DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. SPALIO 7 D. SPRENDIMO NR. T1-117 „DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR BIUDŽETO VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. balandžio 19 d. Nr. T1-43

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo  18 straipsnio 1 dalimi, Druskininkų savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Druskininkų savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 7 d. sprendimą Nr. T1-117 „Dėl Druskininkų savivaldybės asignavimų administravimo ir biudžeto vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

„DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR BIUDŽETO VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, 30 straipsnio 2 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr.543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Druskininkų savivaldybės taryba                            n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Druskininkų savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo ir biudžeto vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja, kai 2023 m. naujai išrinkta Druskininkų savivaldybės taryba susirinks į pirmąjį posėdį.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Ričardas Malinauskas


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės tarybos

2011 m. spalio 7 d. sprendimu Nr. T1-117

(Druskininkų savivaldybės tarybos

2023 m. balandžio 19 d. sprendimu Nr. T1-43

redakcija)

 

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR BIUDŽETO VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENROSIOS NUOSTATOS

 

1. Druskininkų savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo ir biudžeto vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Druskininkų savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto asignavimų administravimo ir biudžeto vykdymo procedūras.

2. Savivaldybės meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir biudžeto sandaros įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, kitais teisės aktais ir šiuo Aprašu, administruoja Savivaldybės biudžeto asignavimus ir organizuoja savivaldybės biudžeto vykdymą.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir kituose biudžeto sudarymą, vykdymą ir administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ, PAJAMŲ IR PROGRAMŲ FINANSAVIMO PLANO (IŠLAIDŲ SĄRAŠO) SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyrius (toliau – Finansų ir apskaitos skyrius) per 2 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo praneša Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams (toliau – Asignavimų valdytojas) apie jiems skirtus biudžeto asignavimus.

5. Asignavimų valdytojai, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, sudaro ir patvirtina savo ir pavaldžių biudžetinių įstaigų bei kitų subjektų (Asignavimų valdytojo programų vykdytojų) programas ir jų sąmatas. Biudžeto programų sąmatas, kurios sudaromos pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą formą, pateikia Finansų ir apskaitos skyriui. Lėšos programų sąmatose planuojamos pagal programų finansavimo šaltinių, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Kiti subjektai (Asignavimų valdytojo programų vykdytojai) lėšas programų sąmatose planuoja nedetalizuojant pagal ekonominę klasifikaciją.

6. Kol patvirtinamos programų sąmatos, Asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 einamųjų metų šiam Asignavimų valdytojui skirtų lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai Asignavimų valdytojas Finansų ir apskaitos skyriui raštu pagrindžia didesnį lėšų poreikį.

7. Asignavimų valdytojai privalo užtikrinti:

7.1.   biudžeto programų sąmatų sudarymą, kad praėjusių biudžetinių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamais biudžetiniais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų;

7.2. asignavimų paskirstymą ketvirčiais, atitinkantį realius planuojamus mokėjimus dėl  prisiimtų ir numatomų prisiimti įsipareigojimų kiekvieną ketvirtį,

7.3. programoms vykdyti skirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;

7.4. savalaikį atsiskaitymą su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, prekių ir paslaugų tiekėjais.

8. Asignavimų valdytojai atsako už teisingą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą programos sąmatą. Naudoti Savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas metų bėgyje) be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

9. Finansų ir apskaitos skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, prognozuojamu pajamų paskirstymu ketvirčiais, Asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis:

9.1. ne vėliau kaip per 20 darbo dienų po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal Asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją, kurį tvirtina Savivaldybės meras. Savivaldybės tarybai patikslinus Savivaldybės biudžetą, biudžeto pajamų ir programų finansavimo planas patikslinamas iki einamojo mėnesio, kurį priimamas minėtas savivaldybės tarybos sprendimas, paskutinės darbo dienos.

9.2. ne vėliau kaip per 30 darbo dienų po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas ir pasirašytas mero formas pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija) patvirtintą Savivaldybės biudžetą.

 

III  SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ KAUPIMAS IR ĮMOKĖJIMAS

 

10. Biudžetinių įstaigų pajamos: pajamos už teikiamas paslaugas, pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą, įmokos už išlaikymą švietimo įstaigose, infrastruktūros plėtros įmokos (toliau – biudžetinių įstaigų pajamos) naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokėjimo į Savivaldybės biudžetą planas kiekvienam Asignavimų valdytojui nustatomas jų pačių teikimu atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.

11. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskirose sąskaitose ir perveda į Savivaldybės biudžetą ne rečiau kaip 1 kartą per mėnesį, bet ne vėliau kaip paskutinę mėnesio dieną, arba atsiradus poreikiui teikti mokėjimo paraišką programos, kuri finansuojama iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti. Biudžetinės įstaigos gali pateikti mokėjimo paraišką tik įmokėtoms į Savivaldybės biudžeto sąskaitą biudžetinių įstaigų pajamų lėšoms gauti.

12. Biudžetinės įstaigos programoms finansuoti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius.

13. Viršplaninėmis biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis didinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas, atitinkamai didinant konkrečios biudžetinės įstaigos biudžeto pajamų ir asignavimų planą.

14. Biudžetinės įstaigos paskutinėmis metų dienomis gautas biudžetinių įstaigų pajamas perveda į Savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos. Į kitus biudžetinius metus perkeliama ir naudojama programoms finansuoti ankstesniais metais į Savivaldybės biudžetą įmokėta ir nepanaudota šių lėšų dalis.

 

IV  SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

15. Savivaldybės biudžeto mokėjimo operacijų vykdymą organizuoja Finansų ir apskaitos skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

16. Finansų ir apskaitos skyrius Asignavimų valdytojų vykdomas programas finansuoja vadovaujantis patvirtintu pajamų ir programų finansavimo planu pagal Asignavimų valdytojų pateiktas Paraiškas lėšoms iš savivaldybės biudžeto gauti (toliau mokėjimo paraiška), kurios pildomos informacinėje sistemoje.

17. Asignavimų valdytojai mokėjimo paraiškas Finansų ir apskaitos skyriui pateikia ne dažniau kaip du kartus per mėnesį. Atskirais atvejais, esant svarbiam ir pagrįstam lėšų poreikiui, Asignavimų valdytojai gali pateikti paraiškas lėšoms iš savivaldybės biudžeto gauti ir dažniau.

18. Finansų ir apskaitos skyrius gali nepatvirtinti ir atšaukti mokėjimo paraiškas, jeigu jos užpildytos nesivadovaujant patvirtintomis programų sąmatomis, mokėjimo paraiškose nenurodytos priemonės.

19. Lėšos pagal gautas mokėjimo paraiškas į Asignavimų valdytojų sąskaitas pervedamos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pateikimo Finansų ir apskaitos skyriui. Kai mokėjimo paraiškos pateikiamos prieš vieną darbo dieną iki paskutinės ketvirčio darbo dienos, lėšos į Asignavimų valdytojų sąskaitas pervedamos sekančią darbo dieną.

20. Asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšas kitam subjektui (Asignavimų valdytojo programų vykdytojui), kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.

21. Jeigu Savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų negu buvo numatyta, patvirtintų programų finansavimui lėšos skiriamos tokia prioriteto tvarka:

21.1. darbo užmokesčiui;

21.2. socialinio draudimo įmokoms;

21.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

21.4. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimams bankams);

21.5. kitoms savivaldybės biudžete numatytoms išlaidoms.

22. Išlaidoms, nurodytoms 21.1.- 21.4. punktuose, finansuoti, pervedamos visos reikalingos lėšos, išlaidoms, nurodytoms 21.5. punkte - proporcingai turimoms lėšoms.

23. Aprašo 21. punkto nuostatos netaikomos finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų už teikiamas paslaugas ir pajamų, kurių tikslinė paskirtis nurodyta įstatymuose, Lietuvos Respublikos nutarimuose ar Savivaldybės tarybos sprendimuose, jeigu šios lėšos pervestos į biudžeto sąskaitą.

24. Metams pasibaigus, Asignavimų valdytojai, jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai (Asignavimų valdytojo programų vykdytojai) disponuojamose sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, grąžina į Savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos.

 

V  SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMAS

 

25. Savivaldybės taryba patvirtintą Savivaldybės biudžetą tikslina, kai:

25.1. keičiamas Savivaldybės strateginis veiklos planas;

25.2. perskirstomi asignavimai pagal programas, valstybės funkcijas, finansavimo šaltinius ir asignavimų valdytojus;

25.3. keičiasi asignavimai darbo užmokesčiui;

25.4. kai nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas (esant poreikiui);

25.5. paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

25.6. sudaromos ir paskirstomos savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos;

25.7. įtraukiamos į Savivaldybės biudžeto pajamas einamaisiais biudžetiniais metais gautos:

25.7.1. tikslinės lėšos, gautos iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų;

25.7.2. valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos;

25.8. kitais atvejais, atsižvelgiant į teisės aktų pakeitimus ir pagrįstą poreikį.

26. Asignavimų valdytojai paraiškas dėl jiems patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų keitimo Savivaldybės tarybos sprendimu Finansų ir apskaitos skyriui pateikia ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki planuojamo Savivaldybės tarybos komitetų posėdžio. Pateikiamos Paraiškos dėl Savivaldybės biudžeto lėšų papildomo skyrimo/grąžinimo ir Paraiškos dėl Savivaldybės biudžeto lėšų perskirstymo, (toliau-Paraiška) kurių formas tvirtina Savivaldybės meras. Visus tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto keitimo tarybai teikia meras.

27. Finansų ir apskaitos skyrius, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos sprendimais, suveda patikslintų sąmatų duomenis į informacinę sistemą ir per 2 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo informuoja Asignavimų valdytojus apie biudžeto asignavimų pakeitimus, išsiųsdamas pažymas-pranešimus iš informacinės sistemos.

28. Biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį, prireikus keisti patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją (nekeičiant programos, finansavimo šaltinio, valstybės funkcijos ir neviršijant patvirtintų programos sąmatoje bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui) paskirtį ir ketvirtinį paskirstymą, Asignavimų valdytojai, ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, pateikia Finansų ir apskaitos skyriui Paraiškas dėl savivaldybės biudžeto lėšų perskirstymo. Suderinę Paraiškas su Finansų ir apskaitos skyriumi, Asignavimų valdytojai suveda patikslintų sąmatų duomenis į informacinę sistemą. Finansų ir apskaitos skyrius patvirtina, kad patikslintų sąmatų duomenys yra teisingi. Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo plano (išlaidų sąrašo) ketvirčiais paskirstymą ir jo keitimus tvirtina meras.

29. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti.

 

VI  SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Asignavimų valdytojai ataskaitų rinkinius rengia vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu bei Lietuvos Respublikos Finansų ministerijos patvirtintomis nustatytomis Biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis ir formomis

31. Asignavimų valdytojai ataskaitų rinkinius skelbia savo interneto svetainėse įstatymų nustatyta tvarka.

32. Savivaldybės biudžeto vykdymo veiksmai, neaprašyti šiame tvarkos apraše, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

33. Savivaldybės tarybos savo biudžeto sąskaita nustatytos mokesčių, vietinių rinkliavų lengvatos nesuteikiamos, jeigu fizinis ar juridinis asmuo turi mokesčių, vietinių rinkliavų skolų Savivaldybės biudžetui. Jeigu kitais Savivaldybės tarybos sprendimais nustatytos Savivaldybės biudžeto sąskaita suteikiamų mokesčių, vietinių rinkliavų lengvatų taikymo nuostatos prieštarauja šiai tvarkos aprašo nuostatai, taikomi šios nuostatos reikalavimai.

___________________

part_1038ad441ae1437caf1e021a6a459aab_end