ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ MOKINIŲ PAŽINTINEI VEIKLAI IR PROFESINIAM ORIENTAVIMUI NAUDOJIMO

TVARKOS  APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. kovo 5 d. Nr. T-68

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 18 straipsniu, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-1090/A1-314 „Dėl Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. ISAK-605 „Dėl Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-1934 „Dėl Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2008 m. gegužės 22 d. sprendimą Nr. T-187 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės mokinio krepšelio lėšų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam konsultavimui naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

patvirtinta

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2020 m. kovo 5 d. sprendimu Nr. T-68

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ MOKINIŲ PAŽINTINEI VEIKLAI IR PROFESINIAM orientavimui NAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų (toliau – ML) mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia mokinių pažintinės veiklos ir profesinio orientavimo sampratą, tikslus ir principus, reglamentuoja šių veiklų planavimą ir joms skirtų lėšų panaudojimą.

2. Aprašas skirtas Šiaulių miesto savivaldybės ikimokyklinį ir bendrąjį ugdymą teikiančioms įstaigoms (toliau – mokykla).

3. Mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui skirtų lėšų dydis mokyklai apskaičiuojamas pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. mokinių pažintinė veikla – viena iš neformaliojo vaikų švietimo formų, skirta skatinti vaikų ir jaunimo tautinį, pilietinį ir kultūrinį ugdymą;

4.2. pažintinis objektas – turintis sociokultūrinę ar meninę vertę objektas;

4.3. profesinis orientavimas – tai pagalba mokiniui sąmoningai renkantis tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, drauge sudarant sąlygas įgyti karjeros kompetencijų, aktyviai kurti savo karjerą;

4.4. mokyklos lėšos mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui – konkrečios mokyklos ML pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui skirtos lėšos.

 

II SKYRIUS

MOKINIŲ PAŽINTINĖS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRINCIPAI

 

5. Mokinių pažintinės veiklos tikslas – padėti suvokti savo tautos istorijos, kultūros, gamtos savitumą, puoselėti ir išlaikyti tautinę savimonę.

6. Organizuojant mokinių pažintinę veiklą, keliami šie uždaviniai:

6.1. ugdyti kompetencijas, padėsiančias vaikui formuotis ir išlaikyti tautinę savimonę;

6.2. skatinti ieškoti naujų pažinimo formų ir metodų;

6.3. skatinti pažinti savo gyvenamą vietovę, regioną, šalį.

7. Organizuojant mokinių pažintinę veiklą, laikomasi šių principų:

7.1. aktualumo – veikla atitinka pažintinį objektą lankančių vaikų kultūrinę ir socialinę patirtį;

7.2. demokratiškumo – mokyklos bendruomenė identifikuoja poreikius ir nustato prioritetus;

7.3. prieinamumo – veikla prieinama visiems vaikams, nepriklausomai nuo jų mokymosi galimybių, pasiekimų ir socialinės padėties;

7.4. visuotinumo – lėšos pažintinei veiklai yra skiriamos kiekvienam mokiniui, ugdomam pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.

8. Mokinių pažintinė veikla organizuojama išnaudojant teritorijos, kurioje yra mokykla, teikiamas galimybes, palaipsniui pereinant prie kitų pažintinių objektų.

 

 

III SKYRIUS

PROFESINIO ORIENTAVIMO TIKSLAS IR PRINCIPAI

 

9. Profesinio orientavimo tikslas – padėti mokiniams sąmoningai rinktis jiems tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, sudaryti sąlygas įgyti karjeros kompetencijų, aktyviai kurti savo karjerą. Profesinis orientavimas vykdomas teikiant ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugas.

10. Mokykla turi užtikrinti, kad kiekvienas joje besimokantis mokinys žinotų, kur, kada ir kaip gali gauti ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugas.

11. Profesinis orientavimas vykdomas vadovaujantis šiais principais:

11.1. prieinamumo, t. y. profesinio orientavimo paslaugos teikiamos visiems mokiniams, užtikrinant lygias galimybes, įvertinant poreikius ir siekiant išvengti administracinių, finansinių ar kitokių kliūčių;

11.2. nešališkumo, laisvo pasirinkimo ir asmeninės atsakomybės už karjeros sprendimus, t. y. profesinio orientavimo vykdytojai padeda mokiniui pasirinkti ir įgyvendinti geriausias jo karjeros vystymo galimybes ir negali proteguoti savo ar kitų institucijų interesų. Kiekvienas asmuo savarankiškai apsisprendžia dėl asmeninės karjeros perspektyvų, priima su mokymusi ir darbu susijusius sprendimus. Turėdamas laisvę rinktis, asmuo taip pat prisiima atsakomybę už savo pasirinkimus;

11.3. individualizavimo, t. y. profesinis orientavimas vykdomas atsižvelgiant į individualius mokinių poreikius;

11.4. paslaugų kokybės, t. y. profesinio orientavimo vykdytojai atsakingi už jų teikiamų ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugų kokybę.

12. Sėkmingą ir veiksmingą profesinio orientavimo veiklą užtikrina bendrojo ugdymo, profesinių, aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas, ryšiai su neformaliojo švietimo įstaigomis, praktinio mokymo ir profesinio informavimo bei konsultavimo paslaugas teikiančiomis institucijomis, darbdaviais, rėmėjais, visuomeninėmis organizacijomis.

13. Plėtojant mokyklose profesinio orientavimo veiklą, tikslinga įtraukti visą mokyklos bendruomenę.

 

IV SKYRIUS

PAŽINTINĖS VEIKLOS IR PROFESINIO orientavimo PLANAVIMAS

IR LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

14. Mokyklos vadovas:

14.1. mokyklos tarybai pritarus, patvirtina mokinių pažintinės veiklos ir profesinio orientavimo priemonių planus, nustato šioms veikloms skiriamų lėšų panaudojimo galimybes ir principus;

14.2. paskiria asmenis, atsakingus už mokinių pažintinės veiklos ir profesinio orientavimo mokykloje organizavimą, veikloms skiriamų lėšų panaudojimą ir atsiskaitymą.

15. Mokyklos lėšos mokinių pažintinei veiklai naudojamos apmokėti už:

15.1. mokinių dalyvavimą pažintinėse edukacinėse programose ir projektuose;

15.2. bilietus į pažintinius objektus;

15.3. mokinių ir juos lydinčių asmenų kelionės (transporto) į pažintinius objektus išlaidas;

15.4. gido paslaugas.

16. Rekomenduojamos ekskursijos, išvykos, kraštotyrinė veikla, vaikų turizmo renginiai pažintiniais tikslais, parodų, spektaklių, koncertų lankymas ir kitos pažintinės veiklos formos.

17. Mokyklos lėšos profesiniams orientavimui naudojamos apmokėti už:

17.1. seminarus, konferencijas, paskaitas, profesinių ir aukštųjų mokyklų muges, parodas ir kitokius profesinio orientavimo renginius (toliau – renginiai);

17.2. renginiuose dalyvaujančių mokinių nakvynę;

17.3. patalpų nuomą organizuojant renginius;

17.4. mokinių kelionę į renginius;

17.5. renginiuose dalyvaujančių mokinių maitinimą;

17.6. mokymo priemonių, literatūros, skirtos profesiniam orientavimui įsigijimą, informacinės medžiagos gamybą.

18. Mokyklos lėšų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui negalima naudoti:

18.1. mokytojo darbui už organizuojamą veiklą apmokėti;

18.2. komandiruotėms į olimpiadas, konkursus, sporto varžybas apmokėti;

18.3. projektų, programų parengimo išlaidoms apmokėti;

18.4. kelionių į užsienį ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

18.5. pramoginių renginių lankymo ir organizavimo išlaidoms apmokėti;

18.6. mokinių poilsiui organizuoti.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Už mokymo lėšų, skirtų mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, panaudojimą yra atsakingi asignavimų valdytojai – mokyklų vadovai.

20. Už Aprašo įgyvendinimą ir kontrolę atsakingas Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Žmonių gerovės ir ugdymo departamento Švietimo skyrius.

21. Mokyklų vadovai inicijuoja mokinių, jų tėvų (globėjų) supažindinimą su Aprašu.

 

 

_______________________