DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 28 d. Nr. T1-119
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, 23 straipsnio 9 dalies 2 punktu, 10 ir 11 dalimis, 35 straipsnio 6 ir 9 dalimis, 37 straipsnio 3 dalimi, 41 straipsnio 2 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 10, 13, 16, 23, 24, 30, 34, 36, 37, 39, 62 punktais ir Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. A1-426 „Dėl socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, 33 ir 35 punktais, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Druskininkų savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 31 d. sprendimą Nr. T1-148 „Dėl Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T1-119
DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą teikiančio socialinių paslaugų teikėjo ar socialinės globos įstaigos pasirinkimo tvarką, mokėjimo už socialines paslaugas tvarką (mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, atleidimo nuo mokėjimo už šias paslaugas sąlygas ir atvejus, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimą, pagalbos pinigų mokėjimą) ir atlygio budintiems globotojams bei nuolatiniams globotojams už vaikų priežiūrą mokėjimo tvarką.
2. Aprašas taikomas toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja ir Druskininkų savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir (ar) valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.
3. Aprašas netaikomas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, 3 punkte nurodytais atvejais.
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme (toliau - Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme ir Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme.
5. Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centro (toliau - Socialinių paslaugų centras) teikiamos socialinės paslaugos finansuojamos tiesiogiai pagal Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas ir priemones. Kitų įstaigų teikiamos socialinės paslaugos finansuojamos vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatyme nustatyta tvarka ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika.
II SKYRIUS
SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ, LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ TEIKIANČIO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJO AR SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGOS PASIRINKIMO TVARKA
6. Socialinių paslaugų gavėjas (globėjas, rūpintojas), aprūpintojas, kiti teisėti asmens atstovai (toliau – Paslaugų gavėjas) akredituotą socialinę priežiūrą, akredituotą laikino atokvėpio paslaugą teikiantį socialinių paslaugų teikėją ar socialinę globą teikiančią įstaigą pasirenka pats. Paslaugų gavėjui (jo šeimai) turi būti nustatomas šių socialinių paslaugų poreikis.
7. Paslaugų gavėjas pageidaujamą teikėją ar įstaigą (juridinio asmens pavadinimą arba fizinio asmens vardą, pavardę) nurodo pildydamas Prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas.
8. Jei Paslaugų gavėjas nenurodė pageidaujamo teikėjo ar įstaigos, teikėją ar įstaigą parenka Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) šiais būdais:
9. Savivaldybės administracija informuoja gyventojus apie Savivaldybės teritorijoje teikiamas socialines paslaugas, Savivaldybės interneto svetainėje viešina Socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 6 punkte nurodytą informaciją (Savivaldybės teritorijoje veikiančius socialinių paslaugų teikėjus, jų teikiamas socialines paslaugas, kainas, turimą licenciją teikti socialinę globą, suteiktą ar panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, akredituotą laikiną atokvėpio paslaugą ir kt.).
III SKYRIUS
MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKA
PIRMASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS DYDŽIAI, ATLEIDIMO NUO MOKĖJIMO UŽ ŠIAS PASLAUGAS SĄLYGOS IR ATVEJAI
10. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į socialinių paslaugų, teikiamų asmeniui (šeimai), rūšį, asmens (šeimos) pajamas, asmens turtą, įvertinus asmens (šeimos) finansines galimybes.
11. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.
12. Socialinės paramos skyrius nustato konkretų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį pinigine išraiška, vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos tvirtinamu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu (toliau - Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas) ir šiuo Aprašu.
14. Mokėjimo už mokamas socialines paslaugas dydžiai ir atleidimo nuo mokėjimo už šias paslaugas atvejai nustatyti Aprašo priede.
15. Mokėjimo už kartu teikiamas ne daugiau kaip 3 socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas ir (ar) asmeninę pagalbą, teikiamą pagal Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymą, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.
16. Jeigu asmuo gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą (toliau - Tikslinių kompensacijų įstatymas) ar iki 2023 m gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už Aprašo 15 punkte nurodytas paslaugas dydis neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, kai asmeniui nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, arba 60 procentų šios kompensacijos dydžio, kai asmeniui nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.
17. Asmeniui, laikinai Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę ar ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos (pvz. į stacionarią sveikatos priežiūras įstaigą), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.
18. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.
19. Tais atvejais, kai Socialinių paslaugų centro neįgaliųjų dienos centre yra laisvų vietų, socialinės paslaugos gali būti teikiamos ir kitų savivaldybių gyventojams.
20. Asmuo atleidžiamas nuo mokėjimo už socialines paslaugas pagal Aprašo priede nustatytus atleidimo atvejus be atskiro jo prašymo.
21. Atleidžiant nuo mokėjimo už socialines paslaugas atsižvelgiama į atleidimo atvejį pateisinančius dokumentus pagal aplinkybes (teismo sprendimą dėl pripažinimo neveiksniu ar ribotai veiksniu tam tikrose srityse, socialinių paslaugų poreikį nustačiusio subjekto rekomendaciją ir (ar) kt.).
22. Asmenį atleidus nuo mokėjimo už socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams lėšomis.
23. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.
24. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.
25. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.
ANTRASIS SKIRSNIS
ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
27. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos jo (jos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis jam (jai) nustatytas.
28. Asmuo, pageidaujantis gauti socialines paslaugas ar jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas turi pateikti Socialinės paramos skyriui informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas). Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas papildomai turi pateikti informaciją apie turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę).
29. Kreipiantis dėl socialinių paslaugų gavimo, informacija apie asmens (šeimos) pajamas ir turtą pateikiama raštu. Jeigu informacija, reikalinga vertinant asmens finansines galimybes, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar ją Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo šios informacijos teikti neprivalo.
30. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), gaunantis socialines paslaugas, ar jo globėjas, rūpintojas privalo pranešti Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, turto pasikeitimus, įvykusius per šių paslaugų gavimo laikotarpį ar per laikotarpį nuo asmens (šeimos) finansinių galimybių įvertinimo iki šių paslaugų suteikimo. Informacija pateikiama raštu tiesiogiai, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis.
31. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Socialinės paramos skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.
33. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
34. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.
35. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimą, bet ne vėliau kaip likus 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.
36. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Socialinės paramos skyrius turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.
37. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.
38. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.
39. Savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos Socialinės paramos skyriaus prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.
40. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo 6 punkte nurodytoje sutartyje nurodytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.
41. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.
42. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.
TREČIASIS SKIRSNIS
PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS
44. Kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, šeimynos, budintys globotojai ar nuolatiniai globotojai arba kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais, vaikus globojančiai šeimai, šeimynai, budintiems globotojams ar nuolatiniams globotojams arba asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai.
45. Vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui ar nuolatiniam globotojui už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) skiriamų pagalbos pinigų suma diferencijuojama, atsižvelgiant į vaikus globojančioje šeimoje, šeimynoje globojamų (rūpinamų) ar prižiūrimų vaikų, įsipareigojimų vienu metu prižiūrėti pagal budinčio globotojo, nuolatinio globotojo tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartį su Socialinių paslaugų centru skaičių ir amžių.
46. Aprašo 45 punkte nurodytų pagalbos pinigų dydžiai:
46.1. už vieną vaiką iki 18 metų ir vyresnį vaiką, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, baigiamaisiais mokymosi metais mokami iki tų metų rugsėjo 1 d., o asmeniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (taip pat ir asmeniui, kurio mokymą pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio ugdymo programa vykdo profesinio mokymo teikėjai) ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, iki mokymosi ar studijų pagal šias programas baigimo dienos, bet ne ilgiau, iki jam sukaks 24 metai, − 4 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti bazinės socialinės išmokos (toliau − BSI) dydžiai per mėnesį;
47. Aprašo 45 punkte nurodyti pagalbos pinigai neskiriami ir nemokami jeigu vaiko laikinoji globa (rūpyba) nustatyta tėvų prašymu dėl jų laikino išvykimo iš Lietuvos Respublikos.
48. Pagalbos pinigai vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui ar nuolatiniam globotojui, mokami kai vaiko globa (rūpyba) nustatyta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, Savivaldybės mero potvarkiu arba teismo nutartimi.
49. Kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais, šios socialinės paslaugos keičiamos į pagalbos pinigus ir asmuo (šeima) pagalbos pinigais susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms ir socialinės priežiūros paslaugoms.
50. Aprašo 49 punkte nustatytų pagalbos pinigų dydis ir mokėjimo trukmė nustatoma socialinio darbuotojo siūlymu, atsižvelgiant į asmeniui (šeimai) pagal poreikį nustatytą socialinės paslaugos rūšį ir asmens (šeimos) išlaidas pagalbai, analogiškai socialinėms paslaugoms:
50.1. kai socialinių paslaugų poreikis nustatytas bendrosioms paslaugoms – iki 1 BSI dydžio per mėnesį;
51. Socialinės paslaugos keičiamos į pagalbos pinigus tik su asmens (šeimos) raštišku sutikimu. Sutikimas pildomas laisva forma ir pateikiamas Socialinės paramos skyriui tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis (jei teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę).
52. Dėl pagalbos pinigų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusiųjų šeimos narių), globėjas (rūpintojas), aprūpintojas, šeimynos dalyvis (steigėjas), budintis globotojas ar nuolatinis globotojas raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu, elektroninių ryšių priemonėmis (jei teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę) kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ir pateikia:
52.3. dokumentus apie globos (rūpybos) nustatymą ir asmens paskyrimą globėju (rūpintoju), jei globa (rūpyba) nustatyta (dokumentai neteikiami, jei Socialinės paramos skyrius šiuos dokumentus turi);
52.4. bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartį (kai kreipiasi budintis globotojas ar nuolatinis globotojas);
53. Sprendimas dėl pagalbos pinigų skyrimo ir nutraukimo priimamas Savivaldybės mero nustatyta tvarka.
54. Pagalbos pinigai skiriami nuo sprendimo priėmimo dienos, išskyrus pagalbos pinigus vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui, nuolatiniams globotojui, kurie skiriami nuo teisės gauti pagalbos pinigus atsiradimo dienos, tačiau ne daugiau kaip už 12 praėjusių mėnesių nuo visų reikiamų dokumentų gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos.
55. Jei paskirti kas mėnesį periodiškai mokėti pagalbos pinigai skiriami ne už visą mėnesį, jų dydis apskaičiuojamas proporcingai to mėnesio kalendorinių dienų, už kurias pagalbos pinigai skiriami, skaičiui.
57. Pagalbos pinigai vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui, nuolatiniam globotojui mokami kas mėnesį iki einamo mėnesio paskutinės darbo dienos.
58. Pakeitus socialines paslaugas į pagalbos pinigus, pagalbos pinigai mokami:
61. Pagalbos pinigų, skirtų asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, analogišką socialinėms paslaugoms, naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Savivaldybės administracija. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas nedelsiant ir toliau teikiamos bendrosios ar socialinės priežiūros paslaugos. Socialinės paramos skyrius per 5 darbo dienas nuo paaiškėjimo apie pagalbos pinigų naudojimą ne pagal paskirtį dienos išsiunčia reikalavimą asmeniui (šeimai) grąžinti neteisėtai gautus pagalbos pinigus. Asmuo, gavęs reikalavimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo reikalavimo gavimo dienos raštu gali pateikti Socialinės paramos skyriui sutikimą dėl pagalbos pinigų grąžinimo arba pateikti prašymą leisti neteisėtai gautus pinigus sumokėti dalimis pagal su Socialinės paramos skyriumi suderintą grafiką. Pagalbos pinigų gavėjas neteisėtai gautą visą pagalbos pinigų sumą grąžina arba sumoka dalimis pervedant į Socialinių paslaugų centro sąskaitą banke. Jeigu neteisėtai gauti pagalbos pinigai negrąžinami, išieškotina suma išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.
IV SKYRIUS
ATLYGIO BUDINTIEMS GLOBOTOJAMS IR NUOLATINIAMS GLOBOTOJAMS UŽ VAIKŲ PRIEŽIŪRĄ MOKĖJIMO TVARKA
62. Atlygį budintiems globotojams ir nuolatiniams globotojams už vaikų priežiūrą moka Socialinių paslaugų centras, įgaliotas Savivaldybės tarybos sprendimu vykdyti globos centro funkcijas Savivaldybėje.
63. Atlygis budinčiam globotojui sutarties galiojimo laikotarpiu mokamas net ir tuo atveju, kai Socialinių paslaugų centras neperduoda budinčiam globotojui prižiūrėti vaiko.
64. Atlygio, mokamo budinčiam globotojui, dydis, neatsižvelgiant į faktiškai prižiūrimų vaikų skaičių, yra 1 Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos minimaliosios mėnesinės algos (toliau – MMA) dydis per mėnesį.
65. Jeigu vaikas (-ai) perduotas (-i) prižiūrėti budinčiam globotojui, jo (jų) priežiūros laikotarpiu atlygis budinčiam globotojui didinamas po 0,5 MMA dydžio per mėnesį už kiekvieną faktiškai prižiūrimą vaiką (už vaiką iki 3 metų ar vaiką nuo 12 metų, ar vaiką su negalia – po 0,75 MMA dydžio per mėnesį).
66. Jeigu vaikas (-ai) perduotas (-i) prižiūrėti nuolatiniam globotojui, jam mokamo atlygio dydis yra 2 MMA dydžiai per mėnesį už faktiškai prižiūrimą vaiką.
67. Jeigu nuolatinis globotojas prižiūri daugiau kaip vieną vaiką, atlygis jam didinamas už kiekvieną kitą vaiką po 0,75 MMA dydžio per mėnesį.
68. Jeigu, pasibaigus vaiko globai (rūpybai) dėl pilnametystės, asmuo ir toliau yra prižiūrimas budinčio ar nuolatinio globotojo ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, pagal formaliojo profesinio mokymo programą ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, šio asmens mokymosi laikotarpiu budinčiam ir nuolatiniam globotojui mokamas atlygis, bet ne ilgiau, iki asmeniui sukaks 24 metai.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
69. Socialinių paslaugų įstaigos gautas lėšas už teikiamas socialines paslaugas apskaito ir tvarko teisės aktų nustatyta tvarka bei užtikrina, kad gautos lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį.
70. Dokumentai ir duomenys saugomi:
70.2. duomenys, kuriuos privaloma registruoti Socialinės paramos šeimai informacinės sistemoje - šios sistemos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
71. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi siekiant nustatyti, skirti ir organizuoti socialinių paslaugų poreikį.
Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir
mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo priedas
MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS DYDŽIAI IR ATLEIDIMO NUO MOKĖJIMO UŽ ŠIAS PASLAUGAS ATVEJAI
Eil. Nr. |
Socialinės paslaugos |
Asmuo (šeima) nemoka, vadovaujantis SPĮ* |
Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis |
Atvejai, kai asmuo atleidžiamas nuo mokėjimo |
Pastabos |
||||||||
atsižvelgiant į pajamas |
atsižvelgiant į turtą (jei turi turtą)
|
||||||||||||
jei negauna IPTIK** ir pajamos yra |
jei gauna IPTIK |
||||||||||||
iki 2 VRP*** |
nuo 2 iki 3 VRP |
nuo 3 iki 4 VRP |
nuo 4 iki 5 VRP |
viršija 5 VRP |
I ar II lygio |
III ar IV lygio |
bet kurio lygio |
||||||
1. |
Bendrosios paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1 |
transporto organizavimas |
Asmuo (šeima), gaunantis,-i socialinę pašalpą, arba kurio (-ios) pajamos**** yra mažesnės kaip 2 VRP, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą. |
- |
10 %, < 5 % pajamų
|
15 %, <10 % pajamų |
20 %, <15 % pajamų
|
25 %, < 20 % pajamų |
Neatsižvelgiama į IPTIK
|
- |
Krizių atvejai, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 7 pirmąsias kalendorines dienas; Kai asmuo yra teismo sprendimu pripažintas neveiksniu, ribotai veiksniu tam tikroje srityje ir (ar) jam nustatyti psichikos sutrikimai ar protinė negalia, ir jis nesuvokia jam nustatyto mokesčio už paslaugą esmės ir neturi artimųjų ar kitų asmenų, kurie galėtų šį mokestį mokėti. |
Atskaičius mokėjimo dydį, pajamos negali likti mažesnės kaip 2 VRP, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP.
|
||
2. |
Socialinės priežiūros paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2.1. |
pagalba į namus |
- |
70 %, < 5 % pajamų |
80 %, < 10 % pajamų |
90 %, < 15 % pajamų
|
100 %, < 20 % pajamų |
100 %, < 40 % IPTIK |
100 %, < 60 % IPTIK |
- |
- |
|||
2.2 |
socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas dienos centre |
||||||||||||
2.3 |
palydėjimo paslauga jaunuoliams (su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste) |
||||||||||||
2.4 |
apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose |
||||||||||||
2.5 |
intensyvi krizių įveikimo pagalba (su apgyvendinimu) |
||||||||||||
2.6 |
psichosocialinė pagalba (su apgyvendinimu) |
||||||||||||
2.7 |
apgyvendinimas apsaugotame būste |
||||||||||||
2.8 |
laikinas apnakvindinimas |
- |
100 %, <5 % pajamų |
100 %, <10 % pajamų |
100 %, <15 % pajamų |
100 %, <20 % pajamų |
100 %, <40 %. IPTIK |
100 %, <60 % IPTIK |
- |
- |
- |
||
2.9 |
apgyvendinimas nakvynės namuose |
||||||||||||
3. |
Socialinė globa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1 |
dienos socialinė globa |
Likęs be tėvų globos vaikas ir socialinę riziką patiriantis vaikas |
100 %, <10 % pajamų
|
100 %, <15 % pajamų
|
100 %, < 20 % pajamų
|
100 %, <40 %. IPTIK |
100 %, < 60 % IPTIK |
- |
- |
Kai asmuo yra teismo sprendimu pripažintas neveiksniu, ribotai veiksniu tam tikroje srityje ir (ar) jam nustatyti psichikos sutrikimai ar protinė negalia, ir jis nesuvokia jam nustatyto mokesčio už socialinę globą esmės ir neturi artimųjų ar kitų asmenų, kurie galėtų šį mokestį mokėti. |
- |
||
3.2 |
trumpalaikė socialinė globa |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
100 % IPTIK ir 80 % pajamų |
- |
Krizių atvejai, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 30 kalendorinių dienų. |
- |
|
3.3 |
ilgalaikė socialinė globa |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
100 % IPTIK ir 80 % pajamų |
Moka turto mokestį***** |
Kai asmuo yra teismo sprendimu pripažintas neveiksniu, ribotai veiksniu tam tikroje srityje ir (ar) jam nustatyti psichikos sutrikimai ar protinė negalia, ir jis nesuvokia jam nustatyto mokėti už socialinę globą turto mokesčio esmės ir neturi artimųjų ar kitų asmenų, kurie galėtų šį mokestį mokėti. |
Mokėjimo dydis neturi viršyti 80 proc. asmens pajamų, jeigu turto vertė mažesnė už normatyvą. Jei turto vertė didesnė, mokėjimo dydis padidėja 1 procentu. Ši nuostata netaikoma vaikui su negalia. |
|
4. |
Laikino atokvėpio paslauga |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
100 %, <40 %. IPTIK |
100 %, < 60 % IPTIK |
- |
- |
- |
- |
* SPĮ- Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas.
** IPTIK - pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą paskirta individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.
*** VRP - Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas valstybės remiamų pajamų dydis.
**** Pajamos - asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį).
***** Turto mokestis - kai asmens turto vertė yra didesnė už Savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.
_______________________________________________