LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL NAUJUS DIZAINO SPRENDIMUS KURSIANČIŲ GALUTINIŲ NAUDOS GAVĖJŲ ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. lapkričio 25 d. Nr. VĮ-32(1.1 E)
Vilnius
Vadovaudamasi 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 2 „Dizaino sparnai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2024 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-665 „Dėl kultūros ministro 2023 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. ĮV-542 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, 5.1.22.1 papunkčiu:
1. T virtinu Naujus dizaino sprendimus kursiančių galutinių naudos gavėjų atrankos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos kultūros tarybos pirmininko 2022 m. gegužės 9 d. įsakymą Nr. VĮ-14(1.1E) „Dėl Naujus dizaino sprendimus kursiančių ir diegsiančių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (galutinių naudos gavėjų) atrankos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lietuvos kultūros tarybos pirmininko
2024 m. lapkričio 25 d. įsakymu
Nr. VĮ-32(1.1 E)
NAUJUS DIZAINO SPRENDIMUS KURSIANČIŲ GALUTINIŲ NAUDOS GAVĖJŲ ATRANKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Naujus dizaino sprendimus kursiančių galutinių naudos gavėjų atrankos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas nefinansinei paramai gauti, paraiškų pateikimo, vertinimo, nefinansinės paramos skyrimo bei galutinių naudos gavėjų projektų vykdymo tvarką, taip pat reikalavimus institucijai, atliekančiai paraiškų vertinimą, atranką ir galutinių naudos gavėjų (toliau – ir GNG) projektų įgyvendinimo priežiūrą.
2. Nefinansinė parama pareiškėjams suteikiama iš Lietuvos kultūros tarybai (toliau – Taryba) įgyvendinant 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 2 „Dizaino sparnai“ projektui „Socialinį poveikį kuriančių dizaino sprendimų kūrimas“ (toliau – DS projektas) skirtų lėšų. DS projekto veikla sudarys sąlygas pradedantiesiems dizaineriams įgauti būtinos patirties bei praktinių įgūdžių, orientuotų į realius GNG poreikius siekiant kurti ir (ar) diegti socialines inovacijas, įgalins kurti naujus dizaino sprendimus, taip paskatinant GNG susidomėjimą ir pasitikėjimą dizaino kuriama nauda, įgalinant dažniau, plačiau ir apskritai pradėti naudotis dizaino paslaugomis savo verslo konkurencingumui stiprinti ir (arba) veiklai tobulinti, kuri būtų skirta prisidėti prie visuomenei ar jos grupei kylančių iššūkių sprendimo bei taip kuriant socialinį poveikį. DS projekto veikla apima: ekspertų, mentorių, pradedančiųjų dizainerių, galutinių naudos gavėjų atrankas pagal patvirtintas Tarybos tvarkas, mokymus pradedantiesiems dizaineriams, mentoriams, galutiniams naudos gavėjams, projekto komandai, mentorystę pradedantiesiems dizaineriams, kuriant dizaino sprendimus, pradedančių dizainerių atliekamą dizaino sprendimų sukūrimą galutinių naudos gavėjų veikloje, projekto veiklų komunikacinės kampanijos sukūrimą ir vykdymą, informacinius renginius, projekto dalyvių bendruomenės: pradedančiųjų dizainerių, mentorių, galutinių naudos gavėjų, projekto komandos tinklaveikos renginius, skirtus aptarti kuriamus dizaino sprendimus, sukurtų rezultatų pristatymo renginius Lietuvos Respublikos teritorijoje ir ne Lietuvos Respublikoje (išskyrus Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką).
3. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
3.1. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
3.2. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas);
3.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
3.4. 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 2 „Dizaino sparnai“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2023 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. ĮV-542 „Dėl 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo patvirtinimo“ (aktuali Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2024 m. rugpjūčio 28 d. įsakymo Nr. ĮV-665 redakcija) (toliau – Priemonės aprašo).
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Didelė įmonė – įmonė, kuri neatitinka Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme nustatytų labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės kriterijų.
4.2. Dizaino sprendimas – kūrybinės veiklos rezultatas, kuriuo galutinio naudos gavėjo gaminamam ir (ar) planuojamam gaminti gaminiui, teikiamai ir (ar) planuojamai teikti paslaugai arba veiklos procesui, įskaitant organizacinių inovacijų diegimą, suteikiama naujų charakteristikų;
4.3. Dizaino sprendimo sukūrimas – galutinio naudos gavėjo veiklos patobulinimas dizaino pagalba, t. y. naujo gaminio, paslaugos arba veiklos proceso dizaino sukūrimas, arba jau esamo gaminio, arba paslaugos, arba veiklos proceso dizaino pakeitimas naujais, kurį sudaro du etapai: 1. Dizaino sprendimo kūrimo etapas: dizaino tyrimo atlikimas, dizaino koncepcijos idėjos parengimas ir detalizavimas, maketo, vizualizacijos ar eskizo sukūrimas (rezultatas turi atitikti Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo” (toliau – Klasifikacijos aprašas) įvardintą mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 4 etapą); 2. Dizaino sprendimo diegimo etapas: dizaino realizavimo bandymas, pavyzdžio (-ų) gamyba (rezultatas turi atitikti Klasifikacijos apraše įvardintą mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 5-6 etapą) (Klasifikacijos aprašu remiamasi siekiant nustatyti produkto ar sprendimo kūrimo etapą, tačiau galutinių naudos gavėjų projekte neprivaloma vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklų);
4.4. Dizaino tyrimas – kūrybinio mąstymo metodika grindžiami klientų poreikių ir (arba) vartotojų, respondentų tyrimai, apklausos, siekiant parengti dizaino sprendimo idėją, techninę užduotį ir (arba) užtikrinti gaminio arba paslaugos, arba veiklos proceso dizaino sprendimo sukūrimo naujumą;
4.5. DS projekto komanda – DS projekto įgyvendinimo laikotarpiui sutelkta žmonių̨ grupė, kurios nariai dalyvauja projekto kūrime, valdyme ir įgyvendinime. Pradedantieji dizaineriai, mentoriai ir ekspertai nėra laikomi DS projekto komandos nariais;
4.6. Ekspertas – Ekspertų atrankos apraše, patvirtintame Tarybos pirmininko, nustatyta tvarka, atrinktas asmuo, vykdantis pradedančiųjų dizainerių ir galutinių naudos gavėjų paraiškų vertinimą ir atranką, teikiantis konsultacijas DS projekto komandai, paraiškas teikti planuojantiems galutiniams naudos gavėjams bei atrankose planuojantiems dalyvauti pradedantiesiems dizaineriams;
4.7. Gaminio dizainas – viso gaminio ar jo dalies vaizdas, išreiškiamas linijomis, kontūrais, spalvomis, forma, tekstūra ir (arba) medžiaga;
4.8. Gaminys – pagamintas fizinis arba skaitmeninis objektas, subjekto galimas įgyti nuosavybės teise, kurią jis gali perleisti kitam subjektui, sudarydamas rinkos sandorį;
4.9. Galutiniai naudos gavėjai (toliau – GNG) – Tarybos paskelbtuose kvietimuose teikti paraiškas dalyvavusios bei nefinansinę paramą gavusios įmonės, nevyriausybinės organizacijos ir fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, kuriems projekto įgyvendinimo metu bus sukurti socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai;
4.10. GNG projektas – socialinį poveikį visuomenei ir ekonomikai kuriančių dizaino sprendimų sukūrimas GNG veikloje DS projekto metu, pagal GNG paraiškoje pateiktą informaciją.
4.13. Mentorius – Mentorių̨ atrankos apraše, patvirtintame – Tarybos pirmininko, nustatyta tvarka atrinktas asmuo, teikiantis konsultacijas dizaino sprendimus kuriantiems ir diegiantiems pradedantiesiems dizaineriams ir GNG;
4.14. Nefinansinė parama – tai GNG skiriama į piniginį ekvivalentą nekonvertuojama suma, suteikiama naujų dizaino sprendimų sukūrimui pasitelkiant kiekvienam GNG projektui pagal paraiškoje pateiktą informaciją ekspertų atrinktą pradedantįjį dizainerį bei solidesnę profesinę patirtį turintį mentorių, lydėsiantį pradedantįjį dizainerį kelyje link rezultato ir padėsiantį jam atskleisti kūrybinį potencialą. Nefinansinę paramą gavusio GNG atstovai taip pat bus pakviesti dalyvauti mokymuose kartu su pradedančiaisiais dizaineriais;
4.15. Nevyriausybinė organizacija – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus (toliau – NVO);
4.16. Organizacinė inovacija – naujo ar patobulinto, kuris skiriasi nuo anksčiau taikytų, organizacinio metodo diegimas organizacijos veikloje (įrengiant darbo vietas arba plėtojant išorinius ryšius ir panašiai);
4.17. Paraiška – Tarybos pirmininko nustatytos formos dokumentas su privalomais pateikti priedais, pareiškėjo teikiamas Tarybai, siekiant gauti nefinansinę paramą Apraše nustatyta tvarka;
4.19. Paslauga – atlygintina veikla ir (arba) jos rezultatas, kuriais siūloma tenkinti ar yra tenkinamas konkretus vartotojo poreikis;
4.20. Paslaugos dizainas – remiantis klientų (vartotojų) patirtimi ir poreikiu sukuriamas priemonių rinkinys, įskaitant naują paslaugos teikimo schemą, kuris padeda tiems klientams (vartotojams) naudotis pilna paslauga, o GNG – paslaugą teikti efektyviau. Paslaugos dizainu nelaikomas interjero ar eksterjero dizainas, elektroninės parduotuvės, interneto svetainės dizainas;
4.21. Pradedantysis dizaineris – ne anksčiau nei treji metai nuo pradedančiųjų dizainerių dalyvavimo projekte atrankos paskelbimo Tarybos internetinėje svetainėje www.ltkt.lt įgijęs menų, inžinerijos mokslo, informatikos mokslo, technologijų mokslo, verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių grupėse ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu arba jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija bei dizaino sprendimo (-ų) sukūrimo paslaugas GNG teiksiantis asmuo;
4.22. Priemonės, kuriančios lanksčias ir palankias veiklos sąlygas – ne trumpesnės nei 3 mėn. trukmės arba ilgalaikės (neterminuotos) darbo arba paslaugų teikimo sutartys, kuriomis užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos. Darbo sutarties terminas arba paslaugų teikimo trukmė turi būti aiškiai nurodyti darbo arba paslaugų teikimo sutartyje. Tokiu atveju, kai paslaugų teikimo sutartis sudaroma žodžiu, paslaugų teikimo trukmė turi būti nurodyta paslaugų perdavimo-priėmimo akte ir (arba) sąskaitoje faktūroje;
4.23. Socialinė inovacija – socialinių inovacijų atvejis, atskleidžiantis naują idėją (produktai, paslaugos ar modeliai), kuria tenkinami įvairaus pobūdžio socialiniai poreikiai, sprendžiamos socialinės, ekonominės ar aplinkosaugos problemos bei daromas socialinis poveikis, registruotas ir paskelbtas Europos socialinių inovacijų kompetencijų centro nacionalinėje socialinių inovacijų vertinimo platformoje (angl. The Social Innovation Match (SIM): https://ec.europa.eu/european-social-fund-plus/en/social-innovation-match;
4.24. Socialinis poveikis – tai teigiamas socialinis ir (ar) ekonominis pokytis, kurį patiria socialinė grupė (-ės) dėl ūkio subjekto vykdomos veiklos, sprendžiant socialinius iššūkius ir (arba) kuriant tvarias ir šeimos bei darbo įsipareigojimams palankias, jaunimui ir (ar) kūrėjams patrauklias veiklos sąlygas, didinant galimybes dalyvauti kultūros veiklose ar gerinant sąlygas kurti įvairioms socialinės atskirties grupėms, didinant kultūros turinio prieinamumą, siekiant mažinti kultūrinę atskirtį ją dėl finansinių ar sveikatos apribojimų patiriančioms socialinėms grupėms, tokioms kaip vyresnio amžiaus ar negalią turintiems gyventojams. Socialinis poveikis apibrėžiamas per pokytį ir jo mastą socialinei grupei, kurios iššūkis sprendžiamas, nustatant socialinės grupės dydį ir (ar) jos dalį, kuri paveikiama matuojamo pokyčio. Socialinis poveikis matuojamas vadovaujantis Socialinio poveikio ataskaitų gairėmis: https://data.kurklt.lt/wp-content/uploads/2023/04/Poveikio-ataskaitu-gaires.pdf ir https://gerinorai.lt/wp-content/uploads/2022/05/Toolbox-LIT.pdf;
5. Pagal Aprašą finansuojama veikla – socialinį poveikį visuomenei ir ekonomikai kuriančių dizaino sprendimų sukūrimas GNG veikloje. DS projekto veikla skirstoma į poveikles:
5.1. dizaino sprendimų kūrimas fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veiklą, labai mažoms, mažoms, vidutinėms ir didelėms įmonėms Vidurio ir vakarų Lietuvos regione;
6. Naujų dizaino sprendimų kūrimas galimas šiose dizaino kategorijose:
6.1. produkto, gaminio dizainas (objektai): pramoninis, industrinis dizainas; mados, drabužių, kostiumo, tekstilės dizainas; baldų ir interjero elementų dizainas; transporto dizainas; maisto dizainas;
6.2. komunikacijų dizainas (vaizdai, grafinės žinutės): grafinių komunikacijų dizainas; vizualiųjų komunikacijų dizainas; grafinis dizainas; pakuočių dizainas; šriftų dizainas; ženklodaros dizainas; reklamos dizainas; leidybos dizainas;
7. Naujų dizaino sprendimų sukūrimas dizaino kategorijose (Vartotojo patirties (UX) dizainas (angl. User Experience) ir vartotojo sąsajų (UI) dizainas (angl. User Interface) galimas tik tokiu atveju, kai GNG nėra didelė įmonė.
9. Pagal Aprašą numatoma skelbti 6 kvietimus teikti paraiškas. Kvietimus numatoma skelbti 2024–2027 m. laikotarpiu iš viso atrenkant 90 (devyniasdešimt) GNG. Jei pasibaigus kvietimams teikti paraiškas nebus atrinkta 90 (devyniasdešimt) GNG, Taryba pasilieka teisę skelbti papildomus kvietimus teikti paraiškas, tačiau ne vėliau kaip iki Priemonės aprašo 5.1.8 punkte nurodyto galutinio termino. Bendras kvietimams numatytas biudžetas – 3 176 471 Eur (trys milijonai vienas šimtas septyniasdešimt šeši tūkstančiai keturi šimtai septyniasdešimt vienas euras) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų (Europos regioninės plėtros fondas) ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšų, iš jų:
9.1. Aprašo 5.1 papunktyje numatytos poveiklės įgyvendinimui maksimali galimos skirti nefinansinės paramos suma yra 1 176 471 Eur (vienas milijonas vienas šimtas septyniasdešimt šeši tūkstančiai keturi šimtai septyniasdešimt vienas euras);
9.2. Aprašo 5.2 papunktyje numatytos poveiklės įgyvendinimui maksimali galimos skirti nefinansinės paramos suma yra 2 000 000 Eur (du milijonai eurų).
II SKYRIUS
VALSTYBĖS PAGALBA
10. Nefinansinė parama pareiškėjui teikiama kaip de minimis pagalba, vadovaujantis de minimis reglamento nuostatomis:
10.1. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 metų laikotarpį. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais.
10.2. Juridinių asmenų susijungimų ar įsigijimų atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujam arba įsigyjančiam juridiniam asmeniui viršija de minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytą teikiamos de minimis pagalbos ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiantiems juridiniams asmenims suteiktą de minimis pagalbą pagal de minimis reglamentą. De minimis pagalba, kuri suteikta pagal de minimis reglamentą prieš juridinių asmenų susijungimą arba įsigijimą laikytina teisėta.
10.3. Jei vienas juridinis asmuo suskaidomas į du ar daugiau atskirų juridinių asmenų, iki suskaidymo suteikta valstybės pagalba pagal de minimis reglamentą priskiriama juridiniam asmeniui, kuris ja pasinaudojo, t. y. juridiniam asmeniui, perėmusiam veiklą. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų juridinių asmenų nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.
10.4. Taryba paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Taryba įvertina visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pareiškėjo pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje (Aprašo 2 priedas), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje ir tikrindama pildo Atitikties de minimis pagalbos taisyklėmis (Komisijos reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapą, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, (2024 m. sausio 19 d. posėdžio protokolas Nr. 19) (De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos kultūros tarybos pirmininko 2024 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. VĮ-24(1.1 E) „Dėl De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – De minimis aprašas) 3 priedas).
12. Galutiniam naudos gavėjui de minimis pagalba neteikiama, jeigu galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą: pirminės žemės ūkio produktų gamybos, produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, ir (ar) pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos, produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, ir (ar) su eksportu susijusi veikla trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, ir (ar) kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų. Jei galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą keliuose sektoriuose, vadovaujantis de minimis reglamento 1 straipsnio 2 dalimi de minimis pagalba gali būti suteikta su sąlyga, kad galutinis naudos gavėjas tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskirdamas veiklos sritis ar sąnaudas, užtikrina, jog veiklai tuose sektoriuose, kuriems de minimis reglamentas netaikomas, pagal Aprašą nebūtų teikiama.
13. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
14. Tarybos pirmininkui priėmus sprendimą skirti nefinansinę paramą GNG projektui, Taryba pateikia duomenis Registrui De minimis apraše nurodyta tvarka.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR GNG PROJEKTAMS
16. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra įmonės, nevyriausybinės organizacijos ir fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, kuriems projekto įgyvendinimo metu bus sukurti socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai.
17. GNG taikomi šie bendrieji atrankos kriterijai, kurie vertinami administracinės atitikties vertinimo metu:
17.1. jeigu GNG yra įmonė – GNG iki paraiškos pateikimo Tarybai dienos turi veikti ne trumpiau kaip vienerius metus. Veikianti įmonė – įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriams ir metinės finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registrui. Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro ir (arba) GNG pateiktų patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų informaciją. Reikalavimas dėl darbuotojų netaikomas įmonėms, kurių teisinė forma yra mažoji bendrija;
17.2. jeigu GNG yra NVO – ji turi būti registruota Lietuvos Respublikoje ir atitikti Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą NVO sąvoką bei turi būti Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, patvirtinančią, kad ji yra NVO ir, teisės aktų nustatyta tvarka, pateikusi finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą;
17.3. jeigu GNG yra fizinis asmuo, vykdantis ūkinę veiklą – GNG iki paraiškos pateikimo Tarybai dienos turi vykdyti ūkinę veiklą ne trumpiau kaip vienerius metus ir iš vykdomos ūkinės veiklos gauti pajamas;
17.4. GNG, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti šiame Reglamente nustatytos bendros de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, ribos. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, galutinis naudos gavėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf (taikoma, jei galutinis naudos gavėjas yra įmonė);
17.5. nefinansinė parama GNG neteikiama, jeigu GNG yra pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (arba) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166 arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as;
17.6. projekto metu galutinio naudos gavėjo veiklai numatytas sukurti dizaino sprendimas turi kurti socialinį poveikį;
17.7. projekto metu galutinio naudos gavėjo veiklai numatytas sukurti dizaino sprendimas, turi prisidėti prie įmonės gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės, ir (arba) pasiūlos ir (arba) konkurencinio pranašumo didinimo;
17.8. galutinio naudos gavėjo pasirengimas įgyvendinti veiklą: nurodomi žmogiškieji ištekliai skirti projekto veiklų įgyvendinimui, pateikiamas planuojamų įgyvendinti projekto veiklų aprašymas;
17.9. prioritetas teikiamas galutiniams naudos gavėjams, kurių projektai prisidės prie stebėsenos rodiklių Nr. P.N.2.4240 ir (arba) P.N.2.4241 pasiekimo. Stebėsenos rodiklių aprašymo korteles galima rasti paspaudus nuorodą: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/a37720f0650511efafbb8694c098bac5.
18. GNG projektams taikomas specialusis atrankos kriterijus – GNG projekto metu GNG veiklai numatytas sukurti dizaino sprendimas turi kurti socialinį poveikį. GNG projektų atitiktis specialiajam atrankos kriterijui vertinama ekspertinio vertinimo metu.
19. GNG projektams taikomi prioritetiniai atrankos kriterijai, nurodyti Aprašo 43 punkte. GNG projektų atitiktis prioritetiniams atrankos kriterijams vertinama ekspertinio vertinimo metu.
21. Teikiamų pagal Aprašą GNG projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 5 mėnesiai nuo GNG projekto sutartyje numatytos projekto veiklų pradžios datos.
22. GNG projekto veiklos gali būti įgyvendinamos Sostinės ir (arba) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose. GNG projekto išlaidos priskiriamos vienam arba abiem Investicijų programos įgyvendinimo regionams vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 296 punktu ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
IV SKYRIUS
NEFINANSINĖS PARAMOS DYDIS IR TEIKIMAS
23. GNG projektui vykdyti skiriama nefinansinė parama, kurios dydis apskaičiuojamas vadovaujantis De minimis aprašo nuostatomis ir negali viršyti 35 294,12 Eur (trisdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų devyniasdešimt keturių eurų ir dvylikos centų). Nefinansinė parama nėra konvertuojama į pinigų ekvivalentą ir GNG nėra išmokama.
24. Nefinansinė parama suteikiama naujų dizaino sprendimų sukūrimui Tarybos paskelbtuose kvietimuose teikti paraiškas dalyvavusiems bei nefinansinę paramą gavusiems GNG, kurių veikla dėl GNG projekto įgyvendinimo metu sukurtų dizaino sprendimų kurs socialinį poveikį ir prisidės prie įmonės gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės, ir (arba) pasiūlos ir (arba) konkurencinio pranašumo didinimo, Aprašo 21 punkte nurodytu GNG projekto įgyvendinimo laikotarpiu pasitelkiant kiekvienam GNG projektui pagal paraiškoje pateiktą informaciją atrinktą pradedantįjį dizainerį bei solidesnę profesinę patirtį turintį mentorių, lydėsiantį pradedantįjį dizainerį kelyje link rezultato ir padėsiantį pradedančiajam dizaineriui atskleisti kūrybinį potencialą. Nefinansinę paramą gavusių GNG atstovai taip pat bus pakviesti dalyvauti mokymuose kartu su pradedančiaisiais dizaineriais ir mentoriais.
25. Pradedantieji dizaineriai ir mentoriai nebus tiesiogiai įdarbinami konkurso būdu atrinktose GNG. Su mentoriais Taryba sudarys darbo sutartis, o pradedantiesiems dizaineriams Taryba skirs stipendijas.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
27. Paraiškos nefinansinei paramai gauti (toliau – paraiškos) priimamos paskelbus kvietimą teikti paraiškas DS projekto interneto svetainėje www.dizainosparnai.lt ir Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt.
28. Kvietime nurodoma:
28.3. Tarybos darbuotojo, atsakingo už kvietimą, vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;
29. Paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 15 (penkiolika) ir ne ilgesnis kaip 25 (dvidešimt penkios) darbo dienos nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.
30. Paraiškos iki kvietime nurodyto termino pabaigos Tarybai turi būti pateiktos kvietime nurodytu būdu. Po kvietime nustatyto termino pabaigos arba kitu nei kvietime nurodytu būdu pateiktos paraiškos nepriimamos.
31. Kartu su paraiška privaloma pateikti (kai GNG yra įmonė, išskyrus fizinį asmenį):
31.1. smulkaus ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (netaikoma, jei GNG yra didelė įmonė);
31.3. pareiškėjo patvirtintus paskutinių trejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius arba paskutiniųjų trejų finansinių metų patvirtintus įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, jei jas pareiškėjas privalo rengti pagal Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo nuostatas (reikalavimas dėl patvirtintų metinių finansinių ataskaitų rinkinių netaikomas pareiškėjui, kuris yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui).
32. Kartu su paraiška privaloma pateikti (kai GNG yra fizinis asmuo):
32.1. smulkaus ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
32.3. paskutinių metų užpildytą ir Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktą Metinę pelno mokesčio deklaraciją;
33. Kartu su paraiška privaloma pateikti (kai GNG yra NVO):
33.1. pareiškėjo patvirtintus paskutinių trejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius ir veiklos ataskaitas (reikalavimas dėl patvirtintų metinių finansinių ataskaitų rinkinių netaikomas pareiškėjui, kuris yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius ir veiklos ataskaitas Juridinių asmenų registrui);
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
35. Tarybai pateiktų paraiškų vertinimą sudaro trys etapai:
35.1. administracinės atitikties vertinimas, kurio metu vertinama atitiktis bendriesiems atrankos kriterijams;
35.2. ekspertų atliekamas individualus ekspertinis vertinimas, kurio metu vertinama atitiktis specialiajam atrankos kriterijui ir prioritetiniams atrankos kriterijams;
37. Administracinės atitikties vertinimo metu:
37.2. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Aprašo 17 papunktyje ir kitų kvietime nustatytų administracinių reikalavimų;
38. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas Tarybos nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos. Tarybos sprendimu gali būti nustatyti kiti administracinės atitikties vertinimo terminai apie tai informuojant DS projekto interneto svetainėje www.dizainosparnai.lt ir Tarybos interneto svetainėje.
39. Taryba, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo kvietime teikti paraiškas nustatytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos, patikrina paraiškose nurodytą informaciją Juridinių asmenų registre, Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenų bazėje ar kitose informacinėse sistemose, kuriose gali būti patikrinta informacija apie:
39.1. pareiškėjo akcininkus, pareiškėjo pastarųjų trijų metų iki paraiškos teikimo darbuotojų skaičių, metines pajamas, balanse nurodyto turto vertę iš patvirtintų ir Juridinių asmenų registrui pateiktų finansinės atskaitomybės dokumentų, tam, kad galėtų įvertinti pareiškėjo atitiktį Aprašo 17 papunktyje nustatytiems reikalavimams;
39.2. pareiškėjo teisinį statusą, tam, kad galėtų įvertinti, ar pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka arba pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos.
40. Paraiškos vertinimo metu Taryba gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, taip pat pateikti kartu su paraiška pateiktoje SVV deklaracijoje ir „Vienos įmonės“ deklaracijoje nurodytų su pareiškėju susijusių įmonių paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (netaikoma, jeigu susijusios įmonės yra pateikusios metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui). Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per Tarybos nustatytą terminą. Nepateikus reikiamų dokumentų per Tarybos nustatytą terminą, paraiška yra atmetama.
41. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama vertinti ekspertams.
42. Ekspertų darbo grupė iš ne mažiau kaip 3 (trijų) ekspertų, atrinktų Tarybos pirmininko tvirtinamo DS projekto ekspertų atrankos aprašo tvarka, sudaroma Tarybos pirmininko įsakymu.
43. Ekspertų atliekamo vertinimo metu paraiškos vertinamos balais nuo 0 iki 100 balų vadovaujantis šiais kriterijais:
43.1. GNG veiklai numatytas sukurtas dizaino sprendimas, prisidės prie GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės, ir (arba) pasiūlos ir (arba) konkurencinio pranašumo didinimo (0–45 balai);
43.2. įsipareigojimas GNG sukurtą socialinę inovaciją registruoti ir paskelbti Europos Komisijos duomenų bazėje: https://ec.europa.eu/european-social-fund-plus/en/social-innovation-match (0–25 balai);
43.3. įsipareigojimas įgyvendinti priemones, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas (0–15);
45. Ekspertai individualiai įvertina visų jiems pateiktų paraiškų atitiktį Aprašo 44.1–44.4 papunkčiuose nustatytiems kriterijams. Susumavus paraiškų vertinimus ir išvedus jų vidurkį atskirai pagal kiekvieną paraišką, sudaromas paraiškų pagal surinktus balus sąrašas nuo didžiausio iki mažiausio balo, jame nurodant pareiškėjus ir bendrą kiekvienos paraiškos surinktų balų skaičių.
46. Ekspertų darbo grupės nariai, įvertinę paraiškų atitiktį Aprašo 44.1–44.4 papunkčiuose nurodytiems kriterijams, taip pat įvertinę argumentus dėl ekspertų individualių vertinimų keitimo, pateikia galutinius siūlymus dėl nefinansinės paramos skyrimo. Ekspertų darbo grupės galutiniai siūlymai (siūlomų atrinkti GNG sąrašai, prie kiekvienos paraiškos pateikiamas bendras paraiškos surinktų balų skaičius ir ekspertų darbo grupės konsoliduoti komentarai) įforminami ekspertų darbo grupės posėdžio protokolu. Paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių, pirmenybė suteikiama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų pagal pirmąjį vertinimo kriterijų, o jei paraiškos vienodai įvertinamos pagal šį kriterijų, pirmenybė suteikiama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą kriterijų. Jei pagal visus vertinimo kriterijus tokios vienodą balų skaičių surinkusios paraiškos buvo įvertintos vienodai, tuomet paraiškos išdėstomos pagal paraiškos gavimo laiką (pirmiau įrašoma anksčiau pateikta paraiška).
VII SKYRIUS
NEFINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS
48. Nefinansinė parama gali būti skiriama tik tiems GNG, kurių paraiškos įvertinamos 50 ir daugiau balų.
49. Sprendimą dėl nefinansinės paramos GNG skyrimo tvirtina Tarybos pirmininkas ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos, atsižvelgdamas į ekspertų darbo grupės galutinius siūlymus. Tarybos pirmininko sprendimu šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų apie tai informuojant DS projekto ir Tarybos interneto svetainėse.
50. Informacija apie Tarybos pirmininko sprendimą skirti GNG nefinansinę paramą bei paraiškų vertinimo rezultatai (skirti balai apvalinami iki šimtosios balo dalies) skelbiami DS projekto interneto svetainėje www.dizainosparnai.lt ir Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimų priėmimo dienos, nurodant pareiškėjų pavadinimus ir bendrus balus.
51. Pareiškėjas, kuriam skiriama nefinansinė parama, per 20 darbo dienų nuo Tarybos pirmininko patvirtinto sprendimo dėl nefinansinės paramos skyrimo priėmimo dienos, pateikia Tarybai tris tinkamai užpildytus Tarybos pirmininko nustatytos formos trišalės sutarties (sutartis pasirašoma tarp Tarybos, pareiškėjo ir dizaino sprendimus kursiančio pradedančiojo dizainerio) egzempliorius.
VIII SKYRIUS
GNG PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
54. Jei GNG projekto veikla nepradedama įgyvendinti per 1 mėnesį nuo GNG projekto sutartyje numatytos projekto veiklų pradžios, Taryba turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį. Jeigu Taryba nenutraukia GNG sutarties, ji nustato pareiškėjui ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų terminą pateikti informaciją dėl GNG veiklų įgyvendinimo pradžios nukėlimo ir, įvertinusi priežastis, priima galutinį sprendimą dėl šios sutarties pratęsimo ar nepratęsimo.
55. Nefinansinės paramos teikimas nutraukiamas, jeigu GNG:
55.1. informuoja Tarybą, kad dėl objektyvių priežasčių nebegali vykdyti veiklos, kuriai buvo skirta nefinansinė parama;
56. GNG pasibaigus veiklos, kuriai skirta nefinansinė parama, vykdymo terminui, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų privalo Tarybai pateikti Tarybos pirmininko nustatytos formos veiklos ataskaitą (toliau – ataskaita).
57. Ataskaita Tarybai siunčiama elektroniniu paštu info@dizainosparnai.lt (patvirtinta elektroniniu parašu, paštu (galioja pašto spaude nurodyta data), pristatoma asmeniškai arba kitaip užtikrinant ataskaitos autentiškumą ir vientisumą) arba bet kuriuo kitu Tarybai ir GNG priimtinu būdu.
58. GNG privalo informuoti apie GNG projekto įgyvendinamą ir įgyvendintą GNG projektą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių XIV skyriuje nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR DUOMENŲ APSAUGA
60. Pareiškėjams individualūs ekspertų atlikti paraiškų vertinimai nėra teikiami, tačiau, rašytiniu jų prašymu, Taryba pateikia jų paraišką vertinusių ekspertų skirtą bendrą balų vidurkį bei konsoliduotus ekspertų komentarus.
61. Kita nei Aprašo 60 punkte nurodyta informacija teikiama asmenims Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka.
62. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys, taip pat paraiškoje pateikti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo tikslai – paraiškų vertinimo, atrankos, sprendimų dėl nefinansinės paramos skyrimo, sutarčių su nefinansinės paramos gavėjais sudarymo bei GNG projektų įgyvendinimo priežiūros tikslai. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Naujus dizaino sprendimus kursiančių
galutinių naudos gavėjų atrankos aprašo
1 priedas
VERTINIMO KRITERIJŲ BALŲ APRAŠAS
1. Prioritetiniai vertinimo kriterijai ir jų balų aprašai:
1.1. GNG veiklai numatytas sukurti dizaino sprendimas prisidės prie GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės, ir (arba) pasiūlos ir (arba) konkurencinio pranašumo didinimo (0–45):
Vertinimo kriterijaus aprašas |
Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai |
Komentarai |
Paraiškoje turi būti siekiama, kad GNG veiklai numatytas sukurti dizaino sprendimas, prisidėtų prie GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės, ir (arba) pasiūlos ir (arba) konkurencinio pranašumo didinimo.
Paraiškoje yra pagrįsta, ar ir kaip GNG veikla, kurioje numatytas sukurti dizaino sprendimas, prisidės prie GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės, ir (arba) pasiūlos ir (arba) konkurencinio pranašumo didinimo.
|
45 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 45 balais, jeigu paraiškoje yra pagrįsta, kad kuriamas naujas dizaino sprendimas prisidės prie visų trijų šių siekių: · GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės didinimo (15 balų), · pasiūlos didinimo (15 balų), · konkurencinio pranašumo didinimo (15 balų). |
30 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 30 balų, jeigu paraiškoje yra pagrįsta, kad kuriamas naujas dizaino sprendimas prisidės prie dviejų iš šių siekių: · GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės didinimo, · pasiūlos didinimo, · konkurencinio pranašumo didinimo. |
|
15 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 15 balų, jeigu paraiškoje yra pagrįsta, kad kuriamas naujas dizaino sprendimas prisidės prie vieno iš šių siekių: · GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės didinimo, · pasiūlos didinimo, · konkurencinio pranašumo didinimo. |
|
0 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu paraiškoje nėra pagrįsta, kad kuriamas naujas dizaino sprendimas prisidės nei prie vieno iš šių siekių: · GNG gaminamų gaminių ir (arba) teikiamų paslaugų arba veiklos procesų pridėtinės vertės didinimo, · pasiūlos didinimo, · konkurencinio pranašumo didinimo. |
1.2. įsipareigojimas GNG sukurtą socialinę inovaciją registruoti ir paskelbti Europos Komisijos duomenų bazėje (0–25):
Vertinimo kriterijaus aprašas |
Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai |
Komentarai |
GNG projekto metu siekiama kurti socialines inovacijas. Balai skiriami, jei pareiškėjai teikdami paraišką įsipareigoja ne vėliau nei iki 2028 m. kovo 1 d. socialinių inovacijų atvejį, atskleidžiantį naują idėją (produktai, paslaugos ar modeliai), kuria tenkinami įvairaus pobūdžio socialiniai poreikiai, sprendžiamos socialinės, ekonominės ar aplinkosaugos problemos bei daromas socialinis poveikis, registruoti ir paskelbti Europos socialinių inovacijų kompetencijų centro nacionalinėje socialinių inovacijų vertinimo platformoje (angl. The Social Innovation Match (SIM): https://ec.europa.eu/european-social-fund-plus/en/social-innovation-match), kurią administruoja Europos socialinių inovacijų kompetencijos centras (EUCCSI) pagal ESF iniciatyvą „Socialinės inovacijos+“. Projekto įgyvendinimo metu planuojamas sukurti socialinių inovacijų atvejis turi atitikti kriterijus, kurie nurodyti Europos socialinių inovacijų kompetencijų centro nacionalinėje socialinių inovacijų vertinimo platformoje.
|
25 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 25 balais, jeigu GNG projekto paraiškoje įsipareigoja kurti ir registruoti socialines inovacijas, t. y. iki 2028 m. kovo 1 d. GNG numato socialinių inovacijų atvejį, atskleidžiantį naują idėją (produktai, paslaugos ar modeliai), kuria tenkinami įvairaus pobūdžio socialiniai poreikiai, sprendžiamos socialinės, ekonominės ar aplinkosaugos problemos bei daromas socialinis poveikis, registruoti ir paskelbti Europos Komisijos duomenų bazėje (angl. The Social Innovation Match (SIM)), kurią administruoja Europos socialinių inovacijų kompetencijos centras (EUCCSI) pagal ESF iniciatyvą „Socialinės inovacijos+“ ir jos atitinka kriterijus, kurie nurodyti Europos socialinių inovacijų kompetencijų centro nacionalinėje socialinių inovacijų vertinimo platformoje. |
0 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu paraiškoje nėra numatyta, kad GNG įsipareigoja kurti ir registruoti socialines inovacijas, t. y. iki 2028 m. kovo 1 d. GNG nenumato socialinių inovacijų atvejį, atskleidžiantį naują idėją (produktai, paslaugos ar modeliai), kuria tenkinami įvairaus pobūdžio socialiniai poreikiai, sprendžiamos socialinės, ekonominės ar aplinkosaugos problemos bei daromas socialinis poveikis, registruoti ir paskelbti Europos Komisijos duomenų bazėje (angl. The Social Innovation Match (SIM)), kurią administruoja Europos socialinių inovacijų kompetencijos centras (EUCCSI) pagal ESF iniciatyvą „Socialinės inovacijos+“. |
1.3. įsipareigojimas įgyvendinti priemones, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas (0–15):
Vertinimo kriterijaus aprašas |
Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai |
Komentarai |
Po GNG projekto įgyvendinimo siekiama kurti lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, t. y. iki 2028 m. kovo 1 d. GNG numato sudaryti darbo arba paslaugų teikimo sutartį GNG projekto metu sukurtų sprendimų tolimesniam vystymui, tobulinimui ir (arba) diegimui.
Tai turi būti ne trumpesnė nei 3 mėn. trukmės arba ilgalaikė (neterminuota) darbo arba paslaugų teikimo sutartis, kuria užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos, t. y. GNG naujam darbuotojui arba paslaugų teikėjui suteikia galimybę lanksčiai organizuoti savo darbą (savarankiškai spręsti, kada, kur ir kaip atlikti su darbu arba paslaugų teikimu susijusias užduotis, tokiu būdu derinant šeimos bei darbo įsipareigojimus).
Darbo arba paslaugų teikimo sutartis, kuria užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos, turi būti sudaryta tarp GNG ir asmens, priskiriamo bent vienai iš šių tikslinių grupių: · jaunimas (iki 29 metų); · kūrėjai (kūrybinių profesijų darbuotojai arba fiziniai asmenys, vykdantys ekonominę veiklą pagal KKI priskirtinų EVRK arba kūrybinių profesijų sąrašą); · socialiai pažeidžiami ar atskirtį patiriantys asmenys, tokie kaip 65 m. ir vyresnio amžiaus asmenys ar asmenys su negalia.
|
15 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 15 balų, jeigu GNG projekto paraiškoje įsipareigoja kurti lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, t. y. iki 2028 m. kovo 1 d. GNG numato sudaryti darbo arba paslaugų teikimo sutartį GNG projekto metu sukurtų sprendimų tolimesniam vystymui, tobulinimui ir (arba) diegimui. |
0 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu paraiškoje nėra numatyta, kad GNG įsipareigoja kurti lanksčias ir palankias veiklos sąlygas, t. y. iki 2028 m. kovo 1 d. GNG nenumato sudaryti darbo arba paslaugų teikimo sutarties GNG projekto metu sukurtų sprendimų tolimesniam vystymui, tobulinimui ir (arba) diegimui. |
1.4. GNG pasirengimo įgyvendinti veiklą kokybė, lygis (0–15):
Vertinimo kriterijaus aprašas |
Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai |
Komentarai |
GNG projekto paraiškoje yra pagrįstas GNG pasirengimas įgyvendinti projektą. GNG pasirengimas įgyvendinti projektą vertinamas pagal tai, ar paraiškoje yra nurodomi žmogiškieji ištekliai ir prireikus finansiniai resursai (pvz. medžiagų, paslaugų, reikalingų dizaino sprendimo prototipo sukūrimui), skirti projekto veiklų įgyvendinimui, pateikiamas išsamus planuojamų įgyvendinti projekto veiklų aprašymas. |
15 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 15 balų, jeigu paraiškoje yra pagrįstas GNG pasirengimas įgyvendinti GNG projektą, t. y. paraiškoje yra nurodomi ištekliai, skirti projekto veiklų įgyvendinimui bei pateikiamas išsamus planuojamos įgyvendinti projekto veiklos aprašymas, atitinkantis projekto tikslus ir uždavinius. |
7 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 7 balais, jeigu paraiškoje yra dalinai pagrįstas GNG pasirengimas įgyvendinti GNG projektą, t. y. nurodyti žmogiškieji ištekliai, bet jų įsitraukimas ir vaidmuo projekto veiklos atžvilgiu nėra pakankamai išsamiai aprašyti, ir (arba) veiklos aprašymas yra pateiktas, tačiau trūksta detalumo, kad būtų aišku, kaip veikla atitinka projekto tikslus ir uždavinius. |
|
0 |
Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu paraiškoje yra visiškai nepagrįstas GNG pasirengimas įgyvendinti GNG projektą. |
Naujus dizaino sprendimus kursiančių
galutinių naudos gavėjų atrankos aprašo
2 priedas
„VIENOS ĮMONĖS“ DEKLARACIJA
|
||||||||
|
|
Pildymo data
|
|
|||||
1. |
Deklaruojančios įmonės pavadinimas |
|
||||||
2. |
Deklaruojančios įmonės kodas |
|
||||||
3. |
„Vienos įmonės“ apibrėžtis Vadovaujantis Komisijos Reglamento (ES) 2023/2831, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1408/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalimi, „Viena įmonė“ apima visas įmones, kurios tarpusavyje yra susietos bent vienos rūšies iš šių santykių: a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą; d) viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą. Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis fizinis ar juridinis asmuo, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas yra išaiškinęs, kad „bendrovės kontrolinį akcijų paketą turintis subjektas“, kuris „efektyviai kontroliuoja šią bendrovę tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvaudamas jos valdyme“, turi būti laikomas dalyvaujančiu tos bendrovės ekonominėje veikloje ir atitinkamai laikomas įmone (2006 m. sausio 10 d. Teisingumo teismo sprendimo Byloje C-222/04 112-113 punktai). |
|||||||
4. |
Deklaruoju, kad deklaruojanti įmonė yra susijusi su šiomis įmonėmis ir visos jos sudaro „Vieną įmonę“: |
|||||||
Eil. Nr. |
Įmonės kodas |
Įmonės pavadinimas |
||||||
1. |
||||||||
2. |
||||||||
3. |
||||||||
4. |
||||||||
5. |
||||||||
6. |
||||||||
7. |
||||||||
8. |
||||||||
9. |
||||||||
10. |
||||||||
11. |
||||||||
|
|
|
||||||
5. |
Aš, toliau pasirašęs patvirtinu, kad šioje deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į deklaraciją yra įtrauktos visos su deklaruojančiąja įmone susijusios įmonės, kurios sudaro „Vieną įmonę“ |
|||||||
|
||||||||
|
|
|
||||||
Pareigos, vardas pavardė |
parašas |
|
|
|||||
|
||||||||
|
||||||||