VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SUAUGUSIO ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 26 d. Nr. T3-340

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 8 straipsnio 2 ir 3 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, remdamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Suaugusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios 2006 m. gruodžio 8 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T3-407 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                             Marija Rekst

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T3-340

 

 

SUAUGUSIO ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Suaugusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo kriterijus ir procedūrą, asmens socialinės globos poreikio vertinimo, sprendimo dėl paslaugų skyrimo priėmimo ir asmenų siuntimo į socialinių paslaugų įstaigas procedūrą, socialinių paslaugų sustabdymą ir nutraukimą, informacijos apie asmenis, gaunančius socialines paslaugas, saugojimą.

2. Šis Aprašas taikomas nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį bei socialinės globos poreikio vertinimą Vilniaus rajone gyvenantiems asmenims (šeimoms), pageidaujantiems gauti socialines paslaugas.

3. Sprendimas dėl socialinių paslaugų, kurias planuoja, organizuoja ir finansuoja Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), skyrimo priimamas Vilniaus rajone gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims (šeimoms).

4. Socialinės paslaugos yra paslaugos, kuriomis suteikiama pagalba asmeniui (šeimai), dėl amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų iš dalies ar visiškai neturinčiam, neįgijusiam arba praradusiam gebėjimus ar galimybes savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu, dalyvauti visuomenės gyvenime.

5. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.

6. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94.

7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ ASMENIUI (ŠEIMAI) NUSTATANTYS

SUBJEKTAI

 

8. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės administracijos seniūnijų socialiniai darbuotojai, Vilniaus rajono socialinių paslaugų centro (toliau – Socialinių paslaugų centras) socialiniai darbuotojai.

9. Asmens, rengiamo paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai, bendradarbiaudami su savivaldybe, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietą ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę ar kito tipo stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą arba kurios teritorijoje gyvena asmens šeima, arba, esant poreikiui, bendradarbiaudami su socialinės globos namais dėl asmens, patekusio į minėtas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko teisės ir pareigos perduotos savivaldybei ar Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija) ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d., bei pageidaujančio gauti socialines paslaugas globos namuose, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Asmens prašymas ir kiti reikalingi socialinėms paslaugoms skirti dokumentai Savivaldybei pateikiami ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo (išrašymo) iš šiame punkte paminėtų įstaigų.

10. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, nustato socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai. Jeigu yra siūloma asmeniui keisti socialinių paslaugų rūšį arba nutraukti paskirtų paslaugų teikimą, išvados pateikiamos Socialinės rūpybos skyriui.

11. Besikreipiantys dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenys turi užpildyti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (toliau – Prašymas) ir jos priedus.

Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, Prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti suaugusieji šeimos nariai, rūpintojai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo ar jo globėjas negali to padaryti pats.

12. Socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (išskyrus atvejus, kai nustatomas socialinės globos poreikis). Asmens socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos.

Esant reikalui, Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo įsakymu, jei asmuo (šeima) kreipėsi dėl ilgalaikės globos paslaugų, arba Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu, jei asmuo (šeima) kreipėsi dėl socialinės priežiūros paslaugų, šis terminas gali būti pratęstas.

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMO KRITERIJAI

 

13. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

14. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas atsižvelgus į asmens poreikių rūšį bei asmens priskyrimą socialinei grupei. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių rūšys:

14.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

14.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

15. Gavus informaciją, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, socialinės paslaugos asmeniui neskiriamos.

 

IV SKYRIUS

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR

SKYRIMAS

16. Bendrosios socialinės paslaugos yra atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos. Bendrųjų socialinių paslaugų (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo, higienos ir priežiūros, transporto paslaugų organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne bei sociokultūrinių paslaugų) tikslas – ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

Dėl šių paslaugų gavimo asmenys kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją arba į Socialinių paslaugų centrą, kitas socialinių paslaugų įstaigas.

17. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo bei sociokultūrinės paslaugos visose Vilniaus rajono savivaldybės tarybos įsteigtose socialinių paslaugų įstaigose ir Savivaldybės seniūnijose teikiamos nemokamai. Dėl šių socialinių paslaugų gavimo asmenys nerašo Prašymo ir socialinių paslaugų poreikio vertinimas neatliekamas.

18. Neįgaliesiems pritaikyto transporto paslaugų (toliau – transporto paslaugos) asmenims nemokamą teikimą organizuoja ir koordinuoja, transporto paslaugų poreikį vertina ir šią paslaugą skiria Socialinių paslaugų centras.

19. Transporto paslaugos teikiamos asmenims, kurie dėl amžiaus, negalios ar ligos turi judėjimo negalią ir negali naudotis visuomeniniu, individualiu transportu bei kurių vaikai arba šeimos nariai dėl objektyvių priežasčių negali suteikti jiems transporto paslaugos.

20. Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas, gavęs asmens Prašymą skirti jam transporto paslaugas, įvertina asmens poreikį transporto paslaugoms, užpildo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, parengia sprendimo dėl transporto paslaugų skyrimo projektą, duomenis apie skirtas, suteiktas, nutrauktas transporto paslaugas suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).

21. Transporto paslaugos teikiamos vadovaujantis Socialinių paslaugų centro direktoriaus patvirtinta Transporto paslaugų teikimo tvarka.

 

V SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR SKYRIMAS

 

22. Socialinė priežiūra yra visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba:

22.1. apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose;

22.2. laikinas apnakvindinimas;

22.3. intensyvi krizių įveikimo pagalba;

22.4. socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas;

22.5. pagalba į namus.  

23. Savarankiško gyvenimo namuose gali būti apgyvendinami:

23.1. vieniši senyvo amžiaus asmenys, kurie neturi nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo būsto ir kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose;

23.2. suaugę negalią turintys asmenys, kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose;

23.3. asmenys (šeimos), patyrę riziką.

24. Dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose asmuo kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją arba į Socialinių paslaugų centrą, užpildo Prašymą ir jo priedus, ir pateikia šiuos dokumentus:

24.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams) ir jo kopiją;

24.2. pensijos gavėjo arba neįgaliojo pažymėjimą;

24.3. sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (forma Nr. 027/a);

24.4. pažymą apie trijų paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);

24.5. pažymą apie turimą nuosavybės teise priklausantį gyvenamąjį būstą.

25. Asmens gyvenamosios vietos seniūnijos socialinis darbuotojas arba Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas:

25.1. registruoja asmens prašymą informacinėje sistemoje SPIS;

25.2. ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos nustato asmens apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose poreikį ir užpildo asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą;

25.3. asmens Prašymą, šio Aprašo 24.3, 24.4 ir 24.5 punktuose išvardytus dokumentus bei socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą su išvadomis teikia Socialinės rūpybos skyriui.

26. Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, atsakingas už finansinių galimybių vertinimą, atlieka asmens einamojo mėnesio finansinių galimybių mokėti už apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose vertinimą.

27. Asmens Prašymą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų skyrimo, socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją, finansinių galimybių mokėti už apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose vertinimą nagrinėja Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Socialinės globos skyrimo komisija (toliau – Komisija).

28. Komisijos siūlymu sprendimą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų asmeniui skyrimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas.

29. Sprendimas dėl asmens apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, einamojo mėnesio asmens finansinių galimybių mokėti už apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose vertinimas, asmens prašymas ir prie jo pridėti dokumentai segami į asmens bylą.

30. Sprendimo kopija saugoma Socialinės rūpybos skyriuje. Duomenys apie priimtą sprendimą įrašomi informacinėje sistemoje SPIS.

31. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas per 5 darbo dienas raštu informuoja asmenį apie priimtą sprendimą skirti jam apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, asmens bylą, ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo dienos, perduoda savarankiško gyvenimo namams. 

32. Komisijai nepritarus skirti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas asmenį apie tai informuoja raštu per 5 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos. Asmens prašymas ir kiti su juo susiję dokumentai saugomi Socialinės rūpybos skyriuje.

33. Jei savarankiško gyvenimo namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į laukiančiųjų apsigyventi savarankiško gyvenimo namuose eilę pagal asmens visų reikiamų dokumentų pateikimo Socialinės rūpybos skyriui datą.

34. Savarankiško gyvenimo namuose atsiradus laisvai vietai, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas raštu apie tai informuoja asmenį.

35. Socialinių paslaugų centras organizuoja vienišo asmens apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose.

36. Tais atvejais, kai nesuteikus apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų kyla pavojus asmens sveikatai ir gyvybei, ir kai savarankiško gyvenimo namuose yra laisvų vietų, Komisija gali priimti sprendimą asmenį apgyvendinti skubos tvarka.

37. Poreikis laikino apnakvindinimo paslaugai nenustatomas:

37.1. laikino apnakvindinimo paslaugas teikiančios įstaigos vadovas, įvertinęs asmens (šeimos) ekstremalią situaciją, kai, nesuteikus pagalbos, kyla didelis pavojus asmens (šeimos) sveikatai ir gyvybei, priima sprendimą teikti asmeniui laikino apgyvendinimo paslaugas;

37.2. sprendimas skirti šią paslaugą įforminamas paslaugą suteikusios socialinių paslaugų įstaigos vadovo įsakymu;

37.3. duomenis apie suteiktą laikino apnakvindinimo paslaugą informacinėje sistemoje SPIS registruoja šią paslaugą suteikusios socialinių paslaugų įstaigos atsakingas darbuotojas;

37.4. esant poreikiui, kartu su laikino apnakvindinimo paslauga gali būti teikiama intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga, kurią, užpildę socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas, nustato, skiria ir duomenis apie šių paslaugų skyrimą informacinėje sistemoje SPIS registruoja socialinių paslaugų įstaigų, suteikusių šią paslaugą, direktoriaus paskirti darbuotojai;

37.5. laikino apgyvendinimo paslaugos teikimo trukmė – iki 3 parų.

38. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo asmens namuose paslaugų poreikį senyvo amžiaus ir suaugusiems asmenims, neturintiems nepilnamečių vaikų, užpildę socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas, nustato, skiria ir duomenis apie paslaugų skyrimą informacinėje sistemoje SPIS registruoja Socialinės paslaugų centro direktoriaus atsakingi darbuotojai.

39. Pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas, paslaugos skiriamos, sustabdomos ir nutraukiamos, registruojamos informacinėje sistemoje SPIS vadovaujantis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS BEI ŠIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS SUAUGUSIEMS ASMENIMS SU NEGALIA IR SENYVO AMŽIAUS ASMENIMS

 

40. Socialinė globa – tai visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus.

41. Asmens pasirinktos socialinės globos įstaigos tipas turi atitikti išrašo iš medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a) gydytojo išvadą.

42. Socialinės globos finansavimas iš Savivaldybės biudžeto lėšų neskiriamas tiems asmenims, kurie yra pasirašę išlaikymo iki gyvos galvos sutartį.

43. Jei asmens už paslaugas mokama dalis sudaro mažiau nei 1/2 socialinės globos kainos, globos įstaigą parinkti gali Socialinės globos skyrimo komisija, vadovaudamasi ekonomiškumo principu.

44. Dienos globos paslaugos asmens namuose neteikiamos, kai šioms paslaugoms teikti nesudarytos sąlygos (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinės rizikos asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė paslaugų teikėjų saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.).

45. Dėl institucinės ilgalaikės socialinės globos paslaugų teikimo suaugę neįgalieji gali kreiptis, jei jiems yra nustatyta proto negalia ar psichikos sutrikimai ir, kuriems nustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros poreikis.

46. Jei nėra galimybės asmeniui Savivaldybėje suteikti siūlomų ar asmens pageidaujamų socialinių paslaugų, socialinis darbuotojas siūlo alternatyvią socialinę paslaugą, kuri geriausiai atitinka nustatytą asmens socialinės globos poreikį.

47. Dėl dienos socialinės globos, trumpalaikės arba ilgalaikės socialinės globos paslaugų skyrimo suaugę neįgalieji bei senyvo amžiaus asmenys su Prašymu kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją arba į Socialinių paslaugų centrą. Prašyme nurodo paslaugos tiekėją ir vietą (asmens namuose arba įstaigoje, kurioje pageidauja gauti socialines paslaugas) ir pateikia šiuos dokumentus:

47.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams);

47.2. pensijos gavėjo arba neįgaliojo pažymėjimą;

47.3. darbingumo lygio nustatymo pažymą;

47.4. sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (forma Nr. 027/a). Kai yra prašoma skirti ilgalaikės socialinės globos paslaugas, medicinos dokumentų išraše yra būtina gydytojo išvada dėl globos namų tipo;

47.5. specialiojo nuolatinės slaugos poreikio nustatymo pažymos arba specialiojo nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio nustatymo pažymą;

47.6. pažymą apie darbingų šeimos narių gautas pajamas už paskutinius 3 mėnesius, jeigu prašoma skirti dienos socialinę globą ir šeimoje yra darbingo amžiaus asmenų.

48. Gavus asmens Prašymą bei šio Aprašo 47 punkte išvardytus dokumentus, seniūnijų socialiniai darbuotojai ar Socialinių paslaugų centro atsakingas socialinis darbuotojas per 30 kalendorinių dienų nustato asmens socialinių paslaugų poreikį ir atlieka socialinės globos poreikio vertinimą.

49. Vertinant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas alternatyvioms ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre.

50. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, padaroma išvada, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, atliekamas asmens socialinės globos poreikio nustatymas.

51. Seniūnijos socialinis darbuotojas ar Socialinių paslaugų centro atsakingas socialinis darbuotojas, nustatęs asmens socialinės globos poreikį, Socialinės rūpybos skyriui perduoda asmens Prašymą, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos asmens (šeimos) socialinių paslaugų vertinimą ir socialinės globos poreikio vertinimą su išvadomis bei šio Aprašo 47 punkte išvardytus dokumentus.

52. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas įvertina pateiktus socialinės globos paslaugoms gauti dokumentus: socialinių paslaugų poreikį, socialinės globos poreikio vertinimo išvadas, pažymas apie asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją, atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimą, dokumentus teikia nagrinėti Komisijai.

53. Komisija ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų ir kitų, paslaugoms skirti reikalingų dokumentų pateikimo Socialinės rūpybos skyriui dienos priima sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

54. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo priimamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų ir kitų, paslaugai skirti reikalingų dokumentų Socialinės rūpybos skyriui pateikimo dienos ir gavus rašytinę informaciją, kad globos namuose yra vieta trumpalaikei socialinei globai gauti.

55. Komisijos siūlymu sprendimą dėl socialinės globos paslaugų asmeniui skyrimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir nariai.

56. Duomenis apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) socialinės globos paslaugas informacinėje sistemoje SPIS įrašo Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas.

57. Komisijai nusprendus neskirti socialinių paslaugų, Socialinės rūpybos skyrius asmenį apie tai informuoja raštu per 5 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos. Asmens prašymas ir kiti dokumentai saugomi Socialinės rūpybos skyriuje.

58. Komisijai priėmus sprendimą skirti ilgalaikės socialinės globos paslaugas, asmeniui išduodamas siuntimas į pasirinktus socialinės globos namus, išskyrus tuos, kurių savininkė ar dalininkė yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

59. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą įstaigoje, kurios savininkė ar dalininkė yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Socialinės rūpybos skyrius sprendimo kopiją, pasirašytą asmens, jo globėjo arba jį atstovaujančio asmens pagal įgaliojimą bei kitus reikalingus dokumentus per 3 darbo dienas išsiunčia Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Sprendimo kopija išsiunčiama ir pareiškėjui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

60. Jei socialinės globos įstaigoje, teikiančioje trumpalaikės socialines paslaugas, laikinai nėra galimybės teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugų, laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilė nesudaroma. Asmeniui siūloma pasirinkti kitą socialinės globos įstaigą.

61. Jei ilgalaikės socialinės globos įstaigose ar dienos socialinės globos centruose laikinai nėra galimybės teikti dienos ar ilgalaikės socialinės globos paslaugų, asmuo yra įrašomas į laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilę pagal asmens prašymo bei visų reikiamų dokumentų pateikimo datą.

62. Kai socialinės globos įstaigos ar dienos socialinės globos centrai turi laisvų vietų (atsiradus galimybei) ir Savivaldybė turi lėšų finansuoti socialinės globos paslaugas, Socialinės rūpybos skyrius informuoja asmenį apie tai ir išduoda 1 mėnesį galiojantį siuntimą lankyti dienos socialinės globos centrą arba apsigyventi socialinės globos namuose.

Asmuo (jo suaugusieji šeimos nariai, suaugę vaikai, giminaičiai ar kiti suinteresuoti asmenys), kuriam yra skirtos socialinės globos paslaugos, raštu nurodydamas svarbias priežastis, gali raštu prašyti Socialinės rūpybos skyriaus laikinai atidėti siuntimą į socialinės globos įstaigą. Siuntimo galiojimo laikas gali būti pratęstas ir paslaugų teikimas atidėtas tik dėl asmens ligos.

63. Priėmus sprendimą skirti socialinės globos paslaugas ir įstaigoje esant laisvai vietai, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas atlieka asmens einamojo mėnesio finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimą bei parengia socialinės globos išlaidų kompensavimo sutartį.

64. Socialinių paslaugų centras organizuoja vienišo asmens apgyvendinimą socialinės globos namuose.

65. Pasibaigus sprendime nurodytam socialinės globos paslaugų teikimo terminui, asmuo, turėdamas poreikį socialinėms paslaugoms, pateikia Prašymą dėl paslaugų pratęsimo tai globos įstaigai, kurioje jis gauna paslaugas. Įstaigos vadovo įgalioti socialiniai darbuotojai atlieka asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir aprašo asmens socialinių problemų sprendimo eigą per toje įstaigoje gyventą laiką. Ši informacija teikiama Socialinės rūpybos skyriui.

66. Ne Vilniaus rajono gyventojai, pateikę savo gyvenamosios vietos savivaldybės sprendimą dėl socialinės globos paslaugų skyrimo, gali Socialinės rūpybos skyriaus prašyti išduoti siuntimą į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos įsteigtas socialinės globos įstaigas. Socialinės globos skyrimo komisija gali priimti sprendimą išduoti siuntimą tik esant šiose įstaigose laisvų vietų. Į laukiančiųjų eiles kitų savivaldybių gyventojai nėra įrašomi. 

67. Kai asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, kurios savininkė yra Savivaldybė, socialinės globos teikimo ir mokėjimo už jas sutartį pasirašo paslaugas gaunantis asmuo (už paslaugas mokantis asmuo, jei toks yra) ir įstaigos, kurioje teikiamos paslaugos, vadovas.

68. Kai socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, kurios savininkė ar dalininkė nėra Savivaldybė, socialinės globos išlaidų kompensavimo sutartį pasirašo paslaugas gaunantis asmuo (už paslaugas mokantis asmuo, jei toks yra), įstaigos, kurioje teikiamos paslaugos, vadovas ir Savivaldybės administracijos direktorius.

69. Siuntimų į socialinės globos paslaugas teikiančią įstaigą ir sprendimų dėl socialinės globos skyrimo kopijos saugomos Socialinės rūpybos skyriuje, socialinės globos išlaidų kompensavimo sutarčių originalai saugomi Savivaldybės administracijos Bendrajame skyriuje, asmens bylos saugomos socialinių paslaugų įstaigose, kuriose asmenys gauna socialines paslaugas.

70. Integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos paslaugų) paslaugų poreikis nustatomas, paslaugos skiriamos, sustabdomos ir nutraukiamos, registruojamos informacinėje sistemoje SPIS vadovaujantis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.

 

VII SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

71. Dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir nutraukimo socialinių paslaugų įstaigos vadovas kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių.

72. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) sustabdomas ir nutraukiamas:

72.1. asmeniui nesilaikant įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir esant surašytam pažeidimų aktui;

72.2. asmeniui nesilaikant sutartyje nustatyto mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas reikalavimų;

72.3. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikti paslaugą, kurią asmuo gauna;

72.4. paslaugų gavimo laikotarpiu asmeniui išvykus ir (arba) pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (išskyrus atvejus, kai asmuo gauna ilgalaikės socialinės globos paslaugas);

72.5. asmeniui, kuris yra įrašytas į laukiančiųjų gauti socialines paslaugas eilę, pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą;

72.6. pačiam asmeniui prašant.

73. Paaiškėjus aplinkybei (aplinkybėms), numatytoms šio Aprašo 72 punkte, sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui sustabdymo ir nutraukimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas.

74. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, nustatomas poreikis keisti socialinių paslaugų rūšį, socialinių paslaugų įstaigos vadovas dėl naujos socialinių paslaugų rūšies skyrimo kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

75. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, pateikęs prašymą dėl paslaugų gavimo arba gaunantis socialines paslaugas, turi teisę:

75.1. į informacijos ir dokumentų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

75.2. būti supažindintam su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

75.3. gauti informaciją apie Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, laisvas vietas jose, socialinių paslaugų kainas (jei tai yra viešai skelbiama);

75.4. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

76. Asmuo (šeima), gaunantis socialines paslaugas, turi šias pareigas:

76.1. teikti socialiniam darbuotojui teisingą ir išsamią informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms ir finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

76.2. pranešti sprendimą priėmusiai ir (ar) paslaugas teikiančiai įstaigai apie pokyčius, kurie yra susiję su paslaugų poreikio nustatymu ir finansinėmis galimybėmis mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

76.3. laikytis sutarties dėl socialinių paslaugų gavimo ir mokėjimo už jas sąlygų;

76.4. vykdyti teisėtus socialinių paslaugų įstaigų nurodymus.

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

77. Informacija apie socialinių paslaugų asmeniui skyrimą, socialinių paslaugų poreikio vertinimo nustatymą ir išvadas kaupiama asmens byloje. Asmeniui (šeimai) kartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų skyrimo, byla papildoma, duomenys atnaujinami.

78. Informacija apie asmeniui (šeimai) skirtas ir suteiktas socialines paslaugas kaupiama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje.

 

X SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

79. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

80. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, kuri kartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

81. Socialinis darbuotojas, kaltas dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, gali būti traukiamas drausmine atsakomybe teisės aktų nustatyta tvarka. 

82. Ginčai dėl administracijos direktoriaus ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________