LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL RIZIKOS KAPITALO finansinės PRIEMONĖS
„AKCELERATORIUS 3“ schemos patvirtinimo
2025 m. vasario 11 d. Nr. 4-54
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.4 ir 2.2 papunkčius,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
ekonomikos ir inovacijų ministro
2025 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 4-54
RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „AKCELERATORIUS 3“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas |
1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315. 1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa 1.5. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“. 1.6. Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo ir Lietuvos Respublikos inovacijų skatinimo fondo įstatymo įgyvendinimo“. 1.7. Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės). 1.8. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės 1.9. 2020 m. gruodžio 30 d. fondų fondo – Inovacijų skatinimo fondo – finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės ILTE (toliau – Fondų fondo valdytojas arba ILTE). |
2. |
Rizikos kapitalo finansinei priemonei „Akceleratorius 3“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma |
18 691 589 (aštuoniolika milijonų šeši šimtai devyniasdešimt vienas tūkstantis penki šimtai aštuoniasdešimt devyni) eurai Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ lėšų, iš jų 10 981 308 (dešimt milijonų devyni šimtai aštuoniasdešimt vienas tūkstantis trys šimtai aštuoni) eurai Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) lėšų ir 7 710 280 (septyni milijonai septyni šimtai dešimt tūkstančių du šimtai aštuoniasdešimt) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšų. |
3. |
Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Akceleratorius 3“ schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė |
Rizikos kapitalo investicijos (toliau – investicijos), nurodytos Schemos 8.1 papunktyje, pagal Schemą bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu, investicijos, nurodytos Schemos 8.2 ir 8.3 papunkčiuose, pagal Schemą bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 58 straipsnio 4 dalies nuostatomis. |
4. |
Vartojamos sąvokos |
Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionalinio plėtros banko įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme. |
5. |
Fondo valdytojo atranka |
5.1. ILTE atrenka du finansų tarpininkus (toliau kiekvienas atskirai – Fondo valdytojas), laikydamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 14 ir 15 dalių nuostatų, o abu finansų tarpininkai įsteigs ir valdys po vieną: 5.1.1. Priešankstyvosios stadijos fondą (angl. Pre-seed Fund), per kurį įgyvendinama Fondo valdytojų atrinktų labai mažų ir mažų įmonių (toliau – MĮ) akceleravimo programa, t. y. paslaugų visuma, apimanti konsultavimo, mokymo, pagalbos ir patarimų teikimo įmonės steigimo, komandos formavimo, lėšų pritraukimo, idėjos pristatymo, pardavimų ar kitais klausimais paslaugas, trunkanti ne trumpiau kaip 10 savaičių, taip pat per šį fondą investuojama į MĮ. 5.1.2. Ankstyvosios stadijos fondą (angl. Seed Fund), per kurį investuojama į labai mažas, mažas ir vidutines įmones (toliau – MVĮ). 5.2. Fondo valdytojas Priešankstyvosios stadijos fondą ir Ankstyvosios stadijos fondą (toliau kartu – Fondas) turi valdyti, nepažeisdamas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio |
6. |
Fondo dydis |
Fondui skirtų ERPF ir VB lėšų, Fondo valdytojo skirtų lėšų ir pritrauktų investuotojų lėšų bendra suma. |
7. |
Nepriklausomų privačių investuotojų pritraukimas |
Fondo valdytojas valdydamas Fondą turi pritraukti tiek nepriklausomų privačių investuotojų lėšų, kad būtų nepažeisti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 12 ir 13 dalyse nustatyti reikalavimai. Iš viso abu Fondo valdytojai turi pritraukti nepriklausomų privačių investuotojų lėšų, kad jos sudarytų ne mažiau kaip 19 procentų nuo Priemonei skirtų lėšų sumos. |
8. |
Investicijų teikimo sąlygos |
8.1. Priešankstyvosios stadijos fondas investicijas, įskaitant paskesnes investicijas, atlieka į MĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus. 8.2. Ankstyvosios stadijos fondas pradines investicijas atlieka į nebiržines MVĮ, kurios atitinka bent vieną Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 3 dalyje nustatytą reikalavimą. Fondo valdytojas, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 11 dalimi, likvidumo valdymui gali naudoti ne daugiau kaip 30 procentų jo bendro kapitalo įnašo ir nepareikalautojo numatyto kapitalo. 8.3. Ankstyvosios stadijos fondas taip pat gali atlikti paskesnes investicijas į MVĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 4 dalyje nustatytas sąlygas. 8.4. Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma. 8.5. Investicijos atliekamos į MĮ arba MVĮ (toliau kartu – galutinis gavėjas): 8.5.1. kuri nėra gavusi valstybės pagalbos, kuri, kaip nurodyta Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos (toliau – ES) vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) ir (arba) pagalbos teikėjo sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinusi visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles; 8.5.2. jei galutiniam gavėjui, jo vadovui, atstovui, galutinio gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūrai priklausantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama investicija, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury); 8.5.3. jei per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu galutinis gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis galutinio gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius, ar buvo pritaikytos kitos sankcijos, padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad galutinis gavėjas buvo įsteigtas turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą (taikoma, kai investicijos atliekamos iš ERPF lėšų); 8.5.4. jei per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu galutinis gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimo (taikoma, kai investicijos atliekamos iš ERPF lėšų); 8.5.5. kuris neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Rusijos Federacijos, Baltarusijos Respublikos, Rusijos Federacijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos bei Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijų fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.; 8.5.6. kuris nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose, nurodytose Tikslinių teritorijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“, registruotais juridiniais asmenimis. 8.6. Investicijos turės: 8.6.1. atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimą – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires (2021/C 58/01); 8.6.2. atitikti darnaus vystymosi horizontalųjį principą bei lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.) horizontalųjį principą; 8.6.3. nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos; 8.6.4. prisidėti prie Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“, įgyvendinimo ir atitikti bent vieną mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioriteto tematiką. |
9. |
Netinkamos investicijos |
9.1. Netinkamomis investicijomis iš Fondo laikomos investicijos: 9.1.1. nurodytos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse; 9.1.2. nurodytos Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje; 9.1.3. į galutinį gavėją, veikiantį draudžiamuose sektoriuose, nustatytuose Europos plėtros finansinių institucijų suderintame sąraše, patvirtintame Europos plėtros finansinių institucijų 2011 m. rugsėjo mėn., kuris viešai skelbiamas interneto svetainėje https://www.ifu.dk/wp-content/uploads/2021/09/EDFI-exclusion-list.pdf, išskyrus ginklų ir šaudmenų gamybos sektorių (veiklos kodas pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamo Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2.1 red.) (toliau – EVRK 2.1 red.) 25.30.00 klasę); 9.1.4. į galutinį gavėją, veikiantį distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos, ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2.1 red. 47.63.10 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2.1 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2.1 red. 92 skyrių) sektoriuose; 9.1.5. į galutinį gavėją, vykdantį veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos srityje, žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje. |
10. |
Investicijos dydis |
10.1. Priešankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į investicijas gaunančią MĮ suma negali viršyti 5 procentų Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio ir neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte ir 5 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnį, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje. 10.2. Ankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į investicijas gaunančią MVĮ suma negali viršyti 10 procentų Ankstyvosios stadijos fondo dydžio ir neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 8 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnį, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje. |
11. |
Fondo valdymo mokestis |
11.1. Fondo valdymo mokestis ir jo skaičiavimo metodika turi būti pateikta Fondo valdytojo, dalyvaujančio Fondų valdytojų atrankoje, verslo plane ir nustatyta sutartyje, sudarytoje tarp Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo. 11.2. Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokestis, t. y. bendra Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokesčio ir visų Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo išlaidų, kurios privalo apimti visas Priešankstyvosios stadijos Fondo veiklos išlaidas, įskaitant ir visus taikytinus mokesčius, suma, negali viršyti 32 procentų Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio. 11.3. Ankstyvosios stadijos fondo valdymo mokestis, t. y. bendra Ankstyvosios stadijos fondo valdymo mokesčio ir visų Ankstyvosios stadijos fondo valdymo išlaidų, kurios privalo apimti visas Ankstyvosios stadijos fondo veiklos išlaidas, įskaitant ir visus taikytinus mokesčius, suma, negali viršyti 20 procentų Ankstyvosios stadijos fondo dydžio. |
12. |
Pelno ir pajamų paskirstymas
|
12.1. Pajamos iš investicijų Priešankstyvosios stadijos fonde paskirstomos tokiu eiliškumu: 12.1.1. pirmiausia investuotojai atgauna savo į visas MĮ investuotas sumas; 12.1.2. investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna Fondų fondo valdytojo ir Priešankstyvosios stadijos fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne mažesnę kaip 6 procentų) metinę pelno dalį nuo savo į visas MĮ investuotos sumos, kuri yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis (angl. hurdle rate); 12.1.3. likusi pajamų dalis atitenka investuotojams (išskyrus Fondų fondo valdytoją) ir Priešankstyvosios stadijos fondo valdytojui pagal jo verslo plane pateiktą pasiūlymą. 12.2. Pajamos iš investicijų Ankstyvosios stadijos fonde paskirstomos tokiu eiliškumu: 12.2.1. pirmiausia investuotojai atgauna visas į Ankstyvosios stadijos fondą investuotas sumas; 12.2.2. investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna Fondų fondo valdytojo ir Ankstyvosios stadijos fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne mažesnę kaip 6 procentų) metinę pelno dalį nuo savo į Ankstyvosios stadijos fondą investuotos sumos, kuri yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis; 12.2.3. likusi pajamų dalis atitenka investuotojams (išskyrus Fondų fondo valdytoją) ir Ankstyvosios stadijos Fondo valdytojui pagal jo verslo plane pateiktą pasiūlymą. 12.3. Pajamų paskirstymas gali būti atliekamas ir kitu, Fondų fondo valdytojui palankesniu, nei nustatyta Schemos 12.1 ir 12.2 papunkčiuose, būdu, jei tokį pasiūlymą Fondų valdytojų atrankos vykdymo metu pateikia Fondų valdytojas. |
13. |
Investavimo teritorija |
13.1. Investuoti galima į galutinius gavėjus, kurie investicijų sutarties pasirašymo tarp Fondo valdytojo ir galutinio gavėjo (toliau – Investavimo sutartis) metu yra įsisteigę Lietuvos Respublikoje arba kitoje ES valstybėje narėje, o tokių investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, nauda teikiama Lietuvos Respublikai. 13.2. Neatsižvelgiant į Schemos 13.1 papunkčio nuostatą, iki 100 procentų į Fondą pritrauktos nepriklausomų privačių investuotojų lėšų sumos gali būti investuota į galutinius gavėjus, kurie yra įsisteigę ES valstybėje narėje, o tokių investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, nauda teikiama ne Lietuvos Respublikai su sąlyga, kad tokios investicijos neviršys 50 procentų Fondo visų atliktų investicijų vertės. 13.3. Laikoma, kad investicijų nauda Lietuvos Respublikai teikiama, kai investiciją gavęs galutinis gavėjas: 13.3.1. kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje; arba 13.3.2. Lietuvos Respublikoje gamina prekes ir (arba) teikia paslaugas; arba 13.3.3. nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius į VB, įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą. |
14. |
Investicijų derinimas |
Investicijos gali būti derinamos su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis, tačiau, kartu sudėjus visas finansavimo formas, konkrečioms išlaidoms finansuoti negali būti skirta daugiau kaip 100 procentų šių išlaidų dydžio sumos, kaip tai nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 53 punkte. |
15. |
Valstybės pagalba ir jos sumavimas |
15.1. Jei investicijas gavusiam galutiniam gavėjui pagal Schemą buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, jis privalo grąžinti visą neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą investiciją su Investavimo sutartyje nustatytomis palūkanomis (jei taikoma) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 121.1 papunktyje nustatyta tvarka. 15.2. Valstybės pagalba, teikiama pagal Schemą, sumuojama atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatas. |
16. |
Stebėsena |
Fondo valdytojas turi užtikrinti, kad investicijos į galutinius gavėjus atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Schemos nuostatas, ir yra atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. |
17. |
Skaidrumo reikalavimai |
Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieną šimtą tūkstančių) eurų, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal Fondų fondo valdytojo teikiamą mėnesio ataskaitą. |
18. |
Viešinimo reikalavimai |
18.1. ILTE, Fondo valdytojas, galutinis gavėjas vadovaujasi Reglamento (ES) 2021/1060 50 straipsnio ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių XIV skyriaus nuostatomis. 18.2. Fondo valdytojas, atlikdamas viešinimo ir komunikavimo apie Fondą ir jo investicijas veiklas, privalo nurodyti, kad Fondas ir jo investicijos yra iš dalies finansuojamos valstybės lėšomis. |
19. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
19.1. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos. 19.2. Duomenų valdytoja ILTE, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. + 370 5 210 7510, el. paštas info@ilte.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@ilte.lt). 19.3. Įgyvendinant Priemonę, tvarkomi šie asmens duomenys: 19.3.1. Tais atvejais, kai pareiškėjas, pretenduojantis tapti Fondo valdytoju (toliau – pareiškėjas), yra fizinis asmuo, tvarkomi paraiškoje ir jos prieduose pareiškėjo pateikti asmens duomenys: pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonės įgyvendinimui aktualios turimos profesinės žinios ir patirtis, pareigos, ankstesnė investavimo patirtis, finansinė padėtis paraiškos pateikimo dieną (pareiškėjo gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai), valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme. 19.3.2. Pareiškėjo kartu su paraiška pateikti komandos narių asmens duomenys: komandos nario vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, gyvenimo aprašyme (CV) nurodyti asmens duomenys, kurie yra aktualūs Priemonės įgyvendinimui ir komandos narių vertinimui, paraiškos pateikimo dieną gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai, rekomendacijas teikiančiųjų telefono ryšio numeriai, valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme. 19.3.3. Tais atvejais, kai į Fondą įtraukiamos privataus investuotojo (fizinio asmens) lėšos, tvarkomi pareiškėjo ILTE pateikti privataus investuotojo (fizinio asmens) asmens duomenys: investuotojo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, į Fondą investuotos sumos, investuotojo gaunama pelno dalis. 19.4. ILTE asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Nacionalinio plėtros banko 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15 straipsniuose, 19 straipsnyje, 24 straipsnyje, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje. Asmens duomenys ILTE tvarkomi vadovaujantis ILTE generalinio direktoriaus tvirtinamomis Asmens duomenų tvarkymo ILTE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama ILTE interneto svetainės www.ilte.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. 19.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – atrinkti Fondo valdytojus, vertinti ir nustatyti pareiškėjo atitiktį Schemos reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti pareiškėjo ir Fondo valdytojo pateiktos informacijos tikrumą, rengti statistines suteiktų Fondo investicijų ataskaitas, atsakyti į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus, vykdyti apskaitą ir atlikti auditą, vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. 19.6. Jei pareiškėjas ir (ar) pareiškėjo komandos nariai, ir (ar) privatus investuotojas (fizinis asmuo), ir (ar) dalyvis nepateiks asmens duomenų, nurodytų Schemos 19.3.1–19.3.3 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti pareiškėjų atitikties Schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami. 19.7. ILTE asmens duomenis teikia tretiesiems asmenims audito tikslais ir kitais su teisėsaugos institucijų ir kitų valstybės institucijų vykdoma veikla susijusiais tikslais, gavusi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Asmens duomenys trečiosioms valstybėms nebus perduoti. 19.8. ILTE asmens duomenis gauna iš pareiškėjo. ILTE, vadovaudamasi teisės aktų, reglamentuojančių finansų įstaigų, nacionalinio plėtros banko veiklą, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, taip pat ir iš kitų valstybės institucijų bei kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi pareiškėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, atitikčiai Priemonės įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytiems pareiškėjų tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti. 19.9. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis ILTE tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl pagalbos suteikimo gavimo datos arba 3 metus nuo Fondo veiklos pabaigos. 19.10. Duomenų subjektas gali kreiptis į ILTE ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises: 19.10.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą; 19.10.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis; 19.10.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis; 19.10.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 19.10.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą. 19.11. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. |