UKMERGĖS rajono savivaldybės

taryba

 

Sprendimas

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 23 d. Nr. 7-153

Ukmergė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi ir Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 papunkčiu ir 16 punktu, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Ukmergės rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Darius Varnas

 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. lapkričio 23 d. sprendimu Nr. 7-153

 

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Ukmergės rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų planavimą, organizavimą ir teikimą Ukmergės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau Prevencinių socialinių paslaugų aprašas).

3Prevencinės socialinės paslaugos – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslauga, kompleksinės paslaugos šeimai, darbas su bendruomene, šeimos konferencija, atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu.

4. Prevencinių socialinių paslaugų tikslas – padėti asmeniui (šeimai) ir (ar) bendruomenei išvengti galimų socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos atsiradimo, sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ir (ar) stiprinti gebėjimus savarankiškai spręsti socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, taip pat padėti didinti socialinę įtrauktį. Savivaldybėje organizuojamos tik tos prevencinės socialinės paslaugos, kurių tikrai reikia.

5. Prevencines socialines paslaugas Savivaldybės teritorijoje organizuoja ir (ar) teikia:

5.1. Ukmergės socialinių paslaugų centras – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška, darbas su bendruomene;

5.2. Viešoji įstaiga „Lyderių karta“ kompleksinės paslaugos šeimai;

5.3. Viešoji įstaiga Jaunimo laisvalaikio centras – atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu.

6. Viešoji įstaiga „Lyderių karta“ vykdo bendruomeninių šeimos namų funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 193 straipsnyje.

7. Esant poreikiui, šeimos konferencijos paslaugai teikti gali būti pasitelkiami šios paslaugos teikėjai.

8. Tiek, kiek nereglamentuota šiame Tvarkos apraše, prevencinės socialinės paslaugos organizuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Prevencinių socialinių paslaugų aprašu ir kitais susijusiais teisės aktais.

9. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Prevencinių socialinių paslaugų apraše, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir kituose susijusiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMAS

 

10. Savivaldybės Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius) vertina ir analizuoja prevencinių socialinių paslaugų poreikį, prevencinių socialinių paslaugų teikėjų teikiamas paslaugas ir šių paslaugų atitiktį gyventojų poreikiams.

11. Prevencines socialines paslaugas organizuojančios ir teikiančios įstaigos renka, sistemina ir analizuoja duomenis apie gyventojams teikiamas prevencines ir kitas socialines paslaugas, periodiškai (ne rečiau kaip kartą per 2 metus) atlieka apklausas, kuriomis siekiama įvertinti teikiamų paslaugų kokybę bei teikia pasiūlymus Skyriui dėl šių paslaugų tobulinimo, kokybės gerinimo, plėtros.

12. Skyrius, planuodamas prevencinių socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgia į statistinę socialinę ir demografinę situaciją Savivaldybėje, skirtingas socialines paslaugas teikiančių įstaigų identifikuotus poreikius ir bendrą prevencinių ir kitų socialinių paslaugų situaciją Savivaldybėje. Prevencinių socialinių paslaugų poreikis planuojamas kartu su visų socialinių paslaugų poreikiu teisės aktų nustatyta tvarka rengiant Savivaldybės planavimo dokumentus.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

13. Prevencinė (-ės) socialinė (-ės) paslauga (-os) gali būti inicijuojama (-os):

13.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo prašymu;

13.2. Ukmergės socialinių paslaugų centro, Viešosios įstaigos „Lyderių karta“, Viešosios įstaigos Jaunimo laisvalaikio centras (toliau – Įstaiga, teikianti prevencines socialines paslaugas) iniciatyva, kai:

13.2.1. gauta informacija ar nustatoma, kad asmuo (šeima) patiria sunkumus, negeba savarankiškai spręsti iškilusių problemų;

13.2.2. bendradarbiaujant su bendruomenėmis, seniūnijomis ir įvairiomis socialinėje srityje veikiančiomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis gauta informacija, kad asmenys (šeimos) patiria įvairių sunkumų ir jiems reikia pagalbos;

13.2.3. gauta informacija iš specialistų, dirbančių su jaunimu, kad jaunam žmogui kyla problemos ir įveikti sunkumus reikia pagalbos;

13.2.4. gauta informacija iš švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojų, kurie turi duomenų apie prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą;

13.3. pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), Skyriaus kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio.

14. Tvarkos aprašo 13.1 papunktyje nurodytas asmuo dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo tiesiogiai žodžiu ar raštu, paštu ar elektroniniu paštu kreipiasi į Įstaigą, teikiančią prevencines socialines paslaugas ir nurodo: savo ir (ar) šeimos narių vardus, pavardes; dėl kokios problemos kreipiasi; kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą).

15. Įstaiga, teikianti prevencines socialines paslaugas, gavusi informaciją dėl prevencinių socialinių paslaugų reikalingumo asmeniui, 13.2 papunktyje nurodytais atvejais, susisiekia su asmeniu (šeima) ir pasiūlo prevencines socialines paslaugas arba informuoja asmenį (šeimą) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

16. Tvarkos aprašo 13.3 papunktyje nurodyti suinteresuoti asmenys, siekdami išvengti socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos atsiradimo asmeniui (šeimai) ir (ar) bendruomenei, dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo tiesiogiai žodžiu ar raštu, paštu ar elektroniniu paštu kreipiasi į Įstaigą, teikiančią prevencines socialines paslaugas ir nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), dėl kurių interesų kreipiamasi, vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma)) ir priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas to negali padaryti pats.

17. Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, turintys duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą, privalo apie tai nedelsdami informuoti Skyrių, pateikdami laisvos formos raštą, nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma). Skyrius apie prevencinių socialinių paslaugų reikalingumą asmeniui (šeimai) informuoja įstaigą, teikiančią prevencines paslaugas.

 

IV SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

18. Įstaiga, teikianti prevencines socialines paslaugas, gavusi informacijos apie prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (-ų) poreikį asmeniui (šeimai), Prevencinių socialinių paslaugų aprašo 9 punkte nustatyta tvarka susisiekia su asmeniu (šeima) ir pasiūlo prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as) arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

19. Jeigu dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, prevencinės socialinės paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.

20. Įstaiga, teikianti prevencines socialines paslaugas, šias paslaugas organizuoja ir teikia vadovaudamasi Prevencinių socialinių paslaugų aprašo 11–14 ir 151 punktais.

21. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytose įstaigose, asmens namuose ir kitose vietose, konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai teikti nustatytose Socialinių paslaugų kataloge, pagal konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai Socialinių paslaugų kataloge numatytą šios paslaugos teikimo trukmę, dažnumą, kitas sąlygas.

22. Skyrius užtikrina bendruomeninių šeimos namų veiklos kokybės priežiūrą, kompleksinių paslaugų šeimai atitikties gyventojų poreikiams vertinimą ir nustato bendruomeninių šeimos namų veiklai taikomus kriterijus, kurių neatitikus sprendžiamas bendruomeninių šeimos namų veiklos stabdymo ir naujų bendruomeninių šeimos namų atrankos vykdymo ar paskyrimo klausimas.

23. Įstaiga, teikianti prevencines socialines paslaugas informuoja Skyrių apie asmenims (šeimoms) suteiktas prevencines socialines paslaugas. Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) (kiekvieno einamojo mėnesio paskutinę darbo dieną (pasibaigus ketvirčiui per 10 darbo dienų) teikiami šie duomenys apie suteiktas prevencines socialines paslaugas:  

23.1. duomenys apie asmenų, su kuriais buvo kontaktuota, skaičių, renkami teikiant potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

23.2. duomenys apie konsultacijų, suteiktų asmenims, kurie kreipėsi į bendruomeninius šeimos namus, skaičių, renkami organizuojant kompleksines paslaugas šeimai;

23.3. duomenys apie kompleksinių paslaugų šeimai gavėjus (unikalių fizinių asmenų bendrą skaičių ir unikalių fizinių asmenų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičių);

23.4. duomenys apie suteiktų darbo su bendruomene paslaugų skaičių, renkami teikiant darbo su bendruomene paslaugą;

23.5. duomenys apie šeimų (gavėjų) skaičių, renkami teikiant šeimos konferencijos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

23.6. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių, renkami teikiant atvirojo darbo su jaunimu paslaugą;

23.7. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių, renkami teikiant mobiliojo darbo su jaunimu paslaugą.

Tuo atveju, kai nėra galimybės duomenų apie suteiktas prevencines socialines paslaugas teikti SPIS, šie duomenys elektroninėmis ryšio priemonėmis teikiami Skyriui (Tvarkos aprašo priedas).

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Įstaigą, tiekiančią prevencines socialines paslaugas dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui.

25. Savivaldybė savo interneto svetainėje ar kitomis informavimo priemonėmis skelbia informaciją apie jos teritorijoje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį, prevencinių socialinių paslaugų teikėjus (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

26. Įstaigos, teikiančios prevencines socialines paslaugas savo interneto svetainėse, vietinėje spaudoje, socialiniuose tinkluose ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir žiniasklaidos priemonių sistemose viešina informaciją apie teikiamas paslaugas, kad paslaugų gavėjai ir visuomenė daugiau sužinotų apie teikiamų paslaugų tikslus, vykdymo eigą ir rezultatus.

27. Įgyvendindami Prevencinių socialinių paslaugų aprašą ir Tvarkos aprašą, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

28.  Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

29.  Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

 

Prevencinių socialinių paslaugų planavimo,

organizavimo ir teikimo Ukmergės rajono

savivaldybėje tvarkos aprašo priedas

 

(Informacijos apie suteiktas prevencines socialines paslaugas ataskaitos forma)

 

INFORMACIJA APIE SUTEIKTAS PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS

____________________________________________________

(paslaugos teikėjo pavadinimas)

___________________________________________________________________

(adresas, veiklos adresas, telefono Nr., el. pašto adresas )

 

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos

_________________________skyriui

 

20___M. ________________ MĖN. INFORMACIJA APIE SUTEIKTAS PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS

 

Paslaugos pavadinimas

Paslaugų skaičius

Suminis gavėjų skaičius

Unikalių fizinių asmenų bendras skaičius

Konsultacijų skaičius

Unikalių fizinių asmenų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičius

Potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška

X

 

X

X

X

Bendruomeninių šeimos namų paslaugos organizuojant kompleksines paslaugas šeimai

X

X

X

 

X

Kompleksinės paslaugos šeimai

X

X

 

X

 

Darbas su bendruomene

 

X

X

X

X

Šeimos konferencija

X

 

X

X

X

Atvirasis darbas su jaunimu

X

X

 

X

X

Mobilusis darbas su jaunimu

X

X

 

X

X

 

__

___________________________________              _____________            ____________________________________

(Įstaigos vadovas)                                                                       (parašas)                                (vardas, pavardė                                   

 

Ataskaitą parengė ______________________________________, tel. Nr. ____________________, el. p. ________________________

(vardas, pavardė)