LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
2003 M. VASARIO 20 D. ĮSAKYMO Nr. 3-79 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 17 d. Nr. 3-522- (E)
Vilnius
1. P a k e i č i u Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79 „Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau – eismo įvykiai), katastrofų ir riktų tyrimo, padarinių likvidavimo tvarką, eismo įvykių, katastrofų ir riktų apskaitą, eismo įvykių, katastrofų ir riktų ataskaitų rengimo tvarką, geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), įmonių, kurios manevruoja ir (ar) važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos (toliau – įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra), taip pat katastrofų tyrimų vadovo pareigas ir teises.“
1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Įvykus eismo įvykiui ar katastrofai, geležinkelio įmonės (vežėjai), įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, ir geležinkelių infrastruktūros valdytojai nedelsdami, įvykus riktui – ne vėliau kaip per 24 valandas informuoja apie tai specialiąsias tarnybas, Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) ir katastrofų tyrimų vadovą ir kaip galima greičiau (nedelsiant) pateikia pirminį pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą (1 priedas). Pirminį pranešimą Inspekcijai geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai), įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, ar jų įgalioti asmenys gali pateikti tiesiogiai (atvykę į Inspekciją), registruotuoju laišku, siųsti akto skaitmeninę kopiją Inspekcijos elektroninio pašto adresu vgi@vgi.lt arba Geležinkelių transporto valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (toliau – VGI IS) užpildyti pirminio pranešimo apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą elektroninę formą. Tuo atveju, kai Inspekcija, tirdama eismo įvykius ar riktus ar vykdydama kitas teisės aktuose jai priskirtas funkcijas, nustato aplinkybes, dėl kurių galėjo įvykti katastrofa, ji apie šias aplinkybes nedelsdama informuoja katastrofų tyrimų vadovą.“
1.4. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonė (vežėjas) ir (ar) įmonė, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra, privalo skirti specialistus apžiūrėti vagonus, krovinį, patikrinti, ar taisyklingai pakrauti ir įtvirtinti kroviniai, organizuoti krovinių apsaugą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kad būtų likviduoti eismo įvykio, katastrofos ar rikto padariniai.“
1.5. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ar jo įgaliotas asmuo per 10 darbo dienų po eismo įvykio, katastrofos ar rikto surašo arba VGI IS užpildo geležinkelių transporto eismo įvykio, katastrofos ir rikto aktą (toliau – aktas) (2 priedas) ir tiesiogiai (atvykęs į Inspekciją), registruotuoju laišku, siųsdamas akto skaitmeninę kopiją Inspekcijos elektroninio pašto adresu vgi@vgi.lt arba per VGI IS perduoda jį Inspekcijai. Teikiamą raštu aktą turi pasirašyti geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonės (vežėjo), įmonės, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra, įgalioti asmenys.“
1.7. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susiję geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai), įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, nukentėję fiziniai asmenys, asmenys, turintys giminystės ryšių su eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte nukentėjusiais asmenimis, sugadinto turto savininkai, specialiųjų tarnybų, draudikų ir geležinkelių transporto paslaugų vartotojų atstovai turi teisę:
1.8. Pakeičiu 23.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.9. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
„24. Katastrofų tyrimų vadovas, priėmęs sprendimą atlikti eismo įvykio ar rikto tyrimą, nedelsdamas informuoja apie tai geležinkelių infrastruktūros valdytoją, geležinkelio įmones (vežėjus), įmones, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, susijusias su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, ir Inspekciją.“
1.10. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai), įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, ir kiti asmenys, susiję su eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimu, turi teikti katastrofų tyrimų vadovui eksploatacinę ir techninę pagalbą, būtiną jo uždaviniams įgyvendinti, priklausomai nuo tiriamo eismo įvykio, katastrofos ar rikto pobūdžio.“
1.11. Pakeičiu 28.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.12. Pakeičiu 28.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
„28.8. gavęs eismo įvykio, katastrofos ar rikto tarnybinio tyrimo bylą ir nustatęs, kad joje yra ne visi katastrofų tyrimų vadovo ataskaitai parengti būtini duomenys, reikalauti iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) ar įmonės, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra, trūkstamų duomenų;“.
1.13. Pakeičiu 31.2.2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.16. Pakeičiu 2 priedo II skyriaus 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Patirti materialiniai nuostoliai, eurais:
Geležinkelio įmonės (vežėjo) |
Geležinkelių infrastruktūros valdytojo |
Įmonės, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra |
Kiti |
Iš viso |
|
|
|
|
|
Pastaba. Materialinė žala skaičiuojama įvertinus sugadintus geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, prarastą krovinį, atkūrimo darbų kainą, padarytą ekologinę ar kitą žalą ir pan. Jei visa patirtų nuostolių suma nėra žinoma, reikia nurodyti tik suskaičiuotus nuostolius, o tikslią sumą būtina pateikti, kai ji bus nustatyta.“
Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų
1 priedas
PIRMINIS PRANEŠIMAS APIE GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKĮ, KATASTROFĄ AR RIKTĄ |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto data ir laikas (val. min.) |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto vieta (stotis, tarpstotis, km, pk., privažiuojamasis kelias) |
|
Geležinkelio įmonė (vežėjas) |
|
Geležinkelių infrastruktūros valdytojas |
|
Įmonė, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijęs manevrinis sąstatas ar traukinys (Nr. ir rūšis) |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susiję traukos riedmenys (Nr., serija ir tipas) |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusio traukinio mašinisto vardas, pavardė, mobiliojo telefono Nr.) |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusio manevrinio sąstato ar traukinio vagonų skaičius, iš jų su pavojingaisiais kroviniais |
|
Dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto užlaikyti traukiniai (skaičius, numeriai, rūšys ir užlaikymo trukmė) |
|
Eismo įvykio, katastrofas ar rikto metu sužaloti asmenys (skaičius, vardai, pavardės, amžius, lytis) |
|
Eismo įvykio, katastrofas ar rikto metu žuvę asmenys (skaičius, vardai, pavardės, amžius, lytis) |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto trumpas aprašymas |
|
Atsakingas už pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą asmuo (vardas, pavardė, mobiliojo telefono Nr.) |
|