VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2023 M. KOVO 24 D. ĮSAKYMO NR. 1S-44 „DĖL PIRKIMŲ IR KONCESIJŲ PRIEŽIŪROS VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 6 d. Nr. 1S-102

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Pirkimų ir koncesijų priežiūros vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2023 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 1S-44 „Dėl Pirkimų ir koncesijų priežiūros vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Vertinimo objektai ir tikrintini pirkimų vykdytojai atrenkami Prevenciniais tikslais atrinktų pirkimų priežiūros atlikimo ir jos rezultatų įforminimo taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2018 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-172 „Dėl Prevenciniais tikslais atrinktų pirkimų priežiūros atlikimo ir jos rezultatų įforminimo taisyklių patvirtinimo“, Pirkimų vykdytojo veiklos valdysenos indekso apskaičiavimo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus  2023 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 1S-42 „Dėl Pirkimų vykdytojo veiklos valdysenos indekso apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, ir Pranešimų vertinimo darbo grupės darbo reglamento, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2022 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. 1S-49 „Dėl Pranešimų vertinimo darbo grupės sudarymo ir darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Teisėsaugos institucijų pavedimu vertinimo objektai perduodami vertinti neatliekant atrankos pagal šiame punkte nurodytų teisės aktų nustatytą tvarką.“

2. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Vertinimo ir sisteminio vertinimo (toliau kartu – vertinimas) objektą vertinimui Tarnybos Priežiūros skyriui per Tarnybos vidaus administravimui skirtą informacinę sistemą (toliau – VAIS) perduoda Tarnybos direktoriaus sudaryta Pranešimų vertinimo darbo grupė (tuo atveju, kai vertinimo objektas nebuvo vertintas prevencine tvarka) arba Prevencijos ir skelbimų skyrius (tuo atveju, kai vertinimo objektas buvo vertintas prevencine tvarka ir pirkimų vykdytojas neatsižvelgė į pateiktas rekomendacijas), išskyrus atvejus, kai vertinimas atliekamas teisėsaugos institucijų pavedimu – tokiais atvejais vertinimo objektas vertinimui nukreipiamas tiesiogiai Priežiūros skyriui.“

3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Vertinimo tikslas – atsižvelgiant į nurodytą priežiūros veiksmų mastą (tuo atveju, kai vertinimo objektas perduotas vertinti Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupės), pirkimų vykdytojui teiktas rekomendacijas (tuo atveju, kai vertinimo objektas perduotas vertinti Tarnybos Prevencijos ir skelbimų skyriaus) ar teisėsaugos institucijos pavedime nurodytas aplinkybes, įvertinti nurodyto vertinimo objekto atitiktį pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimams, pateikiant pirkimų vykdytojui, kitam juridiniam asmeniui, jeigu vertinama, ar jis tinkamai įgyvendina pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų nuostatas, lemiančias juridinio asmens pareigą taikyti pirkimus reglamentuojančių įstatymų reikalavimus, (ir teisėsaugos institucijai, kai vertinimas atliekamas jos pavedimu) vertinimo išvadą ar teisėsaugos institucijai specialisto – išvadą.“

4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Vertinimas atliekamas ta apimtimi, kiek nurodyta Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupės ar Prevencijos ir skelbimų skyriaus pavedimo atlikti vertinimą rezoliucijoje.“

5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Tyrimo etapas nepradedamas paaiškėjus, kad tuo pačiu klausimu vyksta teismo procesas arba ginčą nagrinėja ikiteisminė institucija, nėra galimybės pasitelkti specialisto (eksperto), kai jo pasitelkimas būtinas vertinimo įrodymams pagrįsti, išnykus priežastims, dėl kurių vertinimo objektas buvo perduotas vertinti, pirkimo ar koncesijos procedūroms pasibaigus iki tyrimo pradžios (į pastarąją aplinkybę neatsižvelgiama teisėsaugos institucijų pavedimu atliekamų vertinimų atvejais, taip pat – Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupei nurodžius atlikti vertinimą nepaisant šios aplinkybės). Tokiu atveju vertinimą atliekantis Tarnybos Priežiūros skyriaus valstybės tarnautojas parengia tarnybinį pranešimą dėl vertinimo nutraukimo ir pateikia jį Tarnybos direktoriaus įgaliotam Tarnybos direktoriaus pavaduotojui bei, atitinkamai, Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupei ar Prevencijos ir skelbimų skyriui.“

6. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Vertinimą atliekantis valstybės tarnautojas, atsižvelgdamas į pasirengimo vertinimui etape surinktą informaciją, turi teisę išplėsti vertinimo apimtį, jei identifikuojami galimi teisės aktų pažeidimai, kurie nebuvo įvertinti pirminiame rizikos vertinimo etape. Apie išplėstą vertinimo apimtį ir jo rezultatus atskirai aprašoma vertinimo išvadoje.“

7. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Atsižvelgiant į atliekamo vertinimo apimtis, sudėtingumą bei kitas svarbias aplinkybes, Aprašo 38 punkte nustatyti terminai (išskyrus kuro pirkimų vertinimo atveju) vertinimą atliekančio valstybės tarnautojo iniciatyva Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto Tarnybos direktoriaus pavaduotojo gali būti pratęsti, tačiau ne ilgiau kaip 10 darbo dienų (ne ilgiau kaip 20 darbo dienų teisėsaugos institucijų pavedimu atliekamo vertinimo atveju). Atliekant kuro pirkimų vertinimą Aprašo 38 punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymo 28 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka. Apie vertinimo termino pratęsimą pirkimų vykdytojas ar kitas juridinis asmuo, jeigu vertinama, ar jis tinkamai įgyvendina pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų nuostatas, lemiančias juridinio asmens pareigą taikyti pirkimus reglamentuojančių įstatymų reikalavimus, (teisėsaugos institucija, kai vertinimas atliekamas jos pavedimu), ne vėliau, kaip kitą darbo dieną informuojamas raštu.“

8. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Apie vertinimo išvados ar tikrinimo ataskaitos parengimo termino sustabdymą ir sustabdymo pagrindo išnykimą raštu informuojamas pirkimų vykdytojas ar kitas juridinis asmuo, jeigu vertinama, ar jis tinkamai įgyvendina pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų nuostatas, lemiančias juridinio asmens pareigą taikyti pirkimus reglamentuojančių įstatymų reikalavimus, ir papildomai – teisėsaugos institucija, kai vertinimas atliekamas jos pavedimu.“

 

 

 

Direktorius                                                                                                                   Darius Vedrickas