LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 30 D. ĮSAKYMO NR. 3-277 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-06-01-01 „SKATINTI ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ NAUDOJIMĄ TRANSPORTO SEKTORIUJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2025 m. vasario 10 d. Nr. 3-56
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 3-277 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu I skyriaus lentelės dvidešimt pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„P-10-001-06-01-01-10 |
Produkto |
Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
Skaičius |
0 |
788 (2024 m. II ketv.) 2 625 (2025 m. II ketv.) |
5 250 (2026 m. II ketv.) |
EGADP lėšos, savivaldybių biudžetų lėšos, privačios lėšos“. |
2. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:
„II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO PLANAS
Finansavimo šaltiniai |
Finansavimo apimtis, tūkst. eurų; iš jų: |
||
Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) finansinėse projekcijose numatytų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomai skirtų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
1 909 |
|
|
1.1.1. VB lėšos netinkamam PVM apmokėti (1.1.1.1.2.) |
1 909 |
- |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
- |
- |
- |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
304 691 |
- |
- |
1.3.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos (1.3.2.8.1.) |
10 000 |
- |
- |
Europos regioninės plėtros fondo lėšos (Vidurio ir vakarų Lietuva) |
6 000 |
- |
- |
Sanglaudos fondo lėšos (Visa Lietuva) |
4 000 |
- |
- |
1.3.2. EGADP lėšos (1.3.3.1.57.) |
238 091 |
- |
- |
1.3.3. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) 2021–2027 m. lėšos (1.3.3.1.59.) |
6 600 |
- |
- |
1.3.4. Modernizavimo fondo lėšos (1.3.3.1.60.) |
50 000 |
- |
- |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
- |
- |
2. Kitos lėšos |
911 272 |
- |
- |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
90 192 |
- |
- |
2.2. Privačios lėšos |
737 768 |
- |
- |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
82 312 |
- |
- |
IŠ VISO: |
1 217 872 |
- |
-“. |
3. Pakeičiu III skyriaus lentelės 5.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.2.1. Didelio galingumo įkrovimo infrastruktūros įrengimas Lietuvos TEN-T kelių tinkle (vykdant projektą Nr. 101137018 „Installation and commissioning of High Power Charging Infrastructure along Lithuania’s TEN-T road Network“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2023-12-20) |
I |
In Balance grid, UAB |
K |
Ne |
D |
1 950 |
EITP |
P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
52 (2026 m.) |
CPVA“. |
4. Pakeičiu III skyriaus lentelės 5.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.2.2. Itin greito elektromobilių įkrovimo stotelių kūrimas TEN-T tinkle Lenkijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje (vykdant projektą Nr. 101137346 „Development of Ultra-fast EV charging Stations along TEN-T network in Poland, Lithuania, Latvia and Estonia“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2023-12-21) |
I |
UAB „ELEPORT“ |
P |
- |
D |
2 000 |
EITP |
P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
80 (2026 m. IV ketv.) |
CPVA“. |
5. Papildau III skyriaus lentelę 5.2.3 papunkčiu:
„5.2.3. „Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra“ (vykdant projektą Nr. 101164602 „Baltic EV Expansion“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2024-07-11) |
I |
„Neste Lietuva“, UAB |
K |
Ne |
D |
800 |
EITP |
P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
36 (2026 m.) |
CPVA |
-“. |
6. Pakeičiu III skyriaus lentelės 5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.3. Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra darnaus judumo miestuose planų nerengusiose savivaldybėse (vietose, kurios nustatytos šių savivaldybių iki 2030 m. numatomų įrengti viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planuose) |
I |
APVA |
Pj |
Taip |
D |
36 000
54 000
|
EGADP lėšos
Privačios lėšos
|
R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra (degalų papildymo punktai arba įkrovimo prieigos) |
- (2026 m. II ketv.) |
CPVA |
AM“. |
R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra, iš jų įkrovimo prieigos |
- (2026 m. II ketv.) |
||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
||||||||||
P – Nustatyti projektų tinkamumo finansuoti kriterijai |
- (2022 m. IV ketv.) |
||||||||||
P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
1 305 (2025 m. II ketv.)
3 840 (2026 m. II ketv.) |
7. Pakeičiu III skyriaus lentelės 5.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.6. Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui įrengimas |
I |
Juridiniai asmenys |
Pj |
Taip |
D |
12 500
18 750 |
EGADP lėšos
Privačios lėšos |
R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra (degalų papildymo punktai arba įkrovimo prieigos) |
300 (2026 m. II ketv.) |
CPVA |
AM“. |
|
R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra, iš jų įkrovimo prieigos |
300 (2026 m. II ketv.) |
|||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
|||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
|||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
|||||||||||
R – Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės |
- (2026 m. II ketv.) |
|||||||||||
P – Nustatyti projektų tinkamumo finansuoti kriterijai |
- (2022 m. IV ketv.) |
|||||||||||
P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
300 (2026 m. II ketv.) |
9. Pakeičiu 11 priedo 2 lentelės „Rodikliai“ aštuntąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams |
P.S.1.1039 (P-10-001-06-01-01-10) |
Skaičius |
300 (2026 m. II ketv.)“. |