LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. VASARIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-102 „DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 8 d. Nr. 3D-382

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 13.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.8. priėmusi sprendimą dėl projektų atrankos apie šį sprendimą informuoja pareiškėjus, prireikus, vadovaudamasi intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka, jei paramos sutartis sudaroma, rengia ir su pareiškėjais pasirašo paramos sutartis;“.

1.2. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

86. Paramos paraiškos turi būti pradėtos vertinti nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Jeigu taikomas ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos. Jeigu ribotos trukmės kvietimas buvo sustabdytas nepasibaigus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo kvietimo teikti paramos paraiškas sustabdymo. Jeigu taikomas tęstinis kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo jos užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos. Į paramos paraiškų vertinimo terminą įskaičiuojamas pirmumo eilės sudarymo, paklausimų pareiškėjui, patikrų vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo bei ekspertizės atlikimo terminas. Paklausimai, informaciniai pranešimai pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui pateikiami Informaciniame portale. Paskelbus paklausimą, informacinį pranešimą Informaciniame portale, pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas apie paskelbtą dokumentą taip pat informuojamas vienu iš būdų, kuriuo pareiškėjas sutiko būti papildomai informuotas: neregistruotu laišku, elektroniniu paštu arba trumpąja žinute mobiliuoju telefonu. Paklausimas, informacinis pranešimas laikomas įteiktu paklausimo, informacinio pranešimo Informaciniame portale paskelbimo dieną. Pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui paklausimas, informacinis pranešimas taip pat gali būti išsiųstas papildomu informavimo būdu, jeigu pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas papildomą informavimo būdą nurodė paraiškoje. Atskirų intervencinių priemonių paramos paraiškų vertinimo terminai gali būti numatyti intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse. Pasibaigus paramos paraiškų vertinimo terminui, Mokėjimo agentūra per 5 darbo dienas nuo vertinimo termino pabaigos, raštu informuoja VI apie vertinimo rezultatus. Esant pagrįstam poreikiui, Mokėjimo agentūra turi teisę kreiptis į VI dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo. Sprendimą dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo, atsižvelgdamas į pateiktas priežastis, priima PVK. PVK taip pat gali priimti sprendimą pratęsti paramos paraiškų vertinimo terminą, skyrus papildomų lėšų vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti, vadovaujantis Taisyklių 97 punktu. Apie paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimą pareiškėjai informuojami informaciniais pranešimais šiame punkte nustatytais būdais.

1.3. Pakeičiu 132 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

132. Projektų atrankos komitetui Mokėjimo agentūra teikia:“.

1.4. Pakeičiu 133.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

133.1. dalyvaudama projektų atrankos komitetuose, nagrinėdama pareiškėjų teikiamus skundus bei nagrinėdama tvirtinančiosios įstaigos rengiamus sertifikatus ir sertifikavimo ataskaitas, VI prižiūri, kaip Mokėjimo agentūra atlieka jai pavestas paramos paraiškų vertinimo ir atrankos funkcijas.“

1.5. Pakeičiu 135 punktą ir jį išdėstau taip:

135. Intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse numatytais atvejais projektų atrankos komitetą sudaro ir jo darbą organizuoja Mokėjimo agentūra. Mokėjimo agentūros sudaromų projektų atrankos komitetų sudarymo tvarką ir darbo organizavimą nustato su VI suderintas Mokėjimo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas Mokėjimo agentūros projektų atrankos komitetų darbo reglamentas.“

1.6. Pakeičiu 136 punktą ir jį išdėstau taip:

136. Sprendimus dėl paramos skyrimo arba neskyrimo pagal Strateginio plano intervencines priemones, dėl kurių sudaromi projektų atrankos komitetai arba jeigu intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nenumatytas projektų atrankos komiteto sudarymas, priima Mokėjimo agentūra.“

1.7. Pripažįstu netekusiu galios 137 punktą.

1.8. Pakeičiu 138 punktą ir jį išdėstau taip:

138. Parama gali būti skiriama tiems projektams, kuriems ją skirti rekomendavo projektų atrankos komitetas. Išaiškėjus naujoms aplinkybėms Mokėjimo agentūra gali atsisakyti skirti paramą projektų atrankos komiteto rekomenduotai paramos paraiškai, jei tam yra svarbių priežasčių. Tuo atveju Mokėjimo agentūra gali paramos paraišką grąžinti vertinti pakartotinai, grąžinimo akte nurodydama grąžinimo priežastis, ir sprendimą priimti atsižvelgdama į naujas projektų atrankos komiteto rekomendacijas.“

1.9. Pakeičiu 139 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

139. Mokėjimo agentūros sprendimuose dėl paramos skyrimo ir (arba) neskyrimo nurodoma:“.

1.10. Pripažįstu netekusiu galios 140 punktą.

1.11. Pakeičiu 141 punktą ir jį išdėstau taip:

141. Mokėjimo agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo 86 punkte nurodytu būdu informuoja pareiškėjus per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Tuo atveju, jei su paramos gavėjais sudaroma paramos sutartis, Mokėjimo agentūra, informuodama Pareiškėją kartu gali siūlyti pasirašyti paramos sutartį. Pranešimuose apie skirtą paramą būtina nurodyti, kad šią paramą iš dalies finansuoja EŽŪFKP/EŽŪGF.“

1.12. Pakeičiu 146 punktą ir jį išdėstau taip:

146. Sudarant projektų atrankos komitetą, turi būti siekiama užtikrinti, kad jo nariai turėtų pakankamai žinių bei patirties, būtinų rekomendacijoms dėl svarstomų paramos paraiškų atrankos pateikti. Į projektų atrankos komiteto sudėtį įtraukiami:

146.1. kai projektų atrankos komitetas sudaromas svarstyti projektus, kurių prašoma paramos suma iki 100 000 Eur (įskaitytinai), Mokėjimo agentūros atstovai, suteikiant jiems balsavimo teisę;

146.2. kai projektų atrankos komitetas sudaromas svarstyti projektus, kurių prašoma paramos suma nuo 100 000,01 Eur iki 299 999,99 Eur, Mokėjimo agentūros atstovai ir bent vienas VI atstovas, suteikiant jiems balsavimo teisę;

146.3. kai projektų atrankos komitetas sudaromas svarstyti projektus, kurių prašoma paramos suma yra 300 000 Eur ir daugiau, Mokėjimo agentūros atstovai ir VI atstovai, suteikiant jiems balsavimo teisę, tačiau daugiau kaip pusė komiteto narių turi būti VI atstovai (atstovai iš ministerijos struktūrinio padalinio, koordinuojančio konkrečios intervencinės priemonės įgyvendinimą, ministerijos Teisėkūros ir atstovavimo skyriaus atstovas, taip pat atsižvelgiant į intervencinės priemonės pobūdį, atstovai iš ministerijos Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento, Strateginio planavimo departamento Ekonominės analizės skyriaus, kitų ministerijos struktūrinių padalinių);

146.4. esant poreikiui – institucinių partnerių atstovai, suteikiant jiems balsavimo teises;

146.5. esant poreikiui – ekspertai, dalyvaujantys stebėtojų teisėmis.“

1.13. Pakeičiu 147 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

147. Ekspertų, įtraukiamų į projektų atrankos komiteto sudėtį ir (arba) kviečiamų į atskirus projektų atrankos komiteto posėdžius, atranka ir dalyvavimas vykdomas vadovaujantis Mokėjimo agentūros parengtais ir patvirtintais kolegialių organų grupių tvarkos aprašais, kurie parengti atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašą ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodeksą, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo bei partnerių ir ekspertų etikos kodekso patvirtinimo“. Mokėjimo agentūros ir ekspertų bendradarbiavimas grindžiamas šiais principais:“.

1.14. Pakeičiu 148 punktą ir jį išdėstau taip:

148. Projektų atrankos komiteto posėdžiams pirmininkauja Mokėjimo agentūros arba VI atstovas.“

1.15. Pakeičiu 149 punktą ir jį išdėstau taip:

149. Projektų atrankos komitetas dirba pagal darbo reglamentą, suderintą ir patvirtintą 135 punkte nustatyta tvarka. Visi projektų atrankos komiteto posėdžiai protokoluojami.“

1.16. Pakeičiu 150 punktą ir jį išdėstau taip:

150. Projektų atrankos komiteto pirmininkas arba sekretorius turi užtikrinti, kad projektų atrankos komiteto nariai, kitų institucijų ir įstaigų atstovai bei ekspertai būtų informuoti apie būsimą posėdį ir gautų posėdžio medžiagą, įskaitant atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, ne vėliau, kaip nustatyta projektų atrankos komiteto darbo reglamente.“

1.17. Pakeičiu 157 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

157. Mokėjimo agentūra, priėmusi sprendimą skirti paramą:“.

1.18. Pakeičiu 158 punktą ir jį išdėstau taip:

158. Pareiškėjui per 157.1–157.2 papunkčiuose nustatytą laikotarpį nepasirašius paramos sutarties, Mokėjimo agentūra darbo tvarkos aprašuose nustatyta tvarka panaikina sprendimą skirti paramą ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti paramą panaikinimo dienos apie tai informuoja VI ir pareiškėją.“

1.19. Pakeičiu 269.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

269.1. dokumentus, susijusius su paramos paraiškų registravimu, vertinimu bei atranka (paramos paraiškų registravimo dokumentus, paramos paraiškų ir jų priedų originalus, įskaitant vertinimo metu atmestas paramos paraiškas, paramos paraiškų keitimo dokumentus, susirašinėjimo su pareiškėjais ir paramos gavėjais dokumentus, atliktų administracinių patikrinimų bei patikrų vietoje dokumentus, sprendimo dėl paramos skyrimo dokumentus, informacinių raštų apie paramos paraiškų atmetimą arba paramos skyrimą kopijas, paramos sutarčių originalus bei kitus dokumentus);“.

1.20. Pripažįstu netekusiu galios 272.1 papunktį.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas administruojant paramos paraiškas, dėl kurių kvietimai bus skelbiami nuo 2024 m. gegužės 31 d.

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kęstutis Navickas