LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2015 M. VASARIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-059
„DĖL 2014–2020 METŲ GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. sausio 27 d. Nr. 1K-19
Vilnius
Pakeičiu 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2015 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-059 „Dėl 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 1 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1. 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas), įgyvendinamų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – veiksmų programa), grąžintinų, grąžintų, panaikintų ir nesusigrąžintinų lėšų (toliau – grąžintinos ir grąžintos lėšos) ir koreguotinų lėšų administravimo tvarka, kuria pagal Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), priskirtą atsakomybę ir funkcijas turi vadovautis:“.
2. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
3. Pakeičiu 8.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 23.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„23.1. institucija, gavusi informaciją apie projekto vykdytojo teismui ar kitai kompetentingai institucijai apskųstą sprendimą dėl lėšų grąžinimo, apie tai informuoja ministeriją arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai arba finansinės priemonės (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma);“.
5. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:
„29. Institucijos ir ministerijos administruoja grąžintinas lėšas tol, kol grąžintinos lėšos yra grąžinamos arba nusprendžiama padengti ES finansinės paramos lėšų skolą einamaisiais metais valstybės biudžeto lėšomis iš asignavimų valdytojo bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos arba valstybės biudžeto lėšomis ir (arba) nurašyti bendrojo finansavimo ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus ir (ar) paramos sutartis grąžinti lėšų skolą vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis.“
6. Pakeičiu 2 priedą:
6.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Grąžintinų lėšų formos pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato grąžintinų lėšų formos pildymo taisykles, kuriomis įgyvendindamos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos (toliau – EK) įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą EK pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – veiksmų programa), turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, kai įgyvendinami iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojami projektai (toliau – projektas), ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, kai įgyvendinami projektai, apimantys ES struktūrinių fondų finansines priemones (toliau – finansinės priemonės) (toliau kartu – institucijos), atlikdamos 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nurodytus veiksmus ir pildydamos grąžintinų lėšų formą.“
6.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Bendra informacija apie grąžintinas lėšas, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, pildoma taip:
Pildomo lauko pavadinimas |
Pildymo instrukcija |
Projekto kodas |
Nurodomas projekto kodas pagal projekto sutartį arba finansavimo sutartį, kai įgyvendinamos finansinės priemonės (įgyvendinant techninės paramos priemones, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, – pagal SFMIS2014 užregistruotą informaciją) (toliau – sutartis). Projekto kodas suteikiamas vadovaujantis Priemonių, projektų ir stebėsenos rodiklių kodavimo instrukcija, kuriai pritarė 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė. |
Priemonės kodas |
Nurodomas priemonės, pagal kurią, kai įgyvendinama jungtinė priemonė, nustatytos projekto grąžintinos lėšos, kodas. |
Projekto vykdytojo pavadinimas |
Nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, nurodytas sutartyje. |
Projekto vykdytojo kodas |
Nurodomas projekto vykdytojo kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą. Kai projekto vykdytojas yra užsienio juridinis asmuo, neįregistruotas Juridinių asmenų registre, projekto vykdytojo kodas nenurodomas. |
Europos Sąjungos struktūrinis fondas |
Nurodoma ES struktūrinio fondo pavadinimo santrumpa. Kai įgyvendinami projektai finansuojami: – Europos socialinio fondo lėšomis – ESF; – Sanglaudos fondo lėšomis – SF; – Europos regioninės plėtros fondo lėšomis – ERPF; – „Jaunimo užimtumo iniciatyvos“ lėšomis – JUI. |
Projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinis |
Nurodomas projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinis tuo atveju, jeigu pagal sutartį yra numatytos projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšos. Jeigu sutartyje projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų nėra numatyta, šis laukas nepildomas. |
Grąžintinų lėšų tipas |
Nurodomas grąžintinų lėšų tipas pagal pateiktą sąrašą. Vienoje formoje gali būti pažymėtas tik vienas tipas: • „Grąžinimas“ – pagal projekto fizinio rodiklio numerį išmokėtos ir kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, išskyrus atvejus, kai techninės paramos priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, pripažintos deklaruotinomis EK projekto lėšos (toliau – išmokėtos projekto lėšos), kurias projekto vykdytojas turi grąžinti pagal sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kuris priimamas vadovaujantis teisės aktais, nurodytais Taisyklių 6 punkte, išskyrus avanso grąžinimą, panaikintas lėšas, grąžinamosios subsidijos grąžinamas lėšas ir grąžinimą dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo. Grąžinimas registruojamas pagal visus sutartyje numatytus projektui skiriamų finansavimo lėšų ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinius (toliau – projekto finansavimo šaltiniai), atsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Pagrįstais atvejais, išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės, lėšų grąžinimą galima registruoti ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius ir (arba) neatsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį, prieš tai gavus tvirtinančiosios institucijos pritarimą. Jei nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, pagal grąžintinų lėšų tipą „Grąžinimas“ registruojamos ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodomas dokumentas, kuriame pateikiamas tvirtinančiosios institucijos pritarimas, įrašomas šio dokumento numeris (jei taikoma) ir data. Įgyvendinant finansines priemones grąžinimas registruojamas pagal visus projekto finansavimo šaltinius, nurodytus finansavimo sutartyje. Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nelaukdama faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo. Tuo atveju, kai grąžintinos lėšos yra susijusios su nepripažintomis deklaruotinomis EK išlaidomis, kurios dėl tam tikrų aplinkybių nebus pripažintos deklaruotinomis, tokios grąžintinos lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK. • „Panaikintos lėšos“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas turės grąžinti pagal institucijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kuris priimamas vadovaujantis teisės aktais, nurodytais Taisyklių 6 punkte: – dėl projekto sutarties keitimo, kuriuo mažinama projekto sutartyje nurodyta projektui skirtų finansavimo ir (ar) projekto vykdytojo, ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų suma; – priėmus sprendimą nutraukti projekto sutartį; – EK nepritarus didelės apimties projektui arba patvirtinus didelės apimties projekto tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, mažesnę už nurodytą didelės apimties projekto sutartyje, nepriklausomam ekspertui neigiamai įvertinus didelės apimties projektą, valstybei narei per nustatytą terminą nepranešus EK apie nepriklausomo eksperto atlikto didelės apimties projekto vertinimo rezultatus arba valstybei narei atšaukus EK pateiktą informaciją apie didelės apimties projektą. Panaikintos lėšos registruojamos: – pagal visus projekto sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams; – grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant sprendimo priėmimo EK datą, numerį ir rašto, su kuriuo institucijoje gautas EK sprendimas, datą ir numerį, tikslinamas sumas pagal sprendimą, kai pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su visais pakeitimais 102 straipsnio 4 dalį EK atsisako didelės apimties projektui (-ams) skirti finansavimą ar finansuoti dalį projekto. Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai priimamas sprendimas dėl lėšų grąžinimo nelaukiant faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo. • „Grąžinimas dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei po projekto finansavimo pabaigos neįvykdomi investicijų tęstinumo reikalavimai, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 71 straipsnio 1 dalyje, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), 338 punktą. Grąžintinos lėšos registruojamos pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu. Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai lėšos yra grąžintos. Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, ir iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams. · „Koreguojantis grąžinimas“ – institucijos pripažintos tinkamomis finansuoti ir deklaruoti EK projekto išlaidos, kurios registruojamos SFMIS2014 kaip grąžintinos lėšos: − prieš registruojant sutarties pakeitimą SFMIS2014, kai keičiamas projekto finansavimo šaltinių santykis ir nėra galimybės tvirtinant kitus mokėjimo prašymus įvertinti susidarančio skirtumo tarp pagal keičiamą sutartį numatomų projekto išlaidų pagal finansavimo šaltinius ir pagal mokėjimo prašymus patvirtintų ir apmokėtų sumų (t. y. SFMIS2014 matomo nuokrypio); − kitais atvejais, kai dėl techninės klaidos (ar kitų priežasčių) turi būti keičiamas projekto vykdytojui išmokėtų lėšų sumos paskirstymas tarp projekto fizinių rodiklių ir (arba) finansavimo šaltinių. Šis grąžintinų lėšų tipas taikomas tais atvejais, kai negalima koreguoti lėšų pagal Taisyklių V skyriaus nuostatas. Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo. Grąžintinos lėšos turi būti deklaruojamos EK tą patį ataskaitinį laikotarpį, kaip ir mokėjimo prašymas, su kuriuo atkuriama šių grąžintinų lėšų suma sumažinta projekto tinkamų finansuoti ir pripažintų deklaruotinomis EK išlaidų suma. Toks mokėjimo prašymas ir šio tipo grąžintinos lėšos turi būti užregistruoti nurodant tokią pačią išlaidų sumą. • „Pajamos“ – projekto vykdytojo grąžinamos gautos grynosios pajamos, nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 445 ir 447 punktuose. Grynosios pajamos registruojamos pagal visus projekto sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Pagrįstais atvejais lėšų grąžinimą galima registruoti ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius ir (ar) neatsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį, prieš tai gavus tvirtinančiosios institucijos pritarimą. Registruojant šį grąžintinų lėšų tipą grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ pateikiama nuoroda į Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnį ir 65 straipsnio 8 dalį. Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu. Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nelaukiant faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo. Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas: – projektams, kurių bendra vertė iki įvertinant pajamas neviršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų; – projektams, kuriems taikoma valstybės pagalba; – techninės paramos priemonėms; – projektams, apimantiems finansines priemones; – apdovanojimams, taip pat grąžinamosioms subsidijoms, kai grąžinamos visos projekto vykdytojui išmokėtos lėšos; – projektams, kurių išlaidos finansuojamos taikant fiksuotąsias sumas, fiksuotuosius įkainius, ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas. Tipas „Pajamos“ mažina tik tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą (nemažina tinkamų finansuoti lėšų), todėl, kai dėl pajamų perskaičiavimo mažėja skiriamų finansavimo lėšų ir paaiškėja, kad jų sumokėta jau per daug, institucijos turi registruoti grąžintinas lėšas, taikydamos grąžintinų lėšų tipą „Grąžinimas“ ir pagrindimo dokumente nurodydamos „Dėl galimybės pakeisti projekto sutartį“. • „Palūkanos, pervedamos iždui“: – palūkanos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skirtoms finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (ar) nuo gauto avanso ir kurios, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 253 punktu, negali būti išskaičiuotos iš pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtinos projektui skirto finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalies, todėl turi būti pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą; – palūkanos, pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kai vadovaujantis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklės), nuostatomis yra priimtas sprendimas, kuriuo leidžiama atidėti lėšų grąžinimo terminą arba grąžintiną sumą grąžinti dalimis mokant palūkanas; – palūkanos, pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba. Palūkanos, mokamos, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, apskaičiuojamos Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse nustatyta tvarka. Palūkanos, pervedamos valstybės iždui, registruojamos: – išskaidant jas pagal ES struktūrinių fondų ir (ar) valstybės biudžeto lėšų šaltinius, nuo kurių buvo sukauptos; – grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant šių grąžintinų lėšų rūšis (pvz., palūkanos, susikaupusios kredito įstaigos sąskaitoje, palūkanos, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, ir kt.). Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu. Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK. Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas administruojant projektus, apimančius finansines priemones. • „Palūkanos“ – lėšos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skirtoms finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (ar) nuo gauto avanso ir kurios, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 253 punktu, naudojamos projekto vykdytojo galutiniame mokėjimo prašyme nurodytoms išlaidoms apmokėti vietoj valstybės biudžeto lėšų, skirtų projektui bendrai finansuoti, dalies. Palūkanos registruojamos grąžintinų lėšų formos: – 4 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (finansavimo šaltinio kodas)“ nurodant bendrą sumą, susikaupusią nuo ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų; – 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant 4 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (finansavimo šaltinio kodas)“ įregistruotos bendros sumos išskaidymą pagal finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, nuo kurių ši palūkanų suma buvo sukaupta, šaltinius. Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos išskaičiuojamos iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą. Šios lėšos atskirai nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK (pripažįstama bendra galutiniame mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų suma). Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projektams, apimantiems finansines priemones. • „Avanso grąžinimas“ – grąžintinos projekto vykdytojui avansu išmokėtos lėšos. Avanso grąžinimas registruojamas pagal tuos skirto finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo išmokėtas. Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK. Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projektams, apimantiems finansines priemones. • „Delspinigiai“ – už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas (pagal visus grąžintinų lėšų tipus) dieną susikaupusios lėšos projekto vykdytojui laiku nesugrąžinus sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytos lėšų sumos (išskyrus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 11.5 papunktyje nurodytas išimtis). Delspinigiai registruojami pagal tuos pačius projekto finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo užregistruotos laiku negrąžintos grąžintinos lėšos (išskyrus projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas lėšas). Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu. Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK. • „Grąžinamosios subsidijos grąžinamos lėšos“ – projektui įgyvendinti skiriamos finansavimo lėšos, kurias visas arba jų dalį projekto vykdytojas privalo grąžinti institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kai grąžintinos lėšos turi būti grąžintos ne dėl nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų, bet projektų finansavimo sąlygų apraše ir projekto sutartyje nustatytomis sąlygomis. Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu. Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK. |
Grąžintinų lėšų sąsaja su pažeidimu |
Pažymima, ar netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, yra susijusios su pažeidimu. Gali būti pažymėtas tik vienas variantas. Tuo atveju, jeigu netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, susijusios su nustatytu pažeidimu, turi būti nurodomas pažeidimo unikalus kodas.“ |
7. Pakeičiu 4 priedą ir 1 punktą išdėstau taip:
„1. Koreguotinų lėšų formos pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato koreguotinų lėšų formos pildymo taisykles, kuriomis turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, kai įgyvendinami iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojami projektai (toliau – projektas), ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, kai įgyvendinami projektai, apimantys ES struktūrinių fondų finansines priemones (toliau – finansinės priemonės) (toliau kartu – institucijos), atlikdamos 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nurodytus veiksmus ir pildydamos koreguotinų lėšų formą.“