IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ TERITORIJŲ RIBŲ IR PAVADINIMŲ NUSTATYMO AR KEITIMO PLANo

 

2022 m. sausio 27 d. Nr. T-5

Ignalina

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 34 punktu, 36 straipsnio 2 ir 3 punktais, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 10 straipsniu, Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 651 „Dėl Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, 28 ir 29 punktais, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-206 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, XXIV skyriumi, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. T-233 „Dėl vietos gyventojų apklausos organizavimo rengiant Ignalinos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo planą“, įgyvendindama Ignalinos rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 25 eilutėje nurodytą projektą ir Infrastruktūros objektų plėtros ir priežiūros programos suvestinės priedo 1 lentelės „Ignalinos rajono savivaldybės infrastruktūros objektų plėtros ir priežiūros programos Nr. 5 tikslų, uždavinių, priemonių maksimalių asignavimų ir produkto vertinimo kriterijų suvestinė“ 1.2.2 priemonę, atsižvelgdama į Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. kovo 20 d. patvirtintos Ignalinos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo plano rengimo darbų programos 8 punktą ir į Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 23 d. sprendimą Nr. T-157 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo plano“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pritarti:

1.1. Ignalinos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo planui (pridedama).

1.2. Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių, Didžiasalio, Dūkšto, Ignalinos, Ignalinos miesto, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus ir Vidiškių seniūnijų gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo planams.    

1.3. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos aiškinamajam raštui „Dėl siūlymo Lietuvos Respublikos Vyriausybei priimti sprendimą nustatyti Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių, Didžiasalio, Dūkšto, Ignalinos, Ignalinos miesto, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus ir Vidiškių seniūnijų gyvenamųjų vietovių teritorijų ribas, panaikinti gyvenamąsias vietoves ir suteikti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms tikslingumo“ (pridedama).

2. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

2.1. Nustatyti Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių seniūnijos gyvenamąją vietovę ir suteikti jai Joniškės viensėdžio pavadinimą, Ignalinos seniūnijos gyvenamajai vietovei suteikti Palaukiškės I kaimo pavadinimą, Naujojo Daugėliškio seniūnijos gyvenamajai vietovei suteikti Aukštakalnio viensėdžio pavadinimą.

2.2. Panaikinti Ceikinių seniūnijos Karačiūniškės kaimą ir Valeikaukos kaimą, Didžiasalio seniūnijos Petroniškės kaimą, Dūkšto seniūnijos Bažnytkaimio kaimą, Ignalinos seniūnijos Maskoliškės kaimą, Mielagėnų seniūnijos Edvardavo kaimą, Vidiškių seniūnijos Petukų kaimą.

2.3. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės Dūkšto seniūnijos Dūkštelių kaimo pavadinimą į Senojo Dūkšto kaimą, Ignalinos seniūnijos Palaukiškės kaimo pavadinimą į Palaukiškės II kaimą.

2.4. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės Ignalinos miesto ir Dūkšto miesto gyvenamųjų vietovių teritorijų ribas pagal Ignalinos rajono savivaldybės Ignalinos miesto ir Dūkšto miesto gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo planus.

2.5. Nustatyti Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių, Didžiasalio, Ignalinos, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus ir Vidiškių seniūnijų gyvenamųjų vietovių teritorijų ribas pagal Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių, Didžiasalio, Ignalinos, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus ir Vidiškių seniūnijų gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo planus.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre, Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt ir seniūnijų skelbimų lentose.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                         Justas Rasikas

 

 

PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. sausio 27 d. sprendimu Nr. T-5

 

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos aiškinamaSIS raštAS

„Dėl siūlymo Lietuvos Respublikos Vyriausybei priimti sprendimą nustatyti Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių, Didžiasalio, Dūkšto, Ignalinos, Ignalinos miesto, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus ir Vidiškių seniūnijų gyvenamųjų vietovių teritorijų ribas, panaikinti gyvenamąsias vietoves ir suteikti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms tikslingumo“

 

Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl ko siekiama pakeisti ir naujai nustatyti Ignalinos rajono savivaldybės Ceikinių, Didžiasalio, Dūkšto, Ignalinos, Ignalinos miesto, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus ir Vidiškių seniūnijų gyvenamųjų vietovių teritorijų ribas – nepatvirtintos (sąlyginės) ir netikslios gyvenamųjų vietovių teritorijų ribos, todėl sudėtinga, o kartais neįmanoma išspręsti nekilnojamojo turto, žemės sklypų ribų formavimo, teritorijų planavimo, infrastruktūros vystymo ir kitus uždavinius. Dėl šių priežasčių nekilnojamojo turto savininkai negali laisvai disponuoti savo turtu, daug sunkumų patiria potencialūs investuotojai, projektuotojai, planavimo darbus organizuojantys savivaldybės administracijos darbuotojai. Be to, dabartinės daugumos gyvenamųjų vietovių teritorijų ribos neatitinka aktualių teisės aktų: Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo, Administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo, Teritorijų planavimo įstatymo.

Dėl netikslių gyvenamųjų teritorijų ribų kyla daug problemų tarp valstybės registrų ir informacinių sistemų naudojamų skirtingų duomenų: gyventojams deklaruojant gyvenamąją vietą, nustatant žemės sklypų vertę, nuo kurios priklauso gyventojų mokami mokesčiai, ūkininkams deklaruojant pasėlių plotus ar gaunant išmokas dėl mažiau palankių ūkininkauti vietovių ir pan.

Rengiamu planu taip pat siekiama atkurti buvusių kaimų ribas, atstatyti kaimų pavadinimus, kurių neliko vykdant žemės reformas, ypač tarybinę kolektyvizaciją, kurios tikslas buvo nukelti visus vienkiemius ir sukurti kuo stambesnes gyvenvietes. Savininkų pageidavimai atkurti senųjų kaimų ribas ir pavadinimus yra vienas iš svarių argumentų koreguoti gyvenamųjų vietovių ribas, atstatyti kaimų pavadinimus. Nustatant gyvenamųjų vietovių ribas, pirmiausia atsižvelgiama į Nekilnojamojo turto registre registruotų sklypų adresus, natūralius gamtinius objektus, susiformavusį kelių tinklą, stengiantis  kuo daugiau tuo pačiu adresu registruotų žemės sklypų priskirti tai pačiai gyvenamajai vietovei.

Šiuo metu Ignalinos rajono savivaldybėje nustatyta tvarka yra patvirtintos tik Ignalinos ir Dūkšto miestų ribos. Rengiamu planu jos keičiamos.

Rengiant planą teisės aktų nustatyta tvarka ir įgyvendinant Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. kovo 20 d. patvirtintos Ignalinos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo plano rengimo darbų programos 8 punktą, buvo atlikta vietos gyventojų apklausa. Apklausa truko du mėnesius, buvo sudarytos galimybės nuomonę pareikšti ne tik tiesiogiai atvykus į seniūnijas ar savivaldybės administracijos patalpas, bet ir internetu. Apklausos rezultatams buvo pritarta Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr. T-157 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų nustatymo ar keitimo plano“.

Įvertinus vietos gyventojų nuomonę, atsižvelgus į gyventojų prašymus, vadovaujantis Valstybinės lietuvių kalbos komisijos išvadomis, siūloma atkurti Ceikinių seniūnijoje Joniškės viensėdžio, Naujojo Daugėliškio seniūnijoje Aukštakalnio viensėdžio gyvenamąsias vietoves. Atsižvelgiant į Dūkšto seniūnijos iniciatyvinės grupės kreipimąsi, siūloma pakeisti Dūkšto seniūnijos Dūkštelių kaimo pavadinimą į Senojo Dūkšto kaimą. Atsižvelgiant į piliečių prašymą, siūloma pakeisti Ignalinos ir Dūkšto miestų ribas. Kadangi Palaukiškės kaimas išsidėstęs dviejose teritorijose, kurias skiria kiti kaimai, o tiek vienos, tiek kitos teritorijos gyventojai norėjo, kad būtų paliktas Palaukiškės kaimo pavadinimas, buvo rastas kompromisas ir gautas Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pritarimas siūlyti suteikti naujus pavadinimus Palaukiškės I kaimas ir Palaukiškės II kaimas.

Mielagėnų seniūnijos Dubiškės kaimo teritoriją siūloma palikti atsižvelgianį į senas kaimo ribas, o likusius sklypus prijungti prie šalia esančio kaimo.

Siūloma naikinti Ceikinių seniūnijos Karačiūniškės kaimo, Dūkšto seniūnijos Bažnytkaimio kaimo, Ignalinos seniūnijos Maskoliškės kaimo, Mielagėnų seniūnijos Edvardavo kaimo gyvenamąsias vietoves, prijungiant jas prie kitų gyvenamųjų vietovių, kadangi minėtos gyvenamosios vietovės neturi registruotų sklypų.

Naikinamose Ceikinių seniūnijos Valeikaukos kaimo, Didžiasalio seniūnijos Petroniškės kaimo, Vidiškių seniūnijos Petukų kaimo gyvenamosiose vietovėse yra likę po vieną registruotą sklypą, kurie  prijungiami prie kitų gyvenamųjų vietovių, ir gyventojų, deklaravusių gyvenamą vietą ar nekilnojamąjį turtą, nėra, išskyrus Petukų kaimą, kuriame likę sklypų, yra registruotas adresas, tačiau deklaravusių gyvenamąją vietą asmenų nėra.

 

 

___________