Pasvalio rajono savivaldybės administracijos
direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EISMO SAUGUMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. gegužės 24 d. Nr. DV-367
Pasvalys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi, 6 dalies 10 punktu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 8 dalies 2 punktu, vykdydamas Pasvalio rajono savivaldybės mero 2023 m. gegužės 8 d. potvarkį Nr. MV-38 „Dėl įgaliojimų Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriui suteikimo eismo saugumo užtikrinimo srityje“:
2. Pripažįstu netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. DV-852 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės eismo saugumo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).
Įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2023 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. DV-367
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EISMO SAUGUMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės eismo saugumo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Pasvalio rajono savivaldybės eismo saugumo komisijos (toliau – Komisija) uždavinius ir funkcijas, teises, darbo organizavimo, sprendimų priėmimo tvarką, kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.
2. Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero įgaliotas Savivaldybės administracijos direktorius. Komisija sudaroma iš 7 narių, iš kurių paskiriamas Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka mero įgaliotas Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisija sudaroma Savivaldybės direktoriaus įgaliojimų laikui.
3. Komisijos nariais skiriami Savivaldybės administravimo subjektų ir valstybinio administravimo subjektų savivaldybėje, nevyriausybinių organizacijų atstovai, Savivaldybės mero deleguoti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Komisijos uždaviniai: nustatyti prioritetines eismo saugumo gerinimo kryptis ir priemones; koordinuoti valstybinio administravimo subjektų, Savivaldybės administravimo subjektų, visuomeninių organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų veiklą užtikrinant eismo saugumą; koordinuoti eismo saugumo programos įgyvendinimą Savivaldybėje.
7. Komisijos funkcijos:
7.2. analizuoja eismo saugumo būklę Savivaldybėje ir teikia pasiūlymus dėl saugaus eismo užtikrinimo ir techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo, priežiūros ir tobulinimo;
7.3. sprendžia eismo organizavimo klausimus Savivaldybės miestų ir kaimų gyvenamosiose
vietovėse, vietinės reikšmės keliuose;
7.5. svarsto valstybinio administravimo subjektų, Savivaldybės administravimo subjektų, fizinių ir juridinių asmenų pateiktus prašymus ir pasiūlymus, susijusius su saugaus eismo organizavimu Savivaldybės teritorijoje;
III. KOMISIJOS TEISĖS
8. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
8.1. gauti iš Savivaldybės ir valstybinio administravimo subjektų, kitų institucijų informaciją ir dokumentus, kurių reikia Komisijos funkcijoms vykdyti;
8.2. teikti Savivaldybės ir valstybinio administravimo subjektams, Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus, susijusius su Savivaldybės eismo saugumo numatytų priemonių įgyvendinimu, kitus pasiūlymus, susijusius su eismo saugumu;
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas arba Komisijos pirmininko įgaliotas Komisijos narys.
10. Komisijos pirmininkas:
10.2. Nuostatų nustatyta tvarka šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja, skiria Komisijos sekretoriui pavedimus, pasirašo Komisijos sprendimus, protokolus ir kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;
11. Komisijos sekretorius:
12. Komisijos narys turi teisę:
13. Komisijos narys privalo:
13.3. negalėdamas dalyvauti Komisijos posėdyje, apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui ar Komisijos sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;
13.4. nedalyvauti svarstant klausimą, jeigu yra galimas viešųjų ar privačių interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir pareikšti apie nusišalinimą, ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Nusišalinimo faktas, nurodant nusišalinusio Komisijos nario vardą ir pavardę, užfiksuojamas protokole. Teisės aktų nustatyta tvarka nusišalinimas gali būti nepriimamas.
14. Komisijos nariams be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 (tris) kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Savivaldybės mero įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui jį pakeisti.
15. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja Komisijos narių dauguma.
16. Posėdžiai organizuojami prireikus, tačiau ne rečiau kaip 4 (keturis) kartus per metus. Posėdyje Komisija priima: rekomendacinio pobūdžio sprendimus, teikiamus Savivaldybės mero įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris priima galutinį sprendimą dėl Komisijos sprendimo įgyvendinimo; neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais. Komisijos sprendimai, nutarimai įforminami protokolais.
17. Tais atvejais, kai Komisija pagal kompetenciją negali spręsti, tirti pranešime nurodytų aplinkybių, Komisija ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas persiunčia pranešimą nagrinėti kompetentingai institucijai ar įstaigai ir apie tai praneša pareiškėjui.
19. Pranešimui Komisijos posėdyje svarstomu klausimu paprastai skiriama 10 (dešimt) minučių, pasisakymui – 5 (penkios) minutės. Kalbėti dėl to paties klausimo Komisijos narys gali ne daugiau kaip 2 (du) kartus. Antrajam pasisakymui skiriamos 2 (dvi) minutės. Pranešėjo baigiamajai kalbai skiriama iki 3 (trijų) minučių. Komisijos pirmininkas gali leisti kalbėti ir kitiems posėdžio dalyviams, vienam kalbėtojui skiriama ne daugiau kaip 3 (trys) minutės.
20. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo arba Komisijos pirmininko įgalioto vadovauti Komisijai Komisijos nario) balsas.
21. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka. Apie priimtą sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais informuojami suinteresuoti asmenys.
22. Komisiją techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija, kuri sudaro sąlygas Komisijai vykdyti nustatytas funkcijas.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS