Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl pasvalio specialiosios mokyklos pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo
2019 m. liepos 24 d. Nr. T1-149
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1240 „Dėl mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 2 d. įsakymo Nr. 445 redakcija), 12 ir 18 punktais, Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų, patvirtintų Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T1-143 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), 77 ir 81 punktais bei atsižvelgdama į Pasvalio specialiosios mokyklos 2019 m. birželio 7 d. raštą Nr. V3-109 „Dėl mokyklos pavadinimo ir nuostatų patvirtinimo“, Pasvalio specialiosios mokyklos tarybos 2019 m. gegužės 24 d. nutarimą (posėdžio protokolas Nr. V7-5), Pasvalio specialiosios mokyklos 2019 m. birželio 7 d. prašymą Nr. V3-110 „Dėl mokyklos nuostatų 17 punkto pakeitimo ir papildymo“, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įpareigoti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorę Gintę Januškevičienę:
2.1. pranešti viešai vieną kartą arba pranešti visiems įstaigos kreditoriams raštu apie įstaigos pavadinimo pakeitimą iki įregistruojant pavadinimo pakeitimą Juridinių asmenų registre;
2.2. teisės aktų nustatyta tvarka įspėti Pasvalio specialiosios mokyklos darbuotojus apie būtinųjų darbo sutarties sąlygų pakeitimą;
4. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimą Nr. T1-143 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).
5. Įpareigoti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorę Gintę Januškevičienę, patvirtintus Pasvalio „Riešuto“ mokyklos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
6. Įgalioti Pasvalio rajono savivaldybės merą teisės aktų nustatyta tvarka pakeisti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorės Gintės Januškevičienės darbo sutartį.
Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Patvirtinta
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2019 m. liepos 24 d. sprendimu Nr. T1-149
PASVALIO „RIEŠUTO“ MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio „Riešuto“ mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio „Riešuto“ mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialus Mokyklos pavadinimas – Pasvalio „Riešuto“ mokykla. Trumpasis pavadinimas – „Riešuto“ mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190985972.
6. Mokyklos savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
11. Pagrindinė Mokyklos paskirtis – specialiųjų poreikių mokinių ugdymas, kitos paskirtys - socialinės globos paslaugos, socialinių įgūdžių mokymas.
15. Mokykla vykdo pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių individualizuotas ugdymo ir neformaliojo švietimo programas.
16. Mokykloje mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; pagrindinio ugdymo programos pirmosios dalies baigimo pažymėjimas; pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.
17. Mokykla turi socialinės globos padalinį (toliau – Socialinės globos padalinys), neturintį atskiro juridinio statuso, kuriame teikiama institucinė socialinė globa (dienos ir trumpalaikė iki 5 parų per savaitę, neterminuotai), vaikams su sunkia ir vidutine negalia nuo 7 iki 18 metų amžiaus ir suaugusiems asmenims su sunkia ir vidutine negalia iki 29 metų, (toliau – Socialinės globos gavėjas), kurio nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
19. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, simboliką.
20. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų
vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲDOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
22.4. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Mokyklos tikslas – kokybiškai įgyvendinti ugdymo programas, vykdyti vaikų ir jaunuolių profesinę ir socialinę reabilitaciją, padedančią tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. Teikti socialinę globą atitinkančią institucinę dienos ir trumpalaikę socialinę globą.
25. Mokyklos uždaviniai:
25.1. organizuoti ugdymo procesą ir teikti individualizuotą pradinį, pagrindinį, socialinių įgūdžių mokymą didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams nuo 7 iki 21 metų ir suaugusiems asmenims su sunkia ir vidutine negalia iki 29 metų;
25.2. sudaryti sąlygas mokinių gebėjimų ir interesų ugdymui, aprūpinant ugdymo procesą
tam tikslui reikalingomis specialiosiomis priemonėmis, kompensacine technika bei plėtojant pedagogų profesinę kompetenciją;
25.3. sudaryti galimybes tęsti mokymąsi pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo individualizuotą, individualizuotą pagrindinio ugdymo ar specialiojo ugdymo programą mokytis iki 21 metų;
25.4. teikti informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdyti mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones. Asmenybės ir ugdymosi problemų turinčiam, taip pat smurtaujančiam ar smurtą patyrusiam mokiniui psichologinė pagalba visuotinai teikiama pagalbos teikėjams bendradarbiaujant su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, grupių auklėtojais juos konsultuojant;
25.5. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;
25.6. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimo ir saviraiškos poreikius, sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje;
25.8. sudaryti vaikui artimas šeimos aplinkai gyvenimo sąlygas, atitinkančias jo amžių, sveikatą ir brandą, užtikrinti fizinį ir psichinį saugumą;
25.10. rūpintis tinkama mityba, sveikatos prevencija, saugoti vaikus nuo fizinę, psichinę sveikatą žalojančių veiksnių, apsaugant juos nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
25.12. bendradarbiauti su valstybės ir savivaldybės institucijomis bei įstaigomis, sprendžiant
socialinio darbo su vaiko tėvų ir globėjų (rūpintojų) šeima organizavimo klausimus;
25.13. bendradarbiauti su įvairių sričių specialistais, mokytojais sprendžiant vaiko ugdymosi, sveikatos priežiūros klausimus, pagal sutartis pasitelkti Mokyklos darbui reikalingus specialistus;
26. Mokyklos funkcijos:
26.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, pradinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijomis specialiųjų poreikių mokinių kalbiniam, matematiniam ir socialiniam bei gamtamoksliniam ugdymui, pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijomis specialiųjų poreikių mokinių, turinčių vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą, suaugusių asmenų, turinčių sunkią ir vidutinę negalia, ugdymui, pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijomis specialiųjų poreikių žemų ir labai žemų intelektinių gebėjimų mokinių ugdymui atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat į mokinių, Socialinės globos padalinio Socialinės globos gavėjų poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymosi būdus ir tempą;
26.2. rengia pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo individualizuotas programas, neformaliojo švietimo programas;
26.3. vykdo pradinio specialiojo ir pagrindinio specialiojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, prevencines programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina švietimo kokybę;
26.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.6. organizuoja mokinių neformalųjį ugdymą, jį sieja su bendruoju ugdymu, sudaro sąlygas mokiniams po pamokų dalyvauti pedagogų organizuojamoje veikloje;
26.7. teisės aktų nustatyta tvarka ruošia ir teikia dokumentus Švietimo pagalbos tarnybos Pedagoginiam psichologiniam skyriui dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pakartotinio įvertinimo ir specialiojo ugdymosi ir ( ar) švietimo pagalbos skyrimo;
26.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
26.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
26.13. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, organizuoja tėvų švietimą;
26.15. nustato darbo organizavimo tvarką, draudžia bet kokią smurto formą, nukreiptą
tarp bendruomenės narių. Pastebėjus smurto atvejus, mokyklos bendruomenės nariai nedelsiant privalo apie tai pranešti Mokyklos direktoriui.
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Mokykla, įgyvendindama tikslą ir jai pavestus uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
29. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi pareigas:
29.1. užtikrinti kokybišką pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo individualizuotų ir neformaliojo švietimo programų vykdymą, sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;
29.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančia kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems
įpročiams aplinką. Informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį, taip pat informuoti direktorių apie pastebėtą smurto atvejį;
29.4. rūpintis pedagogų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu, ne rečiau kaip kartą per ketverius metus pedagoginiai darbuotojai privalo tobulinti kvalifikaciją mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo srityje;
29.5. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos
švietimo įstatymu;
29.6. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir įsipareigojimų vykdymą. Netinkamai
besielgiantiems mokiniams taikyti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-1268 „Dėl pritarimo rekomendacijoms dėl poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams“, rekomendacijas;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
30.1. direktoriaus patvirtintas Mokyklos strateginis planas, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
30.2. direktoriaus patvirtintas Mokyklos metinis veiklos planas, rekomendacijos dėl smurto prevencijos įgyvendinimo priemonių plano, kuriems yra pritarusi Mokyklos taryba,
31. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir atleidžia Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Didžiausią leistiną Mokyklos pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui.
32. Direktorius:
32.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;
32.2. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;
32.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
32.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
32.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti;
32.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, Metodinę tarybą, Auklėtojų metodinę grupę;
32.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
32.14. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, sveikatos įstaigomis, ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.18. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant mokyklos pastato ir teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
32.20. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą mokykloje;
32.21. vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
32.22. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
32.23. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas:
32.23.1. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;
32.23.2. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria pedagoginiai darbuotojai ir kiti mokyklos darbuotojai, direktorius apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, savivaldybėje veikiančiai pedagoginei psichologinei tarnybai dėl psichologinės pagalbos teikimo, ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;
32.23.3. direktorius imasi priemonių, kad smurtavęs (smurtavę) ir smurtą patyręs (patyrę) nepilnametis (nepilnamečiai) asmuo (asmenys) kartu su jį (juos) lydinčiais tėvais (globėjais, rūpintojais) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento. Psichologinės pagalbos trukmę nustato psichologas, įvertinęs kiekvieno smurto epizodo aplinkybių visumą ir atsižvelgdamas į švietimo ir mokslo ministro nustatytą psichologinės pagalbos teikimo tvarką;
32.24. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, tvirtina Mokyklos bendrabučio suteikimo ir naudojimosi tvarką;
32.25. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
33. Mokyklos direktoriui išvykus į komandiruotę, sergant, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas, jo nesant – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.
34. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.
35. Mokyklos saugios ir palankios mokiniams aplinkos kūrimu rūpinasi Vaiko gerovės komisija. Ji organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, atsižvelgdama į Mokyklos poreikius, teikia direktoriui siūlymus dėl švietimo ir mokslo ministro patvirtintų rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.
36. Mokykloje sudaroma Metodinė taryba. Ją sudaro pedagogai išrinkti Mokytojų tarybos
posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas jei jame dalyvauja ne mažiau, kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia Metodinės tarybos pirmininko balsas.
37. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis mokyklos nuostatais, Mokyklos tarybos veiklos nuostatais.
38. Metodinė taryba:
38.6. planuoja ir aptaria ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, mokinių pasiekimų ir vertinimo būdus, mokymo (si) ir ugdymo (si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaiko jį individualioms reikmėms, nagrinėja praktinę veiklą, plėtoja pedagogų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiai tikslais ir kartu siekia mokinių ir Mokyklos pažangos.
38.7. teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
40. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos pedagogų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
41. Taryboje tėvai (globėjai, rūpintojai), pedagogai, vietos bendruomenės nariai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybą sudaro 9 nariai (3 pedagogai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 vietos bendruomenės atstovai.
42. Taryba renkama dvejiems metams. Taryba vadovaujasi Tarybos nuostatais, kuriuos tvirtina Mokyklos direktorius.
43. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą renka visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas. Tėvai išrenkami atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų).
44. Mokytojai į Tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių.
45. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu, balsų dauguma Tarybos posėdyje. Tarybos pirmininku negali būti renkamas Mokyklos direktorius.
46. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
48. Taryba:
48.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam Mokyklos veiklos planui, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;
48.3. teikia pasiūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
48.5. išklauso Mokyklos, Vaiko gerovės komisijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl mokyklos, Vaiko gerovės komisijos veiklos tobulinimo;
48.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
48.7. svarsto Metodinės tarybos, Mokytojų tarybos, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų) ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
48.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
48.10. susipažįsta su Mokyklos veiklos įsivertinimo ataskaita ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
48.11. analizuoja įsivertinimo rezultatus, parenka veiklos įsivertinimo sritis, priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
50. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
51. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys pedagogai, bibliotekininkas, bendrosios praktikos slaugytojas, Socialinės globos padalinio darbuotojai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami Savivaldybės administracijos, Švietimo ir sporto skyriaus, kitų savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos bendruomenės nariai.
53. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per keturis mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Mokytojų taryba vadovaujasi nuostatais, kuriuos tvirtina Mokyklos direktorius.
54. Mokytojų taryba:
54.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
54.4. aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos, apgyvendinimo Mokyklos bendrabutyje, pedagoginės veiklos klausimus;
54.5. svarsto ugdymo (-si), nepamokinės veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
55. Visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus.
56. Visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas:
57. Klasių, grupių mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) susirinkimų metu klasės vadovai ar grupių auklėtojai aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, teikia pasiūlymus Tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
SOCIALINĖS GLOBOS PADALINIO VEIKLA
58. Pagrindinis Socialinės globos padalinio veiklos tikslas – Socialinės globos gavėjams teikti socialinę globą – visumą paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė pagalba, kuriai reikia nuolatinės specialistų priežiūros.
59. Socialinės globos padalinyje dienos socialinė globa institucijoje teikiama nuo 3 val. per dieną, iki 5 dienų per savaitę, trumpalaikė socialinė globa institucijoje – iki 5 parų per savaitę, neterminuotai, vaikams su sunkia ir vidutine negalia nuo 7 iki 18 metų amžiaus ir suaugusiems asmenims su sunkia ir vidutine negalia iki 29 metų.
60. Dienos ir trumpalaikė socialinė globa yra mokama vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimais.
VII SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
62. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai ir kiti tesės aktai.
VIII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
65. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja
Juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
66. Mokyklos lėšos:
66.1. valstybės biudžeto, valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui, Savivaldybės biudžeto lėšos.
66.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
69. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Mokyklos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Mokyklos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.
70. Mokyklos finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.
71. Mokyklos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Informacija apie mokyklos veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Mokyklos interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie mokyklos veiklą ir rezultatus, Mokykla vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės galiojančiais teisės aktais dėl bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms.
77. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ir Tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių.
79. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo, Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Mokyklos interneto svetainėse.