LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2020 M. KOVO 25 D. ĮSAKYMO NR. V-442 „DĖL PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGŲ IR KITŲ PROFESINIO MOKYMO TEIKĖJŲ, VYKDANČIŲ FORMALŲJĮ PROFESINĮ MOKYMĄ, VEIKLOS IŠORINIO vertinimo tvarkos APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

 

2024 m. liepos 3 d. Nr. V-739

Vilnius

 

 

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. kovo 25 d. įsakymą Nr. V-442 „Dėl Profesinio mokymo įstaigų ir kitų profesinio mokymo teikėjų, vykdančių formalųjį profesinį mokymą, veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Į g a l i o j u Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centrą vykdyti Profesinio mokymo įstaigų ir kitų profesinio mokymo teikėjų, vykdančių formalųjį profesinį mokymą, veiklos išorinio vertinimo tvarkos apraše įgaliotai institucijai numatytas funkcijas.“

1.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. P a v e d u  Nacionalinei švietimo agentūrai:

3.1. apskaičiuoti ir per du mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos iki kiekvienų metų vasario 1 d. Švietimo valdymo informacinėje sistemoje paskelbti profesinio mokymo įstaigų ir kitų profesinio mokymo teikėjų, vykdančių formalųjį profesinį mokymą, veiklos išorinio vertinimo rodiklius už praėjusius kalendorinius metus;

3.2 administruoti profesinio mokymo įstaigų ir kitų profesinio mokymo teikėjų, vykdančių formalųjį profesinį mokymą, veiklos savianalizės ataskaitų pildymo formas Švietimo valdymo informacinėje sistemoje.“

1.3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Profesinio mokymo įstaigų ir kitų profesinio mokymo teikėjų, vykdančių formalųjį profesinį mokymą, veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašą:

1.3.1. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Teikėjo veiklos išorinis vertinimas remiasi veiklos išorinio vertinimo rodiklių, nustatytų Aprašo 9 punkte, Teikėjo atliktos savianalizės ir profesinio mokymo stebėsenos duomenimis, informacija apie Teikėjo veiklos išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimą (jei per pastaruosius 5 metus Teikėjui buvo pateikta Teikėjo veiklos išorinio vertinimo ataskaita su rekomendacijomis dėl veiklos tobulinimo). Teikėjo veiklos išoriniam vertinimui gali būti naudojami ir patikrinimų, atliktų vadovaujantis Švietimo teikėjų (išskyrus aukštąsias mokyklas) veiklos planinių patikrinimų taisyklėmis, patvirtintomis Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus 2023 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. VK-838 „Dėl Švietimo teikėjų (išskyrus aukštąsias mokyklas) veiklos planinių patikrinimų taisyklių patvirtinimo“, išorinio vertinimo, atlikto vadovaujantis Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-587 „Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, rezultatais.“

1.3.2. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos pradėtas vykdyti profesinio mokymo įstaigų ir kitų profesinio mokymo teikėjų, vykdančių formalųjį profesinį mokymą, veiklos išorinis vertinimas vykdomas pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusią tvarką.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

 

Profesinio mokymo įstaigų ir kitų

profesinio mokymo teikėjų, vykdančių

formalųjį profesinį mokymą, veiklos

išorinio vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGŲ IR KITŲ PROFESINIO MOKYMO TEIKĖJŲ, VYKDANČIŲ FORMALŲJĮ PROFESINĮ MOKYMĄ, VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO RODIKLIŲ APSKAIČIAVIMAS IR JŲ SKAITINIŲ VERČIŲ VERTINIMAS

 

 

Eil. Nr.

Rodiklis

Apskaičiavimo formulė

Paaiškinimas

Ribinė skaitinė vertė konkrečiam Teikėjui*

1.

Užpildytų valstybės finansuojamų profesinio mokymo vietų dalies rodiklis (toliau – VFVR)

 

PMS yra atitinkamais metais profesinio mokymo įstaigos ar kito profesinio mokymo teikėjo (toliau – Teikėjas) priimtų į I kursą mokinių skaičius, o VFV yra atitinkamais metais švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Teikėjui skiriamas galutinis valstybės finansuojamų profesinio mokymo vietų skaičius. Skaičiavimo lygmuo – Teikėjo. Duomenų šaltinis PMS reikšmei nustatyti – Švietimo valdymo informacinė sistema, o duomenų šaltinis VFV reikšmei nustatyti – švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotos centralizuotai vykdyti priėmimą institucijos informacinės sistemos duomenys. 

Ribinė (minimali) skaitinė vertė – 80 procentų.

 

 

2.

Pameistrystės forma besimokančių mokinių dalies rodiklis (toliau – PAMR)

 

 

PM yra atitinkamais metais profesinio mokymo sutartį, kurioje nurodyta profesinio mokymo organizavimo forma – pameistrystė, ir pameistrystės darbo sutartį ne trumpiau kaip 1 moduliui ar 2 mėnesiams sudariusių mokinių skaičius, o PMM yra atitinkamais metais kvalifikaciją įgijusių mokinių skaičius. Skaičiavimo lygmuo – Teikėjo. Duomenų šaltinis PM ir PMM reikšmėms nustatyti – Švietimo valdymo informacinė sistema.

Ribinė (minimali) skaitinė vertė – 5 procentai.

 

 

3.

Nebaigusių formaliojo profesinio mokymo programos asmenų dalies rodiklis (toliau – NPAR)

 

IM yra atitinkamais metais į formaliojo profesinio mokymo programą priimtų mokinių skaičius, o PK yra atitinkamais metais asmenų, po formaliojo profesinio mokymo programos įgyvendinimo laiko įgijusių kvalifikaciją, skaičius. Skaičiavimo lygmuo – Teikėjo. Duomenų šaltinis IM ir PK reikšmėms nustatyti – Švietimo valdymo informacinė sistema.

Ribinė (maksimali) skaitinė vertė – 25 procentai.

 

 

 

 

 

4.

Įvertintų mokinių, kurių asmens įgytų kompetencijų įvertinimai yra „gerai“ (8 balai) arba „labai gerai“ (9 balai), arba „puikiai“ (10 balų), dalies rodiklis (toliau – KVER)

 

LG yra asmenų, atitinkamais metais baigusių formaliojo profesinio mokymo programas, kurių (iki 2021 m. gruodžio 31 d. imtinai) asmens įgytų kompetencijų teorinės ir praktinės dalies įvertinimai, (nuo 2022 m. sausio 1 d.) asmens įgytų kompetencijų įvertinimai yra „gerai“ (8 balai) arba „labai gerai“ (9 balai), arba „puikiai“ (10 balų), skaičius, o KV yra asmenų, atitinkamais metais įgijusių kvalifikaciją baigus formaliojo profesinio mokymo programą, skaičius. Skaičiavimo lygmuo – Teikėjo. Duomenų šaltinis LG ir KV reikšmėms nustatyti – Švietimo valdymo informacinė sistema.

Ribinė (minimali) skaitinė vertė – 25 procentai.

 

 

5.

Absolventų, dirbusių šeštą mėnesį po formaliojo profesinio mokymo programos baigimo, dalies rodiklis (toliau – ABIR)

 

AK yra asmenų, įgijusių kvalifikaciją atitinkamais metais ir 6-tą mėnesį po baigimo dirbusių (skaičiuojami asmenys, dirbantys samdomą darbą ir savarankiškai), skaičius, o KV yra asmenų, atitinkamais metais įgijusių kvalifikaciją baigus formaliojo profesinio mokymo programą, skaičius. Skaičiavimo lygmuo – Teikėjo. Duomenų šaltinis AK ir KV reikšmėms nustatyti –Švietimo valdymo informacinė sistema.

Ribinė (minimali) skaitinė vertė – 65 procentai.

 

 

 

* Skaičiuojant veiklos išorinio vertinimo rodiklių reikšmes, į mokinių ar kvalifikaciją įgijusių asmenų skaičių neįskaičiuojami asmenys, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, ir asmenys, kuriems atimta arba apribota laisvė.

_______________________________