MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ JUNGTINĖJE programoje sąlygų aprašO ir FINANSINĖS PARAIŠKOS FORMOS PATVIRTINIMO
2014 m. spalio 22 d. Nr. 2V-140
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 punktu,
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus
2014 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 2V-140
DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO „Eurostars 2“ JUNGTINĖJE programoje sąlygų APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinių dalyvių dalyvavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje (toliau – „Eurostars 2“ programa) sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant „Eurostars 2“ programos projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014 m. gegužės 15 d. Europos parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 553/2014/ES dėl Sąjungos dalyvavimo kelių valstybių narių kartu įgyvendinamoje mokslinių tyrimų ir plėtros programoje, skirtoje mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą vykdančioms mažosioms ir vidutinėms įmonėms remti (OL 2014 L 169/1, p. 1-13) ir 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187/1, p. 1-78) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014) 1 skyriumi bei III skyriaus 4 skirsnio 25 straipsniu.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Atsakingasis vykdytojas – pareiškėjo/lėšų gavėjo darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.
3.2. Baigiamoji ataskaita – projekto visų etapų įgyvendinimą apibendrinanti ataskaita, pateikiama Apraše nustatyta tvarka ir formomis.
3.3. Bandomoji taikomoji veikla – kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus 2 straipsnio 86 punkte.
3.4. Dalykinė ataskaita – projekto etapo įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinės/technologinės produkcijos rezultatai gauti vykdant projektą, formuluojamos pagrindinės išvados.
3.5. Dalyvavimo paraiška – paraiška, pateikta „Eurostars 2“ programos nustatyta tvarka, siekiant vykdyti projektą.
3.6. Didelė įmonė – įmonė, neatitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytų sąlygų.
3.7. „Eureka“ sekretoriatas – „Eurostars 2“ programą administruojanti institucija, kurios būstinė yra Briuselyje.
3.8. „Eurostars 2“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eurostars 2“ programos reikalavimus projekto vykdytojų įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų srityje ir (ar) technologijų kryptyje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
3.9. Finansavimo intensyvumas – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).
3.10. Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas šiame Apraše nustatyta forma ir terminais.
3.12. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) – įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytus reikalavimus.
3.13. Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.
3.16. Mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ – MVĮ, kuri atitinka šias sąlygas:
3.16.1. įmonėje, kurioje yra iki 100 (imtinai) visą etatą dirbančių darbuotojų:
3.16.1.1. ne mažiau kaip 5 visą etatą įmonėje dirbantys darbuotojai visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai arba
3.16.2. įmonėje, kurioje yra nuo 101 iki 250 visą etatą dirbančių darbuotojų:
3.16.2.1. ne mažiau kaip 10 visą etatą įmonėje dirbantys darbuotojai visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai arba
3.17. Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
3.18. Netiesioginės išlaidos – visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projekto įgyvendinimui.
3.20. Pramoniniai tyrimai – kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus 2 straipsnio 85 punkte.
3.21. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
3.22. Projekto personalas – darbo santykiais su pareiškėju (lėšų gavėju) susiję ir projekto veiklas vykdantys asmenys.
3.25. Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios šio Aprašo 27 punkte nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.
II SKYRIUS
DALYVAVIMO SĄLYGOS
5. Siekiant vykdyti projektą, dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai „Eureka“ sekretoriatui vadovaujantis „Eurostars 2“ tarptautiniuose kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros ir „Eurostars 2“ programos interneto svetainėse.
6. Dalyvavimo paraiškos šio Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:
6.1. projektą kartu vykdys ne mažiau kaip 2 nepriklausomi dalyviai iš skirtingų „Eurostars 2“ programos valstybių narių;
6.3. mokslinius tyrimus vykdančiai(-ioms) MVĮ, dalyvaujančiai(-ioms) projekte, tenka ne mažiau kaip 50 procentų viso projekto biudžeto;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:
8.1. mokslo ir studijų institucijos, jeigu vykdo projektą kartu su Lietuvos Respublikoje registruota įmone, kurios finansinė dalis projekte yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos(-ų);
9. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:
9.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
9.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant finansines paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;
9.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams ar ekspertams, vertinantiems finansines paraiškas;
10. Jei Agentūra nustato, kad finansinėje paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
IV SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
12. Pagal šį Aprašą mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos. Tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis atitinkamo subjekto finansinėmis ataskaitomis, kurias Agentūrai paprašius, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė turi pateikti.
Mokslo ir studijų institucijos bei universitetų ligoninės privalo apskaityti projekto lėšas atskirai. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė privalo Agentūrai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės pirmines neekonomines veiklas. Bet kuris dalyvaujančios projekte įmonės įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės sąnaudas yra atimamas iš lėšų, skirtų projektui.
13. Pagal šį Aprašą įmonių ir mokslo ir studijų institucijų, taip pat universitetų ligoninių ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Reglamente (ES) Nr. 651/2014.
14. Agentūra šio Aprašo nustatyta tvarka skiria lėšas tik toms tiesioginėms „Eurostars 2“ programos patvirtintų projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.
15. Pareiškėjas planuoja tik tuos mokslinius tyrimus, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų. Lėšos skiriamos projekto etapui. Dėl tolesnio projekto etapo finansavimo pareiškėjai kreipiasi šiame Apraše nustatyta tvarka.
16. Finansavimo intensyvumas priklauso nuo pareiškėjo veiklos pobūdžio (ekonominė/neekonominė), projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų programai vykdyti, pareiškėjo ankstesnių projekto etapų sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei Reglamente Nr. 651/2014 valstybės pagalbai nustatytų reikalavimų.
17. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:
17.1. mokslo ir studijų institucijų (universitetų ligoninių) neekonominei veiklai – 100 % jų tinkamų išlaidų;
17.2. Pagalbos kiekvienam pagalbos gavėjui intensyvumas pramoniniams tyrimams neviršija:
17.2.2. vidutinėms įmonėms ir mokslo ir studijų institucijų (universitetų ligoninių), atitinkančių MVĮ kategoriją, ekonominei veiklai – 75 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;
17.3. Pagalbos kiekvienam pagalbos gavėjui intensyvumas bandomajai taikomajai veiklai neviršija:
17.3.2. vidutinėms įmonėms ir mokslo ir studijų institucijų (universitetų ligoninių), atitinkančių MVĮ kategoriją, ekonominei veiklai – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;
18. Agentūros skiriamos lėšos vienam projektui finansuoti negali viršyti 1 035 840 Lt (nuo 2015 m. sausio 1 d. – 300 000 Eur).
19. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 28.1.1 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 75 % visų pareiškėjo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.
20. Lėšos šio Aprašo 28.1.1 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:
20.1. sukūrus naują darbo vietą projekto laikotarpiui, finansuojama iki 100 procentų naujo darbuotojo (neturinčio darbo sutarčių toje darbovietėje) tarnybinio atlyginimo dydžio išlaidų. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti pareiškėjo/lėšų gavėjo institucijoje atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio;
20.2. samdant toje pačioje institucijoje dirbantį darbuotoją, finansuojama iki 50 procentų darbuotojo gaunamo tarnybinio atlyginimo dydžio išlaidų;
21. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 28.2 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, yra reglamentuota šio Aprašo VI skyriuje.
22. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 28.1.2 punktuose nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 % viso projekto vykdymo metu tinkamų išlaidų. MVĮ ir didelėms įmonėms finansuojamos tik nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos pagal įmonių patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.
24. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 proc. išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos bei išlaikydamas šio Aprašo 19–22 punktuose nustatytus lėšų pasiskirstymo intensyvumo maksimalius dydžius. Viršijus 20 proc. ribą, būtinas Agentūros sutikimas projekto biudžeto keitimams. Projekto biudžeto keitimą Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė nagrinėja ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį.
25. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurio jis iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
Lėšų gavėjas negali traukti į PVM atskaitą ar kitaip susigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti. Jei lėšų gavėjas, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pvz., įsiregistruoja PVM mokėtojais ir įgyja teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti, tai tokiu atveju lėšų gavėjas įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.
26. Atliekant darbus, perkant prekes, užsakant paslaugas, organizuojant keliones, renginius ir kt., turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant darbus, būtina numatyti gautos produkcijos mokslinį ir ekonominį efektą ir siekti geriausio kainos/efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 200 tūkst. Lt (nuo 2015 m. sausio 1 d. – iki 58 tūkst. eurų) be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 200 tūkst. Lt (nuo 2015 m. sausio 1 d. – iki 58 tūkst. eurų) be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
27. Tinkamos išlaidos turi būti:
28. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
28.1. tiesioginės išlaidos:
28.1.1. išlaidos projekto personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms;
28.1.2. išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos;
29. Netinkamos išlaidos yra:
29.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
29.4. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
VI SKYRIUS
NETIESIOGINĖS IŠLAIDOS
31. Netiesioginės išlaidos – tai:
31.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;
32. Priklausomai nuo lėšų gavėjo apskaitos sistemos, pridėtinės išlaidos gali būti:
33. Pridėtinės išlaidos gali būti nustatomos ir apmokamos taikant:
34. Lėšų gavėjams, kurių apskaitos sistemos negali nustatyti jų vykdomų projektų pridėtinių išlaidų, yra taikomas pridėtinių išlaidų fiksuotas dydis. Tuo atveju, kai taikomas pridėtinių išlaidų fiksuotas dydis, lėšų gavėjas pridėtinių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau lėšų gavėjas pridėtines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
35. Lėšų gavėjai, naudojantys analitines apskaitos sistemas, galinčias nustatyti ir sugrupuoti pridėtines išlaidas pagal tinkamumo kriterijus (pavyzdžiui, neįtraukti netinkamų išlaidų), privalo ataskaitose pateikti savo realiai patirtas pridėtines išlaidas ir rinktis faktinį dydį.
36. Fiksuotą dydį gali taikyti:
VII SKYRIUS
finansinių paraiškų PATEIKIMAS
38. Finansinės paraiškos teikiamos pagal kvietimus. Kvietimai teikti finansines paraiškas yra skelbiami viešai Agentūros interneto svetainėje ir pareiškėjai informuojami atskiru informaciniu pranešimu (faksu ir/ar elektroniniu paštu).
40. Pareiškėjai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo pasirašytą lydraštį ir užpildytą finansinę paraišką (su priedais) pagal Agentūros direktoriaus patvirtintą formą. Pareiškėjai, siekiantys gauti lėšas ilgalaikiam turtui, papildomai pateikia investicijų projektą (iki 2 lapų, 1 egz.), parengtą pagal šio Aprašo 2 priede nurodytus reikalavimus.
41. Finansinės paraiškos turi būti pasirašytos pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo, pareiškėjo vyriausiojo buhalterio ir atsakingojo vykdytojo.
43. Pareiškėjas privalo pateikti 1 (vieną) finansinės paraiškos originalo egzempliorių bei finansinės paraiškos elektroninę versiją PDF formatu. Visi finansinės paraiškos lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.
44. Dokumentai turi būti įteikti asmeniškai, pristatyti pašto kurjerio arba atsiųsti registruotu laišku Agentūrai adresu: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstos ar kitu adresu pristatytos finansinės paraiškos neregistruojamos.
45. Finansinės paraiškos turi būti pateiktos iki kvietime nurodyto termino paskutinės dienos 15.00 val. Siunčiant paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyto termino paskutinės dienos data. Vėliau gautos finansinės paraiškos nenagrinėjamos. Už finansinės paraiškos pristatymą laiku atsako pareiškėjas.
VIII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
47. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
49. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo III ir VII skyrių reikalavimus. Vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.
50. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška atmetama. Apie priimtą Vertinimo darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą.
51. Jeigu Vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.
52. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo IV ir VI skyriaus reikalavimams bei įmonės finansinis pajėgumas savo lėšomis prisidėti prie projekto vykdymo. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
53. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.
Ix SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS
55. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansavimo intensyvumo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į turimus asignavimus ir Finansinio vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
X SKYRIUS
lėšų skyrimo SUTARČIŲ SUDARYMAS
57. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis.
58. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Lėšų gavėjui nurodytu terminu nepatikslinus išlaidų sąmatos, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
59. Lėšų gavėjas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti.
XI SKYRIUS
REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU
61. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.
XII SKYRIUS
MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
63. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį:
64. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas finansines ir dalykines ataskaitas.
65. Dalykinė ataskaita rengiama ir vertinama vadovaujantis Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodika (4 priedas).
66. Baigiamoji ataskaita (laisva forma, iki 4 lapų) teikiama įvykdžius projektą kartu su „Eureka“ sekretoriatui pateiktų projekto baigiamųjų ataskaitų elektroninėmis versijomis (originalo kalba). Baigiamojoje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu bei mokslinė / technologinė produkcija pagal Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodikos 1 priede pateiktą formą.
67. Lėšų skyrimo sutartyje gali būti nustatytas reikalavimas pateikti šio Aprašo 64 punkte nenurodytus dokumentus, prie sutarties gali būti pridėtos tokių dokumentų formos ir nurodyti jų pateikimo terminai.
68. Jei lėšų gavėjas lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų ir dėl ne laiku atlikto atsiskaitymo neinformuoja Agentūros, Agentūra tai raštu primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per rašte nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir/ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).
69. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos lėšų gavėjui per 5 (penkias) darbo dienas nuo dalykinių ir finansinių ataskaitų patvirtinimo Agentūroje dienos.
70. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Šio Aprašo 71 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinus dalykinės ataskaitos, lėšų gavėjas sutartyje nustatytais terminais privalo grąžinti gautas lėšas projekto vykdymui.
71. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į dalykinės ataskaitos vertinimo rezultatus.
72. Patvirtinus dalykines ataskaitas, lėšų gavėjas turi teisę pagal galiojančius kvietimus kreiptis į Agentūrą dėl kitų projekto etapų finansavimo. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą neskirti finansavimo kitiems projekto etapams.
XIII SKYRIUS
REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU PROJEKTO REZULTATAIS
74. Projekto rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, turi būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į projekto rezultatus, susijusius su mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės veikla, yra visiškai suteikiamos mokslo ir studijų institucijoms ar universitetų ligoninėms.
75. Tuo atveju, jeigu mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė perduoda dalyvaujančiai projekte įmonei intelektinės nuosavybės teises į jos sukurtus projekto rezultatus, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė turi gauti projekte dalyvaujančios įmonės kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos dalyvaujančioms įmonėms, rinkos kainai. Iš tos kompensacijos galima išskaičiuoti dalyvaujančių įmonių įnašo (finansinio ir nefinansinio) į mokslo ir studijų institucijų ar universitetų ligoninių arba mokslinių tyrimų infrastruktūros veiklos, susijusios su atitinkamomis intelektinės nuosavybės teisėmis, išlaidų finansavimą vertės absoliučią sumą. Rinkos kainą nustato mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės pasirinktas nepriklausomas rinkos kainos ekspertas. Projekto įgyvendinimo metu ir 2 metus po projekto įgyvendinimo informacija apie rinkos kainos ekspertą ir rinkos kainą turi būti pateikta Agentūrai per 10 darbo dienų nuo rinkos kainos nustatymo.
XIV SKYRIUS
KONTROLĖ
76. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
77. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.
78. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:
78.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomos tikrinamos institucijos ir tikrinamas projektas;
80. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas.
81. Patikrą atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:
81.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos vadovo ar atsakingojo vykdytojo, ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
81.2. prisistatyti tikrinamos institucijos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam pavedimą atlikti patikrinimą;
81.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar finansinėse ir dalykinėse ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą (toliau – Pažyma).
82. Patikrą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:
83. Institucijai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 (penkias) darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje institucijoje atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.
84. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
XV SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS