ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 23 d. Nr. 1-78
Vilnius
1. Pakeičiu Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“:
1.1. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti (toliau – išduoti) registravimą ir koregavimą Asmens dokumentų išrašymo sistemoje, biometrinių duomenų nuskaitymą ir registravimą, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimą ir jų perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), asmens dokumentų išrašymą, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuotų sertifikatų įrašymą į asmens dokumentą, bei kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžių) (toliau – PIN kodų) sukūrimą, išrašytų asmens dokumentų perdavimą teritorinių policijos įstaigų migracijos padaliniams (toliau – migracijos tarnybos), Valstybės tarnybos departamentui, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai (toliau – Užsienio reikalų ministerija) ar kitoms įstaigoms, atsakingoms už atitinkamų asmens dokumentų išdavimą, asmens dokumentų ir asmens dokumentų kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžio) įteikimą, sertifikatų aktyvavimą, asmens dokumentų apskaitą, saugojimą, duomenų apie asmens dokumento galiojimą arba negaliojimą, galiojimo laiko pratęsimą įvedimą į sistemą bei ataskaitų formavimą.“
1.2. Papildau 2.21 papunkčiu:
1.3. Išdėstau 4.8 papunktį taip:
1.4. Išdėstau 4.12 papunktį taip:
„4.12. Mobili biometrinių duomenų registravimo įranga (toliau – mobili įranga) – nešiojama biometrinių duomenų registravimo įranga, kuria teisės aktų, reglamentuojančių asmens dokumentų išdavimą, nustatytais atvejais fotografuojamas negalintis atvykti į tarnybą asmuo, pateikiantis prašymą išduoti, pakeisti ar įforminti asmens dokumentą, nuskaitomi šio asmens pirštų atspaudai, suformuojamas jo parašas, prireikus, registruojami kiti duomenys, reikalingi užpildyti prašymo formą.“
1.5. Išdėstau 4.14 papunktį taip:
1.6. Išdėstau 4.17 papunktį taip:
„4.17. Stacionari biometrinių duomenų registravimo įranga (toliau – stacionari stotis) – prie vienos ar kelių tarnybos kompiuterinių darbo vietų prijungta biometrinių duomenų registravimo įranga, kuria fotografuojamas asmuo, pateikiantis prašymą išduoti, pakeisti ar įforminti asmens dokumentą, nuskaitomi šio asmens pirštų atspaudai, suformuojamas jo parašas, prireikus, registruojami kiti duomenys, reikalingi užpildyti prašymo formą.“
1.7. Išdėstau 4.18 papunktį taip:
„4.18. Tarnyba – institucija, kuriai teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė registruoti biometrinius duomenis ir / arba prašymus, išduoti išrašytus asmens dokumentus: konsulinės įstaigos ir diplomatinės atstovybės (toliau – konsulinės įstaigos), migracijos tarnybos, Valstybės tarnybos departamentas, Užsienio reikalų ministerija ar kita įstaiga, atsakinga už prašymų registravimą ir / ar atitinkamų asmens dokumentų išdavimą.“
1.8. Išdėstau 6 punktą taip:
1.9. Išdėstau 11 punktą taip:
1.10. Išdėstau 16 punktą taip:
„16. Prašymų registravimo ekraninėje formoje įvedamas asmens kodas, nurodoma asmens dokumento, kuriam registruojamas prašymas, rūšis, kokia tvarka (bendra ar skubos) turės būti išrašomas asmens dokumentas (jei išdavimas skubos tvarka numatytas atitinkamo dokumento išdavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose), jei rinkliava ar konsulinis mokestis sumokėti – įmokos dydis ir data arba dokumento, patvirtinančio atleidimą nuo rinkliavos arba konsulinio mokesčio, duomenys, pateikto keičiamo dokumento arba dokumento, kurio pagrindu bus priimamas sprendimas, rekvizitai. Jei numatyta atitinkamo asmens dokumento išdavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose, registruojami (nuskaitomi arba įkraunami iš elektroninių nešėjų bei sutikslinami) biometriniai duomenys, parašas, užpildomi kiti prašymo ekraninės formos laukeliai. Jei asmens kodo Gyventojų registre nėra arba jei būtina sutikslinti asmens duomenis Gyventojų registre, vadovaujamasi VIII skyriaus nuostatomis.“
1.11. Išdėstau 18 punkto antrąją pastraipą taip:
„Jei atitinkamo asmens dokumento išdavimą reglamentuojantis teisės aktas reikalauja, kad prašymas būtų pildomas ranka iš anksto paruoštoje formoje, prašymas gali būti nespausdinamas. Tokiu atveju sistemos suteiktąjį prašymo registracijos numerį darbuotojas nustatytoje prašymo formos vietoje užrašo ranka. Prašymas sistemoje atpažįstamas tik pagal sistemos suteiktąjį registracijos numerį.“
1.12. Išdėstau 22.3 papunktį taip:
1.13. Išdėstau 23.1 papunktį taip:
„23.1. prašymo formos nustatytoje vietoje priklijuojama asmens pateikta jo amžių ir Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 569 „Dėl Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimų patvirtinimo“, atitinkanti nuotrauka;“
1.14. Išdėstau 23.2 papunktį taip:
1.15. Papildau 23.21 papunkčiu:
1.16. Išdėstau 25.8 papunktį taip:
„25.8. Prašymo forma pildoma ranka arba naudojama iš sistemos atsispausdinta prašymo forma be registracijos numerio, kuri pagal asmens pateiktus dokumentus papildoma, ir preliminarus prašymas duodamas asmeniui pasirašyti. Duomenų įrašymo į sistemą metu suteiktąjį prašymo registracijos numerį į tokią jau asmens pasirašytą „išankstinę“ prašymo formą darbuotojas įrašo ranka. Ant prašymo nuotrauka priklijuojama tuo atveju, jei asmuo reikalauja pageidauja jo veido atvaizdą formuoti iš nuotraukos.“
1.17. Išdėstau 26.2.8 papunktį taip:
1.19. Išdėstau 26.7 papunktį taip:
„26.7. Prašymo forma pildoma ranka arba naudojama iš sistemos atsispausdinta prašymo forma be registracijos numerio, kuri pagal asmens pateiktus dokumentus papildoma, ir preliminarus prašymas duodamas asmeniui pasirašyti. Duomenų įrašymo į sistemą metu suteiktąjį prašymo registracijos numerį į tokią jau asmens pasirašytą „išankstinę“ prašymo formą darbuotojas įrašo ranka. Ant prašymo nuotrauka priklijuojama tuo atveju, jei asmuo pageidauja jo veido atvaizdą formuoti iš nuotraukos.“
1.20. Papildau 291 punktu:
1.21. Išdėstau 31 punktą taip:
1.22. Išdėstau 32 punktą taip:
1.23. Išdėstau 33 punktą taip:
1.24. Išdėstau 34 punktą taip:
„34. Sprendimą išduoti (pakeisti) asmens dokumentą įgyvendinanti tarnyba turi galimybę pažymėti prašymus, kuriems priimtas sprendimas neišduoti (nepakeisti) asmens dokumento. Prašymų sąraše pažymėjus langelį „Negaminti dokumento“, prašymas pervedamas į būseną „NEGAMINTI“, kuri neleidžia prašymo pervesti į būseną „PARUOŠTAS“. Laikinai, iki 3 mėn., tokie prašymai gali būti matomi Prašymų sąraše nuspaudus klavišą „Neigiami sprendimai“. Prašymų registre prašymai, kuriems įvesta žyma apie priimtą sprendimą neišduoti (nepakeisti) asmens dokumento, atspausdinami su pastaba „Negaminti“.“
1.25. Išdėstau 52 punktą taip:
„52. Tais atvejais, kai tarnybos darbuotojas neturi įgaliojimų įrašyti, taisyti ar keisti asmens, kurio prašymas registruojamas sistemoje, duomenų, nustačius, kad prašyme ar kituose pateiktuose dokumentuose nurodyti duomenys nesutampa su duomenimis, esančiais Gyventojų registre, jei tai yra nustatyta asmens dokumento išdavimą reglamentuojančiame teisės akte, užpildyto prašymo kopija, pažymėjus nesutampančius duomenis, turi būti išsiunčiama Gyventojų registro tarnybai.“
1.26. Išdėstau 55.2 papunktį taip:
„55.2. iškvietus užsakymo formavimo funkciją, pasirenkama asmens dokumento rūšis. Jei atitinkamo dokumento išdavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose numatytas išdavimas skirtinga skubos tvarka, pasirenkama, kokios skubos prašymus norima įtraukti į užsakymą (bendra tvarka, skubos tvarka per 1 darbo dieną, skubos tvarka per 5 darbo dienas ar kt.). Gautame paruoštų, bet neišsiųstų prašymų sąraše pasirinkęs prašymo registracijos numerį, tarnybos darbuotojas gali iš Gyventojų registro peržiūrai ir (ar) koregavimui išsikviesti prašymą pateikusio asmens duomenis arba sąraše pažymėti prašymus, kurių nepageidauja įtraukti į eilinį užsakymą;“
1.27. Išdėstau 56.1.5 papunktį taip:
1.28. Išdėstau 56.2 papunktį taip:
„56.2. Per vieną dieną iš to paties Užsakovo Asmens dokumentų išrašymo centrui gali būti perduotas ne daugiau nei vienas užsakymas išrašyti asmens dokumentus skubos tvarka per 1 darbo dieną ir ne daugiau nei vienas – išrašyti asmens dokumentus skubos tvarka per 5 darbo dienas. Užsakymai išrašyti asmens dokumentus bendra tvarka, jei į juos įtraukta mažiau kaip 50 prašymų, perduodami Asmens dokumentų išrašymo centrui ne dažniau kaip kartą per savaitę, išskyrus prašymus išrašyti asmens dokumentus, kurių užsakomi labai maži kiekiai (tarnybinius pasus, diplomatinius pasus, užsieniečio pasus, leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje ir pan.).“
1.29. Išdėstau 91 punktą taip:
„91. Jeigu prašymai išduoti asmens dokumentus skubos tvarka per 1 darbo dieną Asmens dokumentų išrašymo centrui buvo perduoti iki 13 val., asmens dokumentai išrašomi prašymų gavimo dieną ir perduodami tiesiogiai įgaliotiems Užsakovų darbuotojams arba pasiuntinių pašto tarnybai ne vėliau kaip iki tos pačios Asmens dokumentų išrašymo centro darbo dienos pabaigos. Pasiuntinių pašto tarnyba ne vėliau kaip kitą darbo dieną juos pristato Užsakovams.“
1.30. Išdėstau 92 punktą taip:
„92. Asmens dokumentai pagal prašymus išduoti skubos tvarka per 5 darbo dienas, išrašomi tą pačią arba kitą darbo dieną po gavimo ir perduodami tiesiogiai įgaliotiems Užsakovo darbuotojams arba pasiuntinių pašto tarnybai kartu su bendrąja siunta ne rečiau kaip du kartus per savaitę bei pasiuntinių pašto tarnybos pristatomi atitinkamiems Užsakovams ne vėliau kaip kitą darbo dieną.“
1.31. Išdėstau 96 punktą taip:
„96. Ne mažiau kaip trijų darbuotojų akivaizdoje atidaroma asmens dokumentų pakuotė, asmens dokumentai ir PIN kodo vokeliai suskaičiuojami, patikrinama, ar numeriai atitinka nurodytus lydraštyje (-iuose). Sutikrinami ir pasižymimi koreguoti neįvykdytų (atmestų) prašymų numeriai, patikrinama, ar yra įvykdyti pakartotinai siųsti (koreguoti) prašymai.“
1.32. Išdėstau 98 punktą taip:
„98. Nustačius, kad pakuotė pažeista ir / ar trūksta asmens dokumentų ir / ar PIN kodo vokelių, apie tai nedelsiant informuojamas Asmens dokumentų išrašymo centras. Tarnybos vadovo pavedimu nuo nustatyto (-ų) asmens dokumentų pakuotės pažeidimo ir / ar asmens dokumentų ir / ar PIN kodo vokelių trūkumo teisės aktų nustatyta tvarka atliekamas patikrinimas, surašoma jo išvada. Išvados kopija pateikiama Asmens dokumentų išrašymo centrui. Asmens dokumentų išrašymo sistemoje išvadą dėl nustatyto asmens dokumento trūkumo surašiusi institucija nedelsdama paskelbia, kad asmens dokumentas dingo.“
1.33. Išdėstau 107 punktą taip:
1.34. Išdėstau 108 punktą taip:
1.35. Išdėstau 110 punktą taip:
„110. Žymai apie neįteikto dokumento nurašymą įvesti skirta ekraninė forma „Nurašyti brokuoti neįteiktą dokumentą“. Atidarius šią ekraninę formą, pasirenkamas vienas iš trijų išrašyto dokumento paskelbimo negaliojančiu ar keitimo priežasčių kodų: „65“, „75“ arba „81“. Įvedus bet kurią iš šių priežasčių, sistemoje automatiniu būdu nustatoma išrašyto asmens dokumento būsena „GRĄŽINTAS“.
1.36. Išdėstau 114 punktą taip:
„114. Asmenims, kuriems pagal atitinkamo asmens dokumento išdavimą reglamentuojančius teisės aktus į išrašomą dokumentą įrašyti sertifikatai turi būti aktyvuojami, kartu su įteikiamu dokumentu tarnybos darbuotojas privalo įteikti ir iš Asmens dokumentų išrašymo centro gautąjį PIN kodo vokelį. Jei asmuo atsisako pasirašyti, kad susipažino ir sutinka laikytis sertifikatų sudarymo ir tvarkymo sąlygų, įteikiamų atsiimant asmens dokumentą, negali būti aktyvuojami. Tokiu atveju PIN kodo vokelis asmeniui nėra įteikiamas.“
1.37. Išdėstau 115 punktą taip:
1.39. Išdėstau 117.3 papunktį taip:
1.40. Išdėstau 117.4 papunktį taip:
1.41. Išdėstau 129 punktą taip:
„129. Asmens dokumentas negaliojančiu dėl praradimo (priežasties kodas „14“) turi būti paskelbiamas nedelsiant, gavus informaciją apie asmens dokumento praradimą.
Informacija apie asmens dokumentus, paskelbtus negaliojančiais su priežasties kodu „14“, automatiniu būdu perduodama Individualius požymius turinčių ir numeruotų daiktų registrui, o iš šio registro – į Šengeno informacinę sistemą. Tokių asmens dokumentų galiojimo atkūrimas iš tarnybų darbo vietų yra negalimas.“
1.42. Išdėstau 130 punktą taip:
1.43. Išdėstau 132 punktą taip:
1.44. Išdėstau 137 punktą taip:
„137. Siunčiami naikinti dokumentai turi būti specialiu prietaisu pažymėti kaip negaliojantys. Asmens dokumentų išrašymo centre, gavus siuntą su asmens dokumentais ir (ar) PIN kodo vokeliais, patikrinama, ar asmens dokumentai pažymėti negaliojančiais ir ar PIN kodo vokeliai nebuvo pažeisti. Radus neatitikimų, nedelsiant informuojama siuntą suformavusi tarnyba, surašomas aktas ir atliekamas tarnybinis patikrinimas.“
1.45. Išdėstau 143 punktą taip:
„143. Į asmens dokumentą įrašoma išdavimo data susiformuoja asmens dokumento išrašymo metu. Jei nenustatyta kitaip, nuo asmens dokumento išrašymo datos sistemoje apskaičiuojamas į asmens dokumentą įrašomas galiojimo laikas. Teisės aktų, reglamentuojančių asmens dokumentų išdavimą, nustatytais atvejais registruojant prašymą būtina nurodyti, kad apskaičiuotasis galiojimo laikas išrašymo metu būtų atitinkamai koreguojamas.“
1.46. Išdėstau 157 punktą taip:
1.47. Išdėstau 160 punktą taip:
„160. Vieta parašui turi būti pažymėta stačiakampiu rėmeliu, kuriame asmuo turėtų pasirašyti. Jeigu vieta parašui žymima stačiakampiu rėmeliu, rėmelis turėtų būti tokios spalvos, kad nuskaitymo metu rėmelį būtų galima identifikuoti ir panaikinti rėmelio spalvą taip, kad asmens dokumente būtų graviruojamas tik parašas ir nebūtų graviruojamas rėmelis.“
1.48. Išdėstau 162 punktą taip:
1.50. Išdėstau 164 punktą taip:
2. Nustatau, kad:
2.1. šiuo įsakymu tvirtinamo 2 priedo nuostatos, susijusios su tautybės įrašymu į Lietuvos Respublikos pasus, įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.;