valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie aplinkos ministerijos viršininkas
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2014 M. SAUSIO 8 D. ĮSAKYMO
NR. 1V-5 „DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ, PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. lapkričio 7 d. Nr. 1V-162
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.1 ir 19.15 punktais,
p a k e i č i u Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5:
1. Pakeičiu 4 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Nagrinėjant asmenų kreipimusis, gautus Inspekcijos „Karštąja linija“, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatai, patvirtinti Inspekcijos viršininko 2014 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. 1V-97.“.
2. Pakeičiu 4 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
3. Pakeičiu 5 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimas – Inspekcijos darbuotojo (-ų) veikla, apimanti asmens prašymo, skundo ar pranešimo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, faktinių duomenų patikrinimą (jeigu to reikia), faktų ir aplinkybių atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui. Skundų ir pranešimų nagrinėjimo veiksmų schema pateikta skundų ir pranešimų proceso srauto diagramoje (Taisyklių 1 ir 2 priedai). Šios diagramos sutartiniai žymėjimai pateikti Taisyklių 3 priede.“.
4. Pakeičiu 9 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„9. Inspekcijoje asmenų prašymai, skundai ar pranešimai nagrinėjami tik pagal Inspekcijos kompetenciją. Jeigu Inspekcija neįgaliota spręsti jai pateiktame prašyme, skunde ar pranešime išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo ar pranešimo gavimo Inspekcijoje persiunčia šį prašymą, skundą ar pranešimą kompetentingai institucijai (pasilikdama jo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis (Taisyklių 1 priedo 3, 10–15 veiksmai).“.
5. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Jeigu Inspekcija neturi įgaliojimų spręsti jai pateiktame prašyme, skunde ar pranešime išdėstyto klausimo ir nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti šį prašymą, skundą ar pranešimą nagrinėti pagal kompetenciją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo ar pranešimo gavimo dienos apie tai praneša ji pateikusiam asmeniui (Taisyklių 1 priedo 3, 10–15 veiksmai).“.
6. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Prašymai, skundai ir pranešimai, pateikti raštu (tiesiogiai, atsiųsti paštu, per pasiuntinį arba faksimiliniu ryšiu), elektroniniu būdu Inspekcijos elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt ar užpildžius šių Taisyklių 12 ir 15 punktuose nurodytas elektronines formas, registruojami informacinėje dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“, atitinkamame Inspekcijos dokumentų registre, pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118, Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158, ir Inspekcijos dokumentacijos planą (išskyrus šių Taisyklių 32 punkte nurodytas išimtis).“.
7. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. Užregistruoti prašymai, skundai ir pranešimai Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka perduodami Inspekcijos viršininkui ar jo įgaliotiems asmenims rezoliucijoms įrašyti. Inspekcijos viršininkas arba jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo, skundo ar pranešimo gavimo Inspekcijoje datos įrašo rezoliuciją dokumente, paskirdamas užduoties (-ių) kuratorių (-us) / vykdytoją (-us) ir užduotį (-is). Draudžiama perduoti skundą ar pranešimą nagrinėti Inspekcijos administracijos padaliniui, kai skundžiami šio padalinio vedėjo veiksmai, neveikimas ar administraciniai sprendimai, arba Inspekcijos darbuotojui, kurio veiksmai, neveikimas ar administraciniai sprendimai yra skundžiami. Jei prašymą, skundą ar pranešimą pavedama nagrinėti keliems Inspekcijos darbuotojams, už jo išnagrinėjimą laiku atsako tas darbuotojas, kuris nurodytas pirmuoju užduoties vykdytoju. Kiti užduoties vykdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pagal savo kompetenciją privalo jam pateikti reikalingą informaciją (žodžiu ir raštu) bei pasiūlymus dėl prašymo, skundo ar pranešimo išnagrinėjimo (Taisyklių 1 priedo 2.1–2.5 veiksmai).“.
8. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Inspekcijos darbuotojai, atsakingi už prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo užduoties gavimo dienos organizuoja jo nagrinėjimą (renka reikalingą informaciją, esant reikalui prašo kitų institucijų pateikti reikalingus dokumentus, skirti atstovus dalyvauti faktinių duomenų patikrinime, kviečia atvykti su prašyme, skunde ar pranešime nurodytais pažeidimais susijusius asmenis ir kt.) (Taisyklių 1 priedo 3–5 veiksmai).“.
9. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Jeigu prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu, faktinių duomenų patikrinimo vietoje organizavimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis ar yra kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau, nei nurodyta šių Taisyklių 36 punkte, Inspekcijos viršininkas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą. Prašymo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, o skundo ar pranešimo nagrinėjimo terminas – iki 20 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 36 punkte nustatyto termino pabaigos, Inspekcija išsiunčia asmeniui jo prašymą, skundą ar pranešimą nagrinėjančio darbuotojo parengtą pranešimą raštu (arba elektroniniu būdu, jeigu prašymas, skundas ar pranešimas pateiktas elektroniniu būdu), kuriame nurodomos nagrinėjimo pratęsimo priežastys (Taisyklių 2 priedo 5 ir 6 veiksmai).“.
10. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:
„38. Prašymas, skundas ar pranešimas, pateiktas nesilaikant šių Taisyklių 20.2 ar 21.2 punkte nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo prašymo, skundo ar pranešimo gavimo Inspekcijoje grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis. Inspekcija pasilieka jo kopiją (Taisyklių 1 priedo 3, 10–15 veiksmai).“.
11. Pakeičiu 39 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Kai atstovaujamo asmens vardu į Inspekciją kreipiasi asmens atstovas, tačiau prie jo prašymo, skundo ar pranešimo nepridėtas atstovavimą patvirtinantis dokumentas ar šis dokumentas neatitinka šių Taisyklių 22 punkte nustatyto reikalavimo ar kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, prašymas, skundas ar pranešimas paliekamas nenagrinėtas. Apie sprendimą jo nenagrinėti asmens atstovui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo ar pranešimo gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai jame nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų (Taisyklių 1 priedo 3, 10–15 veiksmai).“.
12. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Prašymas, skundas ar pranešimas, pateiktas neteisingai užpildžius šių Taisyklių 12 ir 15 punktuose nurodytų elektroninių formų langelius, pažymėtus simboliu *, paliekamas nenagrinėtas, jeigu Inspekcijos viršininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Skundas ar pranešimas, pateiktas nesilaikant šių Taisyklių 25 punkto reikalavimų, Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti paliktas nenagrinėtas. Apie sprendimą nenagrinėti prašymo, skundo ar pranešimo asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai kreipimesi nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų (Taisyklių 1 priedo 3, 10–15 veiksmai).“.
13. Pakeičiu 41 punkto paskutiniąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Jei šiame Taisyklių punkte nurodytos aplinkybės paaiškėjo gavus skundą ar pranešimą, apie sprendimą jo nenagrinėti šių Taisyklių 41.6-41.14 punktuose numatytais atvejais asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, o šių Taisyklių 41.1–41.5 ir 41.14–41.19 punktuose numatytais atvejais – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo skundo ar pranešimo gavimo dienos. Šiame sprendime nurodomas skundo ar pranešimo nenagrinėjimo pagrindas ir tai pagrindžiančios aplinkybės (Taisyklių 1 priedo 3, 10–15 veiksmai).“.
14. Pakeičiu 42 punkto paskutiniąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Apie sprendimą nutraukti skundo ar pranešimo nagrinėjimą asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo aplinkybių, sudarančių pagrindą nutraukti jo nagrinėjimą, nustatymo ar paaiškėjimo dienos. Šiame sprendime nurodomas skundo ar pranešimo nagrinėjimo nutraukimo pagrindas ir tai pagrindžiančios aplinkybės (Taisyklių 1 priedo 9–15 veiksmai).“.
Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo
Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos
ministerijos taisyklių
1 priedas
SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS
Pastabos:
Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo
Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos
ministerijos taisyklių
2 priedas
TRŪKSTAMOS INFORMACIJOS APIE ATVEJĮ SURINKIMAS
Pastabos:
Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo
ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų
planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos
ministerijos taisyklių
3 priedas
Proceso srauto diagramoje naudojamų simbolių sąrašas ir reikšmių apibūdinimai |
||
Simbolis |
Pavadinimas |
Simbolio reikšmė |
|
Proceso veiksmas (etapas) |
Proceso veiksmas (etapas), kuris yra atliekamas proceso vykdymo metu. |
|
Proceso veiksmas (etapas), kuris susideda iš daug veiklų |
Proceso veiksmas (etapas), kuris yra atliekamas proceso vykdymo metu. Veiksmą sudaro daugiau nei viena veikla. |
|
Automatizuota užduotis |
Automatizuota užduotis, kad turėtų būti vykdomas procesas. |
|
Subprocesas – nuoroda į kitą procesą |
Subprocesas yra sudėtinė veikla procese. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus).
|
|
Proceso pradžia |
Proceso pradžia. |
|
Proceso pabaiga |
Proceso pabaiga. |
|
Lygiagretūs veiksmai |
Lygiagrečiai atliekami keli proceso veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas) |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamas vienas ar keli veiksmai iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus |
|
Susijęs dokumentas |
Susiję dokumentai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.) |
|
Informacinė sistema |
Informacinė sistema |
|
Laikas |
Laikas, per kurį turi būti atliktas proceso veiksmas. |
|
Proceso sekos ryšys |
Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai) |
|
Proceso asociacijos ryšys |
Proceso asociacijos ryšys rodo, su kokiu veiksmu siejamas susijęs dokumentas |
|
Plaukimo takelis |
Plaukimo takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas |
|
Komentaras |
Komentarai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.) |