DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ
2016-03-25 Nr. V35-243
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 8 dalies 1 punktu:
1. T v i r t i n u Druskininkų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus (pridedama):
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 3 d. įsakymo Nr. V35-593 “Dėl Druskininkų savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių veiklos nuostatų, karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareiginių nuostatų“ 1 punkto 1.2.16 papunktį;
2.2. Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 24 d. įsakymo Nr. V35-34 „Dėl Druskininkų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų“ 1 punktą.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2016 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V35-243
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS VEDĖJO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II. PASKIRTIS
III. Veiklos sritYs
5. Bendroji veiklos sritis - vykdyti funkcijas, užtikrinančias Socialinės paramos skyriaus administravimą.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
7. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
7.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, teisėkūrą, valstybės tarnybą, valstybės ir savivaldybės turto naudojimą, gyventojų socialines garantijas, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą; išmanyti Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimus, Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarką, Socialinių darbuotojų atestacijos tvarką;
7.2. turėti socialinių mokslų studijų srities aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, socialinių mokslų bakalauro kvalifikacinį laipsnį;
7.3. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
7.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;
7.5. sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti Socialinės paramos skyriaus veiklą, pasirenkant darbo metodus ir taikant vadybos įgūdžius;
7.6. sugebėti analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, operatyviai rasti jų sprendimo būdus;
7.7. sugebėti įtraukti Socialinės paramos skyriaus personalą į sprendimų priėmimą teikiant socialinę paramą;
7.8. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
8.2. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;
8.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;
8.5. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą bei kasmetinius veiklos planus socialinės paramos srityje;
8.6. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų dokumentų projektus;
8.7. rengia pagal kompetenciją Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie sutarčių vykdymą;
8.8. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų, valstybės investicijų programos ir kitų finansinių šaltinių paramai gauti bei projektus, finansuojamus fondų ir programų lėšomis; dalyvauja priežiūros komitetų ar projektų koordinavimo grupių veikloje, įgyvendinant šiuos projektus;
8.10. priima sprendimus Socialinės paramos skyriaus vedėjui priskirtos kompetencijos klausimais (socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, būsto šildymo ir vandens išlaidų kompensacijų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo ir pratęsimo; specialiųjų poreikių lygio nustatymo; Socialinės paramos skyriaus veiklos klausimais);
8.11. vizuoja dokumentus, rašo rezoliucijas, žodžiu ir raštu duoda pavedimus, pasirašo arba tvirtina sutartis, finansinius dokumentus, pažymas apie Socialinės paramos skyriuje teikiamą paramą, siunčiamus raštus, dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus ir kitus dokumentus, susijusius su socialinės paramos teikimo funkcijomis;
8.12. analizuoja Savivaldybės gyventojų įvairių grupių socialinę padėtį, apibrėžia socialinės paramos poreikį ir jo pasikeitimus, numato poreikio tenkinimo prioritetus ir teikia pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui socialinio darbo tobulinimo ir bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis klausimais;
8.18. vykdo Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytas Socialinės paramos skyriui savivaldybės tarybos skirtų asignavimų valdytojo pareigas;
8.19. informuoja Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių apie pastebėtą smurto prieš vaiką atvejį;
8.20. rengia Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatus, karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareiginius nuostatus ir teikia juos tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui;
8.21. pagal kompetenciją konsultuoja į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis, suteikia jiems reikiamą informaciją arba nurodo valstybės tarnautojus bei darbuotojus, kurie asmens rūpimus klausimus galėtų išspręsti, taip pat jų kontaktinę informaciją;
8.22. pagal Socialinės paramos skyriaus kompetenciją analizuoja Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus bei jų pakeitimus, teikia informaciją apie teisės aktų pokyčius savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui;
8.23. savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo nurodymu nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;
8.27. saugo asmens duomenis, gaunamus pagal savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;
8.29. kontroliuoja, ar pavaldūs karjeros valstybės tarnautojai bei darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, laikosi asmens duomenų apsaugos reikalavimų;
8.31. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2016 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V35-243
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS VEDĖJO PAVADUOTOJO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II. PASKIRTIS
III. Veiklos sritYs
5. Bendroji veiklos sritis – vykdyti funkcijas, užtikrinančias Socialinės paramos skyriaus vidaus administravimą.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
7. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
7.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, teisėkūrą, valstybės tarnybą, valstybės ir savivaldybės turto naudojimą, gyventojų socialines garantijas, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą; išmanyti Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimus, Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarką, Socialinių darbuotojų atestacijos tvarką;
7.2. turėti socialinių mokslų studijų srities aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, socialinio darbo bakalauro kvalifikacinį laipsnį;
7.3. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
7.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;
7.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;
7.6. sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, atstovauti Socialinės paramos skyriui savivaldybės ir kitose institucijose;
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
8.2. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;
8.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;
8.4. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą bei kasmetinius veiklos planus socialinės paramos srityje;
8.6. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų dokumentų projektus, koordinuoja jų įgyvendinimą;
8.7. rengia pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie jų vykdymą;
8.8. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų, valstybės investicijų programos ir kitų finansinių šaltinių paramai gauti bei projektus, finansuojamus fondų ir programų lėšomis; dalyvauja priežiūros komitetų ar projektų koordinavimo grupių veikloje, įgyvendinant šiuos projektus;
8.11. rengia teismui procesinius dokumentus (atsiliepimus į pareikštus pareiškimus ir išvadas) dėl pilnamečio fizinio asmens pripažinimo neveiksniu tam tikroje srityje ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, globos (rūpybos) nustatymo, globėjo (rūpintojo) paskyrimo, globėjo (rūpintojo) atleidimo arba nušalinimo nuo pareigų atlikimo;
8.12. atstovauja Savivaldybei civilinėse bylose dėl globos (rūpybos) nustatymo, globėjo (rūpintojo) paskyrimo, dėl pilnamečio fizinio asmens pripažinimo neveiksniu tam tikroje srityje ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, globėjo (rūpintojo) paskyrimo, globėjo (rūpintojo) atleidimo arba nušalinimo nuo pareigų atlikimo;
8.14. teikia informaciją apie asmenims mokamas išmokas šeimai ar išmokas mirties atveju, įgyvendinant Reglamento (EB) Nr. 883/2004 ir Reglamento (EB) Nr.987/2009 nuostatas;
8.15. priima klientų prašymus dėl socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, būsto šildymo ir vandens išlaidų kompensacijų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų skyrimo;
8.16. rengia Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymų ir sprendimų (socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų skyrimo ir kitais skyriaus veiklos klausimais), kitų dokumentų projektus;
8.17. tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;
8.18. lankosi klientų namuose, siekdamas išsiaiškinti priežastis, sukeliančias klientų socialines problemas;
8.20. analizuoja Socialinės paramos skyriaus darbuotojų darbo krūvį ir teikia pasiūlymus Socialinės paramos skyriaus vedėjui dėl darbo krūvio perskirstymo ir socialinio darbo tobulinimo klausimais;
8.21. analizuoja savivaldybės gyventojų įvairių grupių socialinę padėtį, apibrėžia socialinės paramos poreikį ir jo pasikeitimus, numato poreikio tenkinimo prioritetus ir teikia pasiūlymus Socialinės paramos skyriaus vedėjui socialinio darbo tobulinimo klausimais;
8.22. vizuoja dokumentus, rašo rezoliucijas, žodžiu ir raštu duoda pavedimus, pasirašo arba tvirtina: finansinius dokumentus, pažymas apie Socialinės paramos skyriuje teikiamą paramą, siunčiamus raštus, dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus ir kitus dokumentus, susijusius su socialinės paramos teikimo funkcijomis;
8.23. įveda duomenis ir tvarko informaciją Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) ir socialinių išmokų apskaitos sistemoje „Parama“;
8.24. informuoja Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių apie pastebėtą smurto prieš vaiką atvejį;
8.25. pagal Socialinės paramos skyriaus kompetenciją analizuoja Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus bei jų pakeitimus, teikia informaciją apie teisės aktų pokyčius savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Socialinės paramos skyriaus vedėjui;
8.26. informuoja Socialinės paramos skyriaus vedėją apie kontroliuojamų dokumentų, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymo terminus siekiant, kad pavedimai ir kitos užduotys būtų įvykdytos laiku;
8.27. pagal kompetenciją konsultuoja į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis, suteikia jiems reikiamą informaciją arba nurodo valstybės tarnautojus bei darbuotojus, kurie asmens rūpimus klausimus galėtų išspręsti, taip pat jų kontaktinę informaciją;
8.28. Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavedimu teikia asmens prašomą informaciją apie skyriaus veiklą ir kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja savivaldybė ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymą;
8.29. savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo bei Socialinės paramos skyriaus vedėjo nurodymu nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;
8.31. saugo asmens duomenis, gaunamus pagal savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;
8.34. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
8.35. vykdo Socialinės paramos skyriaus vedėjo funkcijas jo atostogų, laikinojo nedarbingumo, tarnybinių komandiruočių metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti pareigų;
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2016 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V35-243
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II. PASKIRTIS
III. Veiklos SRITIS
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, teisėkūrą, valstybės tarnybą, valstybės ir savivaldybės turto naudojimą, gyventojų socialines garantijas, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą; išmanyti Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimus, Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarką, Socialinių darbuotojų atestacijos tvarką;
6.2. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą; ne mažesnę kai 2 metų darbo patirtį socialinės paramos srityje;
6.3. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
6.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;
6.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;
6.6. sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, atstovauti Socialinės paramos skyriui Savivaldybės ir kitose institucijose;
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
7.2. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;
7.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;
7.4. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą bei kasmetinius veiklos planus socialinės paramos srityje;
7.5. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų dokumentų projektus;
7.6. rengia pagal kompetenciją Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie jų vykdymą;
7.7. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų, valstybės investicijų programos ir kitų finansinių šaltinių paramai gauti bei projektus, finansuojamus fondų ir programų lėšomis; dalyvauja įgyvendinant šiuos projektus;
7.8. organizuoja Socialinės paramos teikimo, Materialinės paramos skyrimo, Būsto pritaikymo neįgaliesiems ir kitų komisijų darbą;
7.9. aiškinasi kliento galimybes problemai spręsti ir teikia tiesioginę pagalbą skiriant ir skaičiuojant socialines išmokas bei kompensacijas;
7.10. priima klientų prašymus dėl socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, būsto šildymo ir vandens išlaidų kompensacijų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų skyrimo; rašo pažymas buto (individualaus gyvenamojo namo) šildymo išlaidų ir vandens išlaidų bei kieto kuro įsigijimo išlaidų kompensacijoms gauti;
7.11. tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;
7.12. rengia Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymų ir sprendimų (socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų, kompensacijų skyrimo ir kitais skyriaus veiklos klausimais), kitų dokumentų projektus;
7.13. lankosi klientų namuose, siekdamas išsiaiškinti priežastis, sukeliančias klientų socialines problemas;
7.15. dirba su Socialinės paramos šeimai informacine sistema (SPIS) ir socialinių išmokų apskaitos sistema „Parama“;
7.16. analizuoja įvairių socialinių grupių gyventojų socialinės paramos poreikio pasikeitimus ir teikia pasiūlymus Socialinės paramos skyriaus vedėjui socialinio darbo tobulinimo klausimais;
7.17. laiku ir teisingai apskaičiuoja socialines išmokas, operatyviai informuoja pareiškėjus apie nepaskirtas pašalpas bei kompensacijas;
7.19. organizuoja kasos darbą, vadovaudamasis Kasos darbo organizavimo ir kasos operacijų atlikimo taisyklėmis;
7.22. tinkamai saugo kasos dokumentus, pagal reikalavimus įformina ir nustatyta tvarka perduoda į archyvą;
7.26. informuoja Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių apie pastebėtą smurto prieš vaiką atvejį;
7.27. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Socialinės paramos skyriaus vedėjui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;
7.28. informuoja Socialinės paramos skyriaus vedėją apie kontroliuojamų dokumentų, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymo terminus siekiant, kad pavedimai ir kitos užduotys būtų įvykdytos laiku;
7.29. konsultuoja pagal kompetenciją į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis, suteikia jiems reikiamą informaciją arba nurodo valstybės tarnautojus bei darbuotojus, kurie asmens rūpimus klausimus galėtų išspręsti, taip pat jų kontaktinę informaciją;
7.30. Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavedimu teikia asmens prašomą informaciją apie skyriaus veiklą ir kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja savivaldybė ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų įstatymą;
7.31. savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo bei Socialinės paramos skyriaus vedėjo nurodymu nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;
7.34. organizuoja informacijos, susijusios su socialinės paramos teikimu ir socialinių paslaugų organizavimu, parengimą ir paskelbimą savivaldybės interneto tinklapyje;
7.35. saugo asmens duomenis, gaunamus pagal savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;
7.38. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2016 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V35-243
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II. PASKIRTIS
III. Veiklos sritIs
5. Specialioji veiklos sritis – planuoti socialines paslaugas, rengti socialinių paslaugų planą, organizuoti socialines paslaugas, kontroliuoti savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybę; kontroliuoti socialinės veiklos ir socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje projektų įgyvendinimą.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, teisėkūrą, valstybės tarnybą, gyventojų socialines garantijas, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą, išmanyti Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimus, Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarką, Socialinių darbuotojų atestacijos tvarką;
6.2. turėti socialinių mokslų studijų srities socialinio darbo arba ekonomikos studijų krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, socialinio darbuotojo arba ekonomisto profesinę kvalifikaciją;
6.3. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
6.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;
6.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;
6.6. sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, atstovauti Socialinės paramos skyriui savivaldybės ir kitose institucijose;
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
7.2. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;
7.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;
7.4. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą bei kasmetinius veiklos planus socialinės paramos srityje;
7.5. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus ir Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymų ir kitų dokumentų projektus, koordinuoja jų įgyvendinimą;
7.6. rengia pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie sutarčių vykdymą;
7.7. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų, valstybės investicijų programos ir kitų finansinių šaltinių paramai gauti bei projektus, finansuojamus fondų ir programų lėšomis; dalyvauja įgyvendinant šiuos projektus;
7.8. rengia pažymų dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo projektus bei gamina neįgaliojo, šalpos pensijos ir šalpos kompensacijos gavėjo pažymėjimus;
7.9. rengia Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymų ir sprendimų (socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų ir kompensacijų skyrimo ir kitais skyriaus veiklos klausimais), kitų dokumentų projektus;
7.10. aiškinasi kliento galimybes problemai spręsti ir teikia tiesioginę pagalbą – skiriant ir skaičiuojant socialines išmokas bei kompensacijas;
7.11. priima klientų prašymus dėl socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, būsto šildymo ir vandens išlaidų kompensacijų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo išmokų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų skyrimo; rašo pažymas buto (individualaus gyvenamojo namo) šildymo išlaidų ir vandens išlaidų bei kieto kuro įsigijimo išlaidų kompensacijoms gauti;
7.12. tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;
7.14. įveda duomenis ir tvarko informaciją Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) ir socialinių išmokų apskaitos sistemoje „Parama“;
7.15. analizuoja įvairių socialinių grupių gyventojų socialinės paramos poreikio pasikeitimus ir teikia pasiūlymus Socialinės paramos skyriaus vedėjui socialinio darbo tobulinimo klausimais;
7.16. laiku ir teisingai apskaičiuoja socialines išmokas, operatyviai informuoja pareiškėjus apie nepaskirtas pašalpas bei kompensacijas;
7.18. organizuoja socialines paslaugas (rengia sprendimų dėl socialinių paslaugų projektus; vertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir nustato asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį; rengia mokėjimo už socialines paslaugas sutartis ir sutartis dėl trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo; veda asmens (šeimos) registracijos korteles; sudaro socialinių paslaugų gavėjų bylas ir jas perduoda socialines paslaugas teikiančioms įstaigoms);
7.19. kontroliuoja savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybę;
7.21. kontroliuoja socialinės veiklos ir socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje projektų įgyvendinimą;
7.23. informuoja Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių apie pastebėtą smurto prieš vaiką atvejį;
7.24. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Socialinės paramos skyriaus vedėjui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;
7.25. informuoja Socialinės paramos skyriaus vedėją apie kontroliuojamų dokumentų, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymo terminus siekiant, kad pavedimai ir kitos užduotys būtų įvykdytos laiku;
7.26. konsultuoja pagal kompetenciją į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis, suteikia jiems reikiamą informaciją arba nurodo valstybės tarnautojus bei darbuotojus, kurie asmens rūpimus klausimus galėtų išspręsti, taip pat jų kontaktinę informaciją;
7.27. Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavedimu teikia asmens prašomą informaciją apie skyriaus veiklą ir kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Savivaldybė ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės įstaigų įstatymą;
7.28. savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo bei Socialinės paramos skyriaus vedėjo nurodymu nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;
7.30. saugo asmens duomenis, gaunamus pagal savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;
7.32. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai.
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS