Nacionalinės žemės tarnybos

Prie aplinkos ministerijos

direktorius

 

įsakymas

Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos
prižiūrimų ūkio subjektų galimų veiklos pažeidimų tyrimo komisijos sudarymo ir Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos prižiūrimų ūkio subjektų galimų veiklos pažeidimų tyrimo komisijos darbo reglamento PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 17 d. Nr. 1P-149-(1.1 E.)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Matininko kvalifikacijos pažymėjimų išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1805 „Dėl Matininko kvalifikacijos pažymėjimų išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“, 15 punktu, Geodezininko kvalifikacijos pažymėjimų išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo panaikinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1853 „Dėl Geodezininko kvalifikacijos pažymėjimų išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 16 punktu, Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. D1-393 „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.3 papunkčiu ir siekdamas objektyviai įvertinti Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos prižiūrimų ūkio subjektų (kvalifikacijos pažymėjimų turėtojų) veiklą ir priimti sprendimus dėl žemėtvarkos planavimo dokumentų rengėjų, geodezininkų ir matininkų kvalifikacijos pažymėjimų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ar galiojimo panaikinimo:

1. S u d a r a u Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos prižiūrimų ūkio subjektų galimų veiklos pažeidimų tyrimo komisiją (toliau – komisija):

Dr. Daiva Levinskaitė – Ūkio subjektų priežiūros skyriaus vedėja (komisijos pirmininkė);

Jolita Skunčikaitė – Ūkio subjektų priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininko pavaduotoja);

Jūratė Bojarunienė – Erdvinių duomenų vystymo ir geodezijos skyriaus vedėja;

Asta Jovaišienė – Žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė;

Violeta Petkevičiūtė – Žemės patikėtinių valstybinės priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė;

Valerija Sabaliauskienė – Ūkio subjektų priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė;

Rita Žalkauskienė – Nekilnojamojo turto kadastro veiklos koordinavimo skyriaus vyriausioji specialistė.

2. P a v e d u komisijai nagrinėti Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) prižiūrimų ūkio subjektų galimus veiklos pažeidimus ir teikti Tarnybos direktoriui išvadas dėl matininkų, geodezininkų ir žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo kvalifikacijos pažymėjimų turėtojų galimų veiklos pažeidimų bei siūlymus dėl prižiūrimų ūkio subjektų (kvalifikacijos pažymėjimų turėtojų) kvalifikacijos pažymėjimų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ar galiojimo panaikinimo.

3. T v i r t i n u Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos prižiūrimų ūkio subjektų galimų veiklos pažeidimų tyrimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus  2012 m. gegužės 2 d. įsakymą Nr. 1P-(1.3.)-154 „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos nuolatinės komisijos kvalifikacijos pažymėjimų turėtojų veiklai įvertinti sudarymo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis direktorių                                                                                           Dovydas Petraška

 

 

PATVIRTINTA

Nacionalinės žemės tarnybos prie

Aplinkos ministerijos direktoriaus

2024 m. gegužės 17 d. įsakymu

Nr. 1P-149-(1.1 E.)

 

 

Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos

prižiūrimų ūkio subjektų galimų veiklos pažeidimų

tyrimo komisijos darbo reglamentas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos prižiūrimų ūkio subjektų galimų veiklos pažeidimų tyrimo komisijos darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) prižiūrimų ūkio subjektų (matininko, geodezininko ir (arba) žemėtvarkos planavimo dokumentų rengėjo kvalifikacijos pažymėjimų turėtojų (toliau kartu – prižiūrimi ūkio subjektai) galimų veiklos pažeidimų tyrimo komisijos (toliau – komisija) paskirtį ir funkcijas, teises ir pareigas, darbo organizavimo ir komisijos atlikto tyrimo įforminimo tvarką.

2Komisijos tikslas – padėti Tarnybos direktoriui priimti objektyvų ir pagrįstą sprendimą dėl poveikio priemonės prižiūrimiems ūkio subjektams taikymo arba netaikymo.

3Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymu, Lietuvos Respublikos geodezijos ir kartografijos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, aplinkos ministro įsakymais, šiuo reglamentu ir kitais teisės aktais.

4Komisijos veikla turi būti skaidri ir grindžiama teisėtumo, nepriklausomumo, kolegialumo, nešališkumo, objektyvumo ir nediskriminavimo principais.

5Šiame reglamente vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

5.1. Informacija apie pažeidimą – Tarnyboje turima ar gauta informacija apie prižiūrimo ūkio subjekto galimą jo veiklos pažeidimą.

5.2. Išvada – Tarnybos direktoriui teikiamas komisijos rašytinis dokumentas, kuriame išdėstomi komisijos atlikto informacijos apie pažeidimą tyrimo rezultatai ir siūlymas dėl poveikio priemonės taikymo ar netaikymo, prireikus, ir kiti siūlymai.

5.3. Pareiškėjas – fizinis ar juridinis asmuo, pateikęs informaciją apie pažeidimą, taip pat Tarnybos administracijos padalinys.

5.4. Poveikio priemonės – Žemės įstatymo 41 straipsnio 6 ir 9 dalyse, Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 11 straipsnio 101 ir 12 dalyse, Geodezijos ir kartografijos įstatymo 14 straipsnio
4 ir 5 dalyse nurodytos poveikio priemonės.

5.5Prižiūrimo ūkio subjekto veiklos pažeidimas – prižiūrimo ūkio subjekto teisės aktuose nustatytų reikalavimų, vykdant ūkio subjekto veiklą nesilaikymas, taip pat ūkio subjektui nustatytų pareigų nevykdymas.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS FUNKCIJOS

 

6Komisija sudaroma iš 7 (septynių) narių – 3 (trys) Tarnybos Ūkio subjektų priežiūros skyriaus atstovai ir 4 (keturi) atstovai iš kitų Tarnybos administracijos padalinių. Komisijos sudėtį tvirtina Tarnybos direktorius.

7.  Komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. atlieka tyrimus dėl informacijos apie pažeidimą;

7.2. rengia ir Tarnybos direktoriui teikia išvadas.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

8.  Komisija turi teisę:

8.1. gauti informaciją, duomenis ar dokumentus, reikalingus komisijos funkcijoms vykdyti;

8.2. esant poreikiui pasitelkti kitus Tarnybos darbuotojus ir (ar) kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovus, turinčius atitinkamų specialiųjų žinių;

8.3. esant poreikiui organizuoti komisijos posėdį ir kviesti jame dalyvauti reglamento 8.2 papunktyje nurodytus asmenis, pareiškėją ir prižiūrimą ūkio subjektą, kurio galimas veiklos pažeidimas yra nagrinėjamas komisijoje.

9.  Komisija privalo:

9.1. laiku vykdyti šio reglamento 7 punkte nustatytas funkcijas;

9.2. iki komisija nebaigs tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos, dokumentų ir duomenų apie atliekamo tyrimo dėl prižiūrimo ūkio subjekto veiklos subjekto galimo pažeidimo aplinkybes, išskyrus atvejus, kai tokia informacija, dokumentai ar duomenys turi būti teikiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10Komisijos darbą organizuoja komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkui nusišalinus dėl šio reglamento 16 punkte numatytų aplinkybių ar negalint dalyvauti komisijos atliekame tyrime dėl informacijos apie pažeidimą, komisijos darbą organizuoja komisijos pirmininko pavaduotojas.

11Komisiją aptarnauja Tarnybos Ūkio subjektų priežiūros skyrius.

12Komisija tyrimą dėl informacijos apie pažeidimą atlieka rašytinio proceso tvarka, išskyrus atvejus, kai komisija nusprendžia, kad yra tikslinga surengti posėdį.

13.  Komisija, prireikus, surengti komisijos posėdį gali gyvai arba nuotoliu.

14.  Komisijos posėdyje komisijos kvietimu turi teisę dalyvauti pareiškėjas, prižiūrimas ūkio subjektas, dėl kurio gauta informacija apie pažeidimą, prireikus, ir šio reglamento 8.2 papunktyje nurodyti asmenys.

15.  Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio parengia komisijos pirmininko paskirtas komisijos narys. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir jį parengęs komisijos narys. Komisijos posėdžio metu yra daromas posėdžio garso įrašas.

16Komisijos narys turi pareigą nusišalinti esant bent vienai iš šių aplinkybių:

16.1.  sprendžiamas klausimas yra susijęs su asmenimis, su kuriais komisijos narys yra susijęs artimos giminystės, svainystės, santuokos, partnerystės ar rūpybos ryšiais;

16.2.  komisijos narys, jo sutuoktinis (sugyventinis) ar jo artimi giminaičiai yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuoti klausimo sprendimo baigtimi;

16.3yra kitų aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl komisijos nario nešališkumo.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS IŠVADOS SURAŠYMAS

 

17.  Komisijos tyrimas dėl prižiūrimo ūkio subjekto galimo veiklos pažeidimo (toliau – komisijos tyrimas, tyrimas) turi būti baigtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo šio tyrimo pradžios, kuri laikoma kita darbo diena nuo informacijos apie pažeidimą gavimo komisijoje dienos. Prireikus komisija gali pratęsti šio tyrimo terminą, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Esant šio reglamento 28 punkte nurodytiems pagrindams, komisijos tyrimas negali trukti ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo jo pradžios. Komisijos tyrimas baigiamas išvados surašymu.

18.  Komisija surašo išvadą, kurią sudaro įžanginė, aprašomoji, konstatuojamoji ir rezoliucinė dalys. Išvada yra elektroninis dokumentas.

19.  Išvados įžanginėje dalyje nurodoma:

19.1.  komisijos pavadinimas;

19.2.  išvados adresatas – Tarnybos direktorius;

19.3.  prižiūrimo ūkio subjekto, dėl kurio galimo veiklos pažeidimo buvo atliekamas tyrimas ir surašoma išvada, vardas, pavardė ir kvalifikacijos pažymėjimo išdavimo data bei numeris;

19.4.  išvados surašymo data, numeris ir vieta;

19.5.  komisijos tyrimo pradėjimo pagrindas;

19.6.  teisės aktas (-ai) ir konkreti (-ios) nuostata (-os), kurios (-ių) pažeidimu yra įtariamas prižiūrimas ūkio subjektas.

20.  Išvados aprašomojoje dalyje nurodoma:

20.1.  kada ir kokiu Tarnybos raštu, gavus informaciją apie pažeidimą, buvo kreiptasi į šį subjektą dėl paaiškinimo pateikimo;

20.2.  prižiūrimo ūkio subjekto Tarnybai pateiktame (nurodant pateikimo datą) paaiškinime nurodytos aplinkybės, jeigu jis šį paaiškinimą pateikė;

20.3.  šio reglamento 8.2 papunktyje nurodytų asmenų (nurodant jų vardus, pavardes bei pareigas) pateikta informacija, jeigu pateikti informaciją buvo prašoma ir ji buvo pateikta;

20.4.  dokumentai, patvirtinantys komisijos tyrimo metu nustatytas aplinkybes;

20.5.  prižiūrimo ūkio subjekto padaryto veiklos pažeidimo sudėtis, t. y. ar nustatytas pažeidimo padarymo faktas, jo pobūdis, jį padaręs asmuo, pasekmės (žala), priežastinis ryšys, prižiūrimo ūkio subjekto kaltė, visi prižiūrimo ūkio subjekto padaryto veiklos pažeidimo sudėties elementai;

20.6.  kita informacija, kuri yra būtina.

21.  Kai komisija nustato, kad prižiūrimas ūkio subjektas padarė veiklos pažeidimą, išvados konstatuojamoje dalyje šis pažeidimas turi būti kvalifikuotas (nurodomas teisės aktas (-ai) ir jo (-ų) konkrečios nuostatos, kurios buvo pažeistos), taip pat turi būti nurodyta prižiūrimo ūkio subjekto padaryto veiklos pažeidimo data ir (ar) jo paaiškėjimo data bei pasekmės (žala), jei tokių yra.

22.  Kai komisija nustato, kad prižiūrimas ūkio subjektas nepadarė veiklos pažeidimo, išvadoje turi būti pagrįsta, kad prižiūrimo ūkio subjekto veikloje nėra pažeidimo sudėties.

23.  Išvados rezoliucinėje dalyje komisija teikia Tarnybos direktoriui vieną arba kelis siūlymus:

23.1.  pripažinti, kad prižiūrimas ūkio subjektas nepadarė veiklos pažeidimo;

23.2.  pripažinti, kad prižiūrimas ūkio subjektas padarė mažareikšmį veiklos pažeidimą, už kurį poveikio priemonė netaikoma;

23.3.  pripažinti, kad prižiūrimas ūkio subjektas padarė nešiurkštų arba šiurkštų veiklos pažeidimą, tačiau poveikio priemonės taikymui dėl šio pažeidimo suėjo senatis;

23.4.  pripažinti, kad prižiūrimas ūkio subjektas padarė nešiurkštų veiklos pažeidimą ir taikyti atitinkamai vieną iš Žemės įstatymo 41 straipsnio 6 dalyje, Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo
11 straipsnio 101 dalyje ar Geodezijos ir kartografijos įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje nurodytų poveikio priemonių;

23.5.  pripažinti, kad prižiūrimas ūkio subjektas padarė šiurkštų veiklos pažeidimą ir taikyti atitinkamai Žemės įstatymo 41 straipsnio 9 dalyje, Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo
11 straipsnio 12 dalyje ar Geodezijos ir kartografijos įstatymo 14 straipsnio 5 dalyje nurodytą poveikio priemonę;

23.6.  pavesti Tarnybos Ūkio subjektų priežiūros skyriui imtis priemonių dėl prižiūrimo ūkio subjekto įpareigojimo ištaisyti komisijos konstatuotus jo veiklos pažeidimus;

23.7.  kitą siūlymą, nenurodytą šio reglamento 23.1–23.6 papunkčiuose.

24.  Komisijos sprendimai priimami tyrime dėl informacijos apie pažeidimus dalyvaujančių komisijos narių paprasta balsų dauguma. Jeigu komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas, o jam nedalyvaujant – komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos kvorumas yra, kai tyrime dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.

25.  Komisijos narys, nesutinkantis su daugumos komisijos narių priimta išvada, Tarnybos dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis pasirašo išvadą su pastaba, kad nesutinka su išvada, ir raštu DVS pateikia savo atskirąją nuomonę bei ją susieja su šia išvada.

26.  Komisijos pasirašyta ir užregistruota išvada DVS priemonėmis perduodama Tarnybos direktoriui rezoliucijai.

27.  Jeigu Tarnybos direktorius išvadai pritaria, ji DVS priemonėmis nukreipiama Tarnybos Ūkio subjektų priežiūros skyriui, prireikus, – kitam Tarnybos administracijos padaliniui vykdyti. 

28.  Jeigu Tarnybos direktorius išvadai nepritaria, nes išvada yra neišsami, informacija apie prižiūrimo ūkio subjekto veiklos pažeidimą išnagrinėta nevisapusiškai, neobjektyviai ir (ar) netinkamai kvalifikuota pažeidimo rūšis, Tarnybos direktorius paveda komisijai per nustatytą terminą informaciją apie prižiūrimo ūkio subjekto galimą veiklos pažeidimą ištirti pakartotinai. Prireikus Tarnybos direktorius gali pavesti komisijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos patikslinti išvadą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29.  Dokumentai, susiję su šio reglamento nuostatų įgyvendinimu, saugomi vadovaujantis Tarnybos direktoriaus tvirtinamu dokumentacijos planu.

30Tarnybos Ūkio subjektų priežiūros skyrius ne rečiau kaip kartą per metus apibendrina komisijos tyrimus ir parengia atskaitą, kurioje pateikiami statistiniai duomenys apie komisijos darbą ir jo rezultatus. Ataskaita turi būti parengta per 10 darbo dienų nuo kitų kalendorinių metų pradžios.

31.  Reglamentas, komisijos narių sąrašas ir ataskaita skelbiami Tarnybos interneto svetainėje https://nzt.lrv.lt/lt.

 

__________________________