TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. vasario 22 d. Nr. 1-57
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 21 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 27 d. sprendimą Nr. 1-8 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2017 m. vasario 22 d. sprendimu Nr.1-57
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Tauragės rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Tauragės rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika).
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo” bei jo pakeitimais ir papildymais.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal vaikų, pasirinkusių Savivaldybėje vykdomas NVŠ programas ir sudariusių su švietimo teikėjais ugdymo (-si) sutartis, skaičių. Vaikų skaičius NVŠ programoje fiksuojamas pagal Mokinių registro duomenis kiekvieno mėnesio paskutinę dieną ir suderinamas su elektroniniame dienyne užfiksuotais lankomumo duomenimis.
5. NVŠ teikėjas privalo pildyti vaikų lankomumą elektroniniame Savivaldybės NVŠ dienyne. Jei vaikas be pateisinamos priežasties nelankė programos visą mėnesį, NVŠ teikėjas privalo nuimti vaiko finansavimo NVŠ lėšomis požymį Mokinių registre, iki užfiksuojant programą per mėnesį lankiusių vaikų skaičių.
6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
7. Savivaldybė, skirdama lėšas, prioritetinėmis įvardija šias programas:
7.1. tiksliųjų mokslų, technikos, gamtos mokslų, informacinių technologijų, robotikos, pilietinio ugdymo programos;
8. NVŠ lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai.
9. Lėšos švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) pateiktus duomenis paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
11. NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui perskaičiuojama kiekvieną mėnesį, atsižvelgiant į NVŠ programas lankančių vaikų skaičių.
13. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.
15. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
15.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
16. NVŠ lėšų negalima naudoti:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
17.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt , ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720. pdf).
17.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
18. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
20. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
21. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip po 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
24. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 17 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
25. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. NVŠ programos vertinimos rugpjūčio mėnesį (konkreti data paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje).
26. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
27. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje (www.taurage.lt) kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
28. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
29. Sutarčių tarp NVŠ teikėjo ir mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) kopijos laikomos programos vykdymo vietose. Sutarčių elektroninės versijos pristatomos į Švietimo skyrių.
30. Iki nurodytos ir Savivaldybės interneto svetainėje (www.taurage.lt) paskelbtos datos NVŠ teikėjas pateikia Savivaldybei mokinių sąrašą su nurodytu finansavimo NVŠ lėšomis požymiu. Savivaldybės administracijos direktorius su NVŠ teikėju pasirašo sutartį, kurioje nurodomas programos pavadinimas, numatomi švietimo teikėjo įsipareigojimai, kitos sąlygos ir atsakomybė už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
32. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė Savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.
33. Pasibaigus I, II iki sekančio mėnesio 10 d. ir IV ketvirčiui iki gruodžio 23 d., finansavimą gavę NVŠ teikėjai Savivaldybei pateikia formą Nr. 2 – metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas bei banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
34. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų pasibaigus kalendoriniams metams Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų po pamokų. NVŠ programų teikėjai gali įgyvendinti NVŠ programas bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių ir patikėjimo teise Savivaldybės biudžetinių įstaigų valdomų patalpų galiojančios nuomos kainos NVŠ programų teikėjams mažinamos 80 procentų.
38. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
39. Savivaldybė numato lėšas NVŠ kokybės užtikrinimui, neviršydama 1 proc. savivaldybei skiriamos NVŠ tikslinės valstybės dotacijos.
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir
panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
|
|
||||||||
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas
|
El. paštas |
Rekomenduoja/ bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
□ R |
□ B |
|||
|
2) |
|
|
|
□ R |
□ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
□ Muzika □ Dailė □ Šokis □ Teatras □ Sportas □ Techninė kūryba □ Turizmas ir kraštotyra □ Gamta, ekologija |
□ Saugus eismas □ Informacinės technologijos □ Technologijos □ Medijos □ Etnokultūra □ Kalbos □ Pilietiškumas □ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
|
||||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: □ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; □ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; □ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; □ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; □ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; □ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
□ Pažinti save ir save gerbti □ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius □ Kryptingai siekti tikslų □ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio □ Valdyti emocijas ir jausmus □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus □ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus □ Padėti kitiems ir priimti pagalbą □ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas □ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus □ Aktyviai ir kūrybingai veikti □ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
□ Išsakyti mintis □ Išklausyti □ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą □ Parinkti tinkamą kalbos stilių □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
□ Klausti ir ieškoti atsakymų □ Daryti išvadas □ Plėsti akiratį □ Stebėti, vertinti □ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis □ Išsikelti realius mokymosi tikslus □ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones □ Vertinti mokymosi pažangą □ Numatyti tolesnius žingsnius □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
Mažiausiai 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
□ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ 11 □ 12 □ 13 □ 14 □ 15 □ 16 □ 17 □ 18 □ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: □ 20 □ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
□ Berniukams □ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius
|
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
• savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; • prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; • individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; • aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; • demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; • patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; • ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; • pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad: • vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; • vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: • nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; • jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; • jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; • jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais □ TAIP |
|||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.) |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir
panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
|||
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
|||
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
||||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
||||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
|
||||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
|||||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
|||
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
||||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
||||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
|||
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
|||
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
||||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
||||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
|||
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
||||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
||||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
|||
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
|||||
6.2. mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
||||
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
||||
|
||||||
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_______________ (parašas) |
|
|||
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir
panaudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA
Savivaldybė.........................
Švietimo teikėjo pavadinimas.........................
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
KTPRR kodas |
Vaikų skaičius (einamųjų metų gruodžio 31 d.) |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir panaudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
LAISVASIS MOKYTOJAS
DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė
|
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra) |
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai
____________ _____________________
(parašas) (vardas, pavardė)