VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ADRESATŲ IDENTIFIKAVIMO IR INFORMAVIMO PASLAUGOS TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2024 m. sausio 24 d. Nr. VE-52 (1.3 E)
Vilnius
PATVIRTINTA
valstybės įmonės Registrų centro
generalinio direktoriaus
2024 m. sausio 24 d. įsakymu
Nr. VE-52 (1.3 E)
ADRESATŲ IDENTIFIKAVIMO IR INFORMAVIMO PASLAUGOS TEIKIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Adresatų identifikavimo ir informavimo paslaugos teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja adresatų identifikavimo ir informavimo paslaugos (toliau – Paslauga) teikimo būdus, priemones, Paslaugos kainos nustatymo tvarką, užsakymų teikimo tvarką, duomenų apimtis ir atrinkimo būdą, ataskaitų teikimo tvarką, duomenų tvarkymo tikslą ir teikimo tvarką.
2. Paslaugos sukūrimo pagrindas – rinkoje esantis poreikis, atsižvelgiant į valstybės įmonėje Registrų centre (toliau – Registrų centras) tvarkomus duomenis, identifikuoti (paisant teritorijos suskirstymų) ir naudojantis Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos (toliau – E. pristatymo sistema) priemonėmis informuoti adresatus.
3. Paslauga teikiama vadovaujantis šiais teisės aktais:
3.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);
3.2. Valstybės įmonės Registrų centro įstatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. 4-899 „Dėl Valstybės įmonės Registrų centro įstatų patvirtinimo“;
3.3. Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“;
3.4. Valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2017 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. 1R-132 „Dėl Valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“;
3.5. Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2017 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. 3-9 „Dėl Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – E. pristatymo sistemos saugos nuostatai).
4. Paslaugos tikslas – naudojantis informacinėmis technologijomis, vienoje vietoje identifikuoti potencialius adresatus ir vienu metu juos informuoti.
5. Paslaugos uždaviniai:
5.1. naudojantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro (toliau – NTK), Nekilnojamojo turto registro (toliau – NTR), Juridinių asmenų registro (toliau – JAR), Lietuvos Respublikos gyventojų registro (toliau – GR) duomenimis, nustatyti tam tikroje teritorijoje esančius nekilnojamojo turto savininkus ir sudaryti adresatų sąrašą;
6. Paslaugos funkcijos:
7. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – duomenys tvarkomi siekiant tinkamai informuoti asmenis apie tam tikras aplinkybes, susijusias su jų valdomais nekilnojamojo turto objektais.
8. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir trumpiniai:
8.1. Adresatai – Kliento pateiktoje teritorijoje esančių žemės sklypų, nekilnojamojo turto objektų savininkai ar valdytojai, nuomininkai, patikėtiniai, kuriems Paslaugos teikėjas siunčia siuntas.
8.2. Duomenys – Taisyklių 9 punkte nurodyti iš duomenų teikėjų gaunami duomenys, kuriais naudojamasi Paslaugos teikimo metu.
8.3. Duomenų gavėjai – klientai, kuriems pasirašius paslaugų teikimo, duomenų gavimo sutartis teikiama Paslauga.
8.4. Elektroninis pristatymo būdas – adresatų informavimo būdas siunčiant elektroninę siuntą per E. pristatymo sistemą į aktyvią elektroninio pristatymo dėžutę arba subdėžutę.
8.6. Fizinis pristatymo būdas – adresatų informavimo būdas siunčiant E. pristatymo sistemos priemonėmis suformuotos elektroninės siuntos nuorašą fiziniams arba juridiniams asmenims.
8.10. Paslauga – Registrų centro teikiama Adresatų informavimo ir identifikavimo paslauga, apimanti Paslaugos teikimo sutarties duomenų gavimą, nurodytos teritorijos adresatų atrinkimą, adresatų informavimą Paslaugos ir duomenų gavėjo nurodytoje teritorijoje, informavimo ataskaitos pateikimą.
8.12. Siunta – adresatui siunčiamas, Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka parengtas ar pateiktas pranešimas.
II SKYRIUS
Duomenų teikėjai ir gavėjai
9. Duomenų teikėjai ir jų teikiami duomenys:
9.2. NTR – tai duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas; juridinio asmens pavadinimas, kodas), atrenkami pagal asmenis, valdančius nekilnojamojo turto objektus nuosavybės, patikėjimo teise, nuomos, panaudos arba rentos sutartis, taip pat pagal daugiabučių namų bendrijas ir (ar) turto administratorių (jei registruota Nekilnojamojo turto registre);
III SKYRIUS
Paslaugų tipai
11. Paslauga gali būti teikiama kaip komercinė Registrų centro paslauga, kai klientas kreipiasi tiesiogiai į Registrų centrą dėl paslaugos suteikimo. Paslauga neskaidoma, suteikiama pilna apimtimi.
12. Paslauga gali būti teikiama kaip kito pobūdžio paslauga per saityno paslaugą, ir pasiekiama per Topografijos, inžinerinės infrastruktūros, teritorijų planavimo ir statybos elektroninius vartus ar kitas išorines informacines sistemas. Paslaugos rezultatas priklauso nuo pateikto užsakymo tipo.
IV SKYRIUS
SUTARTIES SUDARYMO TVARKA
14. Paslaugų teikimo sutarties sudarymo tvarka teikiant komercinę Registrų centro paslaugą:
14.1. Klientas, pageidaujantis gauti paslaugą, kreipiasi į Registrų centrą ir su juo pasirašoma paslaugų teikimo sutartis.
15. Paslaugų teikimo sutarties sudarymo tvarka teikiant paslaugą kitu būdu, kaip saityno paslaugą:
15.1. Su išorinės informacinės sistemos tvarkytoju pasirašoma paslaugų teikimo sutartis dėl Paslaugos teikimo, kurioje susitariama dėl Paslaugos teikimo techninių sąlygų ir reikalavimų suderinimo bei keitimo tvarkos, užsakymų pateikimui ir vykdymui būtinos informacijos teikimo, elektroninio pristatymo dėžutės naudojimo tvarkos.
15.2. Su galutiniu Paslaugos gavėju pasirašoma duomenų teikimo sutartis, kurioje nurodomas teisinis pagrindas gauti duomenis, duomenų teikimo tikslas, apimtis, sąlygos bei tvarka.
15.3. Kai naudotojas per išorinę sistemą pateikia užklausą, Registrų centras, vadovaudamasis užklausoje pateiktais duomenimis (užsakovo kodas, asmens kodas bei formatas, kuriuo norima gauti atsakymą), suteikia informaciją apie šio užsakovo duomenų teikimo sutartis. Jei su naudotoju (ar jo atstovaujamu juridiniu asmeniu) duomenų teikimo sutartis nesudaryta, naudotojui pateikiama informacija, kur kreiptis dėl duomenų teikimo sutarties sudarymo.
V SKYRIUS
UŽSAKYMO TEIKIMO TVARKA
16. Užsakymo teikimo tvarka, teikiant komercinę Registrų centro paslaugą:
16.1. Iki užsakymo pateikimo su klientu suderinamas pranešimo šablonas, kuriame nustatoma fiksuota ir kintanti informacija, kuri keičiama atsižvelgiant į teikiamus duomenis.
16.2. Teikiamas vieno tipo užsakymas, į kurį atsižvelgiant adresatai identifikuojami ir informuojami.
16.4. Užsakymas pateikiamas GEOJSON formatu, jame nurodant iš anksto suderintus papildomus atributus. Prie užsakymo papildomai gali būti pateikiamas žemės sklypų sąrašas CSV formatu.
17. Užsakymo teikimo tvarka, teikiant Paslaugą per saityno paslaugą: teikiamas vienas iš 3 galimų užsakymo tipų:
17.1. 1-ojo tipo užsakymas teikiamas, norint gauti nustatytoje teritorijoje esančių nekilnojamojo turto objektų adresatų sąrašą – identifikuojami adresatai;
17.2. 2-ojo tipo užsakymas teikiamas, norint gauti Paslaugą pilna apimtimi – adresatai identifikuojami ir informuojami, išsiunčiant siuntą visiems atrinktiems adresatams;
VI SKYRIUS
PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
18. Komercinių Registrų centro paslaugų užsakymas apdorojamas automatiškai ir vykdomas šia tvarka:
18.2. Jei validacija sėkminga, pagal pateiktą GEOJSON geometriją atrenkami susiję nekilnojamojo turto objektai ir jų unikalūs NTR numeriai, kurie patenka į pateiktą teritoriją.
18.4. Tikrinama adresatų E. pristatymo sistemoje esančių elektroninio pristatymo dėžučių būsena:
18.5. Suformavus dokumentus pagal iš anksto suderintą šabloną, vykdomas elektroninių ir fizinių siuntų siuntimas per E. pristatymo sistemą.
19. Kito pobūdžio paslaugos teikimas per saityno paslaugą:
19.1. Klientui pateikus 1-ojo tipo užsakymą, užsakymas apdorojamas automatiškai ir vykdomas tokia tvarka:
19.1.2. Validuojamas pateiktas užsakymas JSON formatu. Radus klaidą, užsakymas nebevykdomas, klaida užfiksuojama ir grąžinama klientui; jeigu klaidų nerasta, užsakymas vykdomas toliau.
19.1.3. Atrenkami grafiniai duomenys pagal pateiktą geometriją LKS94 koordinačių sistemoje (Lietuvos koordinačių sistema, priimta 1994 m.), radus klaidą užsakymas nebevykdomas, klaida užfiksuojama ir grąžinama klientui; jeigu klaidų nerasta, užsakymas vykdomas toliau.
19.1.5. Pagal atrinktus unikalius NTR numerius sudaromas adresatų sąrašas ir jis pateikiamas klientui.
19.1.6. Užsakymo vykdymas stabdomas, kol bus atsiųsta nauja užklausa, patvirtinanti arba atšaukianti tolimesnį užsakymo vykdymą.
19.1.7. Gavus užsakymo patvirtinimą, užsakymas vykdomas toliau, atliekamas adresatų aktyvių elektroninio pristatymo dėžučių patikrinimas E. pristatymo sistemoje.
19.2. Klientui pateikus 2-ojo tipo užsakymą, užsakymas apdorojamas automatiškai ir vykdomas tokia tvarka:
19.2.1. Priimamas užsakymas ir sukuriamas užsakymo identifikacinis numeris, kuris atiduodamas klientui.
19.2.2. Validuojamas pateiktas užsakymas JSON formatu. Radus klaidą, užsakymas nebevykdomas, klaida užfiksuojama ir grąžinama klientui; jeigu klaidų nerasta, užsakymas vykdomas toliau.
19.2.3. Tikrinama, ar pateiktas siųsti pranešimas atitinka nustatytus formos reikalavimus, jeigu dokumentas nėra tinkamas, fiksuojama klaida ir grąžinama klientui, užsakymas stabdomas; jeigu klaidų nerasta, užsakymas vykdomas toliau.
19.2.4. Atrenkami grafiniai duomenys pagal pateiktą geometriją LKS94 koordinačių sistemoje (Lietuvos koordinačių sistema, priimta 1994 m), radus klaidą užsakymas nebevykdomas, klaida užfiksuojama ir grąžinama klientui; jeigu klaidų nerasta, užsakymas vykdomas toliau.
19.2.7. Vykdomas adresatų aktyvių elektroninio pristatymo dėžučių patikrinimas E. pristatymo sistemoje.
19.2.9. Kai adresato elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi, formuojama elektroninė siunta ir popierinis jos nuorašas, kuris pristatomas registruotąja pašto siunta.
19.2.10. Pateikus suformuotas siuntas E. pristatymas sistemai, gaunama apskaičiuota kaina už paslaugas, teikiamas per E. pristatymas sistemą, kuri pateikiama klientui.
19.2.12. Gavus kliento užklausą, patvirtinančią tolimesnį užsakymo vykdymą, inicijuojamas siuntų siuntimas.
19.3. Klientui pateikus 3-ojo tipo užsakymą, užsakymas apdorojamas automatiškai ir vykdomas tokia tvarka:
19.3.2. Validuojamas pateiktas užsakymas JSON formatu. Radus klaidą, užsakymas nebevykdomas, klaida užfiksuojama ir grąžinama klientui; jeigu klaidų nerasta, užsakymas vykdomas toliau.
19.3.4. Vykdomas adresatų aktyvių elektroninio pristatymo dėžučių patikrinimas E. pristatymas sistemoje.
19.3.6. Kai adresato elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi, formuojama elektroninė siunta ir popierinis jos nuorašas, kuris pristatomas registruotąja pašto siunta.
19.3.7. Pateikus suformuotas siuntas E. pristatymas sistemai, gaunama apskaičiuota kaina už paslaugas, teikiamas per E. pristatymas sistemą, kuri pateikiama klientui.
19.3.8. Užsakymo vykdymas stabdomas, kol bus atsiųsta nauja užklausa, patvirtinanti arba atšaukianti tolimesnį užsakymo vykdymą.
19.3.10. Gavus kliento užklausą, patvirtinančią tolimesnį užsakymo vykdymą, inicijuojamas siuntų siuntimas.
VII SKYRIUS
ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKA
20. Komercinės Registrų centro paslaugos ataskaitų teikimas:
20.1. Po užsakymo įvykdymo sugeneruojama detali ataskaita ir kartą per savaitę paslaugų teikimo sutartyje nustatytą dieną išsiunčiama klientui.
20.2. Ataskaita šifruojama, siunčiama klientui, kartu pateikiamas ataskaitos slaptažodis paslaugų teikimo sutartyje aptartu būdu.
21. Kai kito pobūdžio paslauga teikiama per saityno paslaugą, generuojamos dviejų tipų ataskaitos:
21.1. tarpinė ataskaita – atnaujinama kiekvieną dieną, kol nuo užsakymo pateikimo praeina 30 dienų. Klientas, atsiuntęs ataskaitos gavimo užklausą su aprašytais parametrais, gali gauti JSON struktūros ataskaitą;
VIII SKYRIUS
PASLAUGŲ KAINA
23. Teikiant komercinę Registrų centro paslaugą ir 2-ojo tipo užsakymą per saityno paslaugą, atlyginimo dydį sudaro:
23.1. užsakymui įvykdyti atrinktų duomenų kiekis ir jų įkainis, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 763 „Dėl Atlyginimo už valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų registrų objektų registravimą, šių registrų ir nekilnojamojo turto kadastro duomenų, informacijos, dokumentų ir (ar) jų kopijų tvarkymą dydžių sąrašo patvirtinimo“;
23.2. Adresatų identifikavimo ir informavimo paslaugos įkainiai, patvirtinti valstybės įmonės Registrų centro generalinio direktoriaus 2020 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. NVE-187 (1.3 E) „Dėl komercinio pobūdžio darbų ir paslaugų minimaliųjų kainų nustatymo ir taikymo“;
23.3. E. pristatymo sistemos paslaugų įkainiai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos nuostatų, elektroninio pristatymo paslaugų teikimo šios sistemos priemonėmis taisyklių patvirtinimo ir tarifo nustatymo“ ir valstybės įmonės Registrų centro generalinio direktoriaus 2021 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. VE-888 (1.3 E) „Dėl elektroninio pristatymo paslaugų teikimo Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis sutarties ir sutarties specialiųjų sąlygų formų patvirtinimo“.
24. Teikiant 1-ojo tipo užsakymą per saityno paslaugą, įkainis skaičiuojamas vadovaujantis 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodytais teisės aktais.
IX SKYRIUS
DUOMENŲ SAUGOJIMO IR NAIKINIMO TVARKA
26. Adresatų identifikavimo ir informavimo paslaugų teikimo metu tvarkomi šie duomenys:
26.1. adresatų duomenys, kurie apima:
26.2. objektų duomenys, kurie apima:
26.3. siunčiamų dokumentų duomenys, kurie apima:
26.4. užsakymo duomenys, kurie apima: