarytos ir galiojančios sutarties su tiekėju dėl pirkimo objekto galiojimo termino pabaiga, kita konkretaus pirkinio atveju pirkimų inicijuojančio struktūrinio padalinio nuomone svarbi informacija)

 

 

 

Pirkimų iniciatorius                                  (Parašas) (Vardas, pavardė)

 

Skyriaus vadovas                                     (Parašas) (Vardas, pavardė)