ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LEIDIMŲ ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ ŠILALĖS rajono savivaldybės teritorijoje IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. kovo 17 d. Nr. DĮV-243

Šilalė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi, Išorinės reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo“, 20.3, 20.4 papunkčiais:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Leidimų įrengti išorinę reklamą Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašą;

1.2. Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimus Šilalės rajono savivaldybėje.

2. Pripažįstu netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. lapkričio 29 d. įsakymą Nr. DĮV-1606 „Dėl Leidimų įrengti išorinę reklamą Šilalės rajono savivaldybėje išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Į p a r e i g o j u Danutę Ringienę, Šilalės rajono savivaldybės administracijos  Personalo ir ūkio skyriaus  personalo specialistę, supažindinti su įsakymu per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“ Šilalės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnus, seniūnų pavaduotojus.

4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. gegužės 1 d.

5. P a v e d u paskelbti šį įsakymą Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio įsakymo paskelbimo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                      Valdemaras Jasevičius

 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. kovo 17 d.

įsakymu Nr. DĮV-243

 

LEIDIMŲ ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Leidimų įrengti išorinę reklamą Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato išorinės reklamos įrengimo bendruosius reikalavimus, leidimų įrengti išorinę reklamą (toliau – Leidimas) išdavimo, išorinės reklamos projektų rengimo ir derinimo tvarką, išorinės reklamos kontrolę.

2. Aprašo paskirtis – užtikrinti, kad Leidimai Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje būtų išduodami pagal Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo (toliau – Reklamos įstatymas), Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (toliau – Statybos įstatymas), kitų įstatymų, norminių teisės aktų ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 patvirtintų Išorinės reklamos įrengimo taisyklių (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Taisyklės) bei šio Aprašo reikalavimus.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reklamos įstatyme, Statybos įstatyme ir Taisyklėse.

4. Šis Aprašas nereglamentuoja politinės ir socialinės reklamos ir skelbimų, nesusijusių su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla.

5. Tipinio dydžio ir turinio išorinė reklama gali būti įrengiama pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimus.

6. Už Leidimo išdavimą imama vietinė rinkliava Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo nustatyta tvarka (toliau – rinkliava). Rinkliavos dydį, mokėjimo tvarką ir lengvatas nustato Šilalės rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

 

II SKYRIUS

IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI

 

7. Išorinė reklama turi būti įrengiama vadovaujantis Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1–5 dalyse nustatytais išorinės reklamos įrengimo reikalavimais, projektavimą, architektūrą, statybą, kultūros paveldo objektų ir kraštovaizdžio apsaugą, teritorijų planavimą, eismo saugumą ir valstybinės kalbos vartojimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis ir šiuo Aprašu.

8. Kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose išorinė reklama įrengiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-139 „Dėl Reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklių patvirtinimo“, ir Taisyklėmis.

9. Ant keleivinio kelių transporto priemonių išorinė reklama įrengiama vadovaujantis Taisyklėmis ir Keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 55 „Dėl Keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

10. Tais atvejais, kai reklaminis įrenginys yra statinys ar jam įrengti yra privalomas statybą leidžiantis dokumentas, jis turi būti projektuojamas ir statomas ar įrengiamas vadovaujantis Statybos įstatymo ir kitų projektavimą, statybą, architektūrą, žemės naudojimą ir tvarkymą, teritorijų planavimą reguliuojančių teisės aktų nuostatomis.

11. Ant statinių įrengiama išorinė reklama savo forma ir masteliu turi derėti prie jų architektūros, neturi uždengti architektūrinių elementų ir detalių, keisti statinių kompozicijos, jų vizualinių charakteristikų ir architektūrinių sprendinių.

12. Reklaminės veiklos subjektas, norintis įrengti išorinę reklamą, turi gauti Leidimą.    

13. Leidimas nereikalingas Reklamos įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais, kai:

13.1. reklamos pateikimo priemonės yra nekilnojamojo turto registre įregistruotame statinyje su stogu ir galinėmis sienomis ar be sienų ir ant šių reklamos pateikimo priemonių pateikiama reklama yra susijusi su šiame statinyje vykdoma veikla;

13.2 reklamos pateikimo priemonės yra patalpose, tačiau reklama yra matoma iš lauko pusės;

13.3. išorinė reklama pateikiama ant transporto priemonės, kuri įrengta kaip prekių pardavimo vieta arba naudojama pagal jos tiesioginę paskirtį žmonėms ir (arba) kroviniams vežti, išskyrus atvejus, kai ant transporto priemonės įrengiama speciali reklamos pateikimo priemonė ir ant jos pateikiama išorinė reklama;

13.4. iškaba įrengiama pagal Lietuvos Respublikos notariato įstatymu, Lietuvos Respublikos antstolių įstatymu įgaliotos institucijos patvirtintą formą;

13.5. įrengiama ne didesnio kaip 0,3 m2 ploto iškaba;

13.6. įrengiama Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytus reikalavimus atitinkanti iškaba, ant kurios ar kurioje pateikiamas tik reklamos davėjo pavadinimas ir (arba) vardas, pavardė arba reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas, arba parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas ir (arba) darbo laikas.

14. Aprašo 13.6 papunktyje nurodytos iškabos turi atitikti Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2–4 punktuose, 3 ir 5 dalyse ir Taisyklių 8, 10 ir 12–18 punktuose nustatytus reikalavimus:

14.1. iškaba turi būti įrengiama ant reklamos davėjo buveinės, prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato arba ant kitų prekybos ar paslaugų teikimo vietų (palapinės, kiosko, taromato ir pan.) (toliau – kita prekybos ar paslaugų teikimo vieta) išorinės sienos, langų ar durų ne aukščiau kaip 4 metrai nuo žemės paviršiaus (grindinio), neįskaitant iškabos aukščio; 

14.2. iškabos plotas turi būti ne didesnis kaip:

14.2.1. 0,5 m2, kai iškaba įrengiama ant gyvenamojo pastato;

14.2.2. 1 m2, kai iškaba įrengiama ant negyvenamojo pastato ir ant kitų prekybos ar paslaugų teikimo vietų;

14.3. ant laikinųjų statinių ir ant kitų prekybos ar paslaugų teikimo vietų įrengiamos iškabos plotas, kai joje nurodyta informacija pateikiama ant pritaikytų išorinės reklamos pateikimo priemonių, naudojant lipdukus, užrašus ir pan., turi būti ne didesnis kaip 2 m2 ;

14.4. jeigu ant reklamos davėjo buveinės, prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato arba ant kitų prekybos ar paslaugų teikimo vietų išorinės sienos, langų ar durų įrengiamos daugiau negu dvi to paties turinio iškabos, iškabų plotas sumuojamas; iškabos plotas apskaičiuojamas pagal Taisyklių 21.1.2 papunktyje nustatytus reikalavimus išorinės reklamos plotui skaičiuoti;

14.5. kai iškaba įrengiama ant daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės teise valdomų bendrojo naudojimo objektų, jai įrengti negali būti naudojamas apšvietimas;

14.6. kai prie įėjimo į pastatą durų įrengiamos kelių reklamos davėjų iškabos, jos turi būti panašaus dydžio ir panašaus dizaino; šiuo atveju vienas reklamos davėjas gali įrengti tik vieną to paties turinio iškabą; kai į reklamos davėjo buveinę, prekybos ar paslaugų teikimo vietą yra keli įėjimai, iškabas galima įrengti prie kiekvieno įėjimo durų;

14.7. iškabai gaminti turi būti naudojamos ilgaamžės medžiagos (nekeičiančios spalvos, neblunkančios, tinkamos naudoti lauke).

15. Draudžiama įrengti išorinę reklamą:

15.1. keliuose, virš kelių, kelių juostose ir apsaugos zonose; išorinę reklamą įrengti taip pat draudžiama gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, kelti pavojų eismo dalyviams; draudžiama naudoti išorinę reklamą, imituojančią kelio ženklus ir (ar) naudojančią kelio ženklų simboliką;

15.2. ant skulptūrų, paminklų ir medžių;

15.3. gamtiniuose ir kompleksiniuose draustiniuose, valstybiniuose parkuose, jeigu išorinė reklama nesusijusi su draustiniuose ar valstybiniuose parkuose saugomais kompleksais ir objektais (vertybėmis). Šis draudimas netaikomas įrengiant išorinę reklamą draustiniuose ir valstybiniuose parkuose esančių miestų ir miestelių teritorijose;

15.4. neturint žemę, statinius ar kitus objektus, ant kurių ji įrengiama, nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdančio asmens (toliau – savininkas) sutikimo;

15.5. kai išorinė reklama įrengiama ant bendrosios dalinės nuosavybės teise valdomų bendrojo naudojimo objektų, – jeigu nėra bendraturčių sutarimo, nurodyto Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.75 straipsnio 1 dalyje;

15.6. kai išorinė reklama įrengiama ant daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės teise valdomų bendrojo naudojimo objektų, – neturint šių namų butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl sutikimo įrengti išorinę reklamą, priimto Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai ant daugiabučiame gyvenamajame name esančių reklamos davėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdomų negyvenamosios paskirties patalpų, kuriose yra jo buveinė arba prekybos ar paslaugų teikimo vieta, išorinės sienos, kuri yra bendrojo naudojimo objektas, įrengiama iškaba, kuriai nenaudojamas apšvietimas. Šiais atvejais laikoma, kad butų ir kitų patalpų savininkų sprendimas dėl sutikimo įrengti iškabą priimtas, kai gauta butų ir kitų patalpų savininkų susirinkime ar raštu balsavusių butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma, bet ne mažiau kaip 1/4 visų butų ir kitų patalpų savininkų balsų, o kai ši išorinė siena pagal butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos, jungtinės veiklos sutarties dalyvių arba bendrojo naudojimo objektų administratoriaus sudarytą bendrojo naudojimo objektų sąrašą naudojama tenkinti ne viso daugiabučio gyvenamojo namo, o tik atskiroje jo dalyje esančių butų ir kitų patalpų savininkų poreikius, – ne mažiau kaip 1/4 tos dalies butų ir kitų patalpų savininkų balsų;

15.7. neturint leidimo įrengti išorinę reklamą, išskyrus šio Aprašo 13 punkte nurodytus atvejus.

III SKYRIUS

LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ IŠDAVIMO TVARKA

 

16. Leidimus išduoda, apie galimą Leidimų galiojimo panaikinimą įspėja, Leidimų galiojimą panaikina Šilalės rajono savivaldybės administracijos seniūnija (toliau – Seniūnija), kurios teritorijoje įrengiama išorinė reklama.

17. Pareiškėjas Seniūnijai, kurios teritorijoje įrengiama išorinė reklama, tiesiogiai, per atstumą ar elektroninėmis priemonėmis arba Šilalės rajono savivaldybei elektroninėmis priemonėmis per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą (toliau – kontaktinis centras) turi pateikti:

17.1. paraišką (1 priedas) gauti leidimą, kurioje nurodoma:

17.1.1. pareiškėjo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė; pareiškėjo (fizinio asmens) vardas, pavardė, gimimo data, adresas korespondencijai, telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu pareiškėjas jį turi);

17.1.2. išorinės reklamos plotas, kuris apskaičiuojamas pagal stačiakampio plotą, kurio aukštis ir plotis matuojamas pagal labiausia nutolusius reklaminio įrenginio paviršiaus, skirto reklamai skleisti, taškus arba skleidžiant reklamą ant pritaikytos priemonės – pagal labiausiai nutolusius reklamos taškus;

17.1.3. išorinės reklamos įrengimo adresas, vieta;

17.1.4. reklamos skleidimo laikotarpis;

17.1.5. jeigu išorinė reklama įrengiama pagal tipinį projektą, – tipinio projekto numeris;

17.1.6. informacija apie savivaldybės institucijos išduotą statybą leidžiantį dokumentą, jei reklaminiam įrenginiui, ant kurio numatoma skleisti išorinę reklamą, statyti ar įrengti, yra privalomas šis dokumentas;

17.1.7. informacija, ar pareiškėjas yra žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininkas;

17.1.8. kokiu būdu (tiesiogiai, per atstumą ar elektroninėmis priemonėmis) pareiškėjas norėtų gauti leidimą išduodančios institucijos pranešimus;

17.1.9. jeigu pareiškėjas likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki Leidimo galiojimo termino pabaigos nori gauti naują Leidimą – turimo Leidimo numeris, jo išdavimo data;

17.1.10. kita, pareiškėjo nuomone, svarbi informacija.

17.2. Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytus dokumentus, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pats yra žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininkas arba kai žemė, statiniai, įrenginiai ar kiti objektai, ant kurių įrengiama išorinė reklama, priklauso Savivaldybei nuosavybės teise ar yra valdomi patikėjimo teise;

17.3. išorinės reklamos įrengimo projektą (išskyrus atvejus, kai išorinė reklama įrengiama pagal tipinį projektą) sudaro:

17.3.1. aiškinamasis raštas;

17.3.2. reklaminio įrenginio suprojektuota vieta topografiniame plane, įrenginio matmenys nuo požeminių tinklų iki gretimybių bei sklypų ribų, kai reklaminis įrenginys įrengiamas žemės sklype;

17.3.3. išorinės reklamos įrengimo vietą apibūdinantys duomenys (situacijos schema, viso objekto, ant kurio planuojama įrengti reklamą, esamos padėties spalvota nuotrauka ar projektas (kai objektas nepastatytas ar neįrengtas);

17.3.4. išorinės reklamos spalvinis ir grafinis vaizdas;

17.3.5. reklaminio įrenginio projektas;

17.3.6. laikiklių ir tvirtinimo mazgų brėžiniai, jei reklama tvirtinama laikikliais;

17.4. Reklamos įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nurodytus sutikimus (raštai ir (ar) žymos projekte);

17.5. jei išorinė reklama įrengiama ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių, – šiuos objektus eksploatuojančių subjektų rašytinį sutikimą.

18. Jeigu išorinė reklama įrengiama inžinerinių tinklų apsaugos zonoje, šio Aprašo 17.3 papunktyje nurodytas projektas raštiškai suderinamas su inžinerinius tinklus eksploatuojančiomis įmonėmis ir organizacijomis.

19. Kai išorinė reklama įrengiama pagal tipinį projektą, pateikiami Aprašo 17 punkte, nurodyti dokumentai, išskyrus 17.3 papunktyje nurodytus dokumentus (išorinės reklamos įrengimo projektą).

20. Šio Aprašo 17 punkte nurodytus dokumentus Seniūnija registruoja dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ (toliau – DVS).

21. Seniūnija, patikrinusi pareiškėjo paraišką išduoti Leidimą ir kitus šio Aprašo 23 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo parengia ir paraiškoje nurodytu būdu išsiunčia pareiškėjui patvirtinimą, kad paraiška gauta. Patvirtinime nurodoma: paraiškos registravimo numeris; terminas, per kurį turi būti išnagrinėta paraiška; informacija apie tai, kad jeigu per nurodytą terminą Leidimas neišduodamas ir nepateikiamas motyvuotas rašytinis atsisakymas jį išduoti, laikoma, kad Leidimas išduotas; galimos pareiškėjo teisių gynimo priemonės, kuriomis jis galėtų pasinaudoti, jeigu kiltų jo ir Savivaldybės administracijos ir (ar) Seniūnijos ginčų.

22. Seniūnija, patikrinusi pareiškėjo paraišką ir dokumentus, kurių reikia Leidimui gauti, ir nustačiusi, kad paraiška ir (ar) kiti dokumentai, kurių reikia leidimui išduoti, nevisiškai, neteisingai užpildyti arba juose pateikti neteisingi duomenys, arba pateikti ne visi dokumentai, kurių reikia Leidimui išduoti, arba jie neatitinka šiame Apraše dokumentams keliamų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų, kurių reikia Leidimui išduoti, gavimo paraiškoje nurodytu būdu raštu praneša apie tai pareiškėjui ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkstamiems arba patikslintiems dokumentams pateikti, taip pat informuoja, kad terminas Leidimui išduoti skaičiuojamas nuo visų tinkamai įformintų dokumentų gavimo dienos.

23. Seniūnijos seniūnas ar seniūno pavaduotojas rengia Savivaldybės administracijos  direktoriaus įsakymą dėl leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimo ir su papildomais dokumentais per DVS derina su Savivaldybės administracijos vyriausiuoju architektu (ar Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotu asmeniu) ir Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoju. Kai gaunami reikiami suderinimai, pasirašomas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, Seniūnija išduoda Leidimą.

24. Leidimas (2 priedas) išduodamas per Licencijų informacinę sistemą:

24.1. Leidimą Licencijų informacinėje sistemoje įveda Seniūnijos, kurios teritorijoje prašoma įrengti išorinę reklamą, seniūnas ar seniūno pavaduotojas;

24.2. apie išduotus leidimus, leidimų galiojimo panaikinimą Seniūnija, kurios teritorijoje prašoma įrengti išorinę reklamą, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną informuoja Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoją el. paštu, pateikdama šiuos duomenis: leidimo turėtojo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas ir buveinė, leidimo turėtojo (fizinio asmens) vardas, pavardė; leidimo numeris ir leidimo išdavimo, ar leidimo galiojimo panaikinimo data.

25. Leidime nurodoma:

25.1. Seniūnija;

25.2. Leidimo numeris;

25.3. reklaminės veiklos subjekto, kuriam išduotas Leidimas (toliau – Leidimo turėtojas), duomenys: juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė; telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu Leidimo turėtojas jį turi);

25.4. išorinės reklamos įrengimo adresas (vieta);

25.5. išorinės reklamos plotas;

25.6. pareiškėjo pateiktos paraiškos numeris;

25.7. Leidimo galiojimo terminas;

25.8. Leidimo išdavimo data.

26. Leidimas išduodamas arba reklaminės veiklos subjektui pateikiamas rašytinis motyvuotas atsisakymas jį išduoti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, o kai reklama įrengiama pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektą ir reklamos įrengimo reikalavimus Savivaldybėje, – per 10 darbo dienų nuo visų tinkamai įformintų dokumentų leidimui išduoti gavimo.

27. Jeigu per šio Aprašo 25 punkte nurodytą terminą Seniūnija neišduoda Leidimo ir nepateikia motyvuoto rašytinio atsisakymo išduoti Leidimą, laikoma, kad Leidimas išduotas.

28. Leidimo galiojimo terminas nustatomas atsižvelgiant į paraiškoje išduoti Leidimą nurodytą laikotarpį, tačiau negali būti ilgesnis kaip 10 metų.

29. Kai Leidimo turėtojas numato keisti išorinės reklamos (išskyrus ant reklaminio įrenginio pateikiamos trumpalaikės išorinės reklamos) spalvinį ar grafinį vaizdą, jis Seniūnijai tiesiogiai, per atstumą ar per kontaktinį centrą turi pateikti prašymą, kuriame nurodomas turimo Leidimo numeris, jo išdavimo data, ir išorinės reklamos spalvinį ir grafinį vaizdą.

30. Aprašo 29 punkte nurodytu atveju, Seniūnijos teikimu, Savivaldybės administracijos vyriausiasis architektas ir Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytojas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Aprašo 29 punkte nurodytų dokumentų gavimo įvertina išorinės reklamos spalvinio bei grafinio vaizdo projekto atitiktį Taisyklių reikalavimams ir derina išorinės reklamos spalvinio bei grafinio vaizdo projektą arba nurodo motyvuotą atsisakymą jį derinti. Seniūnijos, kurios teritorijoje prašoma įrengti išorinę reklamą, seniūnas, atsižvelgdamas į Savivaldybės administracijos vyriausiojo architekto ir Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytojo derinimą, ne vėliau kaip per 3 dienas tiesiogiai, per atstumą ar per kontaktinį centrą pateikia suderintą išorinės reklamos spalvinio bei grafinio vaizdo projektą arba leidimo turėtojui motyvuotą atsisakymą jį derinti.

31. Likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki Leidimo galiojimo termino pabaigos, reklaminės veiklos subjektas, norintis gauti naują Leidimą, Seniūnijai šiame Apraše nustatyta tvarka turi pateikti paraišką, kurioje nurodomas turimo Leidimo numeris, jo išdavimo data, ir šio Aprašo 17 punkte nurodytus dokumentus, kurie pateikiami tik tuo atveju, jei pasikeitė turimam Leidimui gauti pateikti dokumentai ir (ar) juose nurodyti duomenys ir (ar) informacija. Leidimas išduodamas Taisyklėse ir šiame Apraše nustatyta tvarka ir terminais.

32. Kai šio Aprašo 17 punkte nurodyti dokumentai yra ne elektroninės formos ir yra teikiami elektroninėmis priemonėmis, gali būti pateikiamos tų dokumentų skaitmeninės kopijos.

33. Leidimas neišduodamas Reklamos įstatymo 12 straipsnio 12 dalyje nustatytais atvejais.

34. Leidimo turėtojui, praradusiam ar sugadinusiam Leidimo originalą ir apie tai pranešusiam Seniūnijai ar Savivaldybės administracijai, per 10 darbo dienų nuo minėto pranešimo dienos išduodama Leidimo kopija.

35. Leidimas neišduodamas, jeigu:

35.1. pateikiami ne visi, nevisiškai ar neteisingai užpildyti dokumentai Leidimui išduoti arba pateikti neteisingi duomenys ir reklaminės veiklos subjektas neįvykdo Leidimus išduodančios institucijos reikalavimo per jos nustatytą terminą pašalinti šiuos trūkumus;

35.2. numatoma įrengti išorinė reklama neatitinka šiame Apraše nustatytų išorinės reklamos įrengimo reikalavimų;

35.3. reklaminės veiklos subjektas nesumoka Savivaldybės tarybos nustatytos vietinės rinkliavos, jeigu vietinės rinkliavos nuostatuose nustatyta, kad vietinė rinkliava už leidimo išdavimą turi būti sumokėta prieš išduodant leidimą.

 

IV SKYRIUS

ĮSPĖJIMO APIE GALIMĄ LEIDIMO GALIOJIMO PANAIKINIMĄ IR LEIDIMO GALIOJIMO PANAIKINIMO ATVEJAI IR TVARKA

 

36. Leidimo turėtojas įspėjamas apie galimą Leidimo galiojimo panaikinimą, jeigu:

36.1. paaiškėja, kad Leidimui gauti buvo pateikti neteisingi duomenys;

36.2. išorinė reklama įrengta nesilaikant Leidime nurodyto išorinės reklamos įrengimo projekto.

37. Apie sprendimą įspėti apie galimą Leidimo galiojimo panaikinimą Seniūnija per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo tiesiogiai ar elektroninėmis priemonėmis praneša Leidimo turėtojui, nurodo pažeidimus, dėl kurių jis įspėjamas apie galimą Leidimo galiojimo panaikinimą, ir, atsižvelgdama į pažeidimų pobūdį ir kitas svarbias aplinkybes, nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pažeidimams pašalinti.

38. Leidimo turėtojas turi ištaisyti Leidimą išduodančios  institucijos nurodytus pažeidimus, dėl kurių buvo įspėtas apie galimą Leidimo galiojimo panaikinimą, per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, kuris skaičiuojamas nuo pranešimo apie galimą Leidimo galiojimo panaikinimą gavimo dienos. Ištaisęs pažeidimus, Leidimo turėtojas turi apie tai tiesiogiai ar elektroninėmis priemonėmis pranešti Savivaldybės administracijai.

39. Leidimo galiojimas panaikinamas, jeigu:

39.1. Leidimo turėtojas pateikia paraišką panaikinti Leidimo galiojimą;

39.2. Leidimo turėtojas (juridinis asmuo) yra likviduotas ar likviduojamas;

39.3. Leidimo turėtojas (fizinis asmuo) miršta;

39.4. Leidimo turėtojas, įspėjus apie jo Leidimo galiojimo galimą panaikinimą, neįvykdo Leidimą išduodančios institucijos reikalavimų pašalinti nurodytus pažeidimus per šio Aprašo 37 punkte nustatytą terminą;

39.5. pasibaigia šio Aprašo 17.2 ir 17.4 papunkčiuose nurodytuose dokumentuose nustatytas sutikimo galiojimo terminas;

39.6. Leidimo turėtojas nutraukia savo veiklą buveinės pastate arba prekybos ar paslaugų teikimo vietoje, kurioje ar prie kurios įrengta jo iškaba.

40. Apie sprendimą panaikinti Leidimo galiojimą Seniūnija per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo tiesiogiai ar elektroninėmis priemonėmis praneša Leidimo turėtojui ir nurodo Leidimo galiojimo panaikinimo priežastis.

41.  Pasibaigus Leidimo galiojimo terminui ar panaikinus Leidimo galiojimą, Leidimo turėtojas per 10 darbo dienų privalo nukabinti reklamą, išardyti reklaminį įrenginį ir sutvarkyti aplinką. Reklaminis įrenginys neišardomas, kai jis priklauso Savivaldybei nuosavybės teise ar yra valdomas patikėjimo teise.

42. Panaikinus Leidimo galiojimą ar pasibaigus Leidimo galiojimo terminui ir per 10 darbo dienų neatlikus šio Aprašo 41 punkte nurodytų prievolių, Seniūnija organizuoja reklaminio įrenginio išardymo, reklamos nukabinimo ir aplinkos sutvarkymo darbus. Leidimo turėtojas ne ginčo tvarka privalo sumokėti Seniūnijos patirtas išlaidas.

43. Leidimo turėtojas turi teisę Leidime nurodytoje vietoje pagal jame nurodytą išorinės reklamos įrengimo projektą įrengti specialią išorinės reklamos pateikimo priemonę ir ant jos skleisti reklamą arba skleisti reklamą ant pritaikytos išorinės reklamos pateikimo priemonės.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44.     Leidimo turėtojai, išskyrus fizinius asmenis, pažeidę Reklamos įstatyme nustatytus reikalavimus, atsako Reklamos įstatymo nustatyta tvarka. Fiziniams asmenims už Reklamos  įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimus taikoma įstatymų nustatyta administracinė atsakomybė.

45. Leidimo turėtojas, kuriam išduotas Leidimas, privalo:

45.1.  patikrinimo metu pateikti kontroliuojančioms institucijoms Leidimą įrengti išorinę reklamą Savivaldybės teritorijoje bei išorinės reklamos vaizdinio bei reklaminio įrenginio projektą (-us);

45.2.  prižiūrėti, kad visais atvejais ne mažesniu kaip 2 m atstumu aplink įrengtą išorinės reklamos įrenginį būtų tvarkoma aplinka (valoma, šienaujama, surenkamos šiukšlės ir pan.);

45.3.  prižiūrėti, kad išorinė reklama būtų saugi, tvarkinga, nesudaužyta ir nesudraskyta;

45.4.  užtikrinti, kad nebūtų skleidžiama klaidinanti reklama;

45.5.  pasikeitus Leidimo turėtojo subjekto paraiškoje nurodytam adresui, apie tai per 3 dienas raštu pranešti Seniūnijai ar Savivaldybės administracijai;

45.6. pasibaigus Leidimo galiojimo terminui ar panaikinus Leidimo galiojimą, nukabinti reklamą, išardyti, jei tai privaloma pagal teisės aktus, reklaminį įrenginį, nepalikti atskirų jo konstrukcijos dalių, pamato, inžinerinių tinklų, sutvarkyti aplinką ir atkurti dangas per 10 darbo dienų, o trumpalaikę reklamą, iškabą, pasikeitus jos informacijai ar kai ji neatitinka tikrovės, – per 1 darbo dieną.

46.     Už išorinės reklamos turinį, įrengimą, saugų jos eksploatavimą ir šio Aprašo reikalavimų vykdymą leidimo galiojimo metu atsako Leidimo turėtojas, kuriam išduotas Leidimas, už iškabas – iškabos savininkas, įrašytas Leidime.

47.     Už neteisėtą išorinės reklamos įrengimą neturint Leidimo ar pasibaigus jo galiojimui yra atsakingas nekilnojamojo ar kilnojamojo turto, išorinės reklamos pateikimo priemonės savininkas arba kitas fizinis ar juridinis asmuo, kuris naudoja šį turtą ar priemones įstatymų, administracinių aktų, teismo sprendimo, sandorių ar kitų teisės aktų nustatytu pagrindu, ir yra reklaminės veiklos subjektui davęs sutikimą įrengti išorinę reklamą.

48. Savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi kontrolę pagal kompetenciją atlieka Seniūnija, Savivaldybės administracija, pagal kompetenciją Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, Pagramančio ir Varnių regioninio parko direkcijos.

49. Informacija apie išduotus ir panaikintus leidimus įrengti išorinę reklamą kaupiama Šilalės rajono savivaldybės leidimų įrengti išorinę reklamą registre.

50. Šis Aprašas gali būti keičiamas ar panaikinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

_________________________________

 

Leidimų įrengti išorinę reklamą

Šilalės rajono savivaldybės

teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

_______________________________________________________________________________________

(pareiškėjo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė;

_______________________________________________________________________________________

pareiškėjo (fizinio asmens) vardas, pavardė, gimimo data, adresas korespondencijai,

_______________________________________________________________________________________

telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu jį turi))

 

 

Šilalės rajono savivaldybės administracijos

_____________ seniūnijai

 

PARAIŠKA

DĖL LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ IŠDAVIMO

 

20________m. _______________d.

Šilalė

 

Prašau išduoti leidimą įrengti išorinę reklamą.

 

Pagrindiniai duomenys apie įrengiamą išorinę reklamą:

1. Išorinės reklamos plotas ________________________ m2;

 

2. Išorinės reklamos įrengimo adresas, vieta ___________________________________________________;

3. Išorinės reklamos skleidimo laikotarpis: nuo _________________ iki ___________________;

4. Tipo projekto numeris (jeigu išorinė reklama rengiama pagal tipinį projektą) ________________;

5. Informacija apie savivaldybės institucijos išduotą statybą leidžiantį dokumentą, jei reklaminiam įrenginiui, ant kurio numatoma skleisti išorinę reklamą, statyti ar įrengti, yra privalomas šis dokumentas ________________________________________________________________________________;

6. Informacija, ar pareiškėjas yra žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininkas                                                                    ____;

7. Kokiu būdu (tiesiogiai, per atstumą ar elektroninėmis priemonėmis

) pareiškėjas norėtų gauti leidimą išduodančios institucijos pranešimus  ___________________________________________________________________;

8. Turimo Leidimo numeris, jo išdavimo data (likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki Leidimo galiojimo termino pabaigos, kai pareiškėjas nori gauti naują Leidimą) ______________________________________;

9. Kita informacija ______________________________________________________________________.

 

Prie prašymo pridedami šie dokumentai:

□ Įmonės registravimo pažymėjimo kopija                                         _______ ;

□ Išorinės reklamos įrengimo projektas                                              _______ ;

□ Statinio nuosavybės teisę ar kitą valdymo ir naudojimo teisę patvirtinantys dokumentai _______ ;

Žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininko (bendraturčių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) sutikimas                              _______ .

 

Papildomi dokumentai:

□ Jei išorinė reklama įrengiama ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių — šiuos objektus eksploatuojančių subjektų raštiškas sutikimas.

□ Jei išorinė reklama įrengiama kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose, pateikiamas už kultūros paveldo objekto apsaugą atsakingos institucijos raštiškas sutikimas, saugomose teritorijose – saugomų teritorijų direkcijos arba Aplinkos apsaugos departamento, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomų teritorijų direkcijos, sutikimas.

□ Įgaliojimas, jei prašymą pateikia kitas asmuo.

 

_____________________________ ________________ ____________________

(prašymą pateikusio asmens pareigos)                         (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

□ Atsakymą siųsti pareiškėjui (užsakovui)

□Atsakymą siųsti įgaliotam asmeniui (projektuotojui)

 

 

Leidimų įrengti išorinę reklamą

Šilalės rajono savivaldybės

teritorijoje išdavimo tvarkos

aprašo 2 priedas

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

____________________ SENIŪNIJA

(Seniūnijos pavadinimas)

 

 

L E I D I M A S

ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ

 

20__ m.  _______________ d. Nr. ________

Šilalė

 

Šilalės rajono savivaldybės administracijos ______________ seniūnija leidžia reklaminės

(seniūnijos pavadinimas)

veiklos subjektui _________________________________________________________________

(leidimo turėtojo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė;

______________________________________________________________________________leidimo turėtojo (fizinio asmens) vardas ir pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu jį turi))

 

įrengti išorinę reklamą, atitinkančią galiojančių teisės aktų, reglamentuojančių reklaminę veiklą, reikalavimus.

Išorinės reklamos įrengimo adresas (vieta): ______________________________________

Išorinės reklamos plotas  ___________kv. m.

Paraiškos Nr. ____________________

Leidimo galiojimo terminas 20_____ m. ________________________ d.

Leidimo turėtojas negali perduoti Leidimo ar juo suteiktų teisių kitiems asmenims. Leidimų turėtojas, pažeidęs išorinės reklamos įrengimo reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

Leidimas išduotas vadovaujantis Šilalės rajono savivaldybės administracijos _________________ direktoriaus 202_ m. ______________d. įsakymu Nr.___ .

 

 

Leidimo išdavimo data 20__ m. _______________ d.

 

 

Leidimą išdavė

 

 

 

__________________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                   (parašas)                           (vardas, pavardė)

 

A.V.

 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. kovo 17  d. įsakymu Nr. DĮV-243

 

tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimai šilalės RAJONO SAVIVALDYBĖJE

 

I SKYRIUS

projektŲ TIPAI IR TURINYS

 

1. Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimai Šilalės rajono savivaldybėje (toliau – reikalavimai) skirti pareiškėjams (fiziniams ir juridiniams asmenims), pageidaujantiems įrengti tipinio dydžio ir turinio išorinę reklamą. Šios tipinės reklamos įrengiamos be projekto. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio, turinio iškaba, turi būti rengiamas ir teisės aktų nustatyta tvarka derinamas išorinės reklamos projektas.

2. Numatytos trijų dydžių horizontalios tipinio dydžio ir turinio iškabos, kiekviena dviejų spalvų. Iškabose numatytas tipinis turinys: įmonės (biuro) pavadinimas ir veiklos rūšies pavadinimas, darbo laikas ir įmonės (biuro) ženklas (logotipas). Iškabos pagal spalvą skirstomos taip:

2.1. balta – naudojamas tipas B;

2.2. pilka – naudojamas tipas P.

3.   Tipas – B:

Tipų grupė

Spalva

Dydis, mm

Tipo Nr.

Trumpas turinio aprašymas

G

Geltona

 

650 x 160

B-1.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (didžiosios raidės)

B-1.2

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, (mažosios raidės)

B-1.3

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (didžiosios raidės)

B-1.4

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (mažosios raidės)

600 x 400

B-2.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (didžiosios raidės)

B-2.2

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, (mažosios raidės)

B-2.3

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (didžiosios raidės)

B-2.4

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (mažosios raidės)

460x300

B-3.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (didžiosios raidės)

B-3.2

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, (mažosios raidės)

B-3.3

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (didžiosios raidės)

B-3.4

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (mažosios raidės)

 

 

4.   Tipas – P:

Tipų grupė

Spalva

Dydis, mm

Tipo Nr.

Trumpas turinio aprašymas

P

Pilka

 

650 x 160

P-1.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (didžiosios raidės)

P-1.2

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, (mažosios raidės)

P-1.3

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (didžiosios raidės)

P-1.4

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (mažosios raidės)

600 x 400

P-2.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (didžiosios raidės)

P-2.2

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, (mažosios raidės)

P-2.3

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (didžiosios raidės)

P-2.4

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (mažosios raidės)

460x300

P-3.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (didžiosios raidės)

P-3.2

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, (mažosios raidės)

P-3.3

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laikas (didžiosios raidės)

P-3.4

su įmonės pavadinimu, veiklos rūšimi, darbo laiku (mažosios raidės)

 

5.   Kiekvienoje tipinėje iškaboje tekstas gali būti rašomas vienu iš pateiktų šriftų (vienoje tipinėje iškaboje galima naudoti tik vieną pasirinktą šriftą):

5.1. Times New Roman (Times New Roman);

5.2. Calibri-Normal (Calibri-Normal);

5.3. Arial (Arial);

5.4. Verdana (Verdana);

5.5. Tahoma (Tahoma);

5.6. Tekton Pro-Bold.

6. Jei įmonės pavadinimas ir / ar veiklos rūšies pavadinimas netelpa nurodytame iškabos formate, reikia sumažinti tarpus tarp raidžių (ženklų) ir žodžių arba rinktis kito formato iškabą.

7. Įmonės ženklas (logotipas) turi būti kartu su numatomu užrašu tinkamai įkomponuotas į pasirinktą iškabos formatą.

8. Rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją, pareiškėjas ir gamintojai, gamindami reklamas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų, kitų teisės norminių aktų bei šių reikalavimų.

9. Kilus neaiškumams dėl tipinėje reklamoje norimos pateikti informacijos, reikia konsultuotis su Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos kalbos tvarkytoju ir su Savivaldybės administracijos Investicijų ir statybos skyriaus vyr. architektu – dėl vaizdo, reklamos priemonių tipo, vietos parinkimo.

10. Pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) ir / ar bendraturčių sutikimą įrengti tipinę iškabą ant šio nekilnojamojo turto fasado.

 

II SKYRIUS

REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS

 

11. Tvirtinimo elementai dedami ant kiekvieno kampo. Reklama tvirtinama metaliniais inkarais.

12. Tipinės reklamos priemonės turi būti gaminamos iš aliuminio ir plastiko, aliuminio kompozicinių plokščių, kurios turi būti tinkamos naudoti lauke, nekeičiančios spalvos ir neblunkančios, t. y. atsparios klimato sąlygoms – šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių poveikiui (rekomenduojama naudoti fasadui skirtas kompozicines gamyklines plokštes iš ES).

13. Visoms iškaboms gamintojas turi suteikti ne mažiau kaip 3 metų garantiją (tvirtinimui, medžiagoms ir spausdinimui naudojant atvirai lauke); iškaboms gaminti naudoti tik kokybiškas, ilgaamžes medžiagas (nekeičiančias spalvos ir neblunkančias, gamyklines, tinkamas naudoti lauke).

Gaminant iškabas galimi nežymūs techniniai detalių pakeitimai, jei jie nekeičia bendro iškabos dizaino sprendinių ir yra racionalūs.

 

III SKYRIUS

REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS

 

14. Numatyta, kad konkrečią tipinę reklamos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, todėl

pasirinktos tipinės išorinės reklamos priemonės, išvardytos 3 ir 4 šių reikalavimų punktuose turi atitikti Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2–4 punktuose, 2 dalies 6 punkte ir 3  dalyje nurodytus reikalavimus.

15. Įrengiant tipinio dydžio ir turinio iškabas vadovautis šiais reikalavimais ir pagrindiniais principais:

15.1. viena įmonė gali turėti vieną iškabą ant fasado prie įėjimo;

15.2. prie vieno įėjimo durų (vartų) turi būti įrengiamos vienodo dydžio iškabos;

15.3. visos iškabos turi būti kabinamos grupėmis, tarp iškabų turi būti vienodi tarpai;

15.4. prie vieno įėjimo (vartų) turi būti įrengiamos vienodo tipo iškabos (G arba P);

15.5. jei prie gretimų durų į statinį jau įrengtos tipinio dydžio ir turinio iškabos, rekomenduojama pasirinkti to paties tipo iškabas;

15.6. iškabos turi būti parenkamos mažesnės nei tarpulangis, turi būti paliekami mažiausiai 5 cm nuo kraštų;

15.7. iškabos turi būti kabinamos horizontaliai, turi būti paliekama vietos kitų įmonių (jei yra daugiau įmonių pastate) iškaboms;

15.8. iškabos turi būti įrengiamos žemiau durų (vartų) viršaus, bet ne aukščiau kaip 2,1 m ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;

15.9. jei statinio fasadas (siena) yra raštuotas, dalytas juostomis ir / ar kitaip dekoruotas, rekomenduojama ieškoti kitos vietos tipinio dydžio ir turinio iškabos tvirtinimui. Draudžiama kabinti iškabas ant pastato fasado (statinio sienos) architektūrinių detalių – stulpų, karnizų, portalų, langų ir durų apvadų, langinių, architektūros skaidymo linijų ar panašiai;

15.10. baltos (B tipo) iškabos arba pilkos (P tipo) iškabos turi būti pasirenkamos pagal pastato spalvas: jei vyrauja šalti atspalviai, parenkamos B tipo, jei šilti – P tipo iškabos;

15.11. jei statinys, ant kurio (-s) norima įrengti tipinę reklamą, yra Nekilnojamųjų kultūros vertybių registre įregistruotų statinių sąraše ar kultūros paveldo vietovėse ar kultūros objektų teritorijose, numatoma sudėtingesnė leidimo išdavimo tvarka: turi būti atsiųsta spalvota nuotrauka (fotografuojant reikia rinktis taip, kad fotografijoje matytųsi vieta, siena su langais, siena su įėjimu ir būtų galima suprasti, kur norima įrengti reklama). Ši reklama privalo būti derinama su Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Tauragės teritorinio padalinio specialistais (pritarta tipinės reklamos įrengimui);

15.12. kai išorinei reklamai įrengti leidimo nereikia, reklaminės veiklos subjektas nebenaudojamą išorinę reklamą privalo pašalinti, išardyti specialią išorinės reklamos pateikimo priemonę ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo savo veiklos nutraukimo buveinės pastate arba prekybos ar paslaugų teikimo vietoje, kurioje ar prie kurios įrengta ši išorinė reklama.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas Leidimų įrengti išorinę reklamą Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

17. Ginčai tarp pareiškėjų, leidimų turėtojų ir išorinės reklamos kontrolę vykdančių institucijų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

18. Savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi priežiūrą pagal kompetenciją atlieka Savivaldybės administracijos seniūnija (kurios teritorijoje yra įrengta reklama), Savivaldybės administracijos vyriausiasis architektas, Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytojas, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, saugomų teritorijų direkcija arba Aplinkos apsaugos departamentas, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomų teritorijų direkcijos.

___________________