LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL BANKAMS SKIRTŲ MOKĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO IR GRYNŲJŲ PINIGŲ IŠDAVIMO MOBILIZACIJOS METU REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. kovo 26 d. Nr. 03-57
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinių mobilizacinių užduočių valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 23 „Dėl Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo įgyvendinimo“, 3.5.1 papunkčiu, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:
Patvirtinti Bankams skirtų mokėjimo paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų išdavimo mobilizacijos metu reikalavimų aprašą (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos banko valdybos
2024 m. kovo 26 d.
nutarimu Nr. 03-57
BANKAMS SKIRTŲ MOKĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO IR GRYNŲJŲ PINIGŲ IŠDAVIMO MOBILIZACIJOS METU REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bankams skirtų mokėjimo paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų išdavimo mobilizacijos metu reikalavimų apraše (toliau – Aprašas) nustatyti Lietuvoje įsteigtų ir teikiančių paslaugas bankų atrankos, siekiant užtikrinti kritinių mokėjimo paslaugų teikimą ir grynųjų pinigų išdavimą mobilizacijos metu, kriterijai, šių paslaugų teikimo organizavimo ir koordinavimo tvarka ir principai.
2. Aprašo tikslas – užtikrinti Aprašo 7 ir 8 punktuose nurodytų paslaugų prieinamumą fiziniams ir juridiniams asmenims Lietuvos Respublikos teritorijoje ir bent ES, NATO ir Šengeno susitarimams priklausančių šalių teritorijose Lietuvoje paskelbtos mobilizacijos metu.
3. Aprašas taikomas Lietuvos Respublikoje licencijuotiems bankams arba Europos ekonominės erdvės valstybėse licencijuotų užsienio bankų filialams, įsteigtiems Lietuvos Respublikoje ir atitinkantiems Aprašo II skyriuje nurodytus kriterijus.
II SKYRIUS
BANKŲ ATRANKOS KRITERIJAI
5. Aprašo 7 ir 8 punktuose nurodytas paslaugas privalo užtikrinti bankai, praėjusių metų gruodžio 31 d. duomenimis, atitinkantys šiuos atrankos kriterijus:
5.1. turintys daugiau kaip 5 proc. rezidentų indėlių, palyginti su visais Aprašo 3 punkte nurodytų bankų indėliais;
5.2. turintys daugiau kaip 5 proc. rezidentų klientų, palyginti su visais Aprašo 3 punkte nurodytų bankų klientais;
III SKYRIUS
PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO TVARKA IR PRINCIPAI
7. Banko teikiamos paslaugos mobilizacijos metu privalo apimti mokėjimo paslaugų teikimą ir grynųjų pinigų išdavimą fiziniams ir juridiniams asmenims (išskyrus 8 punkte nurodytas paslaugas, kurios teikiamos tik fiziniams asmenims), taip pat atsiskaitymų vykdymą savo vardu su Lietuvos banku arba jam atstovaujančiu euro zonos centriniu banku (toliau – Paslaugos). Paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos konkretiems Aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantiems bankams nustatomos Lietuvos banko valdybos nutarimu.
8. Bankai sieks įgyvendinti priemones, kad neveikiant atsiskaitymus fizinėse prekybos vietose užtikrinantiems mokėjimo kortelių infrastruktūros elementams, dėl kurių neįmanomas apsikeitimas informacija mokėjimo operacijų autorizavimui prisijungus prie ryšių linijų (angl. on-line) (toliau – on-line režimas), naudojamas atsiskaitymo režimas, kai mokėjimo kortelių skaitytuvai yra atjungti (angl. off-line) nuo ryšių linijų (toliau – off-line režimas). Naudojant off-line režimą, per vieną off-line režimo įjungimo laikotarpį su banko išduota mokėjimo kortele galima atsiskaityti įsigyjant būtiniausių prekių (maisto, vaistų, degalų) ne daugiau kaip už Lietuvos banko nustatytą sumą iš prekybininkų, kurie yra pasirengę priimti mokėjimus kortele off-line režimu. Atsiskaitant off-line režimu visada atliekamas saugesnis mokėjimo operacijos autentiškumo patvirtinimas, t. y. kortelė turi būti įstatoma į kortelių skaitytuvą ir suvedamas PIN kodas. Kai tik yra galimybė, turi būti atsiskaitoma on-line režimu. Draudžiama tikslingai siekti atsiskaityti off-line režimu. Off-line režimas bus naudojamas tik tada, kai bus įvykdytos visos jam veikti būtinos sąlygos. Galimybė naudotis off-line režimu bus suteikiama tik fiziniams asmenims. Visas konkrečias off-line režimui veikti būtinas sąlygas ir veiksmus bei jų įgyvendinimo terminus bankai ir Lietuvos bankas sieks nustatyti ir suderinti Aprašo 13.1 papunktyje nurodytoje Mobilizacinio užsakymo sutartyje nustatytais terminais. Ribotas prekybininkų, su kuriais bus galima atsiskaityti off-line režimu, sąrašas sudaromas teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Bankų veiklai reikalingų, bet su bankų veikla tiesiogiai nesusijusių paslaugų teikimą (pvz., interneto ir mobiliojo ryšio, elektros energijos, gamtinių dujų ir naftos produktų tiekimą, transporto infrastruktūrą ir jos funkcionavimą, geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą) sieks užtikrinti civiliniai mobilizaciniai subjektai, atsakingi už atitinkamų mobilizacinių užduočių vykdymą. Bankai privalo siekti, kad su bankų veikla tiesiogiai nesusijusių paslaugų teikimas būtų užtikrintas, tačiau jie nėra atsakingi, jeigu kiti mobilizaciniai subjektai ar pasitelkti partneriai nevykdo savo įsipareigojimų. Bankai nustatyta tvarka pasirengia priemones, užtikrinančias paslaugų, reikalingų Aprašo 7 ir 8 punktuose nustatytiems reikalavimams vykdyti, įskaitant reikalingų darbuotojų skaičiaus užtikrinimą, alternatyvių darbo vietų įrengimą, alternatyvaus elektros energijos tiekimo užtikrinimą duomenų centrams (ne mažiau kaip 24 val.), atsarginį duomenų perdavimą alternatyviais maršrutais arba alternatyviomis technologijomis, sistemų, skirtų gryniesiems pinigams išduoti ir mokėjimo paslaugoms teikti, prieinamumą, bet tuo neapsiribojant.
10. Mobilizacijos metu prireikus išteklių, tiesiogiai nesusijusių su bankų teikiamomis paslaugomis (pvz., degalų, papildomos apsaugos ir pan.), bankai dėl jų privalo kreiptis į Lietuvos banką, o Lietuvos bankas dėl tokių išteklių suteikimo kreipsis į Valstybės mobilizacijos operacijų centrą.
11. Bankai turi teisę gauti iš Lietuvos banko, civilinės mobilizacijos institucijų, Lietuvos kariuomenės, Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas) informaciją, kurios reikia Apraše nustatytiems įsipareigojimams vykdyti.
12. Lietuvos bankas kiekvienais metais, bet ne vėliau kaip iki balandžio 30 d. peržiūri praėjusių metų gruodžio 31 d. bankų duomenis, įvertina jų atitiktį Aprašo II skyriuje nurodytiems reikalavimams ir informuoja banką apie prievolę užtikrinti Paslaugų prieinamumą mobilizacijos metu, jeigu jis šios prievolės neturėjo anksčiau (banko statusui nesikeičiant, informacija nepateikiama). Naujai įtrauktiems bankams nustatomas šešių mėnesių pereinamasis reikalavimų įgyvendinimo laikotarpis. Jeigu bankui reikia ilgesnio pereinamojo laikotarpio, jis turi pateikti Lietuvos bankui argumentuotą prašymą pratęsti pereinamojo laikotarpio terminą. Lietuvos bankas, išnagrinėjęs tokį prašymą, informuoja apie sprendimą, ar laikotarpis bus pratęstas.
13. Bankas, gavęs iš Lietuvos banko pranešimą apie prievolės užtikrinti Paslaugų prieinamumą mobilizacijos metu atsiradimą, ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo informacijos gavimo dienos:
13.1. kviečiamas su Lietuvos banku pasirašyti Mobilizacinio užsakymo sutartį, kurios pavyzdinė forma pateikiama Aprašo 1 priede (toliau – Sutartis). Sutarties sąlygos gali būti papildomomis nuostatomis, susijusiomis su Paslaugų teikimu;
13.2. pateikia derinti Lietuvos banko Strategijos ir valdysenos departamento Atitikties ir rizikos valdymo skyriui Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių Kritinių bankomatų, banko skyrių sąrašą (2 priedas). Lietuvos bankas per 10 darbo dienų įvertina šį sąrašą pagal geografinio pasiskirstymo, įskaitant gyventojų tankumą teritorijoje, grynųjų pinigų apyvartos ir Kritinių bankomatų, banko skyrių prieinamumo kriterijus ir pateikia derinimo išvadą. Bankas, norėdamas keisti kritinių bankomatų, banko skyrių skaičių ir (arba) lokacijas, pakeitimus turi iš anksto suderinti su Lietuvos banku (suderinto sąrašo keitimo tvarka bus nustatyta Aprašo 14 punkte nurodytame banko mobilizacijos plane), mobilizacijos metu informuoti apie planuojamus pokyčius. Paskelbus mobilizaciją bankas suderintą Kritinių bankomatų, banko skyrių sąrašą turi paskelbti savo interneto svetainėje.
14. Per du mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos teisės aktuose, reglamentuojančiuose mobilizacijos planų rengimą, nustatyta tvarka bankas parengia pirminį banko mobilizacijos plano variantą (toliau – Planas) ir jį pateikia derinti Lietuvos bankui. Lietuvos bankas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų įvertina Planą ir pateikia derinimo išvadą, prireikus papildo informacija apie Lietuvos banko priemones, susijusias su Paslaugų teikimo reikalavimų įgyvendinimu. Aprašo 8 punkte nurodytoms paslaugoms užtikrinti Planas rengiamas tik įvykdžius būtinas off-line režimui veikti sąlygas ir veiksmus.
15. Jeigu Lietuvos banko išvadoje nurodoma, kad Planui nepritariama, bankas, atsižvelgdamas į pateiktas pastabas, nurodo alternatyvius veiksmus, priemones ir (arba) materialinius išteklius (priklausomai nuo gautos išvados) arba pateikia argumentuotą atsakymą, kodėl alternatyvūs veiksmai, priemonės ir (arba) materialiniai ištekliai (priklausomai nuo gautos išvados) negali būti taikomi.
16. Gautus Planus Lietuvos bankas konsoliduoja ir pateikia derinti konsoliduotą Planą Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentui. Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento dėl Plano pateiktas pastabas Lietuvos bankas perduoda bankui, prašydamas patikslinti informaciją.
17. Bankas, siekdamas užtikrinti Paslaugoms vykdyti būtiną darbuotojų skaičių, sudaro banko civilinio mobilizacinio personalo rezervo sąrašą ir teikia jį derinti Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentui Civilinio mobilizacinio personalo rezervo sudarymo ir apskaitos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 23 „Dėl Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.
18. Jeigu Sutarčiai vykdyti reikalingoms banko veiklą papildančioms paslaugoms teikti pasitelkiamas subtiekėjas, bankui, gavusiam iš Lietuvos banko informaciją apie konsoliduoto Plano patvirtinimą, rekomenduojama informuoti subtiekėją, kad jis teikia paslaugas, kurios reikalingos mobilizacinei užduočiai vykdyti.
19. Iki kiekvienų metų lapkričio 10 d. Lietuvos bankas su banku suderina ateinančių metų planuojamų pratybų, per kurias bus išbandomas banko pasirengimas atitikti keliamus reikalavimus, grafiką. Jeigu pratybos planuojamos ne pagal suderintą grafiką, bankas apie savo galimybes dalyvauti pratybose informuoja ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos iš Lietuvos banko gavimo dienos. Lietuvos bankas pratybose dalyvauja stebėtojo ir (arba) dalyvio (priklausomai nuo pratybų scenarijaus) teisėmis.
20. Paskelbus mobilizaciją, Lietuvos bankas turi teisę pateikti bankams atskirus nurodymus dėl Paslaugų teikimo organizavimo, dėl kurių įgyvendinimo Šalys turi susitarti atskirai.
21. Paskelbus mobilizaciją, bankas turi informuoti Lietuvos banką apie Plane numatytų priemonių įgyvendinimo tvarką ir savo galimybes užtikrinti Paslaugų prieinamumą.
22. Paskelbus mobilizaciją, bankai privalo:
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Prireikus Aprašas gali būti keičiamas atsižvelgus į bankų sektoriaus pokyčius, svarbiausių finansinių paslaugų plėtros tendencijas, Paslaugų prieinamumo mobilizacijos metu vertinimą arba kitus veiksnius, turinčius įtakos Paslaugų teikimui ir pakeitimus derinant su Mobilizacinio užsakymo sutartį sudariusiais bankais.
Bankams skirtų mokėjimo
paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų
išdavimo mobilizacijos metu
reikalavimų aprašo
1 priedas
MOBILIZACINIO UŽSAKYMO SUTARTIS
20__ m._____________ d. Nr. _______
Vilnius
Lietuvos bankas (toliau – Užsakovas), atstovaujamas Valdybos pirmininko ____________________, ir
[banko pavadinimas] (toliau – Vykdytojas), atstovaujamas [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio pagal [banko pavadinimas] įstatus (toliau kartu vadinami šalimis, o kiekvienas atskirai – šalimi),
vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo (toliau – Įstatymas) 17 straipsniu, Valstybinių mobilizacinių užduočių valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 23 „Dėl Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo įgyvendinimo“, 3.5.1 papunkčiu ir Bankams skirtų mokėjimo paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų išdavimo mobilizacijos metu reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos banko valdybos 20__ m. _____________ d. nutarimu Nr._____ „Dėl Bankams skirtų mokėjimo paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų išdavimo mobilizacijos metu reikalavimų aprašo patvirtinimo“, (toliau – Aprašas),
sudarė šią Mobilizacinio užsakymo sutartį (toliau – Sutartis).
1. SUTARTIES DALYKAS
1.1. Vykdytojas įsipareigoja vykdyti Užsakovo mobilizacinį užsakymą – paskelbus mobilizaciją, nedelsiant užtikrinti Sutarties 3.1 papunktyje nurodytų mokėjimo paslaugų teikimą ir grynųjų pinigų išdavimą fiziniams ir juridiniams asmenims, (toliau – mobilizacinis užsakymas).
2. SUTARTIES VYKDYMAS
2.1. Už Sutarties vykdymą, taip pat informacijos Sutarties vykdymo klausimais teikimą, Užsakovui ir Vykdytojui atstovaujantys asmenys paskiriami per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo. Apie paskirtus asmenis šalys informuojamos Sutartyje nurodytais kontaktiniais duomenimis, o jiems pasikeitus, informacija atnaujinama nedelsiant.
3. VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS
3.1. Vykdydamas mobilizacinį užsakymą Vykdytojas privalo:
3.1.1. užtikrinti mokėjimo paslaugų teikimą ir grynųjų pinigų išdavimą, kaip nurodyta Apraše, (toliau – Paslaugos).
3.1.2. paskelbus mobilizaciją Lietuvos Respublikoje, Įstatymo nustatyta tvarka vykdyti Vykdytojo mobilizacijos plane numatytas priemones ir mobilizacinius nurodymus, informuoti Užsakovą apie plane numatytų priemonių įgyvendinimo tvarką ir savo galimybes užtikrinti Paslaugų prieinamumą;
3.1.3. sudaryti sąlygas Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentui prie Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos (toliau – Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas), taip pat Užsakovo vadovų įgaliotiems tarnautojams patikrinti, ar Vykdytojas tinkamai pasirengęs vykdyti savo įsipareigojimus pagal Sutartį, ir netrukdyti įvertinti jo pajėgumus;
3.1.4. Įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti ir tvarkyti civilinio mobilizacinio personalo rezervą;
3.1.5. užtikrinti savo darbuotojų, įrašytų į civilinio mobilizacinio personalo rezervą, dalyvavimą mobilizacijos mokymuose;
3.1.6. užtikrinti patikėtos valstybės ir (arba) tarnybos paslaptį sudarančios informacijos ir duomenų apsaugą;
3.1.7. atsiradus aplinkybėms, dėl kurių neįmanoma toliau vykdyti Sutarties, nedelsiant bet ne vėliau kaip per penkiolika darbo dienų (mobilizacijos metu – nedelsiant, bet ne vėliau kaip per vieną darbo dieną) nuo tokių aplinkybių atsiradimo momento pranešti apie tai Užsakovui;
3.1.8. Užsakovo prašymu teikti Užsakovui informaciją, kurios reikia Įstatyme nurodytiems Užsakovo įsipareigojimams vykdyti;
3.1.9. teikdamas informaciją arba dokumentus Užsakovui, užtikrinti, kad juose pateikiama informacija yra teisinga ir neklaidinanti;
3.2. Vykdytojas turi Apraše ir mobilizacijos vykdymą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytas teises.
4. UŽSAKOVO TEISĖS IR PAREIGOS
4.1. Užsakovas privalo:
4.1.1. Vykdytojo prašymu teikti jam turimą informaciją, kurios reikia rengiantis mobilizacijai ir (arba) vykdant Sutartį;
4.2. Užsakovo mobilizacinės užduoties planas rengiamas atsižvelgiant į Aprašo 13 punkte nurodytą Veiksmų planą ir bendradarbiaujant su Vykdytoju, siekiant užtikrinti visapusišką pasirengimą įsipareigojimų vykdymui.
4.3. Užsakovas turi teisę tikrinti, ar Vykdytojas tinkamai pasirengęs Sutartyje nustatytiems įsipareigojimams, teikti argumentuotas pastabas dėl Sutartyje ir (arba) Užsakovo mobilizacijos plane numatytų priemonių netinkamumo, nurodyti terminus, per kuriuos priemonės turi būti tinkamai parengtos.
4.4. Užsakovas įsipareigoja teikti pagalbą Vykdytojui įgyvendinant įsipareigojimus, kiek tai susiję su Užsakovo dispozicijoje turimomis priemonėmis, ir dėti visas pastangas siekiant užtikrinti Vykdytojo, kitų mobilizacijos sistemos subjektų ir Lietuvos Respublikos institucijų bendradarbiavimą dėl užduoties vykdymui reikalingų papildomų priemonių užtikrinimo.
5. KITI ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
5.1. Šalys įsipareigoja neperduoti trečiosioms šalims, išskyrus Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentą ir Sutarties 8.1 punkte numatytus asmenis, su Sutartimi susijusios informacijos ir teikti viena kitai visą su Sutartimi susijusią informaciją tokia apimtimi, kokia yra būtina Sutarčiai vykdyti, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams. Teisės aktų nustatyta tvarka su Sutartimi susijusi informacija gali būti teikiama mobilizacijos sistemos subjektams.
5.2. Šalys įsipareigoja Sutarties galiojimo metu teikti viena kitai operatyvius pranešimus apie tai, kad atsirado ar egzistuoja bet koks įvykis, aplinkybė ar sąlyga, galintys paveikti Sutartį ar nulemti jos pažeidimą, taip pat kad veiks geranoriškai viena kitos atžvilgiu ir visokeriopai stengsis užtikrinti, kad būtų laikomasi Sutarties.
5.3. Kiekviena šalis kitos šalies pateiktus jos atstovų, atsakingų už Sutarties vykdymą darbuotojų ar tarnautojų asmens duomenis tvarkys kaip atskiras duomenų valdytojas Sutarties sudarymo ir vykdymo, siekiant įvykdyti šaliai taikomuose teisės aktuose numatytas pareigas, tikslu, vadovaudamasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas toliau – Reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punkte įtvirtinta asmens duomenų tvarkymo teisėtumo sąlyga.
5.4. Asmens duomenys tvarkomi įgyvendinant tinkamas technines, organizacines ir teisines asmens duomenų apsaugos priemones, siekiant asmens duomenų saugumo užtikrinimo. Nurodytos priemonės turi užtikrinti kilusią riziką atitinkantį saugumo lygį.
5.6. Kiekviena šalis kitos šalies pateiktus asmens duomenis gali teikti valstybės institucijoms ir įstaigoms, teisėsaugos institucijoms, teismams, kitiems asmenims, jeigu asmens duomenis šalis teikti įpareigoja teisės aktai.
5.7. Kiekviena šalis įsipareigoja visus fizinius asmenis (duomenų subjektus), kurių asmens duomenis perduoda kitai šaliai, tinkamai informuoti apie jų asmens duomenų tvarkymą, suteikdama Reglamento 13 arba 14 straipsniuose nurodytą informaciją ir supažindindama juos su šio Sutarties skyriaus ir (arba) susijusiomis teisės aktų nuostatomis.
6. SUBTIEKIMAS
6.1. Vykdytojas neatsako už pagal Sutartį prisiimtus įsipareigojimus, jeigu jų įvykdymui būtinos subtiekėjų, kuriems bankas teisės aktų nustatyta tvarka perdavęs dalį savo veiklos funkcijų, paslaugos nebuvo prieinamos ar teikiamos ir tai turėjo tiesioginės įtakos Vykdytojo įsipareigojimų pagal šią Sutartį vykdymui.
6.2. Tais atvejais, kai subtiekėjui ar subtiekimo santykiams taikomi papildomi reikalavimai, Vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę pasitelkti tik nustatytus reikalavimus atitinkantį subtiekėją.
6.3. Vykdydamas Sutartį ir ketindamas jos vykdymui pasitelkti subtiekėją Vykdytojas praneša Užsakovui tuo metu žinomo subtiekėjo pavadinimą, sutarties galiojimo terminą (jeigu žinomas), kontaktinius duomenis ir atstovus, jeigu šių duomenų nėra pateikęs Užsakovui kitais pagrindais. Apie šios informacijos pasikeitimus Vykdytojas privalo nedelsdamas informuoti Užsakovą visą Sutarties galiojimo laiką, taip pat ir apie naują subtiekėją, jeigu jį ketina pasitelkti Sutartyje nustatytiems įsipareigojimams vykdyti, jeigu Vykdytojas šios informacijos Užsakovui neteikia kitais pagrindais.
6.4. Vykdytojas, siekdamas pakeisti ar pasitelkti subtiekėją, turi raštu informuoti Užsakovą apie priežastis, pagrindžiančias subtiekėjo keitimo ar pasitelkimo būtinybę, pateikti informaciją apie naujai siūlomą ar pasitelkiamą subtiekėją, jeigu tokia informacija Užsakovui neteikiama kitais pagrindais.
6.5. Užsakovas, būdamas pagrįstai nepatenkintas Sutarčiai vykdyti paskirtu subtiekėju ar jo kompetencija, turi teisę rašytiniu prašymu kreiptis į Vykdytoją dėl šio subtiekėjo pakeitimo, nurodydamas motyvus. Vykdytojas, gavęs Užsakovo prašymą pakeisti Vykdytojo subtiekėją, įvertina rinkoje esančių alternatyvių atitinkamos paslaugos teikėjų skaičių ir per su Užsakovu suderintą protingą terminą privalo pasiūlyti kitą subtiekėją Sutarčiai vykdyti ir gauti Užsakovo sutikimą, jeigu teisės aktuose nenustatyta kitokia subtiekėjo pakeitimo tvarka.
7. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
7.1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodeksu Šalis atleidžiama nuo atsakomybės už Sutarties neįvykdymą, jeigu ji įrodo, kad Sutartis neįvykdyta dėl aplinkybių, kurių ji negalėjo kontroliuoti bei protingai numatyti Sutarties sudarymo metu, ir kad negalėjo užkirsti kelio šių aplinkybių ar jų pasekmių atsiradimui, išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos teisės aktai numato kitaip. Nenugalimos jėgos faktą turi įrodyti ta Sutarties šalis, kuri nevykdo ar nebegali vykdyti Sutartyje nustatytų įsipareigojimų. Kai paskelbiama karo padėtis Paslaugų teikimo sąlygos šalių susitarimu pagal realią situaciją yra peržiūrimos.
7.2. Vykdytojas atleidžiamas nuo atsakomybės už Sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą, jei pagal Sutartį prisiimtų įsipareigojimų vykdymui būtinos trečiųjų asmenų teikiamos paslaugos nebuvo prieinamos ar teikiamos ir tai tiesiogiai turėjo įtakos mobilizacinio užsakymo neįvykdymą ar netinkamą vykdymą.
8. KONFIDENCIALUMAS
8.1. Kiekviena šalis įsipareigoja neatskleisti jokios vykdant Sutartį iš kitos šalies gautos ar su Sutarties vykdymu susijusios informacijos jokiems tretiesiems asmenims be išankstinio rašytinio kitos šalies sutikimo ir visą informaciją laikyti konfidencialia, nebent tokios informacijos atskleidimas:
8.1.3. būtinas Sutarties vykdymui, kai reikia atskleisti informaciją subtiekėjams, pasitelktiems Sutarties 6 skyriuje nustatyta tvarka;
8.2. Šalys įsipareigoja nenaudoti ir neviešinti konfidencialios informacijos jokiais kitais tikslais, išskyrus galiojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose valstybės, tarnybos ar komercinių (gamybinių) paslapčių ir kitos konfidencialios informacijos ir asmens duomenų apsaugą, numatytus atvejus.
8.3. Kiekviena šalis privalo užtikrinti, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių valstybės, tarnybos ir (arba) komercinių (gamybinių) paslapčių ir kitos konfidencialios informacijos ir asmens duomenų apsaugą.
9. SUTARTIES GALIOJIMAS, PAKEITIMAS IR NUTRAUKIMAS
9.1. Sutartis įsigalioja ją pasirašius šalims. Sutartis galioja neterminuotai. Sutartis pasibaigia, kai netenka galios Lietuvos banko valdybos 20__ m. _____________ d. nutarimas Nr._____ „Dėl Bankams skirtų mokėjimo paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų išdavimo mobilizacijos metu reikalavimų aprašo patvirtinimo“.
9.2. Sutartis gali būti nutraukta šalių rašytiniu susitarimu, jeigu Vykdytojas neatitinka Aprašo 5 punkte nurodytų reikalavimų. Šalis, inicijuojanti Sutarties nutraukimą, raštu įspėja apie tai kitą šalį ne vėliau kaip likus vienam mėnesiui iki numatomos Sutarties nutraukimo dienos ir pateikia pasirašytą Sutarties nutraukimo projektą. Šalis, gavusi nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per septynias darbo dienas turi informuoti apie motyvuotą nepritarimą Sutarties nutraukimui arba pasirašyti Sutarties nutraukimo projektą ir pasirašytą grąžinti kitai šaliai.
9.4. Visi Sutarties pakeitimai ir papildymai galioja tik tada, kai jie sudaryti raštu ir pasirašyti šalių. Tokie Sutarties pakeitimai ar papildymai yra neatskiriama Sutarties dalis.
10. GINČŲ SPRENDIMAS
11. KITOS SĄLYGOS
11.1. Visi šalių su Sutartimi susiję tarpusavio pranešimai pateikiami raštu Sutartyje nurodytais adresais. Skubūs pranešimai gali būti perduoti šalims tiesiogiai – už Sutarties vykdymą atsakingų asmenų elektroniniu paštu. Jeigu elektroniniu paštu perduoti pranešimo neįmanoma, skubūs pranešimai perduodami mobiliuoju ryšiu. Jeigu mobiliuoju ryšiu perduoti skubaus pranešimo neįmanoma, skubus pranešimas perduodamas palydoviniu ryšiu. Šalis, gavusi skubų pranešimą, privalo nedelsdama patvirtinti jo gavimo faktą.
11.2. Pasikeitus šalių pavadinimams, adresams, telefonų ir fakso numeriams ar už Sutarties vykdymą atsakingiems asmenims, šalys įsipareigoja nedelsiant, bet ne ilgiau kaip per vieną darbo dieną nuo pasikeitimo momento raštu informuoti apie tai viena kitą. Šaliai informavus kitą šalį apie šiame punkte nurodytus pasikeitimus, šalys jais vadovaujasi ir taiko be papildomo rašytinio susitarimo (įskaitant ir Sutarties pakeitimą). Šalis, neįvykdžiusi šių reikalavimų, negali reikšti pretenzijų, kad šalių veiksmai, atlikti pagal paskutinius joms žinomus kitos šalies rekvizitus ir (arba) už Sutarties vykdymą atsakingų asmenų kontaktus, neatitinka Sutarties sąlygų arba kad ji negavo pranešimų, siųstų jai pagal tuos rekvizitus ir (arba) už Sutarties vykdymą atsakingų asmenų kontaktus.
Bankams skirtų mokėjimo
paslaugų teikimo ir grynųjų pinigų
išdavimo mobilizacijos metu
reikalavimų aprašo
2 priedas
KRITINIŲ BANKOMATŲ, BANKO SKYRIŲ SĄRAŠAS
Nr. |
Bankomato, banko skyriaus adresas |
Bankomato, banko skyriaus darbo (prieinamumo) laikas |
Bankomato tipas |
Alternatyvaus energijos šaltinio užtikrinimas (yra / nėra) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|