VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 2 d. Nr. T3-30

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 8 straipsnio 2 ir 3 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, remdamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios 2021 m. vasario 26 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T3-44 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 26 d. sprendimą Nr. T3-341 „Dėl pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                             Marija Rekst


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2023 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T3-30

 

 

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti suaugusio asmens su negalia ir senyvo amžiaus asmens bei jų šeimos narių socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, sprendimo dėl paslaugų skyrimo priėmimo procedūrą, socialinių paslaugų pratęsimą, sustabdymą ir nutraukimą, informacijos apie asmenis, gaunančius socialines paslaugas saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas.

2. Šis Aprašas taikomas nagrinėjant suaugusiųjų asmenų su negalia, senyvo amžiaus asmenų bei jų šeimos narių, pageidaujančių gauti socialines paslaugas, prašymus, nustatant asmens individualų socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo pratęsimo, sustabdymo ir nutraukimo, asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus ar kitą, apgyvendinimo paslaugas teikiančią įstaigą.

3. Šis Aprašas netaikomas:

3.1. organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu);

3.2. organizuojant prevencines socialines paslaugas (prevencinės socialinės paslaugos asmeniui (šeimai, bendruomenei), organizuojamos vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarka).

4. Sprendimas dėl specialiųjų (socialinės priežiūros ir socialinės globos) paslaugų, kurias planuoja, organizuoja ir finansuoja Vilniaus rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo priimamas Vilniaus rajone gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims (šeimoms).

5. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu (toliau – Tvarka) ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika (toliau – Metodika), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. A1-56 redakcija), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu.

6. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA

 

7. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys gali kreiptis į asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos seniūnijų, Vilniaus rajono socialinių paslaugų centro (toliau – SPC) ar Juodšilių seniūnijos bendruomenės socialinių paslaugų centro (toliau – JSPC) socialinius darbuotojus, atsakingus už prašymų priėmimą gauti atitinkamą paslaugą.

8. Asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia užpildytą Prašymo–paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, kreipiantis dėl socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje, – užpildytą Prašymo gauti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje formą (toliau kartu – Prašymas) Tvarkos 6-9, 11-14¹, 15-17 punktuose nurodyta tvarka.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ ASMENIUI (ŠEIMAI) NUSTATANTYS

SUBJEKTAI

 

9. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės administracijos seniūnijų socialiniai darbuotojai, SPC ir JSPC socialiniai darbuotojai Tvarkos 26 35 punktuose nustatyta tvarka.

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas:

9.1. ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo asmens Prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo dienos (išskyrus atvejus, kai nustatomas socialinės globos poreikis). Šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu ir kt.). Raštas su nurodytomis priežastimis pateikiamas Socialinės rūpybos skyriui;

9.2. dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo dienos. Dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu ir kt.). Raštas su nurodytomis priežastimis pateikiamas Socialinės rūpybos skyriui.

10. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

11. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadas:

11.1. dėl socialinės priežiūros paslaugų:

11.1.1. pagalbos į namus; laikino atokvėpio, organizuojant pagalbą asmens namuose; psichosocialinės pagalbos, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo ar atkūrimo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos be apnakvindinimo ar apgyvendinimo skyrimo – SPC ar JSPC atsakingam darbuotojui;

11.1.2. apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose; laikino apnakvindinimo; apgyvendinimo nakvynės namuose ar apsaugotame būste; socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje; psichosocialinės pagalbos, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, atkūrimo ar intensyvios krizių įveikimo pagalbos su apnakvindinimu ar apgyvendinimu skyrimo – savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus atsakingam darbuotojui;

11.2. dėl socialinės globos paslaugų: dienos socialinės globos, trumpalaikės/ilgalaikės socialinės globos, socialinės globos asmens namuose paslaugų, laikino atokvėpio, organizuojant socialinės globos paslaugas, skyrimo ̶ Socialinės rūpybos skyriaus atsakingam darbuotojui;

11.3. dėl pavėžėjimo paslaugų judėjimo negalią turintiems asmenims ar asmenims, negalintiems pasinaudoti viešuoju transportu, individualiu transportu bei kurių vaikai arba šeimos nariai dėl objektyvių priežasčių negali jų pavėžėti ̶ SPC ar JSPC atsakingam darbuotojui.

12. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai Tvarkos 37, 38, 39, 40 punktuose nustatyta tvarka. 

13. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis asmeniui nustatomas vertinant su asmeniu kartu gyvenančių ir jį prižiūrinčių artimųjų galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su artimųjų priežiūra, galimybes kompensuoti artimųjų interesus ir poreikius atitinkančiomis prižiūrimam asmeniui teikiamomis socialinėmis paslaugomis. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Gavus iš asmens artimųjų informaciją, kad asmens sveikatos būklė pasikeitė, asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas iš naujo.

14. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo bei sociokultūrinės paslaugos visose Vilniaus rajono savivaldybės tarybos įsteigtose socialinių paslaugų įstaigose ir savivaldybės seniūnijose teikiamos nemokamai. Dėl šių socialinių paslaugų gavimo asmenys Prašymo nerašo.

 

IV SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMO KRITERIJAI

 

15. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius. 

16. Jei įvertinus asmens bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros poreikį pagal Tvarkos 1 priedą nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui neužtenka, socialiniai darbuotojai vertina asmens socialinės globos poreikį.

17. Socialiniai darbuotojai, vertindami ir nustatydami asmens socialinės globos poreikį, teikia prioritetą alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre.

18. Socialinio darbuotojo išvadoje (Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimo formos 6.1 papunktyje) turi būti pateikta informacija apie asmeniui teiktas socialines paslaugas (paslaugų pavadinimai ir teikimo laikotarpiai), galimas alternatyvias ir siūlomas teikti socialines paslaugas, nurodomi motyvuoti paaiškinimai dėl alternatyvių ir siūlomų teikti (nesiūlomų alternatyvių) socialinių paslaugų.

19. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio nustatyti nebūtina.

20. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo gali būti priimtas nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

V SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SUAUGUSIEMS ASMENIMS SU NEGALIA IR SENYVO AMŽIAUS ASMENIMS SKYRIMAS, PRATĘSIMAS, NUTRAUKIMAS AR SUSTABDYMAS

 

21. Sprendimą dėl socialinės priežiūros (be apnakvindinimo ar apgyvendinimo) paslaugų  asmeniui (šeimai) skyrimo priima:

21.1. socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu SPC arba JSPC direktorius;

21.2. socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį teikimu Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas tuo atveju, jeigu skiriamos socialinės reabilitacijos paslaugos neįgaliesiems bendruomenėje;

21.3. Socialinės rūpybos skyriaus, SPC arba JSPC atsakingas specialistas apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) socialinės priežiūros paslaugas asmenį informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, duomenis įrašo informacinėje sistemoje SPIS.

22. Pagalbos asmens namuose organizavimo, paslaugų dokumentų nagrinėjimo, poreikio nustatymo, paslaugos skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, registravimo informacinėje sistemoje SPIS tvarką nustato SPC direktorius savo įsakymu.

23. Laikino atokvėpio paslaugos, organizuojant pagalbos asmens namuose paslaugas, sprendimo priėmimo procedūra atitinka pagalbos asmens namuose paslaugų dokumentų nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo procedūrą.

24. Prašymą dėl socialinės priežiūros su apnakvindinimu ar apgyvendinimu paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo svarsto Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Socialinės globos skyrimo komisija (toliau – Komisija):

24.1. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas įvertina pateiktus socialinės priežiūros paslaugoms su apnakvindinimu ar apgyvendinimu gauti dokumentus: socialinių paslaugų poreikį, pažymas apie asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją, atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už socialinę priežiūrą vertinimą, dokumentus teikia nagrinėti Komisijai;

24.2. sprendimą skirti (neskirti) socialines priežiūros su apnakvindinimu ar apgyvendinimu paslaugas Komisijos siūlymu priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas;

24.3. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) socialinės priežiūros paslaugas asmenį informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos, duomenis įrašo informacinėje sistemoje SPIS.            

25. Prašymą dėl socialinės globos paslaugų asmeniui (šeimai), kurių teikimą finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo svarsto Komisija:

25.1. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas įvertina pateiktus socialinės globos paslaugoms gauti dokumentus: socialinių paslaugų poreikį, socialinės globos poreikio vertinimo išvadas, pažymas apie asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją, atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimą, dokumentus teikia nagrinėti Komisijai;

25.2. vadovaujantis Tvarkos 48.1., 48.2., 48.3., 52.2. ir 52.3. papunkčiuose bei 51 punkte nustatyta tvarka ir terminais, sprendimą skirti (neskirti) socialinės globos paslaugas Komisijos siūlymu priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas,

25.3. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) socialinės globos paslaugas asmenį informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos, duomenis įrašo informacinėje sistemoje SPIS.

26. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir nariai.

27. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo deklaravo gyvenamąją vietą prieš patekdamas į kitas įstaigas ar prieš pradėdamas gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis.

28. Dėl Socialinės rūpybos skyriaus priimtu sprendimu teikiamų socialinių paslaugų pratęsimo ar nutraukimo socialinių paslaugų įstaigos vadovas, kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių.

29. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos savivaldybės administracijoje gavimo diena.

30. Specialiosios socialinės paslaugos neskiriamos, jeigu:

30.1. asmens pageidavimai prieštarauja įstatymams, saugos darbe reikalavimams ir (ar) kitoms šių paslaugų teikimo sąlygoms;

30.2. pirminio socialinės globos paslaugų poreikio nustatymo metu paaiškėja, kad asmeniui šios paslaugos nereikalingos arba nėra būtinos.

31. Nusprendus neskirti specialiųjų socialinių paslaugų, asmens prašymas skirti socialinę globą arba socialinę priežiūrą su apnakvindinimu ar apgyvendinimu ir kiti dokumentai saugomi skyriuje, o prašymas skirti socialinę priežiūrą (be apnakvindinimo ar apgyvendinimo) ir kiti dokumentai  –  socialinių paslaugų įstaigoje, kurioje asmuo pateikė prašymą.

32. Socialinės priežiūros (be apgyvendinimo ar apgyvendinimo) paslaugų teikimo nutraukimas, sustabdymas, pratęsimas:

32.1. pasibaigus paskirtos socialinės paslaugos terminui, asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytiniu prašymu įstaigos, teikiančios paslaugas, vadovo įgalioti socialiniai darbuotojai atlieka asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą, aprašo asmens socialinių problemų sprendimo eigą per toje įstaigoje paslaugų gavimo laiką ir teikia siūlymą jas pratęsti (nepratęsti) sprendimą skirti paslaugą priėmusiam įstaigos vadovui;

32.2. paslaugos sustabdomos:

32.2.1. jei įtariama, kad asmuo (jo šeimos narys) gali sirgti užkrečiama liga. Šiuo atveju paslaugų teikimas tęsiamas tada, kai yra gauta gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams užsikrėsti;

32.2.2. laikinai išvykus, pačiam asmeniui (vienam iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjui, rūpintojui prašant;

32.2.3. prašymą asmuo teikia įstaigos, teikiančios paslaugas, atsakingam darbuotojui, nurodydamas priežastį bei laikotarpį, kuriam prašo laikinai sustabyti paslaugos teikimą, išskyrus, kai asmuo slaugomas palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninėje, gydomas stacionarioje sveikatos priežiūros, reabilitacijos ar kitoje gydymo įstaigoje;

32.2.4. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytiniu prašymu, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui sustabdymo priimamas socialinių paslaugų įstaigos, kuri teikia paslaugas, vadovo įsakymu Tvarkos 53 punkte numatytais terminais;

32.3.  socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas:

32.3.1. asmeniui nesilaikant sutartyje nustatyto mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas reikalavimų;

32.3.2. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikti paslaugą, kurią asmuo gauna;

32.3.3. asmeniui deklaravus gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje;

32.3.4. pačiam asmeniui (vienam iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjui, rūpintojui prašant;

32.3.5. sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui teikimo nutraukimo priima įstaigos vadovas, paskyręs šias paslaugas.

33. Socialinės globos ir socialinės priežiūros su apnakvindinimu ar apgyvendinimu paslaugų teikimo nutraukimas, sustabdymas, pratęsimas:

33.1. pasibaigus sprendime nurodytam socialinių paslaugų teikimo terminui, asmuo, turėdamas poreikį socialinėms paslaugoms:

33.1.1. pateikia Prašymą dėl paslaugų pratęsimo tai įstaigai, kurioje jis gauna paslaugas;

33.1.2. įstaigos vadovo įgalioti socialiniai darbuotojai atlieka asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą, aprašo asmens socialinių problemų sprendimo eigą per toje įstaigoje paslaugų gavimo laiką ir šią informaciją kartu su pažymomis apie asmens sveikatos būklę teikia Socialinės rūpybos skyriaus atsakingam darbuotojui;

33.1.3. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas įvertina pateiktus socialinėms paslaugoms pratęsti dokumentus ir teikia juos nagrinėti Komisijai;

33.1.4. Komisija siūlymą dėl socialinių paslaugų pratęsimo priima vadovaudamasi socialinės globos poreikio ir (arba) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadomis, pažymomis apie asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją;

33.1.5. Komisijos siūlymu sprendimą dėl socialinės globos paslaugų asmeniui pratęsimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas Tvarkos nustatytais terminais;

33.1.6. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas apie priimtą sprendimą asmenį informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos, duomenis įrašo informacinėje sistemoje SPIS;

33.1.7. priėmus sprendimą pratęsti tos pačios rūšies socialinės globos paslaugas, paslaugos tęsiamos tomis pačiomis sąlygomis nuo sprendimo pratęsti paslaugas pasirašymo datos.

33.2. Socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) nutraukiamos:

33.2.1. asmeniui nesilaikant įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir esant surašytam pažeidimų aktui;

33.2.2. asmeniui nesilaikant sutartyje nustatyto mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas reikalavimų;

33.2.3. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikti paslaugą, kurią asmuo gauna;

33.2.4. asmeniui deklaravus gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje (išskyrus atvejus, kai asmuo gauna ilgalaikės socialinės globos paslaugas);

33.2.5. pačiam asmeniui (vienam iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjui, rūpintojui prašant;

33.2.6. sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui nutraukimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas;

33.3. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) sustabdomas:

33.3.1. jei įtariama, kad asmuo (jo šeimos narys) gali sirgti užkrečiama liga. Šiuo atveju paslaugos pradedamos teikti tada, kai yra gauta gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams užsikrėsti;

33.3.2. laikinai išvykus, pačiam asmeniui (vienam iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjui, rūpintojui prašant;

33.3.3. prašymą asmuo teikia įstaigos, teikiančios paslaugas atsakingam darbuotojui, nurodant priežastį bei laikotarpį, kuriam prašo laikinai sustabyti paslaugos teikimą, išskyrus, kai asmuo slaugomas palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninėje, gydomas stacionarioje sveikatos priežiūros, reabilitacijos ar kitoje gydymo įstaigoje;

33.3.4. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytiniu prašymu, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui sustabdymo priimamas socialinių paslaugų įstaigos, kuri teikia paslaugas, vadovo įsakymu Tvarkos 53 punkte numatytais terminais.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SU APGYVENDINIMU (APNAKVINDINIMU) SUAUGUSIEMS ASMENIMS SU NEGALIA IR SENYVO AMŽIAUS ASMENIMS POREIKIO NUSTATYMAS IR SĄLYGOS

 

34. Socialinė priežiūra yra visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba.

35. Nustatęs asmens socialinės priežiūros su apgyvendinimu ar apnakvindinimu paslaugų poreikį, socialinis darbuotojas parašo išvadą dėl asmeniui siūlomų socialinių paslaugų bei šių paslaugų tiekėjo. Socialinio darbuotojo išvadoje turi būti pateikta informacija apie asmeniui jau teiktas socialines paslaugas ir galimas alternatyvias paslaugas.

36. Medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a) gydytojo išvadoje turi būti nurodyta asmens sveikatos būklė, taikomas (netaikomas) gydymas, kad asmuo neserga tuberkulioze ir kitomis užkrečiamomis ligomis, asmeniui reikalinga (nereikalinga) pagalba (priežiūra), gydytojų rekomendacijos.

37. Socialinis darbuotojas socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą su išvada dėl siūlomų socialinių paslaugų ir jų tiekėjo skyrimo, asmens Prašymą, medicininių dokumentų išvadą, pagal situaciją kitus reikalingus dokumentus pateikia Socialinės rūpybos skyriui. Prašymas nagrinėjamas Komisijoje.

38. Savarankiško gyvenimo namuose gali būti apgyvendinami:

38.1. vieniši senyvo amžiaus asmenys ir suaugę negalią turintys asmenys, kurie neturi nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo būsto ir (ar) kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose;

38.2. asmenys (šeimos), patyrę riziką.

39. Komisijai nepritarus apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų skyrimui, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas asmenį apie tai informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos. Asmens prašymas ir kiti su juo susiję dokumentai saugomi Socialinės rūpybos skyriuje.

40. Jei savarankiško gyvenimo namuose nėra laisvų vietų, asmuo įrašomas į laukiančiųjų apsigyventi savarankiško gyvenimo namuose eilę pagal asmens visų reikiamų dokumentų pateikimo Socialinės rūpybos skyriui datą.

41. Savarankiško gyvenimo namuose atsiradus laisvai vietai, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas raštu apie tai informuoja asmenį.

42. Tais atvejais, kai nesuteikus apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų, kyla pavojus asmens sveikatai ir gyvybei ir kai savarankiško gyvenimo namuose yra laisvų vietų, Komisija gali priimti sprendimą asmenį apgyvendinti skubos tvarka.

43. Jei asmuo (šeima) apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų laukimo laikotarpiu deklaravo gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje, sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) pripažįstamas netekusiu galios, asmuo išbraukiamas iš laukiančiųjų gauti socialines paslaugas eilės.

44. Laikino apnakvindinimo, apgyvendinimo nakvynės namuose, apsaugoto būsto paslaugos skiriamos:

44.1. socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims, suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimos, socialinę riziką patiriantiems asmenims (kuriems reikalinga atkryčio prevencija),

sulaukusiems pilnametystės asmenims (iki 24 m.), kuriems buvo teikta socialinė globa (rūpyba) socialinės globos įstaigoje, vienišiems senyvo amžiaus asmenims, kurie neturi nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo būsto ir (ar) kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose;

44.2. šių paslaugų teikimo trukmė / dažnumas skiriama vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto  Socialinių paslaugų katalogo šių paslaugų teikimo nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ SUAUGUSIEMS ASMENIMS SU NEGALIA IR SENYVO AMŽIAUS ASMENIMS POREIKIO NUSTATYMAS IR SĄLYGOS

 

45. Socialinė globa – tai visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus, remiantis Metodikos nuostatomis.

46. Laikino atokvėpio paslauga, organizuojant socialinės globos (trumpalaikės arba dienos socialinės globos) paslaugas, teikiama siekiant sudaryti sąlygas neįgaliuosius prižiūrintiems asmenims derinti asmeninį gyvenimą bei galimybę pailsėti. Dokumentų nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo skirti šią atokvėpio paslaugą procedūra atitinka trumpalaikės arba dienos socialinės globos paslaugų dokumentų nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo procedūrą.

47. Nustatęs asmens nesavarankiškumo lygį ir įvertinęs kitą Metodikos priede esančią informaciją, turinčią įtakos asmens socialinių paslaugų poreikiui, socialinis darbuotojas parašo išvadą dėl asmeniui siūlomų socialinių paslaugų, atsižvelgdamas į Metodikos 5 punkte pateiktas rekomendacijas. Socialinio darbuotojo išvadoje (Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimo formos 6.1 papunktyje) turi būti pateikta informacija apie asmeniui teiktas socialines paslaugas, galimas alternatyvias ir siūlomas teikti socialines paslaugas, nurodomi motyvuoti paaiškinimai dėl alternatyvių ir siūlomų teikti (nesiūlomų alternatyvių) socialinių paslaugų, nurodoma siūloma teikti paslauga ir jos teikėjas.

48. Asmens pasirinktos socialinės globos įstaigos tipas turi atitikti išrašo iš medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a) gydytojo išvadą.

49. Socialinis darbuotojas socialinės globos poreikio vertinimo formą su išvada dėl siūlomų socialinių paslaugų skyrimo, asmens Prašymą bei Tvarkos 2 priede „Asmens bylos dokumentai“ 1, 2, 3, 4 ir 5 punktuose nurodytus dokumentus pateikia Socialinės rūpybos skyriui:

49.1. pateiktus dokumentus nagrinėja Komisija;

49.2. priėmus sprendimą skirti ilgalaikės socialinės globos paslaugas, asmeniui išduodamas Siuntimas į socialinės globos namus, kurių steigėja yra Vilniaus rajono savivaldybės taryba;

49.3. priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą įstaigoje, kurios savininkė ar dalininkė yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Socialinės rūpybos skyrius sprendimo kopiją, pasirašytą asmens arba jį atstovaujančio asmens pagal įgaliojimą bei kitus reikalingus dokumentus, per 3 darbo dienas išsiunčia Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Sprendimo kopija išsiunčiama ir pareiškėjui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

50. Socialinės globos finansavimas iš Savivaldybės biudžeto lėšų neskiriamas tiems asmenims, kurie yra pasirašę išlaikymo iki gyvos galvos sutartį.

51. Jei asmens už paslaugas mokama dalis sudaro mažiau nei 1/2 socialinės globos kainos, globos įstaigą parinkti gali Komisija, vadovaudamasi ekonomiškumo principu.

52. Dienos globos paslaugos asmens namuose neteikiamos, kai šioms paslaugoms teikti nesudarytos sąlygos (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinės rizikos asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė paslaugų teikėjų saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.).

53. Dėl ilgalaikės socialinės globos paslaugų teikimo senyvo amžiaus ir suaugę neįgalieji gali kreiptis, jei jiems yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros poreikis.  

54. Jei socialinės globos įstaigoje, teikiančioje trumpalaikės socialinės globos paslaugas, laikinai nėra galimybės teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugų, laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilė nesudaroma. Asmeniui siūloma pasirinkti kitą socialinės globos įstaigą.

55. Jei ilgalaikės socialinės globos įstaigose ar dienos socialinės globos centruose laikinai nėra galimybės teikti dienos ar ilgalaikės socialinės globos paslaugų, asmuo yra įrašomas į laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilę pagal asmens prašymo bei visų reikiamų dokumentų pateikimo datą.

56. Kai socialinės globos įstaigos ar dienos socialinės globos centrai turi laisvų vietų (atsiradus galimybei) ir Savivaldybė turi lėšų finansuoti socialinės globos paslaugas, Socialinės rūpybos skyrius informuoja asmenį apie tai ir išduoda 1 mėnesį galiojantį siuntimą pradėti lankyti dienos socialinės globos centrą arba apsigyventi socialinės globos namuose.

57. Asmuo (jo suaugusieji šeimos nariai, suaugę vaikai, giminaičiai ar kiti suinteresuoti asmenys), kuriam yra skirtos socialinės globos paslaugos, nurodydamas (nurodydami) svarbias priežastis, gali raštu prašyti atidėti paslaugų teikimą. Prašymas teikiamas siuntimą išrašiusiai įstaigai.

58. Siuntimo galiojimo laikas gali būti pratęstas ir paslaugų teikimas atidėtas tik dėl asmens ligos.

59. Priėmus sprendimą skirti socialinės globos paslaugas ir įstaigoje esant laisvai vietai, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas atlieka asmens einamojo mėnesio finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimą bei parengia socialinės globos išlaidų kompensavimo sutartį.

60. SPC, JSPC, esant galimybei, asmens gyvenamosios vietos seniūnija organizuoja vienišo asmens pavėžėjimą į socialinės globos namus.

61. Savivaldybės, priėmusios sprendimą dėl socialinės globos paslaugų skyrimo ne Vilniaus rajono gyventojams, gali kreiptis į Socialinės rūpybos skyrių išduoti siuntimą į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos įsteigtas socialinės globos įstaigas:

61.1. Komisija gali priimti sprendimą išduoti siuntimą tik esant šiose įstaigose laisvų vietų;

61.2. į laukiančiųjų eiles kitų savivaldybių gyventojai nėra įrašomi. 

62. Kai asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, kurios savininkė yra Savivaldybė, socialinės globos teikimo ir mokėjimo už jas sutartį pasirašo paslaugas gaunantis asmuo (už paslaugas mokantis asmuo, jei toks yra) ir įstaigos, kurioje teikiamos paslaugos, vadovas.

63. Kai socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, kurios savininkė ar dalininkė nėra Savivaldybė, socialinės globos išlaidų kompensavimo sutartį pasirašo paslaugas gaunantis asmuo (už paslaugas mokantis asmuo, jei toks yra), įstaigos, kurioje teikiamos paslaugos, vadovas ir Savivaldybės administracijos direktorius.

64. Siuntimų į socialinės globos paslaugas teikiančią įstaigą ir sprendimų dėl socialinės globos skyrimo kopijos saugomos skyriuje, socialinės globos išlaidų kompensavimo sutarčių originalai saugomi Savivaldybės administracijos Bendrajame skyriuje, asmens bylos saugomos socialinių paslaugų įstaigose, kuriose asmenys gauna socialines paslaugas.

65. Jei asmeniui, Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo sprendimu, gaunančiam socialinės globos paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, nustatomas poreikis keisti socialinių paslaugų rūšį, socialinių paslaugų įstaigos vadovas dėl naujos socialinių paslaugų rūšies skyrimo kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

66. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, pateikęs Prašymą dėl paslaugų gavimo arba gaunantis socialines paslaugas, turi teisę:

66.1. į informacijos ir dokumentų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

66.2. būti supažindintam su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

66.3. gauti informaciją apie Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, laisvas vietas jose, socialinių paslaugų kainas;

66.4. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

67. Asmuo (šeima), gaunantis socialines paslaugas, turi šias pareigas:

67.1. teikti socialiniam darbuotojui teisingą ir išsamią informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms ir finansinėmis galimybėmis mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

67.2. pranešti sprendimą priėmusiai ir (ar) paslaugas teikiančiai įstaigai apie pokyčius, kurie yra susiję su paslaugų poreikio nustatymu ir finansinėmis galimybėmis mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

67.3. laikytis sutarties dėl socialinių paslaugų gavimo ir mokėjimo už jas sąlygų;

67.4. vykdyti teisėtus socialinių paslaugų įstaigų darbuotojų nurodymus.

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

68. Informacija apie asmenį (šeimą), socialinių paslaugų asmeniui skyrimą, socialinių paslaugų poreikio vertinimo nustatymą ir išvadas, asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan. socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje, kuri yra socialines paslaugas konkrečiam asmeniui teikiančioje įstaigoje.

69. Informacija apie asmeniui (šeimai) skirtas ir suteiktas socialines paslaugas kaupiama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje.

 

X SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

70. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

71. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, kuri kartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

72. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas).

73. Gavęs Departamento kreipimąsi dėl trūkumų pašalinimo, savivaldybės administracijos direktorius paveda Socialinės rūpybos skyriui ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo kreipimosi gavimo dienos užtikrinti, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.

74. Ginčai dėl Socialinės rūpybos skyriaus, Departamento ar Neįgaliųjų reikalų departamento prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________

part_7d7101cef87a4f54a90f9d3a7e501da1_end