ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ MOKINIŲ PAŽINTINEI VEIKLAI IR PROFESINIAM ORIENTAVIMUI NAUDOJIMO
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. kovo 5 d. Nr. T-68
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 18 straipsniu, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-1090/A1-314 „Dėl Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. ISAK-605 „Dėl Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-1934 „Dėl Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2008 m. gegužės 22 d. sprendimą Nr. T-187 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės mokinio krepšelio lėšų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam konsultavimui naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
patvirtinta
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2020 m. kovo 5 d. sprendimu Nr. T-68
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ MOKINIŲ PAŽINTINEI VEIKLAI IR PROFESINIAM orientavimui NAUDOJIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų (toliau – ML) mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia mokinių pažintinės veiklos ir profesinio orientavimo sampratą, tikslus ir principus, reglamentuoja šių veiklų planavimą ir joms skirtų lėšų panaudojimą.
2. Aprašas skirtas Šiaulių miesto savivaldybės ikimokyklinį ir bendrąjį ugdymą teikiančioms įstaigoms (toliau – mokykla).
3. Mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui skirtų lėšų dydis mokyklai apskaičiuojamas pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. mokinių pažintinė veikla – viena iš neformaliojo vaikų švietimo formų, skirta skatinti vaikų ir jaunimo tautinį, pilietinį ir kultūrinį ugdymą;
4.3. profesinis orientavimas – tai pagalba mokiniui sąmoningai renkantis tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, drauge sudarant sąlygas įgyti karjeros kompetencijų, aktyviai kurti savo karjerą;
II SKYRIUS
MOKINIŲ PAŽINTINĖS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRINCIPAI
5. Mokinių pažintinės veiklos tikslas – padėti suvokti savo tautos istorijos, kultūros, gamtos savitumą, puoselėti ir išlaikyti tautinę savimonę.
6. Organizuojant mokinių pažintinę veiklą, keliami šie uždaviniai:
7. Organizuojant mokinių pažintinę veiklą, laikomasi šių principų:
7.3. prieinamumo – veikla prieinama visiems vaikams, nepriklausomai nuo jų mokymosi galimybių, pasiekimų ir socialinės padėties;
III SKYRIUS
PROFESINIO ORIENTAVIMO TIKSLAS IR PRINCIPAI
9. Profesinio orientavimo tikslas – padėti mokiniams sąmoningai rinktis jiems tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, sudaryti sąlygas įgyti karjeros kompetencijų, aktyviai kurti savo karjerą. Profesinis orientavimas vykdomas teikiant ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugas.
10. Mokykla turi užtikrinti, kad kiekvienas joje besimokantis mokinys žinotų, kur, kada ir kaip gali gauti ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugas.
11. Profesinis orientavimas vykdomas vadovaujantis šiais principais:
11.1. prieinamumo, t. y. profesinio orientavimo paslaugos teikiamos visiems mokiniams, užtikrinant lygias galimybes, įvertinant poreikius ir siekiant išvengti administracinių, finansinių ar kitokių kliūčių;
11.2. nešališkumo, laisvo pasirinkimo ir asmeninės atsakomybės už karjeros sprendimus, t. y. profesinio orientavimo vykdytojai padeda mokiniui pasirinkti ir įgyvendinti geriausias jo karjeros vystymo galimybes ir negali proteguoti savo ar kitų institucijų interesų. Kiekvienas asmuo savarankiškai apsisprendžia dėl asmeninės karjeros perspektyvų, priima su mokymusi ir darbu susijusius sprendimus. Turėdamas laisvę rinktis, asmuo taip pat prisiima atsakomybę už savo pasirinkimus;
11.3. individualizavimo, t. y. profesinis orientavimas vykdomas atsižvelgiant į individualius mokinių poreikius;
12. Sėkmingą ir veiksmingą profesinio orientavimo veiklą užtikrina bendrojo ugdymo, profesinių, aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas, ryšiai su neformaliojo švietimo įstaigomis, praktinio mokymo ir profesinio informavimo bei konsultavimo paslaugas teikiančiomis institucijomis, darbdaviais, rėmėjais, visuomeninėmis organizacijomis.
IV SKYRIUS
PAŽINTINĖS VEIKLOS IR PROFESINIO orientavimo PLANAVIMAS
IR LĖŠŲ PANAUDOJIMAS
14. Mokyklos vadovas:
14.1. mokyklos tarybai pritarus, patvirtina mokinių pažintinės veiklos ir profesinio orientavimo priemonių planus, nustato šioms veikloms skiriamų lėšų panaudojimo galimybes ir principus;
15. Mokyklos lėšos mokinių pažintinei veiklai naudojamos apmokėti už:
16. Rekomenduojamos ekskursijos, išvykos, kraštotyrinė veikla, vaikų turizmo renginiai pažintiniais tikslais, parodų, spektaklių, koncertų lankymas ir kitos pažintinės veiklos formos.
17. Mokyklos lėšos profesiniams orientavimui naudojamos apmokėti už:
17.1. seminarus, konferencijas, paskaitas, profesinių ir aukštųjų mokyklų muges, parodas ir kitokius profesinio orientavimo renginius (toliau – renginiai);
18. Mokyklos lėšų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui negalima naudoti:
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Už mokymo lėšų, skirtų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, panaudojimą yra atsakingi asignavimų valdytojai – mokyklų vadovai.
20. Už Aprašo įgyvendinimą ir kontrolę atsakingas Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Žmonių gerovės ir ugdymo departamento Švietimo skyrius.