LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. LIEPOS 28 d. įsakymo Nr. a1-502 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-01 „PLĖTOTI KOMPLEKSINĘ ASMENŲ SU NEGALIA SOCIALINĖS INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ aprašo PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. spalio 31 d. Nr. A1-728
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. liepos 28 d. įsakymą Nr. A1-502 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09- 003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę neįgaliųjų socialinės integracijos sistemą“ aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-01 „PLĖTOTI KOMPLEKSINĘ ASMENŲ SU NEGALIA SOCIALINĖS INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ aprašo PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu, 87.2 papunkčiu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09-003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1-502
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2024 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. A1-728
redakcija)
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-01 „PLĖTOTI KOMPLEKSINĘ ASMENŲ SU NEGALIA SOCIALINĖS INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rezultato rodiklio kodas |
Rezultato rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rezultato rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rezultato rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
R-09- 003-02-02-01-01 |
Asmenų su negalia, pasinaudojusių socialinės integracijos priemonėmis, skirtomis jų socialinei atskirčiai mažinti, dalis nuo visų šių priemonių gavėjų skaičiaus |
procentai |
33 (2021 m.) |
42 |
42 |
Valstybės biudžeto lėšos |
R-09- 003-02-02-01-02 |
Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
procentai |
90,8 (2020 m.) |
n/a |
95 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
R-09- 003-02-02-01-03 |
Asmenų, palankiai vertinančių bendruomeninių paslaugų, susijusių su vaiko garantijų sistema, kokybę, dalis |
procentai |
90,8 (2020 m.) |
n/a |
95 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO PLANAS
Finansavimo šaltiniai |
Finansavimo apimtis, eurais; iš jų: |
||
Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) finansinėse projekcijose numatytų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomai skirtų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
17 902 000 |
- |
- |
1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
17 902 000 |
- |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
25 510 545 |
- |
- |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos |
25 510 545 |
- |
- |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
96 717 054 |
- |
- |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos („Europos socialinis fondas +“) |
96 717 054 |
- |
- |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
- |
- |
2. Kitos lėšos |
- |
- |
- |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
- |
- |
- |
2.2. Privačios lėšos |
- |
- |
- |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
- |
- |
- |
IŠ VISO: |
140 129 599 |
- |
- |
Pastaba. Į lentelės 1.1 papunktyje nurodytą valstybės biudžeto lėšų poreikį įtraukti 75 000 eurų iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo ekspertų paslaugoms pirkti.
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo (DV; IN; LG; Neprisidedama) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma, eurais |
Finansavimo šaltinis |
Europos Sąjungos lėšų fondas, regionas (Vidurio ir vakarų Lietuvos, Sostinės) |
Rodiklio (rezultato, produkto) kodas, pavadinimas ir matavimo vnt. |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Administruojančioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
1. Sukurti vieno langelio principu veikiančią pagalbos asmenims su negalia bei jų šeimų nariams ar globėjams (rūpintojams) sistemą |
M |
Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ANTAA), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM) |
P |
LG |
D |
612 500 |
VB |
- |
R-09-003-02-02-01-01 – asmenų su negalia, pasinaudojusių socialinės integracijos priemonėmis, skirtomis jų socialinei atskirčiai mažinti, dalis nuo visų šių priemonių gavėjų skaičiaus (procentai) |
42 (2030 m.) |
SADM |
SADM (reguliacinė veikla), savivaldybių administracijos |
P-09-003-02-02-01-04 – atliktų socialinės apsaugos sektoriaus analizių skaičius (vienetai) |
1 (2022 m.) |
|||||||||||
2. Sukurti ir įteisinti naują neįgalumo nustatymo, atsižvelgiant į asmens individualius pagalbos poreikius, modelį |
M |
ANTAA, SADM |
P |
LG |
D |
12 500 |
VB |
- |
R-09-003-02-02-01-01 – asmenų su negalia, pasinaudojusių socialinės integracijos priemonėmis, skirtomis jų socialinei atskirčiai mažinti, dalis nuo visų šių priemonių gavėjų skaičiaus (procentai) |
42 (2030 m.) |
SADM |
SADM (reguliacinė veikla), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, ANTAA |
P-09-003-02-02-01-04 – atliktų socialinės apsaugos sektoriaus analizių skaičius (vienetai) |
1 (2022 m.) |
|||||||||||
3. Pakeisti galiojantį teisinį reglamenta-vimą, siekiant užtikrinti laikiną atokvėpį asmenims, prižiūrintiems ar slaugantiems šeimos narius, kuriems nustatytas sunkaus neįgalumo lygis |
M |
Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos |
P |
LG |
D |
17 227 000 |
VB |
- |
P-09-003-02-02-01-01 – asmenų, gavusių laikino atokvėpio paslaugas, skaičius (asmenys) |
14 356 (2030 m.) |
SADM |
SADM (reguliacinė veikla) |
4. Didinti paslaugų vaikams, kuriems gresia skurdas arba socialinė atskirtis, prieinamumą, įgyvendinant vaiko garantijų sistemos tikslus: |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4.1. Sostinės regione |
I |
Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA) |
P |
LG |
D |
6 386 538 |
2021–2027 IP, ES |
Sostinės regionas |
R-09-003-02-02-01-03 – asmenų, palankiai vertinančių bendruomeninių paslaugų, susijusių su vaiko garantijų sistema, kokybę, dalis (procentai) |
95 (2029 m.) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) |
- |
6 386 538 |
2021–2027 IP, BF |
P-09-003-02-02-01-02 – asmenys, gavę bendruomenines paslaugas, susijusias su vaiko garantijų sistema (asmenys) |
912 (2029 m.) |
|||||||||
4.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
ESFA |
P |
LG |
D |
53 863 822 |
2021–2027 IP, ES |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
R-09-003-02-02-01-03 – asmenų, palankiai vertinančių bendruomeninių paslaugų, susijusių su vaiko garantijų sistema, kokybę, dalis (procentai) |
95 (2029 m.) |
CPVA |
- |
9 505 380 |
2021–2027 IP, BF |
P-09-003-02-02-01-02 – asmenys, gavę bendruomenines paslaugas, susijusias su vaiko garantijų sistema (asmenys) |
4 527 (2029 m.) |
|||||||||
5. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruome-ninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruome-nines paslaugas: apgyvendini-mo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims): |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5.1. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruome-ninių paslaugų Sos-tinės regione |
I |
ANTAA |
P |
LG |
D |
3 865 470 |
2021–2027 IP, ES |
Sostinės regionas |
R-09-003-02-02-01-02 – institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis (procentai) |
95 (2029 m.) |
CPVA |
- |
3 865 470 |
2021–2027 IP, BF |
Sostinės regionas |
P-09-003-02-02-01-03 – institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas (asmenys) |
555 (2029 m.) |
||||||||
5.2. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruome-ninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
ANTAA |
P |
LG |
D |
32 601 224 |
2021–2027 IP, ES |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
R-09-003-02-02-01-02 – institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis (procentai) |
95 (2029 m.) |
CPVA |
- |
5 753 157 |
2021–2027 IP, BF |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
P-09-003-02-02-01-03 – institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas (asmenys) |
1 656 (2029 m.) |
||||||||
5.3. Parengti veiksnumo apribojimo alternatyvų modelį |
A |
SADM |
P |
LG |
D |
25 000 |
VB |
- |
P-09-003-02-02-01-04 – atliktų socialinės apsaugos sektoriaus analizių skaičius (vienetai) |
1 (2022 m.) |
SADM |
- |
5.4. Parengti socialinių globos įstaigų veiklos analizę ir jų veiklos ateityje vizijos projektą |
A |
SADM |
P |
LG |
D |
25 000 |
VB |
- |
P-09-003-02-02-01-04 – atliktų socialinės apsaugos sektoriaus analizių skaičius (vienetai) |
1 (2022 m.) |
SADM |
- |
IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
140 129 599 |
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
1. Lentelės 2 stulpelyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: M – mišri (-us), I – investicinė (-is), A – analitinė (-is).
2. Lentelės 4 stulpelyje nurodomas projektų atrankos būdas: P – planavimas.
3. Lentelės 5 stulpelyje nurodoma, prie kurių horizontaliųjų principų įgyvendinimo prisidedama tiesiogiai (jeigu prisidedama): DV – darnus vystymasis; IN – inovatyvumas (kūrybingumas); LG – lygios galimybės visiems. Jei neprisidedama, nurodoma „Neprisidedama“.
4. Lentelės 6 stulpelyje nurodoma taikoma finansavimo forma: D – dotacija.
5. Lentelės 8 stulpelyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos), VB – valstybės biudžetas.
6. Lentelės 9 stulpelyje nurodytas rodiklis: R – rezultato, P – produkto.
7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“ 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros
programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-01 „Plėtoti
kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“
aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-01 „PLĖTOTI KOMPLEKSINĘ ASMENŲ SU NEGALIA SOCIALINĖS INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ 5 VEIKLOS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ (KURTI, TEIKTI IR PLĖTOTI NESTACIONARIAS IR BENDRUOMENINES PASLAUGAS: APGYVENDINIMO SU PARAMA, DIENOS UŽIMTUMO, PAGALBOS ŠEIMAI, SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ IR KITAS PASLAUGAS INTELEKTO IR (AR) PSICHIKOS NEGALIĄ TURINTIEMS ASMENIMS)“ 5.1 POVEIKLĖS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ SOSTINĖS REGIONE“ IR 5.2 POVEIKLĖS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS IR JŲ RODIKLIAI
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“ 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamų finansuoti projektų, kuriais įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“ apraše nurodytos 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektai), finansavimo sąlygos.
1. VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finan-savimo šaltinis |
Prioritetas ar kompo-nentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Euro-pos sociali-nio fondo +“ (to-liau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudo-tos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
1.1. 5.1 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ |
ESIP lėšos |
4 |
4.8 |
4.8.1. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų |
158 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravimas |
- |
1.2. 5.2 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ |
ESIP lėšos |
4 |
4.8 |
4.8.1. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų |
158 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravimas |
- |
Pastabos:
1. Lentelės 3 stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Lentelės 4 stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio sprendimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Lentelės 5 stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Lentelės 6 stulpelyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
5. Lentelės 13 stulpelyje sąvoka „Nepanaudotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės), 721 punkte.
2. Veiklos ar poveiklės rodikliai |
|||
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
2.1. 5.1 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ |
|||
2.1.1. Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas |
P-09-003-02-02-01-03 (P.S.2.1514) |
Asmenys |
555 (2029 m.) |
2.1.2. Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
R-09-003-02-02-01-02 (R.S.2.3518) |
Procentai |
95 |
2.2. 5.2 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ |
|||
2.2.1. Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas |
P-09-003-02-02-01-03 (P.S.2.1514) |
Asmenys |
1 656 (2029 m.) |
2.2.2. Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
R-09-003-02-02-01-02 (R.S.2.3518) |
Procentai |
95 |
Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės 2 stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
3. Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“ 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ stebėsenos rodiklių aprašymo korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede. |
II SKYRIUS
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
4. Taikomi teisės aktai |
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 4.1. Bendrieji teisės aktai: 4.1.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 4.1.2. Reglamentas (ES) 2021/1060; 4.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 4.1.4. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo 4.1.5. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas; 4.1.6. Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“; 4.1.7. Taisyklės; 4.1.8. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės); 4.1.9. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“. 4.2. Specialieji teisės aktai: 4.2.1. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas; 4.2.2. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas; 4.2.3. Lietuvos Respublikos asmenų su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas; 4.2.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 4.2.5. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“; 4.2.6. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“. |
5. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
5.1. Reikalavimai projektams |
5.1.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos projektų veiklos: 5.1.1.1. perėjimo nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims) užtikrinimas Sostinės regione: 5.1.1.1.1. atvejo vadybos paslaugų teikimas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims; 5.1.1.1.2. lengvai suprantamos kalbos prieinamumo didinimas; 5.1.1.1.3. pagalbos priimant sprendimus organizavimas ir teikimas; 5.1.1.1.4. veiksnumo apribojimo prevencijos veiklos; 5.1.1.1.5. teisinės pagalbos organizavimas ir teikimas; 5.1.1.1.6. tinklaveikos veiklos; 5.1.1.1.7. socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas (socialinės dirbtuvės); 5.1.1.1.8. socialines paslaugas ir (ar) pagalbą asmenims, turintiems intelekto ir (ar) psichikos negalią, teikiančių specialistų bei kitų institucinės globos pertvarkoje dalyvaujančių organizacijų darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimas; 5.1.1.1.9. viešinimas ir komunikacija; 5.1.1.1.10. kitos veiklos, užtikrinančios perėjimą nuo intelekto ir (ar) psichikos negalią turinčių asmenų institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų; 5.1.1.2. perėjimo nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims) užtikrinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione: 5.1.1.2.1. atvejo vadybos paslaugų teikimas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims; 5.1.1.2.2. lengvai suprantamos kalbos prieinamumo didinimas; 5.1.1.2.3. pagalbos priimant sprendimus organizavimas ir teikimas; 5.1.1.2.4. veiksnumo apribojimo prevencijos veiklos; 5.1.1.2.5. teisinės pagalbos organizavimas ir teikimas; 5.1.1.2.6. tinklaveikos veiklos; 5.1.1.2.7. socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas (socialinės dirbtuvės); 5.1.1.2.8. socialines paslaugas ir (ar) pagalbą asmenims, turintiems intelekto ir (ar) psichikos negalią, teikiančių specialistų bei kitų institucinės globos pertvarkoje dalyvaujančių organizacijų darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimas; 5.1.1.2.9. viešinimas ir komunikacija; 5.1.1.2.10. kitos veiklos, užtikrinančios perėjimą nuo intelekto ir (ar) psichikos negalią turinčių asmenų institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų. 5.1.2. Šios lentelės 5.1.1 papunktyje nurodytos veiklos gali būti vykdomos įgyvendinant vieną ar kelis projektus. Kiekvieno projekto veikla priskiriama vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta konkretaus projekto veikla. 5.1.3. Projektams taikoma finansavimo forma – dotacija. 5.1.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojami projektai turi būti įgyvendinami ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 5.1.5. Projektams įgyvendinti skiriama iki 46 085 321 (keturiasdešimt šešių milijonų aštuoniasdešimt penkių tūkstančių trijų šimtų dvidešimt vieno) euro, iš jų: iki 36 466 694 (trisdešimt šešių milijonų keturių šimtų šešiasdešimt šešių tūkstančių šešių šimtų devyniasdešimt keturių) eurų – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 9 618 627 (devynių milijonų šešių šimtų aštuoniolikos tūkstančių šešių šimtų dvidešimt septynių) eurų – bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 5.1.5.1. iki 7 730 940 (septynių milijonų septynių šimtų trisdešimt tūkstančių devynių šimtų keturiasdešimt) eurų, iš jų: iki 3 865 470 (trijų milijonų aštuonių šimtų šešiasdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų septyniasdešimt) eurų – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 3 865 470 (trijų milijonų aštuonių šimtų šešiasdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų septyniasdešimt) eurų – bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų šios lentelės 5.1.1.1 papunktyje nurodytai projektų veiklai finansuoti; 5.1.5.2. iki 38 354 381 (trisdešimt aštuonių milijonų trijų šimtų penkiasdešimt keturių tūkstančių trijų šimtų aštuoniasdešimt vieno) euro, iš jų: iki 32 601 224 (trisdešimt dviejų milijonų šešių šimtų vieno tūkstančio dviejų šimtų dvidešimt keturių) eurų – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 5 753 157 (penkių milijonų septynių šimtų penkiasdešimt trijų tūkstančių vieno šimto penkiasdešimt septynių) eurų – bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų šios lentelės 5.1.1.2 papunktyje nurodytai projektų veiklai finansuoti. 5.1.6. Projektai turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. 5.1.7. Projektų matomumo užtikrinimo ir informavimo apie projektus veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 5.1.8. Projektai įgyvendinami pagal projektų sutartyse, Finansavimo sąlygų apraše, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. 5.1.9. Kartu su PĮP pareiškėjas administruojančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) – turi pateikti: 5.1.9.1. šios lentelės 5.3.1.2 ir 5.3.1.3 papunkčiuose nurodytų partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, atrinkimo ir (ar) paskyrimo faktą įrodančius dokumentus (pvz., atrankos komisijos posėdžio protokolo kopiją); 5.1.9.2. šios lentelės 11.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Reglamentą (ES) 2023/2831, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Vienos įmonės“ deklaracijos formos, jei projektui teikiama de minimis pagalba; 5.1.9.3. dokumentus, kuriais remiantis apskaičiuotos planuojamos darbo užmokesčio ir atlygio fiziniams asmenims išlaidos, jei šioms išlaidoms netaikomos šios lentelės 16.6 papunkčio nuostatos (pvz., projekto vykdytojo, partnerio atitinkamų kategorijų pareigas einančių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimo dokumentus). |
5.2. Reikalavimai pareiškėjams |
5.1. Galimas pareiškėjas – Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ANTAA). 5.2. Pareiškėjas su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą, ir iki projekto sutarties sudarymo dienos ją (jas) pateikia CPVA. |
5.3. Reikalavimai partneriams |
5.3.1. Galimi partneriai: 5.3.1.1. savivaldybių administracijos; 5.3.1.2. viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, jei jie vykdys šios lentelės 5.1.1 papunktyje nurodytą veiklą, išskyrus 5.1.1.1.1, 5.1.1.1.7–5.1.1.1.9, 5.1.1.2.1 ir 5.1.1.2.7–5.1.1.2.9 papunkčiuose nurodytas veiklas. Šiuos partnerius atrenka ANTAA, vadovaudamasi ANTAA direktoriaus įsakymu patvirtintu projekto partnerių atrankos tvarkos aprašu; 5.3.1.3. viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, kurie vykdys šios lentelės 5.1.1.1.7 ir 5.1.1.2.7 papunkčiuose nurodytas veiklas. Šiuos partnerius atrenka savivaldybių institucijos, vadovaudamosi ANTAA direktoriaus įsakymu patvirtintais projekto partnerių atrankos kriterijais. 5.3.2. Šios lentelės 5.3.1.2 ir 5.3.1.3 papunkčiuose nurodytų partnerių atranka turi būti atlikta iki PĮP pateikimo CPVA. |
6. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
Netaikoma. |
7. Projekto tikslinės grupės |
Tinkama projektų tikslinė grupė – intelekto ir (ar) psichikos negalią turintys asmenys, jų šeimos (globėjai, rūpintojai), socialines paslaugas ir (ar) pagalbą asmenims, turintiems intelekto ir (ar) psichikos negalią, teikiantys specialistai bei kiti institucinės globos pertvarkoje dalyvaujančių organizacijų darbuotojai. |
8. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
8.1. Įgyvendinant projektus, negali būti numatyta apribojimų, turėsiančių neigiamą poveikį įgyvendinant lygių galimybių bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi. 8.2. Projektais turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi (socialinėje srityje) principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – plėtojamos nestacionarios ir bendruomeninės paslaugos, kad būtų sudarytos galimybės intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims ar jų šeimoms (globėjams, rūpintojams) gauti jų poreikius atitinkančias paslaugas ir reikiamą pagalbą bendruomenėje, kurios nežemintų asmens orumo, ugdytų pasitikėjimą savimi ir leistų aktyviai dalyvauti visuomenės gyvenime. 8.3. Projektais turi būti prisidedama prie lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo, plėtojant nestacionarias ir bendruomenines paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims ir taip sudarant sąlygas jų šeimos nariams dalyvauti darbo rinkoje; ugdant socialinių paslaugų sistemos darbuotojų kompetencijas lyčių lygybės bei lygių galimybių srityse; vykdant komunikacijos ir viešinimo veiklas. 8.4. Projektuose turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projektų veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems projektų dalyviams, taip pat ir specialiųjų (individualiųjų pagalbos) poreikių (pvz., judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims. 8.5. Įvertinus ESIP 4.8 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad nestacionarių ir bendruomeninių paslaugų, užtikrinančių institucinės globos pertvarką, vystymas pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturės jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami Projektų, kuriais įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“ apraše nurodytos 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (Finansavimo sąlygų aprašo 2 priedas). |
9. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
9.1. Įgyvendinant projektus, turi būti laikomasi Chartijoje nustatytų teisių ir principų, iš kurių svarbiausi: diskriminacijos uždraudimas, moterų ir vyrų lygybė, teisė į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsauga, tinkamos ir teisingos darbo sąlygos, saviraiškos ir informacijos laisvė: 9.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos; 9.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir asmenų su negalia teisės pagal Jungtinių Tautų asmenų su negalia teisių konvenciją; 9.1.3 užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektus, turi būti užtikrintos duomenų subjektų teisės. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679. 9.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
10. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
Netaikoma. |
11. Reikalavimai valstybės pagalbai (nenurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo punktuose) |
11.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831. 11.2. De minimis pagalbos gavėja – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei ji: 11.2.1. dalyvauja (kaip naudos gavėja) šios lentelės 5.1.1.1.8 ir 5.1.1.2.8 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose ir (arba) 11.2.2. planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti. 11.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per trejų bet kurių metų laikotarpį. 11.4. Leistina suteikti de minimis pagalbos suma turi būti įrodoma remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) pateiktais duomenimis. 11.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties keitimu gavusi šios lentelės 5.1.9.2 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina: 11.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) 2023/2831nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms (Reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapą (projekto lygmuo), paskelbtą interneto svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pavyzdinio-atitikties-de-minimis-pagalbos-taisyklems-komisijos-reglamentui-es-2023-2831-patikros-lapo-forma-projekto-lygmuo; 11.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje apibrėžtą vienos įmonės sąvoką; 11.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 11.3 papunktyje. 11.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 11.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją. 11.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 11.6 papunktyje nurodytu sprendimu ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Suteiktos valstybės pagalbos registre registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi. 11.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) 2023/2831. 11.9. Jeigu teisės aktas ar sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka. 11.10. Paaiškėjus, kad projekto vykdytojui buvo suteikta neteisėta arba nesuderinama pagalba, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ši pagalba bus grąžinta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“. |
12. Projektų atrankos kriterijai |
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi. |
13. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) |
Netaikoma. |
14. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
Netaikoma. |
15. Kiti reikalavimai |
Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar kitą komunikacinę veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją. |
III SKYRIUS
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI
16. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
16.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 16.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas. 16.3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 16.4. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 16.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje. 16.6. Socialinio darbuotojo, individualios priežiūros personalo (užimtumo specialisto) darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos ir apmokamos taikant supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius. Jei supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nenustatyti ESIP, PĮP planuojamos išlaidos gali būti grindžiamos supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiais, nurodytais Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre. 16.7. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. |
IV SKYRIUS
SUPAPRASTINTAI APMOKAMŲ IŠLAIDŲ DYDŽIAI
17. Projektų veikloms ir jungtinio projekto projektams įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
Q Indeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
17.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
FN-03 |
01 |
40 proc. fiksuotoji norma |
- |
17.2. Specialisto atlygio už dirbtą laiką išlaidos |
FĮ-24-02 |
- |
Socialinio darbuotojo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis |
- |
FĮ-24-03 |
- |
Individualios priežiūros personalo (užimtumo specialisto) vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis |
- |
|
17.3. Projektus vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-01 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
FN-05-02 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
|
FN-05-03 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
|
FN-05-04 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
|
FN-05-05 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
|
FN-05-06 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
|
FN-05-07 |
- |
Fiksuotoji norma, taikoma, jei priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
- |
|
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt skiltyje „Veiklos sritys“, ieškant „Metodinės pagalbos centras“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų
su negalia socialinės integracijos sistemą“ 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie
bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo
su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos
negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių
paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių
paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09‑003‑02-02-01 „PLĖTOTI KOMPLEKSINĘ ASMENŲ SU NEGALIA SOCIALINĖS INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ 5 VEIKLOS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ (KURTI, TEIKTI IR PLĖTOTI NESTACIONARIAS IR BENDRUOMENINES PASLAUGAS: APGYVENDINIMO SU PARAMA, DIENOS UŽIMTUMO, PAGALBOS ŠEIMAI, SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ IR KITAS PASLAUGAS INTELEKTO IR (AR) PSICHIKOS NEGALIĄ TURINTIEMS ASMENIMS)“ 5.1 POVEIKLĖS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ SOSTINĖS REGIONE“ IR 5.2 POVEIKLĖS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS
i SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„INSTITUCINĖS GLOBOS PERTVARKOS TIKSLINIŲ GRUPIŲ ASMENYS, GAVĘ BENDRUOMENINES PASLAUGAS“ APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Produkto rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
P-09-003-02-02-01-03 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kiek institucinės globos pertvarkos tikslinės grupės asmenų gavo bendruomenines paslaugas, kaip jos apibrėžtos Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams Institucinės globos pertvarkos tikslinės grupės asmenimis laikomi asmenys su negalia, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, kuriems negalia nustatyta dėl intelekto ir (ar) psichikos sutrikimų. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojami institucinės globos pertvarkos tikslinės grupės asmenys, gavę bendruomenines paslaugas. Tas pats asmuo, gaunantis skirtingas paslaugas ar tęstines paslaugas įgyvendinant tą patį projektą, skaičiuojamas vieną kartą. Dubliavimai šalinami projekto lygiu. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai duomenų šaltiniai: dalyvių apklausos anketos (pagal Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijos, kuriai pritarta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, 2024 m. balandžio 19 d. posėdžio protokolu Nr. 20, (toliau – Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcija) 1 priede pateiktą formą); mokymo (-ų) dalyvių sąrašai (pagal Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijos 3 priede pateiktą formą) ar kiti asmens dalyvavimą projekte pagrindžiantys dokumentai arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų; atitiktį institucinės globos pertvarkos tikslinei grupei pagrindžiantys dokumentai arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų. Projektui vykdyti reikalaujamų pirminių dokumentų sąrašą parengia ir su projekto vykdytoju suderina viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA). Antrinis duomenų šaltinis – projekto sutartyje nurodytos veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas ir galutinę projekto ataskaitą projekto sutartyje nustatytais terminais. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Laikoma, kad institucinės globos pertvarkos tikslinės grupės asmuo gavo bendruomenines paslaugas, jei jam suteikiama bent viena paslauga ir jis pirmą kartą įtraukiamas į projekto dalyvių sąrašą arba kitą jam lygiavertį dokumentą. Stebėsenos rodiklio reikšmė skaičiuojama įgyvendinant projekto veiklas. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 620 44971 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.S.2.1514. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis produkto rodiklis susijęs su specialiuoju rezultato rodikliu R.S.2.3518 „Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis“. |
iI SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio „INSTITUCINĖS GLOBOS PERTVARKOS TIKSLINIŲ GRUPIŲ ASMENŲ, PALANKIAI VERTINANČIŲ GAUNAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ“ APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Procentai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-09-003-02-02-01-02 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kokia dalis institucinės globos pertvarkos tikslinės grupės asmenų, gaunančių (gavusių) bendruomenines paslaugas, kaip jos apibrėžtos Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2023 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. A1-83 „Dėl Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, palankiai vertina šių paslaugų kokybę. Institucinės globos pertvarkos tikslinės grupės asmenimis laikomi asmenys su negalia, kaip jie apibrėžti Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, kuriems negalia nustatyta dėl intelekto ir (ar) psichikos sutrikimų. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Įvedamasis |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Rodiklio reikšmė nustatoma, kai kiekvienais einamaisiais kalendoriniais metais CPVA atlieka reprezentatyviąją apklausą, kurios metu institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gaunantys (gavę) bendruomenines paslaugas, palankiai įvertina suteiktų paslaugų kokybę. Atliekant apklausą naudojami projektų dalyvių duomenys (asmens vardas, pavardė, telefono ryšio numeris arba el. pašto adresas). CPVA apklausia tuos asmenis, kurie davė sutikimą dalyvauti apklausoje, telefonu arba elektroniniu paštu. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminis duomenų šaltinis – projekto dalyvių apklausos rezultatų duomenys. Antrinis duomenų šaltinis – Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Rodiklio reikšmė skaičiuojama vieną kartą per kalendorinius metus ir pateikiama iki kitų kalendorinių metų birželio 30 d. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Laikoma, kad bendruomeninių paslaugų gavėjas paslaugų kokybę vertina palankiai, jeigu pagal CPVA taikomą pasitenkinimo gautų paslaugų kokybe tyrimo metodiką respondentas paslaugų kokybę įvertino teigiamai. Kita (įgyvendinant projekto veiklas ir, esant poreikiui, pasibaigus projekto finansavimui). |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 620 44971 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.3518. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis, susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1514 „Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros
programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02-02-01 „Plėtoti
kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“
5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie
bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir
bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos
užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas
intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklės
„Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių
paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklės „Užtikrinti perėjimą nuo
institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų
Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
PROJEKTŲ, KURIAIS ĮGYVENDINAMOS 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-01 „PLĖTOTI KOMPLEKSINĘ ASMENŲ SU NEGALIA SOCIALINĖS INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ APRAŠE NURODYTOS 5 VEIKLOS „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ (KURTI, TEIKTI IR PLĖTOTI NESTACIONARIAS IR BENDRUOMENINES PASLAUGAS: APGYVENDINIMO SU PARAMA, DIENOS UŽIMTUMO, PAGALBOS ŠEIMAI, SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ IR KITAS PASLAUGAS INTELEKTO IR (AR) PSICHIKOS NEGALIĄ TURINTIEMS ASMENIMS)“ 5.1 POVEIKLĖ „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ SOSTINĖS REGIONE“ IR 5.2 POVEIKLĖ „UŽTIKRINTI PERĖJIMĄ NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“, ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojami projektai, kuriais įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-01 „Plėtoti kompleksinę asmenų su negalia socialinės integracijos sistemą“ apraše nurodytos 5 veiklos „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims)“ 5.1 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione“ ir 5.2 poveiklė „Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektai) (tinkamą variantą pažymėkite Q):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Su Europos Komisija suderintas pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIP lėšos) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Planuojami įgyvendinti projektai neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinami projektai turėtų kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui arba kad juos įgyvendinant išsiskirs daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. |
Netaikoma, nes projektų finansavimo tikslas – užtikrinti perėjimą nuo intelekto ir (ar) psichikos negalią turinčių asmenų institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų (kurti, teikti ir plėtoti nestacionarias ir bendruomenines paslaugas: apgyvendinimo su parama, dienos užimtumo, pagalbos šeimai, socialinių dirbtuvių ir kitas paslaugas intelekto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims). Perėjimu nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų siekiama bendruomenėse plėtoti prevencines ir alternatyvias institucinei globai paslaugas, kurios užtikrintų asmenų su negalia teises, savarankišką gyvenimą ir įtrauktį į visuomenę. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Planuojami įgyvendinti projektai neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinami projektai darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Planuojami įgyvendinti projektai neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinami projektai nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jie atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektus, nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Įgyvendinant projektus, nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Planuojami įgyvendinti projektai neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Nenumatoma, kad įgyvendinant projektus galėtų susidaryti atliekų. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Planuojami įgyvendinti projektai neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinami projektai nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jie atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektus, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
6. Biologinės įvairovės, ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Planuojami įgyvendinti projektai neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinami projektai nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jie atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Įgyvendinant projektus, nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų paveikti ekosistemų būklę ar kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant ES svarbos buveines ir rūšis, apsaugai. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |