PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ ARBA KAI SAVIVALDYBĖ TURI DAUGUMĄ BALSŲ VISUOTINIAME DALININKŲ SUSIRINKIME, VADOVŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 1 d. Nr. 1-207

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi,  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 26 d. nutarimu Nr. 598 „Dėl viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė arba kai valstybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Rytis Mykolas Račkauskas

 

Patvirtinta

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2021 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. 1-207

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ ARBA KAI SAVIVALDYBĖ TURI DAUGUMĄ BALSŲ VISUOTINIAME DALININKŲ SUSIRINKIME, VADOVŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės viešųjų įstaigų (toliau – viešoji įstaiga), kurių savininkė yra Panevėžio miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) arba kai Savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 26 d. nutarimu Nr. 598 „Dėl viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė arba kai valstybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo“.

 

II SKYRIUS

DARBO UŽMOKESČIO NUSTATYMO SĄLYGOS

 

3. Viešosios įstaigos vadovo mėnesinė alga susideda iš pastoviosios ir kintamosios dalių:

3.1. Mėnesinės algos pastovioji dalis nustatoma koeficientais (pagal šio Aprašo 1 priedą), taikant Lietuvos Respublikos Seimo nustatytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį, atsižvelgiant į viešosios įstaigos kategoriją ir taikant Aprašo 3.8 papunkčio nuostatas.

3.2. Mėnesinės algos kintamoji dalis nustatoma finansiniams metams, atsižvelgiant į praėjusių finansinių metų konkrečius viešosios įstaigos veiklos rezultatų vertinimo rodiklius (viešosios įstaigos tikslų įgyvendinimas pagal atitinkamų metų strateginiame ar metiniame veiklos plane nustatytus vertinimo kriterijus, didėjantį suteiktų viešųjų paslaugų mastą, mažėjančias darbo laiko sąnaudas viešosioms paslaugoms teikti ir (ar) kitus rodiklius). Konkrečius viešosios įstaigos veiklos vertinimo rodiklius ir mėnesinės algos kintamosios dalies dydį už kiekvieno rodiklio įgyvendinimą nustato viešosios įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas. Viešosios įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu viešosios įstaigos vadovo mėnesinės algos kintamoji dalis gali priklausyti ir nuo viešosios įstaigos vadovui numatytų užduočių, atsižvelgiant į jų įvykdymo rezultatus. Viešosios įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas gali priimti argumentuotą sprendimą viešosios įstaigos vadovo mėnesinės algos kintamąją dalį nustatyti ne finansiniams metams, o ketvirčiams, atsižvelgiant į praėjusio ketvirčio viešosios įstaigos veiklos rezultatus, praėjusio ketvirčio viešosios įstaigos veiklos rezultatų vertinimo rodiklius (viešosios įstaigos tikslų įgyvendinimą pagal atitinkamų metų strateginiame ar metiniame veiklos plane nustatytus vertinimo kriterijus, suteiktų viešųjų paslaugų masto didėjimą, darbo laiko sąnaudų viešosioms paslaugoms teikti mažėjimą ir (ar) kitus rodiklius) ir į viešosios įstaigos vadovui numatytų užduočių praėjusio ketvirčio įvykdymo rezultatus, jeigu buvo priimtas viešosios įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimas nustatyti, kad viešosios įstaigos vadovo mėnesinės algos kintamoji dalis gali priklausyti ir nuo viešosios įstaigos vadovui numatytų užduočių, atsižvelgiant į jų įvykdymo rezultatus.

3.3. Viešosios įstaigos vadovas per 4 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos kartu su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu pateikia ataskaitą apie nustatytų rodiklių įvykdymą visuotiniam dalininkų susirinkimui. Mėnesinės algos kintamoji dalis negali viršyti 50 procentų viešosios įstaigos vadovui nustatytos mėnesinės algos pastoviosios dalies.

3.4. Pirmaisiais naujai įsteigtos viešosios įstaigos veiklos finansiniais metais naujai įsteigtos viešosios įstaigos kategorija ir viešosios įstaigos vadovo mėnesinės algos pastovioji dalis nustatomos vadovaujantis Aprašo 3.1 papunkčiu ir pagal prognozuojamus šio Aprašo 2 priede nurodytus kriterijus. Naujai įsteigtos viešosios įstaigos vadovo mėnesinės algos kintamoji dalis nustatoma vadovaujantis Aprašo 3.2 papunkčiu ne anksčiau nei po 6 mėnesių nuo naujai įsteigtos viešosios įstaigos veiklos pradžios. Naujai į pareigas priimtam viešosios įstaigos vadovui mėnesinės algos kintamoji dalis nustatoma ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo darbo pradžios.

3.5. Viešosios įstaigos kategoriją nustato visuotinis dalininkų susirinkimas arba kai viešosios įstaigos savininkė yra savivaldybė, rašytiniu sprendimu, atsižvelgiant į praėjusių finansinių metų šio Aprašo 2 priede nurodytus kriterijus. Jeigu viešoji įstaiga įvertinta:

3.5.1. 100 ir daugiau balų, ji priskiriama I kategorijai;

3.5.2. 70–95 balais – II kategorijai;

3.5.3. 50–65 balais – III kategorijai;

3.5.4. 30–45 balais – IV kategorijai;

3.5.5. 0–25 balais – V kategorijai.

3.6. Viešosios įstaigos, kurios vadovų darbo užmokesčiui mokėti naudoja mišrius lėšų šaltinius (kai darbo užmokestis mokamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų pagal biudžeto lėšų naudojimo sutartį, pasirašytą vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punktu, Europos Sąjungos finansinės paramos, vystomojo bendradarbiavimo projektų, kurie finansuojami tarptautinių donorų lėšomis (įskaitant ir Dvynių projektus), ir kitos gaunamos finansinės paramos lėšų, viešosios įstaigos pajamų už paslaugas ir darbus) arba tik viešosios įstaigos pajamas už paslaugas ir darbus, gali būti priskiriamos viena kategorija aukštesnei kategorijai, negu jos būtų priskirtos pagal šio Aprašo 2 priede nurodytus kriterijus įvertintą balų sumą, išskyrus viešąsias įstaigas, kurios priskirtos aukščiausiajai – I kategorijai.

3.7. Viešosios įstaigos, kurios administruoja iš Europos Sąjungos arba tarptautinių institucijų finansuojamas programas ir vykdo šių programų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo priežiūrą, priskiriamos aukščiausiajai – I kategorijai.

3.8. Pagal viešųjų įstaigų kategorijas nustatyta viešosios įstaigos vadovo mėnesinė alga (pastovioji dalis kartu su kintamąja dalimi) negali viršyti praėjusio ketvirčio viešosios įstaigos darbuotojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio, apskaičiuoto vadovaujantis šio Aprašo 4 punktu, 5 dydžių. Jeigu negalima apskaičiuoti naujai įsteigtos viešosios įstaigos darbuotojų praėjusio ketvirčio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio arba viešoji įstaiga praėjusį ketvirtį nedirbo, šio Aprašo 4 punktas netaikomas.

4. Viešosios įstaigos darbuotojų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, pagal kurį nustatoma viešosios įstaigos vadovo mėnesinė alga (pastovioji dalis kartu su kintamąja dalimi), apskaičiuojamas taip:

4.1. Praėjusio ketvirčio viešosios įstaigos darbo apmokėjimo lėšos dalijamos iš to ketvirčio viešosios įstaigos vidutinio sąlyginio darbuotojų skaičiaus ir dalijamos iš 3.

4.2. Viešosios įstaigos darbuotojų, darbo apmokėjimo lėšos yra visų rūšių darbo užmokestis už atliktą darbą ar dirbtą laiką, įskaitant įvairias priemokas, priedus, nuolatines ir vienkartines premijas, apmokėjimas už nedirbtą laiką (atostogas, prastovas ir panašiai).

4.3. Į darbo apmokėjimo lėšas neįskaitomos viešosios įstaigos darbuotojams mokamos išeitinės išmokos ir kompensacijos, materialinė pašalpa, ligos pašalpos, mokamos laikino nedarbingumo metu, išmokos pagal rangos, autorines ir kitas civilines sutartis, viešosios įstaigos vadovo darbo apmokėjimo ir skatinimo lėšos, taip pat delspinigiai už laiku neišmokėtą darbo užmokestį, dotacijos darbuotojams maitinti, kompensacinės išmokos (butų nuomos, komunalinių paslaugų, už mėnesinius transporto bilietus ir pan.), negrąžintos lėšos, panaudotos gyvenamiesiems namams ir butams statyti, ligos pašalpos ir kitos su darbo apmokėjimu nesusijusios išmokos.

4.4. Viešosios įstaigos vidutinis sąlyginis darbuotojų skaičius nustatomas visų darbuotojų per ataskaitinį ketvirtį apmokėtas valandas dalijant iš viešojoje įstaigoje nustatytos mėnesio darbo laiko normos ir dalijant iš 3. Darbuotojai, nedirbę dėl prastovos ar nemokamų atostogų, laikomi dirbančiais visą jiems nustatytą darbo laiką ir yra įtraukiami į viešosios įstaigos vidutinį sąlyginį darbuotojų skaičių. Į vidutinį sąlyginį darbuotojų skaičių neįtraukiamas viešosios įstaigos vadovas, darbuotojai, kuriems suteiktos nėštumo ir gimdymo atostogos, atostogos vaikui prižiūrėti, pašaukti į privalomąją karo tarnybą ar alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, praktikantai, mokiniai ir teisėtvarkos institucijų sulaikyti darbuotojai.

5. Viešosios įstaigos vadovui už gerus darbo rezultatus ir gerai atliktas pareigas pasibaigus finansiniams metams ir patvirtinus finansinių ataskaitų rinkinius iš sutaupytų viešosios įstaigos lėšų, skirtų darbo užmokesčiui, gali būti skiriama premija, kuri negali būti didesnė už vienos mėnesinės algos pastoviąją dalį.

6. Viešosios įstaigos vadovui už dalyvavimą Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių finansuojamuose paramos teikimo arba Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektuose, kuriuos įgyvendinant vykdoma su viešosios įstaigos misija ir tikslais susijusi veikla, gavus visuotinio dalininko susirinkimo leidimą dėl papildomo darbo, iš Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių lėšų pagal paramos teikimo projektų sutartyse nustatytas sąlygas ir įkainius gali būti mokamos vienkartinės ar periodinės išmokos, kurios nėra įskaičiuojamos į viešosios įstaigos vadovo darbo užmokestį, apskaičiuotą pagal šio Aprašo nustatytą viešosios įstaigos vadovo darbo apmokėjimo tvarką ir dydžius. Už laiką, kurį viešosios įstaigos vadovas dalyvauja minėtuose paramos teikimo projektuose ir už kurį gauna išmokas iš Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių lėšų, skirtų minėtiems paramos teikimo projektams įgyvendinti, darbo užmokestis, apskaičiuotas pagal šio Aprašo nustatytą viešosios įstaigos vadovo darbo apmokėjimo tvarką ir dydžius, viešosios įstaigos vadovui nemokamas.

7. Viešosios įstaigos vadovui gali būti skiriama iki 5 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa, kai materialinė būklė sunki dėl jo paties ligos, šeimos narių (sutuoktinio, vaiko (įvaikio), motinos, tėvo (įmotės, įtėvio) ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra viešosios įstaigos vadovo rašytinis prašymas ir pateikti atitinkami tai patvirtinantys dokumentai. Mirus viešosios įstaigos vadovui, materialinė pašalpa išmokama jo šeimos nariams, jeigu yra mirusio viešosios įstaigos vadovo šeimos narių rašytinis prašymas ir pateikti atitinkami tai patvirtinantys dokumentai.

8. Viešosios įstaigos vadovui, su kuriuo darbo sutartis nutraukiama šalių susitarimu, gali būti išmokama kompensacija, kurios suma negali viršyti 2 jo vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, apskaičiuotų vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

9. Viešosios įstaigos vadovo konkretų mėnesinės algos pastoviosios dalies dalį (koeficientą) ir kintamąją dalį, kitus konkrečius darbo apmokėjimo, premijavimo ir materialinės paramos dydžius nustato viešosios įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas, vadovaudamasis Aprašu. Viešosios įstaigos vadovo darbo užmokestis, premijavimas, materialinės pašalpos ir kompensacijos mokamos iš viešosios įstaigos lėšų.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10. Viešosios įstaigos vadovui gali būti taikomos ir kitos Lietuvos Respublikos darbo kodekse, kituose teisės aktuose nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos, neaptartos šiame Apraše.

11. Nustačius šio Aprašo 3.2. papunktyje nurodytus rodiklius, nuo kurių priklausys viešosios įstaigos vadovų mėnesinės algos kintamoji dalis, viešai šie rodikliai skelbiami viešosios įstaigos interneto svetainėje tuo pačiu metu, kai skelbiami viešųjų įstaigų vadovų atlyginimų dydžiai Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

12. Šis Aprašas netaikomas:

12.1. švietimo įstaigoms, kurių teisinė forma – viešoji įstaiga;

12.2. asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime ir kurių teisinė forma – viešoji įstaiga.

13. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

__________________________________

 

Panevėžio miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ MĖNESINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES DYDŽIŲ SĄRAŠAS

 

Viešųjų įstaigų kategorijos

Koeficientai (Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) baziniais dydžiais)

I

13,3–14,5

II

11,9–13,3

III

10,5–11,9

IV

8,9–10,5

V

7,3–8,9

 

Pastaba. Kai viešojoje įstaigoje dirba vienas darbuotojas – viešosios įstaigos vadovas, jo mėnesinės algos pastoviosios dalies dydis lygus minimaliam viešųjų įstaigų vadovų mėnesinės algos pastoviosios dalies koeficientui pagal viešosios įstaigos kategoriją.

_______________________________

 

Panevėžio miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ SKIRSTYMO Į KATEGORIJAS KRITERIJŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Kriterijai

Balai

1.

Viešosios įstaigos veiklos pobūdis:

1.1.

Viešosios įstaigos, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka įgaliotos atlikti viešąjį administravimą daugiau negu vienoje Lietuvos Respublikos įstatymo pavestoje valdymo srityje

50

1.2.

Viešosios įstaigos, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka įgaliotos atlikti viešąjį administravimą vienoje Lietuvos Respublikos įstatymo pavestoje valdymo srityje

30

2.

Viešosios įstaigos veiklos ir (arba) sprendimų galiojimo ribos:

2.1.

Viešosios įstaigos tenkina viešuosius interesus, vykdydamos visuomenei naudingą veiklą šalies mastu

20

2.2.

Viešosios įstaigos tenkina viešuosius interesus, vykdydamos visuomenei naudingą veiklą tam tikro (-ų) regiono (-ų) mastu, arba teikia paramą gyvenamosios vietovės bendruomenėms

10

3.

Viešosios įstaigos veiklos mastas:

3.1.

Viešosios įstaigos, kurių praėjusių metų pajamos už jų teikiamas paslaugas buvo didesnės nei 434 430 eurų ir viršijo išlaidas

20

3.2.

Viešosios įstaigos, kurių praėjusių metų pajamos už jų teikiamas paslaugas buvo nuo 144 810 eurų iki 434 430 eurų ir viršijo išlaidas

10

3.3.

Viešosios įstaigos, kurių praėjusių metų pajamos už jų teikiamas paslaugas buvo nuo 28 962 eurų, tačiau nesiekė 144 810 eurų ir viršijo išlaidas

5

4.

Viešosios įstaigos žmogiškieji ištekliai:

4.1.

Viešosios įstaigos, kuriose praėjusiais metais vidutinis darbuotojų skaičius buvo didesnis nei 500

20

4.2.

Viešosios įstaigos, kuriose praėjusiais metais vidutinis darbuotojų skaičius buvo nuo 101 iki 500

10

4.3.

Viešosios įstaigos, kuriose praėjusiais metais vidutinis darbuotojų skaičius buvo nuo 5 iki 100

5

5.

Specialiosios sąlygos:

5.1.

Vykdo veiklą, skatinančią mokslo žinių ir technologijų sklaidos procesus, sudaro sąlygas komercinti mokslinių tyrimų rezultatus, skatinti mokslo ir verslo ryšius, propaguoti inovacijų kultūrą, steigtis įmonėms, atliksiančioms taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės) plėtros darbus ir diegsiančioms inovacijas, organizuoja ir vykdo eksperimentinę veiklą, skirtą naujoms technologijoms ir gamybos metodams kurti

20

5.2.

Vykdo formalųjį švietimą (išskyrus aukštąsias mokyklas)

20

5.3.

Vykdo neformalųjį švietimą, teikia pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai

10

5.4.

Moko valstybės tarnautojus

10

5.5.

Vykdo veiklą, susijusią su klimato kaitos kontrole

10

5.6.

Administruoja projektus, finansuojamus iš Europos Sąjungos, tarptautinių institucijų ir (arba) valstybės lėšų, ir vykdo šių projektų priežiūrą

10

 

Pastabos:

1. Nustatant viešosios įstaigos vertinimo kriterijų sumą balais, vertinama po vieną 1–4 grupių kriterijų (pavyzdžiui, 1.1 arba 1.2), o 5 grupės (iš 5.1–5.6) – tiek kriterijų, kiek viešosios įstaigos veiklos sričių jie atitinka.

2. Sąvoka „regionas“ apibrėžta Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme.

3. Sąvoka „pajamos už teikiamas paslaugas“ apibrėžta Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėse, patvirtintose finansų ministro.

____________________________