LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2015 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. A1-812 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.3.1-ESFA-V-412 „ROMŲ SOCIALINĖ INTEGRACIJA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. birželio 10 d. Nr. A1-527
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1-ESFA-V-412 „Romų socialinė integracija“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-812 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1‑ESFA‑V‑412 „Romų socialinė integracija“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4.1. de minimis pagalbos gavėjas – juridinis asmuo, kuris vykdo ar gali vykdyti ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurio veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei ir (arba) ekonominei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei jis Aprašo 10.5 ir 10.6 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto, suteiksiančių jam ekonominę naudą;
4.2. sociokultūrinės paslaugos – laisvalaikio organizavimo paslaugos, kurias teikiant siekiama išvengti socialinių problemų (prevenciniais tikslais), mažinti socialinę atskirtį, aktyvinti bendruomenę. Jas teikiant, asmenys (šeimos) gali bendrauti, dalyvauti grupinio socialinio darbo užsiėmimuose, užsiimti mėgstama veikla, vaikai – ruošti pamokas ir pan.;
2. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 1 134 140 (vieno milijono šimto trisdešimt keturių tūkstančių šimto keturiasdešimt) eurų ES struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) lėšų. Ministerija, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, turi teisę šiame punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių. Valstybės projektų sąraše nustatyta projekto finansavimo suma prireikus gali būti padidinta, jeigu įgyvendinant pagal kitas Veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemones finansuojamus projektus bus sutaupyta ES struktūrinių fondų lėšų.“
3. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 22.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 30 punkto lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkama finansuoti, jeigu tai būtina Aprašo 10.5 ir 10.6 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti“. |
8. Papildau 321 punktu:
„321. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo to momento, kai yra įsigyjamas ar sukuriamas. Įvykus draudžiamajam įvykiui, projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.“
9. Papildau VIII skyriumi:
„VIII SKYRIUS
DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO REIKALAVIMAI
57. Finansavimas de minimis pagalbos gavėjams yra nereikšminga (de minimis) pagalba, teikiama vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Komisijos reglamentas).
58. De minimis pagalba konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui suteikiama, jei, įgyvendinant projektą, atsiranda poreikis iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto Aprašo 10.5 ir 10.6 papunkčiuose nurodytai veiklai vykdyti.
59. Siekdamas, kad įgyvendinančioji institucija galėtų atlikti Aprašo 60.1 papunktyje nurodytą vertinimą, Projekto vykdytojas privalo jai pateikti:
59.1. užpildytą Klausimyną dėl organizacijos atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus (toliau – Klausimynas), kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susiję dokumentai“. Klausimyną pildo visi juridiniai asmenys, kurie atitinka de minimis pagalbos gavėjo sąvoką. Klausimyno gali nepildyti savivaldybių administracijos. Jei, įvertinus užpildytame Klausimyne pateiktus duomenis, nustatoma, kad juridinis asmuo turėtų būti laikomas ūkio subjektu, t. y. de minimis pagalbos gavėju, įgyvendinančioji institucija, turi teisę paprašyti jo pateikti Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, paskelbtą ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų formos“;
60. Prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis projekto sutartyje, Informacijos apie lėšas, suteikiančias de minimis pagalbos gavėjui išskirtinę naudą, formoje (Aprašo 2 priedas) ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:
60.1. įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją iš projekto vykdytojo, įvertina:
60.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento nustatytiems reikalavimams, užpildydama Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą (Aprašo 3 priedas);
60.1.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas su Komisijos reglamente pateikta vienos įmonės sąvoka, kaip apibrėžta Komisijos reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius Vienos įmonės deklaraciją, nurodytą Aprašo 59.1 papunktyje;
60.1.3. ar nebus viršyta de minimis pagalbos suma (bendra de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Komisijos reglamentą, negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam pareiškėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį);
60.2. įgyvendinančioji institucija, iš projekto vykdytojo gavusi informaciją ir atlikusi Aprašo 60.1 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, per 5 darbo dienas nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.
61. Įgyvendinančioji institucija raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie priimtą sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, nurodydama de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdama aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydama ES teisės akto priėmimo datą, jį priėmusios institucijos ar institucijų pavadinimą, teisės akto rūšį, numerį ir pavadinimą), išskyrus tuos atvejus, kai apskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.
62. Projekto vykdytojas, gavęs informaciją iš įgyvendinančiosios institucijos, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydamas ES teisės akto priėmimo datą, jį priėmusios institucijos ar institucijų pavadinimą, teisės akto rūšį, numerį ir pavadinimą), išskyrus tuos atvejus, kai apskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.“
10. Pakeičiu 1 priedo lentelės 4.5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai, arba |
Teikiamas finansavimas (de minimis pagalba) turi neviršyti Aprašo 60.1.3 papunktyje nustatytų ribų ir atitikti de minimis reglamentą (atitiktis nustatoma pagal užpildytą Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą (Aprašo 3 priedas)“. |
|
|
11. Pakeičiu 1 priedo lentelės 4.5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo“. |
|
|
|
12. Pakeičiu 1 priedo lentelės 7.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus |
Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 18 ir 20 punktuose nustatytus reikalavimus“. |
|
|
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų
investicijų veiksmų programos 8 prioriteto
„Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“
įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1-ESFA-V-412
„Romų socialinė integracija“ projektų finansavimo
sąlygų aprašo
2 priedas
(Informacijos apie lėšas, suteikiančias de minimis pagalbos gavėjui išskirtinę naudą, forma)
INFORMACIJA APIE LĖŠAS, SUTEIKIANČIAS DE MINIMIS PAGALBOS GAVĖJUI IŠSKIRTINĘ NAUDĄ
___________________________
(data, vieta)
Fizinio rodiklio Nr. |
De minimis pagalbos gavėjo pavadinimas |
De minimis pagalbos gavėjo vykdomos veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių |
Lėšos, skirtos de minimis pagalbos gavėjui (eurais) |
Nurodomas numeris tik to fizinio rodiklio, kurio veikla atitinka 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1-ESFA-V-412 „Romų socialinė integracija“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 10.5 ir 10.6 papunkčiuose nurodytas veiklas, jei juridinis asmuo yra ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis subjektas, ir planuojama iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto |
Įrašomas de minimis pagalbos gavėjo, kuris patiria išlaidų, pavadinimas pagal Juridinių asmenų registro duomenis |
Įrašomas de minimis pagalbos gavėjo pagrindinės veiklos rūšies pavadinimas ir kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“. Informacija turi sutapti su Lietuvos statistikos departamento pateikta informacija |
Įrašoma organizacijai skirta lėšų suma, kurios reikia ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdančiam subjektui projekte numatytoms ir Aprašo 10.5 ir 10.6 papunkčius atitinkančioms veikloms įgyvendinti ir už kurią planuojama iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto |
_____________________________________________________ (de minimis pagalbos gavėjo vadovo ar jo įgalioto atstovo pareigų pavadinimas) |
_______________ (parašas) |
_______________________________ (vardas ir pavardė) |
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų
veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties
didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės
Nr. 08.3.1-ESFA-V-412 „Romų socialinė integracija“
projektų finansavimo sąlygų aprašo
3 priedas
(Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)
PROJEKTO ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS
I. Finansavimo teisinis pagrindas |
2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas) |
II. Duomenys apie projektą |
|
Projekto numeris |
|
Projekto vykdytojo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto partnerio (-ių) pavadinimas (-ai) |
|
Ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdančio juridinio ar fizinio asmens, kuris (-ie) nėra projekto partneris (‑iai), pavadinimas (-ai) |
|
|
|
III. Projekto veiklų atitikties de minimis reglamentui patikra |
|||||
N |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|||
1. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris, vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000[1]? |
|
|||
2. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris, vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą? |
|
|||
3. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris, veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį? |
|
|||
4. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris, veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams? |
|
|||
5. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris, vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose šalyse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? |
|
|||
6. |
Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam ar fiziniam asmeniui, kuris nėra projekto partneris, teikiama pagalba priklauso nuo to, kokių prekių daugiau vartojama – vietinių ar importuotų? |
|
|||
7. |
Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris, vykdo veiklą šios lentelės 3–6 punktuose nurodytuose sektoriuose, kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas de minimis reglamentas ir teikiama pagalba, ar tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, užtikrinama, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis reglamentas netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal de minimis reglamentą? (Jei taikoma) |
|
|||
8. |
Ar pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? |
|
|||
9. |
Ar bendra vienai įmonei[2] suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? |
|
|||
10. |
Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdantis juridinis ar fizinis asmuo, kuris nėra projekto partneris) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 Eur viršutinė riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 Eur ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (Jei taikoma) |
|
|||
11. |
Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajam arba įsigyjančiajam ūkio subjektui viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriam iš susijungiančių ūkio subjektų? (Jei taikoma) |
|
|||
12. |
Jei viena įmonė suskaidyta į du ar daugiau atskirų ūkio subjektų, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama ūkio subjektui, kuris ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų ūkio subjektų nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? |
|
|||
13. |
Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas teisingai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri? (de minimis reglamento 4 straipsnis) |
(Nurodyti de minimis reglamento 4 straipsnio dalį, pagal kurią teikiama de minimis pagalba laikoma skaidria) |
|||
14. |
Ar de minimis pagalba sumuojama pagal de minimis reglamento reikalavimus? (de minimis reglamento 5 straipsnis) |
|
|||
15. |
Ar de minimis pagalba teikiama de minimis reglamento galiojimo laikotarpiu? |
|
IV. Finansavimo atitikties de minimis reglamentui vertinimas |
||||
|
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
|
Taip |
Ne |
|||
1.
|
Ar teikiamas finansavimas atitinka de minimis reglamentą? |
|
_____________________________________ (vertintojas) |
______________________ (parašas) |
________________________ (data) |
Patikros peržiūra: □ Išvadai pritarti □ Išvadai nepritarti
Pastabos: _______________________________________________________________________
|
||
_____________________________________ (vadovas) |
______________________ (parašas) |
________________________ (data) |