BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 12 d. Nr. TSE-32

Birštonas

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu,  18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 3 dalimi, 7 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Rekomendaciją dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų etikos komisijų priimtų sprendimų įforminimo, patvirtintą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. spalio 30 d. sprendimu Nr. KS-271 „Dėl Rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų etikos komisijų priimtų sprendimų įforminimo patvirtinimo“, Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Birštono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. TS-210 „Dėl Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 92 punktu, Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Birštono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Birštono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 5 d. sprendimą Nr. TS-16 „Dėl Birštono savivaldybės tarybos etikos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                             Nijolė Dirginčienė

 

PATVIRTINTA

Birštono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 12 d.

sprendimu Nr. TSE-32

 

BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Birštono savivaldybės tarybos Etikos komisijos (toliau – Komisija) nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos funkcijas, teises, pareigas, politikų elgesio tyrimo, Komisijos sudarymo, darbo organizavimo, Komisijoje priimamų sprendimų, jų paskelbimo tvarką ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus. 

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos įstatymu, Valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau vadinama – Kodeksas), Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, kitais teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, šiais Nuostatais, pagarba žmogui, valstybei, teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo ir viešumo, padorumo, nesavanaudiškumo, nešališkumo ir atskaitomybės principais, esant skirtingoms politinėms, religinėms pažiūroms ir įsitikinimams.

3. Komisijos veiklos techninį aptarnavimą atlieka Birštono savivaldybės administracija.

4. Komisija atsakinga ir atskaitinga Savivaldybės tarybai (toliau – Taryba).

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu,  asmenine Komisijos narių atsakomybe.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

6. Komisija atlieka šias funkcijas:

6.1. prižiūri, kaip Tarybos nariai laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

6.2. analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

6.3. tiria ir priima sprendimus dėl Tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

6.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Tarybos narių veiklos skaidrumo;

6.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

6.6. Tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Tarybos nariams rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

III SKYRIUS

POLITIKO ELGESIO TYRIMAS

 

7. Komisijos sprendimu Tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

7.1. fizinio ar juridinio asmens skundui, kreipimuisi ar pranešimui (toliau – skundas) apie Tarybos nario galimai padarytą Elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, Nuostatų ar Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamente Tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

7.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie Tarybos nario galimai padarytą pažeidimą.

8. Komisija tyrimą pradeda ne vėliau kaip per 10 (dešimt) dienų nuo Nuostatų 7 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 (vieni) metai. Anoniminių skundų Komisija nenagrinėja. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus, Komisija gali, bet ne ilgiau kaip 1 (vienam) mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

9. Komisija per 3 (tris) dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo Politiko iki pranešime nurodytos datos pateikti Komisijai rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia registruotu laišku.

10. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

10.1. apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

10.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą šiame kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

10.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

10.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

10.5. pasitelkti specialistų.

11. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

11.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

11.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

11.3. nenaudoti šios dalies 11.2 papunktyje nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

11.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

12. Šių Nuostatų 11 dalies nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

13. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

14. Komisijos nariai už šiame straipsnyje nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

15. Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

15.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

15.2. baigus tyrimą, susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

15.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

16. Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

17. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šių nuostatų V skirsnyje numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta Politikui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

18. Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 (dešimt) dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal Nuostatų III skirsnyje nustatytas procedūras.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

19. Komisija sudaroma Tarybos sprendimu Tarybos įgaliojimų laikui, laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. 

20. Komisijos pirmininką deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 (tris) metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidęs Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidęs Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkantis Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu, Tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.

Siekiant užtikrinti, kad Komisijos pirmininkas būtų skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, pateikdamas duomenis dėl atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir Tarybos reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

21. Komisijos pirmininkas:

21.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, vadovauja komisijos posėdžiams;

21.2. išklauso Komisijos narių, kitų posėdžio dalyvių nuomonę, skiria nariams pavedimus;

21.3. kviečia į Komisijos posėdžius specialistus ir kitus asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

21.4. pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

21.5. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą;

21.6. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybės institucijose;

21.7. daro pranešimus Tarybos posėdžiuose Komisijos kompetencijos klausimais;

21.8. kiekvienais metais už Komisijos veiklą atsiskaito Tarybai.

22. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Taryba mero siūlymu skiria iš Komisijos narių – Tarybos narių.

23. Komisijos pirmininko pavaduotojas pirmininko pavedimu atlieka kai kurias jo funkcijas, vykdo Komisijos pirmininko pareigas jo atostogų, komandiruočių, laikino nedarbingumo metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti pareigų.

24. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

25. Komisijos atsakingasis sekretorius:

25.1. rašo posėdžių protokolus;

25.2. tvarko raštvedybą ir saugo Komisijos posėdžių dokumentus;

25.3. Komisijos pirmininko pavedimu teikia tretiesiems asmenims informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus.

26. Tarybos sudaromos Komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Komisija gali kviesti į posėdžius dalyvauti stebėtojų teisėmis ir kitus asmenis, tačiau jie nedalyvauja Komisijai priimant sprendimus.

27. Komisijos narys turi teisę:

27.1. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

27.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

27.3. susipažinti prieš posėdį su pateikta medžiaga;

27.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per 3 (tris) dienas po jo pasirašymo;

27.5. siūlyti į darbotvarkę įtraukti svarstytinus klausimus.

28. Komisijos veiklą techniškai aptarnauja Birštono savivaldybės administracija, kuri sudaro sąlygas Komisijai vykdyti nustatytas funkcijas.

29. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie yra vieši, bet Komisija gali savo sprendimu rengti uždarus posėdžius, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos kviesti asmenys. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jeigu posėdyje nedalyvauja Komisijos pirmininkas ir jo pavaduotojas, Komisijos nariai tam posėdžiui pirmininkauti iš Komisijos narių išsirenka posėdžio pirmininką. Posėdyje Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir Nuostatuose numatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais.

30. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Priimti sprendimai fiksuojami Komisijos posėdžio protokole.

31. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą. Tokia nuomonė balsavimu nelaikoma.

32. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Tarybai jį pakeisti.

33. Komisijos posėdžių laikas ir darbotvarkė skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas iki posėdžio, ne vėliau kaip prieš 3 dienas informacija pateikiama Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama elektroninėmis ryšio priemonėmis arba telefonu ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas ir pateikiama posėdžio medžiaga susipažinti. Posėdžio darbotvarkė tvirtinama posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.

34. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Šiuo atveju Komisijos pirmininkas neturi teisės susilaikyti.

35. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačiųjų interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo rengimo, svarstymo ir priėmimo. Nusišalinimo faktas nurodant nusišalinusio nario vardą ir pavardę, užfiksuojamas protokole.

36. Pranešimui Komisijos posėdyje svarstomu klausimu paprastai skiriama 10 minučių, pasisakymui – 5 minutės. Kalbėti dėl to paties klausimo Komisijos narys gali ne daugiau kaip 2 kartus. Antrajam pasisakymui skiriamos 2 minutės. Pranešėjo baigiamajai kalbai skiriamos 3 minutės. Komisijos posėdžio pirmininkas gali leisti kalbėti ir kitiems posėdžio dalyviams, vienam kalbėtojui skiriama ne daugiau kaip 3 minutės.

37. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą rašo Komisijos atsakingasis sekretorius. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai. Posėdžio protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

38. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

39. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėmis. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

40. Komisijos pirmininko, jo pavaduotojo, nario įgaliojimai sustabdomi:

40.1. jų veiklos tyrimo laikotarpiu;

40.2. nusišalinus nuo elgesio tyrimo ar atskiro klausimo svarstymo.

41. Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje Komisijos nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI IR JŲ ĮFORMINIMAS

 

42. Komisijos atliktas tyrimas įforminamas sprendimu. Komisijos priimtame sprendime turi būti išsamiai nurodytos visos reikšmingos faktinės aplinkybės ir motyvai, argumentai ir teisinės nuostatos, kuriomis vadovautasi, priimant atitinkamą sprendimą.

43. Komisijos priimamą sprendimą sudaro šios dalys: įžanginė, aprašomoji-motyvuojamoji ir rezoliucinė:

43.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; Komisijos sudėtis; posėdyje dalyvaujantys asmenys; Komisijos sekretorius; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami asmens veiksmai; teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

43.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, paaiškinimai; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri teiginiai; kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečias teisines normas, kurios buvo taikomos tiriant;

43.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma Komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vieta bei įteikimas suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.

44. Politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

44.1. konstatuoti, kad Politikas nepažeidė Kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politikų elgesio principų ar reikalavimų;

44.2. apsiriboti svarstymu Komisijoje;

44.3. konstatuoti, kad Politikas pažeidė Kodekse ar institucijoje, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

44.4. rekomenduoti Politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Kodekse ar institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

44.5. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

44.6. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

45. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

46. Komisijos priimti sprendimai yra galutiniai ir neteismine tvarka neskundžiami. Pakartotiniai skundai apie galimą Politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 (dešimt) dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal nuostatuose numatytas procedūras.

47. Komisijos sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja Komisijos narių dauguma.

48. Komisijos sprendimus pasirašo Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jeigu nėra Komisijos pirmininko ir Komisijos pirmininko pavaduotojo, juos pasirašo tam posėdžiui pirmininkauti iš Komisijos narių išrinktas posėdžio pirmininkas.

49. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Politikui, dėl kurio priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

51. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Komisijos nariai už šiuose Nuostatuose nurodytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

53. Komisijos veiklos ataskaitos Tarybai privalo būti teikiamos kiekvienų metų pirmąjį ketvirtį.

54. Nuostatai gali būti keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_______________________________