LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 14 d. Nr. 1V-375
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimo Nr. 877 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje“ 1.1 papunktį,
tvirtinu 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. birželio 14 d.
įsakymu Nr. 1V-375
2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvoje įgyvendinamų 2021–2027 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų (toliau – programa (-os)) pagrindinius įgyvendinimo principus, programoms įgyvendinti skirtų lėšų naudojimą, programų projektų (toliau – projektai) atrankos finansuoti principus, bendruosius projektų įgyvendinimo principus, programas įgyvendinančių institucijų Lietuvoje funkcijas ir atsakomybę, programų pažeidimų kontrolę Lietuvoje.
2. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į:
2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimą Nr. 877 „Dėl
2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje“;
2.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);
2.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1058);
2.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1059 dėl konkrečių nuostatų, taikomų siekiant Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG), kuris remiamas Europos regioninės plėtros fondo ir išorės finansavimo priemonių lėšomis (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1059);
3. Taisyklės taikomos įgyvendinant Lietuvoje šias programas:
3.1. Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programą (toliau – Lietuvos ir Lenkijos programa);
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, numatytos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimuose ir skiriamos programų įgyvendinimui bendrai finansuoti.
4.2. Europos Sąjungos finansinė parama (toliau – ES parama) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, skirtos programoms įgyvendinti pagal Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 9 straipsnio nuostatas.
4.3. Interreg programų komitetas – Lietuvos nacionalinis komitetas, konsultuojantis Lietuvos Respublikos delegacijų atstovus programų stebėsenos komitetuose.
4.4. Jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita – pagrindinio projekto partnerio programos jungtiniam sekretoriatui teikiama programos stebėsenos komiteto nustatytos formos ataskaita apie projekto įgyvendinimo pažangą.
4.5. Lietuvos partneris – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta Europos Sąjungos finansinė parama programos projektui įgyvendinti ir kuriam taikomos Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 23 straipsnio nuostatos.
4.6. Nuosavas įnašas – Lietuvos partnerio įnašas į projektą siekiant gauti ES paramą ir įgyvendinti projektą, kuris yra neatsiejama projekto biudžeto dalis.
4.7. Pagrindiniai programos dokumentai – Europos Komisijos, programos įgyvendinančiųjų institucijų, programos stebėsenos komiteto patvirtinti dokumentai, kuriuose nustatytos programos įgyvendinimo ir ES paramos teikimo sritys, sąlygos ir procedūros: programos dokumentas; programos vadovas (angl. Programme Manual) – dokumentas, kuriame pateikta išsami informacija apie programos priemones, lėšų paskirstymą pagal priemones, numatyti reikalavimai potencialiems ES paramos gavėjams, nustatyta projektų trukmė, ES paramos apimtis, projektų atrankos tvarka, aprašytos programos skelbimo viešai priemonės ir Europos Komisijos nustatyta informavimo apie programos stebėsenos rezultatus tvarka; programą įgyvendinančių institucijų sutartis dėl programos įgyvendinimo, jeigu tokia yra sudaryta; programos stebėsenos komiteto sprendimai ir kiti programos stebėsenos komiteto patvirtinti programos įgyvendinimo dokumentai.
4.8. Pagrindinis projekto partneris – projekto pagrindinis ES paramos gavėjas, kurio įgaliojimai apibrėžti Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 26 straipsnyje.
4.9. Paraiška finansuoti projektą – programos stebėsenos komiteto nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas pateikia programą įgyvendinančiai institucijai, siekdamas gauti ES paramą projektui įgyvendinti.
4.10. Paramos sutartis – programos vadovaujančiosios institucijos ir pagrindinio projekto partnerio sutartis, kurioje apibrėžiami pagrindiniai šalių įsipareigojimai ir teisės, susijusios su projekto įgyvendinimu ir ES paramos išmokėjimu.
4.11. Pareiškėjas – įmonė, įstaiga arba organizacija, teikianti programą įgyvendinančiajai institucijai paraišką finansuoti projektą.
4.12. Pažeidimas – ES ir (arba) nacionalinių teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su programą įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojo, pagrindinio projekto partnerio, Lietuvos partnerio veiksmais ar neveikimu, kai dėl netinkamo programos arba projekto įgyvendinimo ar netinkamų išlaidų, deklaruotų Europos Komisijai, padaroma arba gali būti padaryta žala ES ir (arba) nacionaliniam biudžetui.
4.13. Programos įgyvendinančiosios institucijos – vadovaujančioji institucija ir audito institucija, atliekančios Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 71–82 straipsniuose ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 45–49 straipsniuose nustatytas funkcijas; jungtinis sekretoriatas, atliekantis Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 46 straipsnio 2 dalyje nustatytas funkcijas; Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, koordinuojanti programų įgyvendinimą Lietuvoje.
4.14. Programos stebėsenos komitetas – programoje dalyvaujančių valstybių narių atitinkamos programos įgyvendinimui stebėti, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 28–30 straipsnių nuostatomis, įsteigtas ir veikiantis komitetas.
4.15. Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslioms funkcijoms atlikti skirtų veiksmų visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus, pagal kuriuos galima spręsti, ar rezultatų ekonominė ir socialinė nauda bus proporcinga panaudotiems ištekliams.
4.16. Projekto įgyvendinimo ataskaita – programos stebėsenos komiteto arba pagrindinio projekto partnerio nustatytos formos dokumentas, kuriame nurodoma projekto dalies įgyvendinimo pažanga, Lietuvos partnerio teikiamas pagrindiniam projekto partneriui (jeigu Lietuvos partneris nėra pagrindinis projekto partneris).
4.17. Sukčiavimas – ES ir (arba) nacionalinių teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su programą įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojo, pagrindinio projekto partnerio, Lietuvos partnerio tyčiniais veiksmais ar neveikimu, kai dėl suklastotų, neteisingų ar neišsamių dokumentų panaudojimo ar pateikimo, informacijos neatskleidimo ar netinkamo programos lėšų panaudojimo yra pasisavinamos arba neteisėtai užlaikomos ES ir (arba) nacionalinio biudžeto lėšos.
4.18. Techninė pagalba – veikla, susijusi su programos parengimu, valdymu, stebėsena, vertinimu, informacijos viešinimu ir kontrole, ir veikla, skirta ES paramos panaudojimo administraciniams gebėjimams tobulinti, kaip yra nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 36 straipsnyje.
II SKYRIUS
PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
6. Programų įgyvendinimas Lietuvoje gali būti finansuojamas ES paramos, bendrojo finansavimo ir nuosavo įnašo lėšomis.
8. Bendrojo finansavimo lėšos naudojamos:
III SKYRIUS
BENDRIEJI PROJEKTŲ ATRANKOS FINANSUOTI PRINCIPAI
11. Programos jungtinis sekretoriatas ir (arba) nepriklausomi vertintojai, atsižvelgdami į pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir terminus, įvertina paraiškas finansuoti projektus ir teikia vertinimo rezultatus programos stebėsenos komitetui.
13. Vidaus reikalų ministerija, kaip programas koordinuojančioji institucija, sudaro iš 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančių ir tarpinės institucijos, kurios yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarime Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“, kitų Lietuvos Respublikos ministerijų, Lietuvos savivaldybių asociacijos, verslo ir darbdavių asociacijų, atstovaujamų Nacionalinėje regioninės plėtros taryboje, ir Lietuvos nevyriausybinių organizacijų koalicijos atstovų, programų komitetą, kuris konsultuoja Lietuvos Respublikos delegacijų atstovus programų stebėsenos komitetuose dėl Lietuvos partnerių tinkamumo įgyvendinti programų projektus, taip pat šių projektų paraiškose numatytų įgyvendinti veiklų ir siekiamų rezultatų tikslingumo.
14. Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai), balsuodamas (-i) ir teikdamas (-i) savo nuomonę dėl projekto finansavimo, įvertina paraiškų finansuoti projektus vertinimo rezultatus ir Interregprogramų komiteto rekomendacijas. Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai) savo nuomonę dėl projekto finansavimo ir kitų programos įgyvendinimo klausimų, kurie teikiami svarstyti programos stebėsenos komitete, pateikia (žodžiu – stebėsenos komiteto metu, elektroniniu paštu – rašytinės stebėsenos komiteto procedūros metu) paskirtam Lietuvos delegacijos vadovui programos stebėsenos komitete. Lietuvos delegacijos vadovas programos stebėsenos komitete apibendrina gautas nuomones ir programos stebėsenos komitete pristato (pateikia) bendrą Lietuvos delegacijos nuomonę. Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai) gali turėti atskirą savo nuomonę, kurią paskelbia (parašo) ir paprašo stebėsenos komiteto pirmininką įtraukti į stebėsenos komiteto protokolą.
15. Programos stebėsenos komiteto ir Interreg programų komiteto darbas organizuojamas vadovaujantis šių komitetų darbo reglamentais.
IV SKYRIUS
BENDRIEJI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI
18. ES paramą pagrindiniam projekto partneriui perveda pagrindiniuose programos dokumentuose nurodyta programos įgyvendinančioji institucija. Pagrindinis projekto partneris turi pagrindinio projekto partnerio ir kitų projekto partnerių pasirašytoje sutartyje, kurioje apibrėžtas partnerių funkcijų ir atsakomybių pasidalijimas, teisės ir įsipareigojimai rengiant paraišką finansuoti projektą ir (arba) įgyvendinant projektą (toliau – partnerystės sutartis), nustatyta tvarka pervesti projekto partneriams iš programos gautą kitiems projekto partneriams priklausančią ES paramos dalį.
19. Lietuvos partnerio įgyvendinant projektą patirtos išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu jos atitinka Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 ir pagrindinių programos dokumentų nuostatas.
20. Lietuvos partneris turi:
20.1. atitikti pagrindiniam projekto partneriui arba projekto partneriui pagrindiniuose programos dokumentuose keliamus reikalavimus;
20.2. laikytis pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytų reikalavimų ES paramos gavėjams, ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu;
20.3. vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, jei Lietuvos partneris yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių nuostatomis;
20.4. pirkimams taikyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarime Nr. 1133 „Dėl Žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“, Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 1-154 „Dėl Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąrašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus;
20.5. pasirinkti tikrintoją atsižvelgdamas į šias nuostatas:
20.5.1. Lietuvos partneris lėšas, skirtas sumokėti už tikrintojo suteiktas paslaugas, turi suplanuoti ir numatyti paraiškoje finansuoti projektą;
20.5.2. Lietuvos partneris tikrintoją turi pasirinkti vykdydamas pirkimą raštu; pirkimo dokumentuose turi būti nustatyti minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai tikrintojui, nurodyti pagrindiniuose programos dokumentuose ir Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamento (toliau – ESITP departamentas) parengtose rekomendacijose Lietuvos partneriams dėl minimalių kvalifikacinių reikalavimų tikrintojui, tikrintojo paslaugų pirkimo techninės užduoties ir sutarties su tikrintoju parengimo (toliau – Rekomendacijos), kurios yra skelbiamos interneto svetainėje adresu www.esbendradarbiavimas.lt;
20.5.3. Lietuvos partneris, vykdydamas pirkimą, pirkimo dokumentuose turi nustatyti, kad kaina bus nustatoma pagal fiksuotą įkainį (pavyzdžiui, įkainis už 10 000 eurų patikrintų Lietuvos partnerio projekto išlaidų);
20.5.5. raštu sudaręs paslaugos pirkimo sutartį su pasirinktu tikrintoju, Lietuvos partneris nedelsdamas raštu apie tai turi informuoti:
20.5.5.1. ESITP departamentą, pateikdamas informacinį laišką apie pasirinktą tikrintoją pagal Taisyklių priede arba pagal pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus;
20.5.6. ESITP departamentas informuoja Lietuvos partnerį ir programą įgyvendinančią instituciją apie Lietuvos partnerio pasirinktą tikrintoją užpildydamas informaciją atitinkamosprogramos kompiuterinėje informacinėje sistemoje;
20.6. Lietuvos partneriui prireikus pakeisti tikrintoją arba pasirinkti jį iš naujo, Lietuvos partneriui toliau privaloma vadovautis Taisyklių 20.5 papunkčio nuostatomis;
20.7. paramos sutartyje ir (arba) partnerystės sutartyje bei pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus pateikti projekto įgyvendinimo ataskaitą pagrindiniam projekto partneriui, jeigu Lietuvos partneris nėra pagrindinis projekto partneris, arba jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą programos jungtiniam sekretoriatui, jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris ir tikrintojo pateiktus projekto išlaidų patvirtinimo dokumentus (jeigu taikoma);
20.8. laikytis aplinkosaugos, partnerystės ir daugiapakopio valdymo, darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principų;
20.9. atlikti privalomus visuomenės informavimo veiksmus laikantis pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytos tvarkos;
20.10. tvarkyti atskirą projekto išlaidų finansinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
20.11. projekto išlaidų finansinėje apskaitoje fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto įgyvendinimu;
20.12. užtikrinti, kad projekto dokumentacija, ypač paramos sutartis ir jos priedai, paraiška finansuoti projektą, partnerystės sutartis ir jų pakeitimo dokumentai, projekto įgyvendinimo ataskaitos ir jų priedai, išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai, susirašinėjimo su programą įgyvendinančiosiomis institucijomis, pirkimų vykdymo dokumentai, viešinimo priemonių įgyvendinimo įrodymo dokumentai, būtų saugoma pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo metų, kuriais programą įgyvendinanti institucija atliko projekto vykdytojui paskutinį ES paramos mokėjimą pagal paramos sutartį, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnio 1 dalyje, ir prieinama turinčioms teisę ją tikrinti institucijoms ir asmenims (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);
20.13. bendradarbiauti su programą įgyvendinančiosiomis institucijomis ir projekto įgyvendinimą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas atlikti projekto įgyvendinimo patikrinimą jo įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje;
20.14. užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu įgytas ar sukurtas turtas nebūtų sugadintas, sunaikintas ar kitaip prarastas projekto įgyvendinimo metu ir 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);
20.15. ne trumpiau nei 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip) neperleisti, neparduoti, neįkeisti turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo skirtos ES paramos lėšos;
20.16. ne trumpiau nei 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip) nekeisti savo veiklos, kuriai buvo skirtos ES paramos lėšos, ir nenutraukti šios veiklos, nedalyvauti reorganizavime ir nesireorganizuoti, taip pat nesilikviduoti, jeigu tai galėtų pažeisti Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 65 straipsnio nuostatas; apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias lemti Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 65 straipsnio pažeidimą, Lietuvos partneris įsipareigoja nedelsdamas pranešti programos įgyvendinančiosioms institucijoms pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka;
20.17. per programos įgyvendinančiosios institucijos, o Lietuvos ir Lenkijos programos ir bendrojo finansavimo lėšų susigrąžinimo atveju – per Vidaus reikalų ministerijos sprendime dėl lėšų sugrąžinimo nurodytą terminą grąžinti sprendime nurodytą ES paramos ir (arba) bendrojo finansavimo lėšų sumą sprendime dėl lėšų sugrąžinimo nurodytai institucijai ir įvykdyti kitus sprendime dėl lėšų sugrąžinimo išvardytus reikalavimus;
20.18. informuoti programą įgyvendinančias institucijas apie gautas pajamas, nurodytas Reglamento (ES)2021/1060 109 straipsnyje, pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka (jeigu taikoma);
21. Jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris, jis turi atstovauti visiems projekto partneriams ir privalo užtikrinti, kad visi projekto partneriai būtų tinkamai informuoti apie jų pareigas, susijusias su paramos sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų įsipareigojimų, susijusių su projekto įgyvendinimu, nustatytų Taisyklėse.
22. Lietuvos partneris turi užtikrinti, kad finansuotinos projekto veiklos, nepripažintos valstybės pagalba paraiškos projektui finansuoti vertinimo metu, netaptų valstybės pagalba projekto įgyvendinimo metu ir 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos; tuo atveju, jeigu Lietuvos partnerio veikla, naudojant ES paramą, pripažįstama valstybės pagalba, Lietuvos partneris turi grąžinti tai veiklai skirtą ES paramą ir palūkanas, kurias, norėdama susigrąžinti neteisėtą pagalbą, nustato Europos Komisija.
23. Pagrindiniai reikalavimai tikrintojams:
23.1. tikrintojas visą tikrintojo paslaugos teikimo laikotarpį turi atitikti pagrindiniuose programos dokumentuose arba Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 46 straipsnio 3–9 dalyse išvardytus reikalavimus ir Rekomendacijose nustatytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus;
23.2. tikrintojas privalo patikrinti, ar Lietuvos partnerio arba Lietuvos programos įgyvendinančios institucijos deklaruotos išlaidos yra teisėtos, teisingos ir tinkamos finansuoti, atsižvelgdamas į Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 63–68 straipsnių ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 37–44 straipsnių nuostatas, ir vadovautis:
23.2.1. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintais tarptautiniais susijusių paslaugų standartais, taikomais užduotims, susijusioms su iš anksto sutartomis procedūromis;
23.2.2. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtinto Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatomis;
23.3. tikrintojas turi vadovautis Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintame Buhalterių profesionalų etikos kodekse išdėstytais nepriklausomumo reikalavimais ir būti nepriklausomas nuo tikrinamo Lietuvos partnerio ir (arba) Lietuvos programos įgyvendinančiųjų institucijų;
V SKYRIUS
LIETUVOJE PROGRAMAS ĮGYVENDINANČIŲJŲ INSTITUCIJŲ FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ
24. Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių funkcijos, įgyvendinant programas, nustatytos Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių tvarkos apraše.
25. Viešoji įstaiga Jungtinis techninis sekretoriatas (toliau – JTS), kurio kompetencija nustatoma kasmet sudaromose Vidaus reikalų ministerijos ir JTS sutartyse dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, atlieka šias pagrindines Lietuvos ir Lenkijos programos jungtinio sekretoriato funkcijas:
25.2. rengia Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo dokumentų, susijusių su paraiškų projektams finansuoti parengimu, kvietimų teikti paraiškas projektams finansuoti paskelbimu, paraiškų projektams finansuoti vertinimu, projektų įgyvendinimo priežiūra, projektus ir teikia juos tvirtinti programos stebėsenos komitetui; rengia sutarties dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo projektą;
25.3. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka rengia programos įgyvendinimo metines ir galutinę ataskaitas; suderinus jas su programos įgyvendinančiosiomis institucijomis teikia tvirtinti programos stebėsenos komitetui;
25.4. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka skelbia kvietimus teikti paraiškas projektams finansuoti;
25.5. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka pagal kompetenciją atlieka pateiktų paraiškų projektams finansuoti administracinės atitikties ir kokybės vertinimą; įvertinęs paraiškas projektams finansuoti, teikia programos stebėsenos komitetui pasiūlymus dėl projektų finansavimo;
25.6. rengia paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo projektus ir teikia juos derinti ESITP departamentui, užtikrina paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo pateikimą projektų partneriams;
25.7. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka pagal kompetenciją tikrina ir tvirtina jungtines projektų įgyvendinimo ataskaitas; atlieka projektų patikras vietoje;
25.8. rengia ir teikia vadovaujančiajai institucijai paraiškas pervesti lėšas pagrindiniams projektų partneriams;
25.10. įdiegia ir administruoja Lietuvos ir Lenkijos programos kompiuterinę informacinę sistemą, apimančią informaciją apie visas pateiktas paraiškas finansuoti projektus, patvirtintus finansuoti projektus, jų įgyvendinimo pažangą, programos techninės pagalbos lėšų panaudojimą, Europos Komisijai deklaruotas išlaidas, iš Europos Komisijos gautas lėšas, pažeidimus, grąžintinas ir grąžintas lėšas, atliktus patikrinimus, ir užtikrina jos veikimą, duomenų atnaujinimą ir jų išsaugojimą pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka;
25.11. kaupia ir pagal kompetenciją raštu ir žodžiu teikia programos stebėsenos komitetui, programą įgyvendinančiosioms institucijoms, Europos Komisijai ir kitoms suinteresuotosioms institucijoms informaciją ir ataskaitas apie programos įgyvendinimą, ją įgyvendinant pasiektus rezultatus, panaudotas lėšas, projektų įgyvendinimo priežiūros rezultatus ir kt.;
25.12. rengia programos veiklos ir informacijos viešinimo metinį planą ir teikia jį tvirtinti programos stebėsenos komitetui; pagal kompetenciją įgyvendina stebėsenos komiteto patvirtinto plano priemones;
25.13. užtikrina programos interneto svetainės sukūrimą, palaikymą, informacijos joje skelbimą ir atnaujinimą;
25.14. rengia mokymus ir pareiškėjus konsultuoja dėl paraiškų finansuoti projektą rengimo, projektų partnerius – dėl projektų įgyvendinimo ir ataskaitų teikimo;
25.15. vadovaujasi programos įgyvendinančiųjų institucijų patikrinimų metu nustatytų neatitikčių ištaisymo rekomendacijomis;
25.16. atlieka projektų pažeidimų kontrolę pagal Taisyklių VI skyriaus ir pagrindinių programos dokumentų nuostatas;
25.17. atlieka kitas funkcijas, numatytas pagrindiniuose programos dokumentuose, JTS įstatuose, sutartyse dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, ir kitus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro, vidaus reikalų viceministro, kuriam pavesta administruoti regioninės plėtros sritį, ir ministerijos kanclerio pavedimus.
26. Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniai ir JTS pagal kompetenciją prisiima atsakomybę už Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimą, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 72–82 straipsniuose.
27. Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniai ir JTS, atlikdami jiems pavestas funkcijas, vadovaudamiesi pagrindinių programos dokumentų ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka, pagal kompetenciją rengia ir tvirtina vidaus procedūrų aprašus, užtikrina jų atitiktį minėtiems teisės aktams ir vadovavimąsi jais.
28. Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniai ir JTS, atlikdami jiems pavestas funkcijas, turi užtikrinti nešališkumo, skaidrumo, viešųjų ir privačių interesų derinimo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, tvaraus vystymosi principų įgyvendinimą ir proporcingumo principo laikymąsi.
VI SKYRIUS
PAŽEIDIMŲ KONTROLĖ
29. Programos įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojai, projektų partneriai, kitos programų įgyvendinimą kontroliuojančios institucijos, įtarusios pažeidimą ar sukčiavimą (toliau – pažeidimas), nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo pažeidimo įtarimo, teikia pranešimą apie įtariamą pažeidimą Vidaus reikalų ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro paskirtam atlikti programų pažeidimų kontrolę (toliau – Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius), o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju, kai įtariamas pažeidimas susijęs su projektu – JTS direktoriaus paskirtam projektų pažeidimų kontrolieriui (toliau – JTS programos pažeidimų kontrolierius). Tuo atveju, kai pažeidimu įtariamas Vidaus reikalų ministerijos ar JTS darbuotojas, programos įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojai, projektų partneriai, kitos programų įgyvendinimą kontroliuojančios institucijos pranešimą apie įtariamą pažeidimą gali pateikti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 1V-532 „Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
30. Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius, įtaręs pažeidimą ir (ar) gavęs informacijos apie įtariamą pažeidimą iš pažeidimą įtarusios institucijos, šią informaciją ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jos gavimo dienos Vidaus reikalų ministerijoje užregistruoja elektroniniame pažeidimų žurnale, kuris pildomas atskirai kiekvienai programai, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – Lietuvos ir Lenkijos programos kompiuterinėje informacinėje sistemoje esančiame pažeidimų registre.
31. Ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo pranešimo apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos Vidaus reikalų ministerijoje, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS, Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą:
31.1. tikrina pateiktą informaciją, prireikus atlieka tikrinimus vietose ir kitus veiksmus, būtinus įtariamo pažeidimo tyrimo išvadai parengti;
31.2. prireikus kreipiasi į kitas kompetentingas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus apie įtariamo pažeidimo aplinkybes, informaciją, susijusią su atliekamu įtariamo pažeidimo tyrimu;
31.3. papildo informaciją Taisyklių 30 punkte nurodytame registre apie įtariamo pažeidimo tyrimo eigą, nurodydamas įtariamo pažeidimo tyrimo pradžios ir pabaigos datas, atliktus tyrimo veiksmus, pažeidimo tipą (nenustatytas pažeidimas, pažeidimas arba įtariama nusikalstama veika), veiksmus, kurių imtasi po pažeidimo arba įtariamos nusikalstamos veikos nustatymo.
32. Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius įtariamo pažeidimo tyrimą turi atlikti ir parengti įtariamo pažeidimo tyrimo išvadą ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo pažeidimo įtarimo ir (ar) informacijos apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikia kompetentingos institucijos išvados arba reikia gauti papildomos informacijos iš projekto partnerio ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, arba reikia tyrimui būtinos informacijos vertimo, įtariamo pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų ESITP departamento direktoriaus sprendimu, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, kuriame turi būti nurodytas pratęsimo terminas ir priežastys, dėl kurių įtariamo pažeidimo tyrimas pratęsiamas.
33. Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo tyrimo išvados parengimo dienos informuoja apie pažeidimą atitinkamas programas įgyvendinančias institucijas pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius informuoja Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierių, pateikdamas visą turimą su pažeidimu susijusią informaciją ir dokumentų kopijas, ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komiteto sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų. Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, gavęs JTS programos pažeidimų kontrolieriaus pasiūlymus dėl Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komiteto sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų, per 20 (dvidešimt) darbo dienų juos išnagrinėja ir teikia išvadą JTS dėl sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų pateikimo Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui. Sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, priima Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetas.
34. Jeigu yra nustatytas pažeidimas, kai buvo nesilaikyta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo arba programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių, Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius, registruodamas pažeidimą, nurodo, ar pažeidimas turėjo įtakos pirkimo rezultatams, taip pat su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti išlaidų sumos dydį bei, jeigu nežinoma tiksli su sudaryta pirkimo sutartimi susijusių netinkamų finansuoti išlaidų suma arba visas su pirkimo sutartimi susijusias išlaidas pripažinti netinkamomis finansuoti yra neproporcinga, išsamią informaciją apie siūlomos finansinės korekcijos apskaičiavimą, vadovaudamasis Rekomendacijomis dėl Finansinių pataisų, susijusių su išlaidomis, Sąjungos finansuotomis pagal pasidalijamąjį valdymą, kurias reikia atlikti dėl viešojo pirkimo taisyklių, patvirtintų 2013 m. gruodžio 19 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2013) 9527 ir Europos Komisijos 2019 m. gegužės 14 d. sprendimu Nr. C(2019) 3452, nesilaikymo, nustatymo, ir pasiūlymą, kokiu būdu bus pritaikyta finansinė korekcija.
35. Jeigu yra įtariama nusikalstama veika, apie tai Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo įtariamo pažeidimo tyrimo išvados parengimo dienos, raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT), o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju JTS programos pažeidimų kontrolierius – FNTT ir Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierių, pateikdamas visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją ir dokumentų kopijas.
36. Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius pagal kompetenciją:
36.1. rengia ir dalyvauja rengiant teisės aktus ir kitus dokumentus (metodikas, rekomendacijas ir pan.), susijusius su programų pažeidimų tyrimu, nustatymu ir šalinimu;
36.2. atlieka kitas Taisyklių 30–35 punktuose ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytas su pažeidimų kontrole susijusias funkcijas;
36.3. praneša Europos Komisijai, programą įgyvendinančiosioms institucijoms apie nustatytus pažeidimus ir kitą su programų pažeidimais ir lėšų susigrąžinimu susijusią informaciją, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 69,103 straipsnių ir XII priedo nuostatomis;
36.4. bendradarbiauja su Europos Komisija, programos įgyvendinančiosiomis institucijomis ir kitomis suinteresuotosiomis institucijomis dėl pažeidimų nustatymo ir šalinimo;
36.6. kaupia ir sistemina informaciją apie pažeidimus ir teikia ją turinčioms teisę gauti institucijoms ir asmenims;
36.7. vykdo pažeidimų prevenciją, platina informaciją apie pažeidimų prevenciją programas įgyvendinančių institucijų organizuojamuose renginiuose, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju viešina informaciją apie nustatytus pažeidimus programos interneto svetainėje;
36.8. Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka koordinuoja ES paramos ir bendrojo finansavimo lėšų sugrąžinimo eigą, rengia arba dalyvauja rengiant sprendimų dėl šių lėšų sugrąžinimo projektus;
36.9. vertina iš teisėsaugos institucijų gautą informaciją apie ištirtas įtartas nusikalstamas veikas ir pagal kompetenciją, jeigu taikoma, atlieka Taisyklių 36.3 ir 36.8 papunkčiuose numatytus veiksmus;
VII SKYRIUS
AUDITO REKOMENDACIJŲ DĖL NUSTATYTŲ NETINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SUSIGRĄŽINIMO ĮGYVENDINIMAS
38. Jeigu netinkamas finansuoti išlaidas nustato programos audito institucija, Europos Komisija arba Europos Audito Rūmai, Vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo audito ataskaitos gavimo dienos, raštu informuoja apie audito institucijos, Europos Komisijos arba Europos Audito Rūmų nustatytas netinkamas finansuoti išlaidas atitinkamas programas įgyvendinančias institucijas, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS, ir toliau atliekami veiksmai, susiję su grąžintinų lėšų administravimu pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Lietuvoje programas įgyvendinančiosios institucijos ir tikrintojai privalo užtikrinti, kad pagal kompetenciją su programų įgyvendinimu ir ES paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimu susiję gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų saugomi pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka, bet ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo metų, kuriais programos vadovaujančioji institucija atliko projekto vykdytojui paskutinį ES paramos mokėjimą pagal paramos sutartį, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnio 1 dalyje (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip). Dokumentai ir informacija saugomi atsižvelgiant į reikalavimus, nustatytus Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnyje, užtikrinant tinkamą audito seką ir laikantis BDAR reikalavimų.
2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio
laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių
priedas
(Informacinio laiško apie pasirinktą tikrintoją forma)
________________________________________________________________
(Lietuvos partnerio pavadinimas, kodas, adresas)
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos
Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentui
INFORMACIJA APIE PASIRINKTĄ TIKRINTOJĄ
1. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ |
|
1.1. Programos pavadinimas |
|
1.2. Projekto nr. ir (arba) projekto akronimas |
|
1.3. Projekto pavadinimas (anglų kalba) |
|
1.4. Paramos sutarties pasirašymo data ir nr. |
|
2. INFORMACIJA APIE LIETUVOS PARTNERĮ |
|
2.1. Juridinio asmens pavadinimas |
|
2.2. Juridinio asmens kodas |
|
2.3. Tel. nr. |
|
2.4. El. paštas |
|
2.5. Lietuvos partnerio vaidmuo (pagrindinis arba projekto partneris) ir nr. projekte |
|
3. LIETUVOS PARTNERIO ĮGYVENDINAMO PROJEKTO (PROJEKTO DALIES) IŠLAIDOS, EURAIS |
|
3.1. Lėšos, kompensuojamos iš Europos regioninės plėtros fondo |
|
3.2. Lietuvos partnerio nuosavas įnašas |
|
Iš viso: |
|
4. INFORMACIJA APIE PASIRINKTĄ TIKRINTOJĄ |
|||||||
4.1. Juridinio asmens pavadinimas |
|
||||||
4.2. Juridinio asmens kodas |
|
||||||
4.3. Adresas |
|
||||||
4.4. Tel. nr. |
|
||||||
4.5. El. paštas |
|
||||||
4.6. Auditorius (vardas, pavardė), auditoriaus pažymėjimo nr. ir išdavimo data |
|
||||||
4.7. Audito įmonės pažymėjimo nr. ir pažymėjimo išdavimo data |
|
||||||
5. Informacija apie pasirašytą projekto išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo tikrinimo sutartį |
|||||||
5.1. Sutarties sudarymo data ir numeris |
|
||||||
5.2. Sutarties kaina, įskaitant PVM |
|
6. TIKRINTOJO TURIMŲ PROFESINIŲ ŽINIŲ IR PATIRTIES PATVIRTINIMAS |
|||
6.1. Patvirtinama, kad tikrintojas: |
TAIP |
NE |
Pastabos |
6.1.1. per pastaruosius 3 (trejus) finansinius metus arba per laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos (jeigu paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 (trejus) finansinius metus) yra įvykdęs bent vieną panašią sutartį, t. y. kurios dalykas ir įvykdymo sąlygos panašios kaip pirkimo objekto; |
|
|
|
6.1.2. turi ne mažiau kaip 1 nuolatinį darbuotoją, turintį auditoriaus pažymėjimą ir kurio anglų kalbos žinios pakankamos perskaityti ir suprasti reikiamus dokumentus bei užpildyti kontrolės dokumentaciją; |
|
|
|
6.1.3. yra nepriklausomas nuo tikrinamo Lietuvos partnerio pagal Tarptautinės buhalterių federacijos Buhalterių profesionalų etikos kodekse ir Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme išdėstytus nepriklausomumo ir objektyvumo reikalavimus; |
|
|
|
6.1.4. yra susipažinęs su Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais INTERREG programų įgyvendinimą, INTERREG programos, pagal kurią finansuojamas tikrinamas projektas, pagrindiniais dokumentais; |
|
|
|
6.1.5. yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo nustatytomis sąlygomis ir tvarka; metinė civilinės atsakomybės draudimo suma yra ne mažesnė kaip nustatyta Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo 21 straipsnyje; civilinės atsakomybės draudimo objektas yra paslaugos teikėjo civilinė atsakomybė už žalą, kuri padaryta Lietuvos partneriui ir (arba) tretiesiems asmenims teikiant projekto tikrinimo paslaugą; |
|
|
|
6.1.6. tinkamai dokumentuos teikiamas paslaugas ir tikrintojo darbo dokumentai bus prieinami programą įgyvendinančiosioms institucijoms, programos įgyvendinimo priežiūrą vykdančioms institucijoms ir jų įgaliotiems atstovams; |
|
|
|
6.1.7. pagal programos įgyvendinančios institucijos pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus patikrins ir patvirtins projekto išlaidas per 1 (vieną) mėnesį nuo projekto įgyvendinimo ataskaitos ir (arba) dokumentų iš Lietuvos partnerio gavimo dienos, bet ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos. |
|
|
|
6.2. Tikrintojo įgaliotas atstovas*
(Pareigos) (Vardas, pavardė) (Parašas) (Data) |
_______________
* Jeigu atstovas veikia pagal įgaliojimą, pridėti įgaliojimo kopiją.
7. LIETUVOS PARTNERIO PATVIRTINIMAS |
|||
|
TAIP |
NE |
Pastabos |
Lietuvos partneris patvirtina, kad: |
|||
7.1. pirkimo dokumentuose nustatė minimalius kvalifikacinius reikalavimus tikrintojui, nurodytus pagrindiniuose programos dokumentuose ir Rekomendacijose; |
|
|
|
7.2. pirkimo dokumentuose naudojo techninę užduotį ir sutarties pagrindines nuostatas su tikrintoju, nustatytas Rekomendacijose |
|
|
|
7.3. pirkimo procedūros metu įsitikino, kad pirkime dalyvavę tiekėjai ir (arba) laimėtojas atitiko pirkimo dokumentuose nustatytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus tikrintojui; |
|
|
|
7.4. projekto įgyvendinimo (pažangos ir galutinę) ataskaitas ir visą kitą reikalingą informaciją tikrintojui pateiks ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos pagal pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
8. PRIDEDAMA. Pagal programos nustatytą formą informacija apie pasirinktą tikrintoją (anglų kalba) (jeigu taikoma).
9. Lietuvos partnerio įgaliotas atstovas*
(Pareigos) (Vardas, pavardė) (Parašas) (Data) |
_______________
* Jeigu atstovas veikia pagal įgaliojimą, pridėti įgaliojimo kopiją.
______________